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市場調査レポート
商品コード
1537715

空港ラウンジ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Airport Lounges - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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空港ラウンジ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

空港ラウンジ市場規模は2024年に42億1,000万米ドルと推定され、2029年には94億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは17.52%で成長する見込みです。

Airport Lounges-Market

空港ラウンジ市場は、今後数年間で大きな成長が見込まれます。新興国の中間層人口の増加による消費能力の向上や、世界の贅沢な旅行体験に対する需要の高まりなど、いくつかの要因が市場成長の原動力になると予想されます。さらに、旅客体験を向上させるために空港にアメニティを充実させた新しいラウンジを増設したり、空港ラウンジを利用しやすくするためにクレジットカード会社と空港の協力関係を強化するなどして、多くの旅客を惹きつけていることも、今後の市場成長を促進する要因のひとつです。

一方、空港ラウンジの運営コストの高さは、市場の成長を妨げる主な要因です。さらに、デジタル化への注目が高まり、バーチャルリアリティや人工知能の導入が進むことで、今後数年間で市場内のビジネスチャンスが拡大することが予想されます。

空港ラウンジ市場の動向

コネクティビティとエンターテインメント分野が予測期間中に著しい成長を示す

世界の航空旅客数の増加と、空港ラウンジプロバイダーによる施設アップグレードのニーズの高まりが、市場の成長を後押しします。より良い乗客体験を提供するための先進的な接続性とエンターテイメントシステムのイントロダクションと、航空インフラの強化に対する支出の増加が、このセグメントの成長を後押ししています。

世界的に空港ラウンジの数が大幅に増加しています。近年の航空旅行者の増加により、ラウンジ・プロバイダーはより良いラウンジ体験を提供するためにサービスを改善し、デジタル化に注力しています。さらに、さまざまな空港ラウンジ・プロバイダーが、利用客にさまざまなエンターテインメントや接続オプションを提供するため、バーチャル・リアリティーを試用しています。バーチャル・リアリティーを活用することで、乗客はラウンジにいながらにして、エキゾチックな目的地を探検したり、ライブ・パフォーマンスを楽しんだり、スポーツを楽しんだりすることができます。例えば、2023年2月、Travel Point Groupは、オーストラリアのパース空港にゲーミング・ポイント・バーチャルリアリティ・ラウンジを提供する計画を進めていると発表しました。さらに、このラウンジには5人用のバーチャル・リアリティ・ルームが設置され、1回のゲーム・セッションは30~45分となる予定です。さらに、このラウンジには、ストリーム・ネットワークに接続された高速インターネット・ゲーム・ステーションが設置され、プレーヤーは自分のアカウントや新しいアカウントを使ってプレイすることができます。

このように、ラウンジ・サービスを利用できる航空旅客数の増加と、旅客体験を向上させるために空港ラウンジを改善する必要性の高まりが、近い将来のコネクティビティとエンターテインメント・システムの成長を促進すると思われます。

アジア太平洋地域は予測期間中に市場の著しい成長が予測される

最近の動向では、アジア太平洋地域の航空セクターは、航空旅行者数、航空インフラへの支出、新しい空港の開発などの面で著しい成長を示しています。新しい空港ラウンジ建設プロジェクトの増加や、同地域内でラウンジサービスを利用できる旅客数の増加など、さまざまな要因が市場の成長につながります。

アジア太平洋地域では近年、空港ラウンジサービスの利用が大幅に増加しています。国際航空運送協会(IATA)が発表したデータによると、アジア太平洋地域の航空会社は、2023年8月の航空旅客数が2022年8月と比べて98.5%増加しました。さらに、旅客の消費能力の伸びにより、この地域のさまざまな空港が空港ラウンジの新設を増やしたり、既存のラウンジをより良い設備に改修したりしています。例えば、2023年12月、ホスピタリティ・デザイン会社のHirsch Bedner Associates(HBA)は、ニューデリー国際空港のラウンジ体験を改善するため、エア・インディアと協力したと発表しました。さらに、同社はニューデリー空港のAir Indiaのファーストクラスとビジネスクラスのラウンジをデザインする予定です。

さらに2023年7月、デリー国際空港社(DIAL)は同空港のターミナル3にインド最大のラウンジ施設「Encalm Prive」を開設しました。これは、ラウンジスペースを最適化し、ビジネスクラスやファーストクラスの旅行者に豪華でくつろげる環境を提供することを目的としています。こうした発展と空港インフラへの投資の増加が、この地域の市場成長を牽引しています。

空港ラウンジ産業の概要

空港ラウンジ市場は適度に細分化されており、様々なプレーヤーが市場を独占しています。空港ラウンジ市場の主要企業には、Qantas Airways Limited、Lufthansa、Cathay Pacific Airways Limited、American Airlines、United Airlines, Inc.などがあります。

空港ラウンジ・プロバイダーは近年、乗客により豪華で快適な体験を提供するため、ラウンジ・インフラのアップグレードに力を入れています。さらに、空港ラウンジプロバイダーは、さまざまなテクノロジー企業とも提携を結んでいます。彼らは、乗客のニーズを満たすために、より多くのアメニティを提供するために、プレミアムクラスのラウンジに取り組んでいます。さらに、スマート・チェックイン、バーチャル・リアリティ体験、インタラクティブ・ディスプレイなど、新時代のテクノロジーを空港ラウンジに統合することで、今後数年間は同市場に大きなビジネスチャンスが生まれると思われます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス
    • 飲食品
    • コネクティビティとエンターテインメント
    • 旅客サービス
  • ラウンジの所有
    • 航空会社、空港、政府所有
    • 個人所有
  • タイプ
    • エコノミーラウンジ
    • プレミアムラウンジ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • カタール
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • United Airlines, Inc.
    • American Express Centurion Lounges
    • DreamFolks
    • Airport Dimensions(Collinson Group Ltd)
    • Plaza Premium Group
    • Emirates Group(Marhaba Lounge)
    • Qantas Airways Limited
    • Cathay Pacific Airways Limited
    • Lufthansa
    • CAVU Experiences(AMER)LLC
    • American Airlines

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 93289

The Airport Lounges Market size is estimated at USD 4.21 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.44 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.52% during the forecast period (2024-2029).

