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市場調査レポート
商品コード
1536948
レクリエーショナルビークルレンタル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Recreational Vehicle Rental - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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レクリエーショナルビークルレンタル:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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レクリエーショナルビークルレンタル市場規模は2024年に8億1,000万米ドルと推定・予測され、2029年には11億9,000万米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは8.11%で成長すると予測されます。
レクリエーショナルビークルレンタル市場は、RVツーリングを選ぶ若者や高齢者の人口増加により、大きな成長が見込まれています。さらに、観光産業の発展やレクリエーショナル・ビークル・キャンプの人気の高まりが、世界中でRVレンタルサービスの需要を促進しています。
RVの購入にはかなりの費用がかかるため、北米、欧州、アジア太平洋地域の多くの人口がRVレンタルサービスを利用し、車両の購入、保険、メンテナンスに関連する費用をなくしています。RVレンタルサービスへのアクセスが簡単で、RVレンタルサービスプロバイダーの数が世界中で増加しているため、予算に制約があり、新車のRV購入に投資したくない顧客が集まっています。
新しいRVをレンタルするプロセスは、時代とともにシンプルになってきています。RVレンタルは顧客を引き付けるために有利な取引を提供しています。技術的に進歩した新しいモデルが毎年市場に登場し、オンラインとオフラインの両方の予約方法を利用できるため、顧客には多くの選択肢があります。新しい旅行のたびに、他のアメニティを備えた異なるRVモデルに乗ることができます。各社はRV利用者が簡単に予約できるよう、予約サービスをカスタマイズしています。
旅行や観光が世界中で人気を集める中、人々はユニークで冒険的な体験を求めるようになっています。体験的で没入感のある旅行への欲求が、電動RVレンタルの需要を高めています。また、多くの国で利用可能なキャンプ場が不足していることも、電動RVの市場に貢献しています。
さらに、モーターホームは世界的に、特に欧州諸国で需要が大きく伸びています。富裕層の増加とRV車用の駐車場が広く普及していることが、北米と欧州でのRV車普及を後押ししています。2022年には、北米よりもモーターホームの販売台数が多いため、欧州が世界のキャラバンおよびモーターホーム市場で大きなシェアを占めています。
パンデミックの発生後、ほとんどの人が安全上の予防措置から公共交通機関を避けながら休暇を計画するようになったため、レクリエーショナル・ビークルの需要が急増しています。COVID-19パンデミックの間、欧州中のいくつかのRVレンタル会社が大幅な予約の伸びを示しました。
さらに、ここ数年、クラスBとクラスCのモーターホームの需要は、その利点のために増加しています。例えば、米国ではキャンプに参加する人口がここ数年で増加傾向にあります。2023年には、米国でキャンプを楽しむユーザーの数は5,700万人を超え、2022年には約5,500万人でした。
さらに、各国政府は観光誘致のためのインフラ整備に投資しており、これが予測期間中の電動RVレンタルの成長にプラスの影響を与えると思われます。例えば、スペイン政府は2022年6月、バレアレス諸島、セウタ、メリリャなど多数の地域の観光競争力を強化するため、次世代EU資金から総額1億1,000万ユーロの支出を承認しました。
これらすべての要因が相まって、予測期間中、電動RVの需要はプラスに働くと思われます。
レクリエーショナルビークルのレンタル市場では北米が最大のシェアを占めているが、予測期間中はアジア太平洋地域が最も急成長することが予想されます。中国、インド、日本、東南アジア諸国などの経済圏で可処分所得が増加し、中間層人口が増加しているため、レジャーやアウトドア体験への関心が高まっています。
2019年、中国の観光産業は売上高が11.7%急増し、約5兆7,000億人民元(~7,960億米ドル)に達しました。この成長は、COVID-19パンデミックの発症直前に起こった。2022年には、中国の観光収入は約2兆人民元(~2,800億米ドル)に達します。特筆すべきは、2020年、2021年、2022年のこの収入のほとんどが国内観光によるものであったことで、厳しい旅行規制が2020年2月以降のインバウンド観光に大きな影響を与えたからです。
さらに、APAC全域のインフラ整備と道路網の改善により、RV車での観光に最適な遠隔地や景勝地を含む様々な観光地へのアクセスが向上しています。インドでは、観光インフラ整備や国内観光促進のためのスワデシュ・ダルシャン計画などの政府の取り組みが、観光を支えるインフラ整備の最たる例です。
さらに、同地域ではRVレンタル会社やプラットフォームが増加し、革新的なレンタルモデルやサービスのイントロダクションが市場の成長に寄与しています。
市場は断片化されており、多数の国際企業や国内企業が世界中で事業を展開しています。しかし、業界は統合されつつあり、少数のプレーヤーが市場の大半を占めています。
同市場で事業を展開する主要企業には、Outdoorsy Inc.、Indie Campers、McRent Europeなどがあります。RV観光レンタル市場はまた、地域レベルでも世界レベルでも新規参入者の流入を目の当たりにしています。
The Recreational Vehicle Rental Market size is estimated at USD 0.81 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.11% during the forecast period (2024-2029).
