デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1687865

医薬品開発・製造受託機関(CDMO)-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 317 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
医薬品開発・製造受託機関(CDMO)-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 317 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

医薬品開発・製造受託機関市場規模は2024年に2,432億9,000万米ドルと推定・予測され、2029年には3,319億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは6.41%で成長します。

Pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization(CDMO)-Market-IMG1

先進的製造技術とプロセスがCMO市場の成長を後押しします。CMOは、連続製造などの新たな業務戦略により、製造プロセスの効率を改善し、無駄を最小限に抑えてコストを下げることが期待されます。新薬承認の大部分を担当し、製造能力が不足しがちな中小製薬企業の成長は、CMOが新しい製造技術を採用する原動力になると予想されます。

主要ハイライト

  • 個別化医療の台頭により、産業は臨床検査をより身近で患者に優しいものにしようとしています。技術は開発業務受託機関にとって重要な要素となっています。CROは競合を維持し、顧客にあらゆるソリューションを提供できるようにするため、最新技術やツールの導入に最前線で取り組んでいます。CROは、コモディティ化や患者参加モデルの変化、競合からのプレッシャーなど、さまざまな課題に直面し続けています。大企業がより多くの市場を共有するようになるにつれ、市場層別化は小規模CROに下請けやニッチダウンを強います。
  • 医薬品のアウトソーシングは、瓶詰めのような基本的なプロセスから、医療機器のエンジニアリングや研究開発のような付加価値の高い技術へと発展してきました。積極的なプロセスアウトソーシングの経験、医療処置の対象となる患者の増加、新興諸国における病気の発見と診断の向上が、この市場の成長を後押しする要因となっています。
  • 同市場では、各企業の経営方針が徐々に変化しています。コスト管理から付加価値サービス重視への転換は、CMOのCDMO(開発・製造受託機関)への再定義につながり、企業のバリューチェーンへの統合を可能にしました。
  • 研究開発に投資されるコストは増加の一途をたどっているが、こうしたプロセスから得られる価値ある成果は稀少になっています。多くの企業は、この部分を海外に移し、まだ新興の医薬品市場を活用することで、コストを効果的に削減できることに気づいています。コスト削減や獲得できる能力に関する証拠があるにもかかわらず、多くの企業はそのコントロールを手放したがらないです。しかし、シナリオは徐々に変わりつつあります。サプライチェーンの長さを短縮し、リードタイムを効率化しなければならないというプレッシャーから、企業は需要を満たすために様々な手段を講じざるを得なくなり、受託製造がサプライチェーンのボトルネックになっています。
  • COVID-19の大流行は、世界の保健システムにおける重大なギャップを露呈し、特に中低所得国における医薬品の流通を混乱させました。政府と産業は、COVID-19の制圧活動が加速化するとともに、COVID-19の新薬を開発し、前例のないスピードで世界中に流通させる中で、医薬品へのアクセスという新たな課題に直面しました。CMO/CDMOサービス産業は、COVID-19パンデミックによってもたらされた困難のいくつかを克服するために、医薬品開発者を支援するユニークな立場にありました。パンデミックは、サプライチェーンロジスティクス、医薬品開発、臨床検査、供給、製造など、多くの面で製薬・バイオ医薬品産業に影響を与えました。