Airport Lounges - Market

The airport lounges market is expected to witness significant growth in the years to come. Several factors, such as the growth of the middle-class population in emerging countries leading to increased spending capacity and growing demand for luxury travel experiences globally, are expected to drive the market growth. Moreover, the addition of new lounges with greater amenities at airports to improve passenger experience and growing collaboration between credit card companies and airports to make airport lounges accessible, thereby attracting a large number of passengers, are some of the other factors driving the market growth in coming years.

On the other hand, the high operational costs of airport lounges will be the major factor hampering the growth of the market. Furthermore, increasing focus on digitization and incorporation of virtual reality and artificial intelligence will lead to growing business opportunities within the market in the coming years.

Airport Lounges Market Trends

Connectivity and Entertainment Segment Will Showcase Remarkable Growth During the Forecast Period

The growth in the number of air passengers worldwide coupled with growing need for airport lounge providers to upgrade their facilities drive the growth of the market. Introduction of advanced connectivity and entertainment systems in order to provide better passenger experience and rising spending on enhancing aviation infrastructure propels the segment growth.

There has been a significant growth in the number of airport lounges worldwide. An increasing number of air travelers in recent years has led to lounge providers improving their services and focusing on digitization in order to provide a better lounge experience. Moreover, various airport lounge providers are now experimenting with virtual reality in order to provide their passengers with various entertainment and connectivity options. By making use of virtual reality, passengers will have a chance to explore exotic destinations, enjoy live performances and also enjoy sports activities from the comfort of the lounge. For instance, in February 2023, Travel Point Group announced that they are in plans to deliver a gaming point virtual reality lounge at Perth airport in Australia. Moreover, the lounge will include a virtual reality room for five players and one gaming session is expected to last for 30-45 minutes. In addition, the lounge will also house a range of individual high-speed internet gaming stations linked to the stream network which will allow gamers to play using their own accounts or new accounts.

Thus, a growth in the number of air passengers who can afford lounge services and the rising need to improve airport lounges in order to improve passenger experience will drive the growth connectivity and entertainment systems in the near future.

Asia-Pacific is Projected to Show Significant Growth in the Market During the Forecast Period

In recent years, the aviation sector across Asia Pacific showcase significant growth in terms of number of air travelers, spending on aviation infrastructure, and development of new airports. Various factors such as growth in the number of new airport lounge construction projects as well as a growth in the number of passengers who can afford lounge services within the region will lead to the growth of the market.

There has been a significant growth in the usage of airport lounge services in the Asia-Pacific region in recent years. According to the data presented by the International Air Transport Association (IATA), airlines in the Asia-Pacific region witnessed an increase in the number of air traffic passengers by 98.5% in August 2023 as compared to August 2022. Furthermore, growth in the spending capacity of the passengers has led to various airports within the region increasing their construction of new airport lounges or revamping their existing lounges with better facilities. For instance, in December 2023, Hirsch Bedner Associates (HBA) a hospitality design firm announced that they have collaborated with Air India in order to improve the lounge experiences at New Delhi International Airport. Moreover, the company will be designing Air India's first and business class lounges at the New Delhi airport.

Furthermore, in July 2023, Delhi International Airport Limited (DIAL) launched the India's biggest lounge facility "Encalm Prive," at the Airport's Terminal 3. It aims to optimise lounge space and provide a luxurious and relaxing environment for business and first-class travellers. Such developments and increasing investment in airport infrastructure drive the market growth across the region.

Airport Lounges Industry Overview

The airport lounges market is moderately fragmented, with various players dominating the market. Some of the major players in the airport lounges market are Qantas Airways Limited, Lufthansa, Cathay Pacific Airways Limited, American Airlines, and United Airlines, Inc., amongst others.

Airport lounge providers, in recent years, have focused on upgrading their lounge infrastructure in order to provide a more luxurious and comforting experience for their passengers. Moreover, airport lounge providers are also entering into partnerships with various technology companies. They are engaged in working on premium class lounges in order to provide more amenities to meet the needs of the passengers. Furthermore, the integration of new-age technology within airport lounges, such as smart check-ins, virtual reality experiences as well as interactive displays, will lead to generating significant business opportunities within the market in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Service
    • 5.1.1 Food and Beverage
    • 5.1.2 Connectivity and Entertainment
    • 5.1.3 Passenger Services
  • 5.2 Lounge Ownership
    • 5.2.1 Airline, Airport, and Government Owned
    • 5.2.2 Privately Owned
  • 5.3 Type
    • 5.3.1 Economy Lounge
    • 5.3.2 Premium Lounge
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Mexico
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Qatar
      • 5.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 United Airlines, Inc.
    • 6.2.2 American Express Centurion Lounges
    • 6.2.3 DreamFolks
    • 6.2.4 Airport Dimensions (Collinson Group Ltd)
    • 6.2.5 Plaza Premium Group
    • 6.2.6 Emirates Group (Marhaba Lounge)
    • 6.2.7 Qantas Airways Limited
    • 6.2.8 Cathay Pacific Airways Limited
    • 6.2.9 Lufthansa
    • 6.2.10 CAVU Experiences (AMER) LLC
    • 6.2.11 American Airlines

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS