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市場調査レポート
商品コード
1690084
高級ヨット-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Luxury Yacht - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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高級ヨット-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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高級ヨット市場規模は2025年に149億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.3%で、2030年には232億9,000万米ドルに達すると予測されます。
競合要因として、競争とレクリエーションボート活動の需要の増加、人々の購買力、高級ヨットの著名な目的地としての台頭、観光名所や豪華ホテルの増加などが、高級ヨット市場を牽引すると予想されます。さらに、技術の進歩、革新的なデザイン、環境への配慮も市場を牽引しています。
世界中に住む人々の所得水準の向上に伴い、レクリエーション活動への支出が増加しており、これが市場を牽引しています。
例えば、国際通貨基金(IMF)は、2028年までに中国の経済規模が40%近く拡大すると予測しています。同様に、米国では2023年にレクリエーション支出が5,528億円に達すると予想されています。さらに、オランダ、英国、イタリアのように海/海を国境とする国々の自然景観や、アラブ首長国連邦の人工島高層ビルなどの増加する観光アトラクションは、毎年、特に富裕層から、かなりの数の外国人観光客を惹きつけています。これらの国々はまた、プロモーションイベントや会議の開催地としても好まれており、その際には豪華ヨットが貸し出されます。したがって、レクリエーション観光の増加は、世界の高級ヨット市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。
さらに、高級ヨット市場は環境意識の時代に突入しています。国際海事機関は、2050年までにCO2排出量を70%削減するよう国際海運に指示しています。その結果、建設業者とサプライヤーは協力して、合理的なコストで消費を抑えるサステイナブル解決策を模索しています。多くの富裕層や超富裕層のヨットオーナーは環境への影響を第一に考え、ヨット建造や技術革新に大きな変化を促しています。このシナリオにより、より新しく、より軽量で、より燃費の良いヨットが開発され、市場開拓が進んでいます。
このように、上記の要因は、高級ヨットへの新技術の導入と高い購買力と相まって、市場の成長を促進すると考えられます。
高級ヨット市場はセグメント化されており、複数の企業が大きなシェアを占めています。高級ヨット市場で著名な企業には、Sinot Yacht、Feadship、Fr.Lurssen Werft GmbH & Co.KG、Fincantieri Yachts、ISA Yachtsなどがあります。多くの参入企業は、競合に打ち勝つために新技術に投資し、新発売に注力しています。例えば
The Luxury Yacht Market size is estimated at USD 14.93 billion in 2025, and is expected to reach USD 23.29 billion by 2030, at a CAGR of 9.3% during the forecast period (2025-2030).
Factors such as the increasing demand for competitive and recreational boating activities, the purchasing power of people, the emergence as a prominent destination for luxury yachts, and increasing tourist attractions and luxurious hotels are anticipated to drive the luxury yacht market. Moreover, technological advancements, innovative designs, and a commitment to environmental consciousness also drive the market.
With an increase in the income level of people living around the world, there is an increase in spending on recreational activities, which is driving the market.
For instance, the International Monetary Fund projects that China's economy will be nearly 40 percent larger by 2028. Similarly, in 2023, the recreation expenditure is expected to reach 552.8 billion in the United States. In addition, the natural landscape of countries that have a sea/ocean as a border, like the Netherlands, United Kingdom, and Italy, and increasing tourist attractions such as manmade islands skyscrapers in the United Arab Emirates attract a significant number of international tourists every year, especially from the affluent segment of the population. These countries are also preferred destinations for some promotional events and meetings, during which luxury yachts are leased. Therefore, the increase in recreational tourism is expected to positively influence the growth of the global luxury yacht market.
Furthermore, the luxury yacht market has entered the era of eco-consciousness. International Maritime Organization has directed international shipping to reduce CO2 emissions by 70% by 2050. As a result, builders and suppliers are working together to find sustainable solutions to reduce consumption at reasonable costs. Many high-net-worth and ultra-high-net-worth yacht owners are putting environmental impact first, spurring significant change in yacht building and innovation. This scenario has led to newer, lighter, and more fuel-efficient Yachts being developed and further deployed in the market.
Thus, the above factors, coupled with the deployment of new technologies in luxury yachts and high purchasing power, will drive market growth.
The Luxury Yacht market is fragmented, with several players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the Luxury Yacht market are Sinot Yacht, Feadship, Fr. Lurssen Werft GmbH & Co.KG, Fincantieri Yachts, and ISA Yachts. Many players are investing in new technologies to gain the upper hand over their competition and focusing on new launches. For instance,