医薬品開発・製造受託機関(CDMO)の市場動向

研究開発投資の増加が市場を牽引

  • 米国は最大の医薬品市場の一つであり、医薬品・バイオテクノロジー市場における研究開発費の約半分を占めています。CMOはこの市場で重要な役割を果たしており、さまざまなアウトソーシング事業体にサービスを提供するため、新しい施設や技術に投資しています。さらに、企業は自社投資を通じてアジアにおける足跡の恩恵を享受するだけでなく、ハイエンドの調達専門知識の獲得、創薬の構築、投資のために研究ベースの提携も模索しています。
    • 例えば、2024年1月、ベルギーのバイオテクノロジー企業であるEXO Biologics SAは、アンメット・メディカル・ニーズの高い希少疾患の治療にエクソソームを利用したバイオ医薬品の開発に取り組んでおり、エクソソームに特化した開発・製造受託機関(CDMO)であるExoXpertを立ち上げました。ExoXpertは、欧州の臨床検査で使用されているMSCベースのエクソソーム製造プラットフォームを提供しており、EXO Biologicsの完全子会社です。
  • 高薬理活性医薬品の安全な取り扱いと封じ込めのための適切なインフラ、特に高薬理活性医薬品に対する適切な分析スキルの必要性、適切なプロジェクト管理(良好な立ち上げ、実行、完了を含む)は、研究開発市場で際立つために必要です。
  • 製薬会社の対象が科学研究や医薬品マーケティングにシフトする中、CDMOは重要なパートナーとしての地位をさらに確立し、顧客と戦略的で統合的なパートナーシップを築くことができます。
  • 複雑で高力価の化合物が増加する中、CDMOは先進的技術と専門的な専門知識によって際立つことができます。さらに、連続製造などの新たな業務アプローチにより、CDMOは製造プロセスの効率を向上させ、コストと無駄を削減できると期待されています。
  • さらに、市場は臨床検査の成長を目の当たりにしており、需要を牽引しています。例えば、ClinicalTrials.govによると、登録された臨床検査の総数は2022年に4億3,751万3,000件で、2023年には4億7,723万7,000件に達します。
  • CDMOは、増加する中小製薬企業と新たな機会を見出すと予想されます。このような中小製薬会社は、主に新薬承認件数の増加を担っているが、製造能力を持たないことが多いです。

アジア太平洋はCROセグメントで最も急成長する地域と予想される

  • アジア太平洋は、米国や他の新興経済諸国に比べて低コストであることから、予測期間中、CRO市場で最も高い成長が見込まれています。加えて、糖尿病や心臓病などの慢性疾患や生活習慣病の増加、患者募集の容易さ、臨床検査に必要な専門知識の豊富さなどが、同地域の成長を後押しする主要因となっています。
  • 例えば、国家衛生委員会(NHC)によると、中国には慢性疾患に苦しむ高齢者が1億8,000万人以上おり、そのうち75%が複数の慢性疾患に罹患しています。2030年までに、心血管疾患は中国政府に1兆440億米ドルの損失をもたらすと予測されています。糖尿病有病率の高さについては、中国、韓国、オーストラリアを含むアジア太平洋でも同様の傾向が見られます。
  • 臨床検査の民営化が進むにつれ、中国やインドなどの新興諸国では調査方法のアウトソーシングが増加しています。例えば、大手製薬会社は臨床データ管理、ファーマコビジランス、生物統計学などの調査サービスをアウトソーシングするケースが増えています。
  • 特定の地域が臨床検査を実施する組織を惹きつける理由は数多くあります。その中には、コスト、患者の募集、必要な検査、スケジュールの短縮などが含まれます。中国、インド、日本では臨床検査の数が全体的に増加しており、アジア太平洋は潜在的な地域の一つとなっています。
  • インドは先進国よりも低コストで前臨床サービスを提供しています。インド政府がCROの可能性を拡大するために行ったイニシアチブは、近年魅力的な市場機会を提供しています。
  • インドでは科学的な専門知識が利用可能であるため、今後数年間はビジネスの成長を後押しする可能性があります。同国における臨床検査のコストは米国よりも約50%低いです。インドは最大級の医薬品生産国であり、米国以外ではFDA認可を受けた製造工場が最も多く、中国に対する競合を有しています。

医薬品開発・製造受託機関(CDMO)産業概要

医薬品CDMO市場は非常にセグメント化されています。大手ベンダーが市場シェアの大半を占めています。多数の参入企業の存在はサービスの価格設定に影響し、特に小規模ベンダーにとっては直接的な競争要因となっています。ベンダーは、ワンストップ・ショップサービスの提供に注力し、競争上の優位性を確保することが期待されます。このような実践は、多額の資本を利用できるCMOにとっては可能なことと考えられます。この要因は競争を激化させ、新規参入の障壁となります。市場は他のCROや、クラウドベースのデータ管理ツールプロバイダーから個によるソリューションプロバイダーまで、幅広いベンダーとの競争に直面しています。製薬やバイオテクノロジーの研究活動が盛んな国では、競争企業間の敵対関係は特に高いです。市場の主要参入企業としては、Catalent Inc.、Recipharm AB、Jubilant Pharmova Ltd.、Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.)、Boehringer Ingelheim Groupなどが挙げられます。

  • 2024年2月、Catalent Inc.とNovo Holdingsは合併契約を締結し、Novo HoldingsはCatalentを165億米ドルで買収します。
  • 2024年2月、開発・製造受託機関であるRecipharmが、MedsprayとResycaと、単剤と配合剤用のソフトミスト点鼻薬の開発に関する独占的ライセンス契約と提携契約を締結。
  • 2024年1月、ParexelとJapanese Foundation for Cancer Researchは、日本におけるがん臨床検査へのアクセスを加速するための戦略的提携を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ファイブフォース分析
    • CMOのポーターファイブフォース分析
    • CROのポーターファイブフォース分析
  • 産業のバリューチェーン分析
  • 産業施策

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 大手製薬企業によるアウトソーシング量の増加
    • CDMOモデルの市場参入
    • 研究開発投資の増加
  • 市場抑制要因
    • リードタイムと物流コストの増加
    • 厳しい規制要件
    • CMOの収益性に影響する生産能力活用の問題
  • 固形ベースの経口投与製剤の重視
  • OSDセグメントにおける3Dプリンティング開発の定性的考察
    • 製造プロセスにおける3Dプリンティングの進化と従来プロセスに対する主要利点
    • 3Dプリンティングベースのプロセスで製造される主要医薬品の分析
    • 導入された主要技術(SLSとFDM)の分析と相対的な利点
    • 利害関係者をめぐる主要開発

第6章 技術のスナップショット

  • 製剤化技術
  • 投与経路による剤形
  • 医薬品研究開発のアウトソーシングに関する主要検討事項
  • CROのバイオ分析検査、中央検査室検査、cGMP検査の主要セグメント

第7章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別CMOセグメント
    • 医薬品原薬(API)製造
      • 低分子
      • 高分子
      • 高力価(HPAPI)
    • 最終製剤(FDF)開発・製造
      • 固形製剤
      • 錠剤
      • その他(カプセル、粉末など)
      • 液体製剤
      • 注射剤製剤
    • 二次包装
  • 調査段階CROセグメント別
    • 前臨床検査
    • フェーズI
    • フェーズII
    • フェーズIII
    • フェーズIV
  • 地域別-医薬品CMO
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
  • 地域別-医薬品CRO
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 ベンダー市場シェア

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Catalent Inc.
    • Recipharm AB
    • Jubilant Pharmova Ltd
    • Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • Boehringer Ingelheim Group
    • Pfizer CentreSource
    • Aenova Holding GmbH
    • Famar SA
    • Baxter Biopharma Solutions(Baxter International Inc.)
    • Lonza Group
    • Tesa Labtec GmbH(TESA SE)
    • Tapemark
    • ARX LLC
    • CMIC Holdings Co. Ltd
    • LabCorp Drug Development
    • Syneos Health Inc.
    • LSK Global Pharma Service Co. Ltd
    • Novotech Pty Ltd
    • PAREXEL International Corporation
    • Pharmaceutical Product Development LLC(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • PRA Health Sciences Inc.(Icon PLC)
    • Quanticate Ltd
    • IQVIA Holdings Inc.
    • SGS Life Science Services SA
    • Hangzhou Tigermed Consulting Co. Ltd
    • Samsung Bioepis Co. Ltd
    • WuXi AppTec Inc.
    • Sagimet Biosciences(3V Biosciences Inc.)

第10章 投資シナリオ

第11章 医薬品cdmo世界市場の将来展望

目次
Product Code: 66565

The Pharmaceutical Contract Development And Manufacturing Organization Market size is estimated at USD 243.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 331.98 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.41% during the forecast period (2024-2029).

Pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) - Market - IMG1

Advanced manufacturing techniques and processes will help the CMO market grow. CMOs are expected to improve the efficiency of their manufacturing processes, minimizing waste and lowering costs, owing to new operational strategies, such as continuous manufacturing. The growth of small and mid-sized pharmaceutical firms, which are in charge of an expanding portion of new drug approvals and frequently lack manufacturing capacity, is anticipated to be a driving force behind CMOs adopting new manufacturing technologies.

Key Highlights

  • With the rise of personalized medicine, the industry is trying to make clinical trials more accessible and patient-friendly. Technology has become a key element in contract research organizations. CROs are at the forefront of implementing the newest technologies and tools to maintain a competitive edge and ensure they can provide customers with the full range of solutions. Adopting these new technologies has been helping CROs be more effective and increase research speed, driving the CRO market's growth.CROs continue to face challenges ranging from commoditization and changing patient engagement models to pressure from the competition. As larger companies share more market, market stratification forces smaller CROs to subcontract or niche down.
  • Pharmaceutical outsourcing evolved from basic processes, namely bottling, to more value-added techniques, such as medical device engineering and R&D. The active process-outsourcing experience, the increase in patients subject to medical procedures, and the improvements in illness detection and diagnosis in developing countries are the factors propelling the growth of this market.
  • There has been a gradual change in the working principles of the companies in the market. The pattern shift from cost-control to re-emphasis on value-added services has led to the redefining of CMOs to CDMOs (contract development and manufacturing organizations) and allowed their integration into the value chain of companies.
  • The costs invested in R&D are continuously increasing, yet the valuable results from these processes are becoming rarer. Many companies have realized that moving this part of the business overseas and taking advantage of the still-emerging pharmaceutical markets effectively reduces costs. Despite the evidence regarding cost savings and competencies that can be accrued, many companies are reluctant to give up that control. However, the scenario is changing gradually. The pressure on reducing the length of the supply chain and improving lead-time efficiency is forcing the companies to take various measures to meet the demand, turning contract manufacturing into a bottleneck in the supply chain.
  • The COVID-19 pandemic has exposed significant gaps in the global health systems and disrupted the distribution of medicines, particularly in low and middle-income countries. Governments and industries faced new access-to-medicine challenges as the COVID-19 control effort picked up speed, along with developing new COVID-19 medicines and distributing them worldwide at an unprecedented rate. The CMO/CDMO service industry was in a unique position to help drug developers overcome some of the difficulties brought on by the COVID-19 pandemic. The pandemic impacted the pharma and biopharma industries in many ways, including supply chain logistics, drug development, clinical trials, supplies, and manufacturing.

Pharmaceutical Contract Development And Manufacturing Organization (CDMO) Market Trends

Increasing Investment in R&D Drives the Market

  • The United States is one of the largest pharmaceutical markets, accounting for about half of the R&D spending in the pharmaceutical and biotech markets. CMOs play a vital role in this market, investing in new facilities and technology to serve various outsourcing entities. Moreover, companies are not only reaping the benefits of their Asian footprint through in-house investments but are also looking for research-based partnerships to acquire high-end sourcing expertise, build drug discovery, and invest.
    • For instance, in January 2024, EXO Biologics SA, a Belgian biotech company committed to developing biopharmaceuticals using exosomes to treat rare diseases with high unmet medical needs, launched ExoXpert, a contract development and manufacturing organization (CDMO) specializing in exosomes. ExoXpert offers an MSC-based exosome manufacturing platform used in European clinical trials and is a wholly-owned subsidiary of EXO Biologics.
  • Proper infrastructure for the safe handling and containment of high-potency drugs, especially the need for appropriate analytical skills for high-potency drugs, and adequate project management (including good launch, execution, and completion) are needed to stand out in the market for research and development.
  • As pharmaceutical companies shift their target toward scientific research and pharmaceutical marketing, CDMOs can further establish themselves as vital partners and build strategic, integrated partnerships with their customers.
  • Given the rising number of complex and high-potency compounds, CDMOs can stand out through advanced technology and specialized expertise. In addition, new operational approaches such as continuous manufacturing are expected to allow CDMOs to improve the efficiency of their manufacturing processes, reducing costs and wastage.
  • Furthermore, the market is witnessing growth in clinical trials, driving the demand. For instance, according to ClinicalTrials.gov, the total number of registered clinical studies was 437.513 million in 2022, reaching 477.237 million in 2023.
  • CDMOs are anticipated to discover new opportunities with an increasing number of small and medium-sized pharma firms. Such small and medium-sized pharma companies are mainly accountable for the growing share of new drug approvals and often have no manufacturing capacity.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Region for the CRO Segment

