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市場調査レポート
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1537692

二次包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Secondary Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 157 Pages | 納期: 2~3営業日

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二次包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

二次包装市場規模は2024年に2,659億2,000万米ドルと推定され、2029年には3,252億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.14%で成長します。

Secondary Packaging-Market

主なハイライト

  • 二次包装は、製品を一つにまとめ、輸送に最適化することで、製品保護に極めて重要な役割を果たしています。カートン、トレイ、フィルム束は、いくつかの形状とサイズで利用可能な二次包装のいくつかの例です。二次包装はまた、ブランド・マーケティングや製品陳列にも重要です。
  • 飲食品、医薬品、化粧品、パーソナルケア、家庭用品など、複数のエンドユーザー産業への二次包装の展開が増加していることが、市場の成長を後押ししています。
  • 二次包装を提供する企業は、二次包装用途のリサイクルソリューションの利用可能性を高める成長戦略として、循環性と持続可能性を目指しています。2023年6月、LyondellBasellとAFA Nordは、市販後の軟質二次包装廃棄物をリサイクルするためのパートナーシップを締結しました。この合弁事業では、LMF Nord GmbHが、LDPE廃棄物を包装に使用できる高品質の再生プラスチック材料に変えるためのリサイクル工場の建設を計画しています。
  • ヘルスケアにおける二次包装は、ボトル、バイアル、ブリスターなどの一次包装をさらに保護し、整理するために使用されます。二次包装はまた、服用方法、有効期限、規制情報など、製品に関する重要な情報を提供し、偽造や改ざんの防止に役立つため、製品の需要を高めることができます。
  • 二次包装を製造する様々なメーカーは厳しい規制の対象となっており、新製品を革新することが困難な場合もあります。また、二次包装に対する消費者の嗜好が進化することで、メーカーが市場で競争することが難しくなる可能性もあります。

二次包装市場の動向

折りたたみカートン・セグメントが大きな市場シェアを占めると予想される

  • 折りたたみカートンの需要は、環境に優しく持続可能な実践に焦点が移行するにつれて、飲食品、ヘルスケア、パーソナルケア、ホームケア、小売業など多くの産業で増加しています。折りたたみカートンのニーズは、持続可能な包装嗜好に対する消費者の意識、原材料の入手可能性、紙の軽量性、生分解性、リサイクル可能な性質、森林伐採などに後押しされています。
  • 各国の観光業の急速な成長により、加工食品、炭酸飲料、調理済み食品の消費量が増加しています。外食産業の二次包装に対する要求は形を変え、FDA(食品医薬品局)の認可を受けた紙器への需要を煽っています。多用途で人目を引く食品用紙器が入手可能であることが、製品需要を押し上げています。
  • 様々な企業が市場シェアを高めるための拡大戦略としてM&Aに投資しています。2023年9月、米国の包装会社であるGraphic Packagingは、米国の紙器会社であるBell Inc.の買収を発表しました。この買収には、米国にあるBell Inc.の3つのコンバーティング施設も含まれており、外食包装市場における Graphicのプレゼンスが高まる可能性が高いです。
  • 様々な企業が、化粧品、スキンケア、ヘアケアなどの様々な美容製品を包装するために、パーソナライズされた革新的な折りたたみカートンを製造しており、需要を押し上げています。企業はまた、環境に優しい素材を使用して紙パックを作ることで、持続可能な包装を目指しています。
  • 米国森林農業協会によると、2023年の紙・板紙の生産能力は世界で約2億5,863万1,000トンでした。紙・板紙の生産量は、様々なエンドユーザー産業における需要の増加に関して、過去10年間安定しています。このような要因は、市場シェアを獲得するために新製品を開発する機会を市場のプレーヤーにもたらすと予想されます。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米の二次包装市場は、二次包装における環境に優しい材料の使用の増加によって牽引されています。飲食品、製薬、化粧品業界などのエンドユーザーは、持続可能性への需要の高まりに対応するため、環境に優しい包装材料を利用する必要性をますます認識するようになっています。板紙のようなリサイクル可能で生分解性のある素材から作られた紙器は持続可能性を促進し、市場の成長を後押ししています。
  • 顧客支出の増加とオンラインショッピングの売上増加はeコマースの拡大に影響を与えています。米国国勢調査局によると、2024年第1四半期の米国小売売上高に占めるeコマース売上高の割合は15.6%で、2023年第1四半期を上回り、市場成長を促進しています。
  • 北米では製薬業界が急速に活況を呈しており、さまざまな新薬開発の先進化が二次パッケージングの需要を牽引しています。2024年5月、米国の受託包装会社であるシャープサービスは、無菌注射剤二次包装の生産能力を増強するため、ペンシルバニア州の製造拠点を拡張すると発表しました。
  • 飲料の二次包装にはさまざまな目的があります。二次包装は重いボトルを割れないように保護するために使用され、複数の商品を一緒に出荷することでコストを削減します。また、日光暴露やその他の外部課題に対するバリアや保護として使用されることもあります。飲料用の二次包装は製品のマーケティングに役立ち、製品の視認性を高めるため、市場の成長を促進します。

二次包装業界の概要

二次包装市場は細分化されており、大手企業は市場での地位を強化するために、M&A、新製品の発売、事業拡大、合弁事業、パートナーシップなど、様々な成長戦略を採用しています。同市場の主要企業には、Amcor、International Paper Company、Reynolds Packaging、Stora Enso、WestRock、Ball Corporation、Berry Globalなどがあります。

  • 2024年5月Mondiは、飲食品に使用されるプラスチック製シュリンクフィルムに代わる新しい紙製二次包装ソリューション「TrayWrap」を発表しました。TrayWrapは100%クラフト紙でできており、完全にリサイクル可能です。
  • 2023年9月米国を拠点とするWestRockは、アイルランドを拠点とするSmurfit Kappaと合併し、持続可能なパッケージング・ソリューションを製造するSmurfit WestRockを設立しました。この合弁事業は、さまざまなエンドユーザー市場向けの地域拡大とともに、段ボールと段ボール原紙におけるスマーフィットの製品ポートフォリオを拡大するための両社の戦略的な動きでした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 地政学的シナリオが市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界の産業・消費活動の拡大
    • 安全輸送へのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 持続可能な環境に対する消費者ニーズと意識の変化

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • プラスチック箱
    • ラップとフィルム
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • 家電
    • パーソナルケア・家庭用品
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Berry Global Inc.
    • Packaging Corporation of America
    • Stora Enso Oyj
    • WestRock Company
    • Ball Corporation
    • International Paper Company
    • Sealed Air Corporation
    • Reynolds Group Holdings
    • Mondi Group
    • Multi-Pack Solutions LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91310

The Secondary Packaging Market size is estimated at USD 265.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 325.27 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.14% during the forecast period (2024-2029).

Secondary Packaging - Market

Key Highlights

  • Secondary packaging plays a pivotal role in product protection by holding them together and optimizing the product for transportation. Cartons, trays, and film bundles are a few examples of secondary packaging available in several shapes and sizes. Secondary packaging is also important for brand marketing and product display.
  • The increasing deployment of secondary packaging for multiple end-user industries, including food and beverage, pharmaceuticals, cosmetics, personal care, and household care, is boosting market growth.
  • Companies providing secondary packaging aim for circularity and sustainability as a growth strategy to increase the availability of recycled solutions for secondary packaging applications. In June 2023, LyondellBasell and AFA Nord entered a partnership to recycle post-commercial flexible secondary packaging waste. In the joint venture, LMF Nord GmbH planned to build a recycling plant to turn LDPE waste into quality recycled plastic material that can be used in packaging.
  • Secondary packaging in healthcare is used to provide an additional level of protection and organization for primary packaging, including bottles, vials, and blisters. Secondary packaging can also provide important information about the product, such as dosage instructions, expiration dates, and regulatory information, and help prevent counterfeiting and tampering, thus boosting product demand.
  • Various manufacturers of secondary packaging are subject to stringent regulations, which can make it challenging for them to innovate new products. Also, evolving consumer preferences for secondary packaging can make it difficult for manufacturers to compete in the market.