The recreational vehicle rental market is expected to witness significant growth due to an increase in the population of young and old opting for RV touring. Moreover, the development of the tourism industry and the growing popularity of recreational vehicle camping are driving the demand for RV rental services around the globe.
RVs are significantly expensive to purchase, so a large population across North America, Europe, and Asia-Pacific is opting for RV rental services, eliminating the cost associated with vehicle purchase, insurance, and maintenance. The ease of accessing RV rental services and the increase in the number of RV rental service providers across the globe are attracting customers who have budget constraints and are unwilling to invest in purchasing new RVs.
The process of renting a new RV has become simpler over time. RV rentals offer lucrative deals to attract customers. Customers have many options, with new technologically advanced models arriving on the market every year using both online and offline modes of booking. Every new trip can be in a different RV model with other amenities. Companies are customizing their booking services to make it easy for RV customers.
With travel and tourism gaining popularity across the globe, people are seeking unique and adventurous experiences. The desire for experiential and immersive travel experiences has increased demand for motorized RV rental. The shortage of available campgrounds in many countries has also contributed to the market for motorized RVs.
Further, motorhomes are witnessing significant growth in demand worldwide, especially in European countries. The increasing number of HNWIs and the availability of widespread parking areas for RVs are driving their adoption in North America and Europe. In 2022, Europe accounted for a significant share of the global caravan and motorhome market due to more motorhomes sold than North America.
The demand for recreational vehicles has boomed after the outbreak of the pandemic, as most people started planning their holidays while avoiding public transportation due to safety precautions. Several RV rental companies across Europe witnessed significant booking growth during the COVID-19 pandemic.
Moreover, over the past few years, the demand for Class B and Class C motorhomes has increased owing to their advantages. For instance, the population of the United States participating in camping has seen an upward trajectory over the last few years. In 2023, the number of users opting for camping in the United States stood at over 57 million, compared to around 55 million in 2022.
Additionally, various countries' governments are investing in infrastructure development to attract tourism, which will positively impact motorized RV rental growth during the forecast period. For example, in June 2022, the Spanish government authorized a total expenditure of EUR 110 million from Next Generation EU funding to strengthen tourist competitiveness in numerous territories, including the Balearic Islands, Ceuta, and Melilla.
All these factors combined will positively boost the demand for motorized RVs during the forecast period.
While North America holds the largest recreational vehicle rental market share, Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing region during the forecast period. Increasing disposable income and a growing middle-class population across economies like China, India, Japan, and Southeast Asian nations show greater interest in leisure and outdoor experiences.
In 2019, the Chinese tourism industry witnessed an 11.7% surge in revenue, reaching approximately CNY 5.7 trillion (~USD 796 billion). This growth occurred just before the onset of the COVID-19 pandemic. In 2022, the revenue from tourism in China reached around CNY 2 trillion (~USD 280 billion). Notably, most of this revenue during 2020, 2021, and 2022 was generated by domestic tourism, as strict travel restrictions have significantly impacted inbound tourism since February 2020.
Additionally, infrastructure development and road network improvements across APAC have enhanced accessibility to various tourist destinations, including remote and scenic locations that could be best explored through RVs. In India, the government's initiatives, such as the Swadesh Darshan scheme for developing tourist infrastructure and promoting domestic tourism, are the best examples of infrastructural development supporting tourism.
Moreover, the increasing availability of RV rental companies and platforms in the region and the introduction of innovative rental models and services contribute to the market's growth.
The market is fragmented with numerous international and domestic companies operating across the globe. However, the industry is on the verge of consolidation, with few players capturing most of the market.
Some of the key players operating in the market include Outdoorsy Inc., Indie Campers, and McRent Europe. The RV tourism rental market is also witnessing an inflow of new entrants both at the regional and global levels.