  • Asia-Pacific is anticipated to witness the highest growth in the CRO market over the forecast period due to the region's low cost compared to the United States and other developed economies. In addition, the growing incidences of chronic and lifestyle diseases, such as diabetes and heart disease, along with ease of patient recruitment and availability of expertise for clinical trials, are major driving factors boosting the growth in the region.
  • For instance, China has over 180 million elderly citizens suffering from chronic diseases, of whom 75% have more than one, according to the National Health Commission (NHC). By 2030, cardiovascular disease are projected to cost the Chinese government USD 1,044 billion. Similar trends for the high prevalence of diabetes are present around Asia-Pacific, including China, South Korea, and Australia.
  • With the increasing privatization of clinical trials, there has been an increase in research process outsourcing in developing countries such as China and India. For example, large pharmaceutical companies are increasingly outsourcing research services such as clinical data management, pharmacovigilance, biostatistics, etc.
  • There are numerous reasons why certain regions attract organizations conducting clinical trials. Some include cost, patient recruitment, required testing, and shorter timelines. The overall number of clinical trials is increasing in China, India, and Japan, making Asia-Pacific one of the potential regions.
  • India provides preclinical services at lower costs than developed nations. Initiatives taken by the Indian government to expand the CRO potential have offered an attractive market opportunity in recent years.
  • The availability of scientific expertise in India may boost business growth over the next few years. Clinical trials in the country are about 50% less costly than in the United States. India is one of the largest drug producers and has the most FDA-approved manufacturing plants outside the United States, giving it a competitive edge over China.

Pharmaceutical Contract Development And Manufacturing Organization (CDMO) Industry Overview

The pharmaceutical CDMO market is highly fragmented. Major vendors account for the majority of the market share. The presence of many players impacts the pricing of services, making it a direct competing factor, especially for small-scale vendors. The vendors are expected to focus on delivering one-stop-shop services, providing them with a competitive advantage. These practices would be possible for the CMOs with access to significant capital. This factor increases the competition and acts as an entry barrier for new players. The market faces competition from other CROs and from a wide range of vendors, varying from cloud-based data management tool providers to individual solution providers. In countries where there is a high presence of pharma and biotech research activity, the competitive rivalry is especially high. Some of the major players in the market are Catalent Inc., Recipharm AB, Jubilant Pharmova Ltd, Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.), and Boehringer Ingelheim Group.

  • In February 2024, Catalent Inc. and Novo Holdings entered into a merger agreement under which Novo Holdings will acquire Catalent in an all-cash transaction that values Catalent at USD 16.5 billion.
  • In February 2024, Recipharm, a contract development and manufacturing organization, entered into an exclusive licensing and collaboration agreement with Medspray and Resyca to develop soft mist nasal delivery devices for single and combination pharmaceutical products.
  • In January 2024, Parexel and the Japanese Foundation for Cancer Research announced a strategic alliance to accelerate access to oncology clinical trials in Japan.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Porter's Five Forces Analysis for CMO
    • 4.2.2 Porter's Five Forces Analysis for CRO
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Outsourcing Volume by Big Pharmaceutical Companies
    • 5.1.2 Advent of CDMO Model into the Market
    • 5.1.3 Increasing Investment in R&D
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Lead Time and Logistics Costs
    • 5.2.2 Stringent Regulatory Requirements
    • 5.2.3 Capacity Utilization Issues Affecting the Profitability of CMOs
  • 5.3 Emphasis on Solid-based Oral Dosage Formulations
  • 5.4 Qualitative Coverage on the 3D Printing Developments in the OSD Segment
    • 5.4.1 Evolution of 3D Printing in Fabrication Processes and the Key Advantages Over Conventional Processes
    • 5.4.2 Analysis of Major Drugs Manufactured Using 3D Printing-based Process
    • 5.4.3 Analysis of Key Techniques Deployed (SLS & FDM), Along with their Relative Advantages
    • 5.4.4 Key Developments on Stakeholders

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Dosage Formulation Technologies
  • 6.2 Dosage Forms by Route of Administration
  • 6.3 Key Considerations for Outsourcing of Pharmaceutical R&D
  • 6.4 Major Segments in CRO Bio Analytical Testing, Central Laboratory Testing, and cGMP Testing

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Service Type CMO Segment
    • 7.1.1 Active Pharmaceutical Ingredient (API) Manufacturing
      • 7.1.1.1 Small Molecule
      • 7.1.1.2 Large Molecule
      • 7.1.1.3 High Potency (HPAPI)
    • 7.1.2 Finished Dosage Formulation (FDF) Development and Manufacturing
      • 7.1.2.1 Solid Dose Formulation
      • 7.1.2.1.1 Tablets
      • 7.1.2.1.2 Others (Capsules, Powders, etc.)
      • 7.1.2.2 Liquid Dose Formulation
      • 7.1.2.3 Injectable Dose Formulation
    • 7.1.3 Secondary Packaging
  • 7.2 By Research Phase CRO Segment
    • 7.2.1 Pre-clinical
    • 7.2.2 Phase I
    • 7.2.3 Phase II
    • 7.2.4 Phase III
    • 7.2.5 Phase IV
  • 7.3 By Geography - Pharmaceutical CMO
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 United States
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 United Kingdom
      • 7.3.2.2 Germany
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Italy
    • 7.3.3 Asia
      • 7.3.3.1 China
      • 7.3.3.2 India
      • 7.3.3.3 Japan
      • 7.3.3.4 Australia and New Zealand
    • 7.3.4 Latin America
      • 7.3.4.1 Brazil
      • 7.3.4.2 Mexico
      • 7.3.4.3 Argentina
    • 7.3.5 Middle East and Africa
      • 7.3.5.1 United Arab Emirates
      • 7.3.5.2 Saudi Arabia
      • 7.3.5.3 South Africa
  • 7.4 By Geography - Pharmaceutical CRO
    • 7.4.1 North America
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 Asia
    • 7.4.4 Australia and New Zealand
    • 7.4.5 Latin America
    • 7.4.6 Middle East and Africa

8 VENDOR MARKET SHARE

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Catalent Inc.
    • 9.1.2 Recipharm AB
    • 9.1.3 Jubilant Pharmova Ltd
    • 9.1.4 Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 9.1.5 Boehringer Ingelheim Group
    • 9.1.6 Pfizer CentreSource
    • 9.1.7 Aenova Holding GmbH
    • 9.1.8 Famar SA
    • 9.1.9 Baxter Biopharma Solutions (Baxter International Inc.)
    • 9.1.10 Lonza Group
    • 9.1.11 Tesa Labtec GmbH (TESA SE)
    • 9.1.12 Tapemark
    • 9.1.13 ARX LLC
    • 9.1.14 CMIC Holdings Co. Ltd
    • 9.1.15 LabCorp Drug Development
    • 9.1.16 Syneos Health Inc.
    • 9.1.17 LSK Global Pharma Service Co. Ltd
    • 9.1.18 Novotech Pty Ltd
    • 9.1.19 PAREXEL International Corporation
    • 9.1.20 Pharmaceutical Product Development LLC (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 9.1.21 PRA Health Sciences Inc. (Icon PLC)
    • 9.1.22 Quanticate Ltd
    • 9.1.23 IQVIA Holdings Inc.
    • 9.1.24 SGS Life Science Services SA
    • 9.1.25 Hangzhou Tigermed Consulting Co. Ltd
    • 9.1.26 Samsung Bioepis Co. Ltd
    • 9.1.27 WuXi AppTec Inc.
    • 9.1.28 Sagimet Biosciences (3V Biosciences Inc.)

10 INVESTMENT SCENARIO

11 FUTURE OUTLOOK OF THE GLOBAL PHARMACEUTICAL CDMO MARKET