Secondary Packaging Market Trends

The Folding Cartons Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • Folding carton demand has been increasing across many industries, including food and beverage, healthcare, personal care, homecare, retail, and others, as the focus shifts to eco-friendly and sustainable practices. The need for folding cartons is driven by consumer awareness of sustainable packaging preferences, availability of raw materials, the lightweight, biodegradable, and recyclable nature of paper, and deforestation.
  • Rapidly growing tourism in different countries has led to the high consumption of processed food, carbonated beverages, and ready-to-eat foods. The food service industry's requirement for secondary packaging has been reshaped, fueling the demand for folding cartons that are approved by the FDA (Food and Drug Administration). The availability of versatile and eye-catching food folding cartons boosts product demand.
  • Various companies are investing in mergers and acquisitions as an expansion strategy to boost their market share. In September 2023, Graphic Packaging, a US packaging company, announced the acquisition of Bell Inc., a US folding carton company. The acquisition included Bell's three converting facilities in the United States, which is likely to grow Graphic's presence in the food service packaging market.
  • Various companies are manufacturing personalized and innovative folding cartons to package different beauty products, including cosmetics, skincare, and haircare, boosting the demand. Companies are also aiming toward sustainable packaging by using eco-friendly materials to make folding cartons.
  • According to the Forest and Agriculture Association of the United States, in 2023, the production capacity of paper and paperboard was approximately 258,631 thousand tons globally. The production of paper and paperboard has been stable over the past decade with respect to the growing demand in various end-user industries. Such factors are expected to create an opportunity for the players in the market to develop new products to capture market share.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The North American market for secondary packaging is being driven by the increasing usage of environment-friendly materials in secondary packaging. End users, such as the food and beverage, pharmaceutical, and cosmetic industries, are becoming increasingly aware of the need to utilize environment-friendly packaging materials to cater to growing sustainability demand. Folding cartons made from recyclable and biodegradable materials like paperboard promote sustainability, propelling market growth.
  • Increasing customer spending and growing online shopping sales influence the expansion of e-commerce. According to the US Census Bureau, e-commerce sales accounted for 15.6% of all US retail sales in the first quarter of 2024, higher than the first quarter of 2023, propelling the market growth.
  • The rapidly booming pharmaceutical industry in North America and the growing advancements in developing a variety of new drugs are driving the demand for secondary packaging. In May 2024, Sharp Services, a United States-based contract packaging company, announced the expansion of its Pennsylvania manufacturing site to increase its production capacity for sterile injectables secondary packaging.
  • The secondary packaging for beverages serves different purposes. The secondary packaging is used to protect heavy bottles from breaking, and it reduces costs by shipping multiple items together. It may sometimes be used as a barrier or protection against sunlight exposure or other external challenges. The secondary packaging for beverages helps in product marketing and enhances product visibility, thus driving market growth.

Secondary Packaging Industry Overview

The secondary packaging market is fragmented, with major players adopting various growth strategies, such as mergers and acquisitions, new product launches, expansions, joint ventures, partnerships, and others, to strengthen their position in the market. Some of the major players in the market are Amcor, International Paper Company, Reynolds Packaging, Stora Enso, WestRock, Ball Corporation, and Berry Global.

  • May 2024: Mondi unveiled a new secondary paper packaging solution, "TrayWrap," to replace plastic shrink film used for food and beverage products. TrayWrap is made from 100% krafted paper, which is fully recyclable.
  • September 2023: WestRock, a United States-based company, merged with Smurfit Kappa, an Ireland-based company, to create Smurfit WestRock to manufacture sustainable packaging solutions. The joint venture was a strategic move by the companies to expand Smurfit's product portfolio in corrugated and containerboard, along with regional expansion for various end-user markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of the Geo-Political Scenarios on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Industrial and Consumer Activities across the World
    • 5.1.2 Increased Need for Safe Transportation
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Changing Consumer Needs and Awareness Towards a Sustainable Environment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Folding Cartons
    • 6.1.2 Corrugated Boxes
    • 6.1.3 Plastic Crates
    • 6.1.4 Wraps and Films
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Consumer Electronics
    • 6.2.5 Personal Care and Household Care
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Berry Global Inc.
    • 7.1.3 Packaging Corporation of America
    • 7.1.4 Stora Enso Oyj
    • 7.1.5 WestRock Company
    • 7.1.6 Ball Corporation
    • 7.1.7 International Paper Company
    • 7.1.8 Sealed Air Corporation
    • 7.1.9 Reynolds Group Holdings
    • 7.1.10 Mondi Group
    • 7.1.11 Multi-Pack Solutions LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET