市場調査レポート
商品コード
1524108
スポーツアパレル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Sports Apparel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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スポーツアパレル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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スポーツアパレル市場規模は2024年に2,471億7,000万米ドルと推定され、2029年には3,421億7,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.72%で成長すると予測されます。
健康志向や自意識の高まり、活動的なライフスタイルへの願望、健康的に見せたいという願望が、消費者がスポーツやフィットネス活動を日常生活に取り入れる動機となっています。不快感や潜在的な怪我を防ぐ、水分管理、温度調節、その他のパフォーマンス向上特性などの特性が強化されたスポーツウェアが入手可能になったことで、消費者の関心が高まり、消費者はそのような追加特典のためなら、より高い金額を支払うことを厭わないことが観察されています。さらに、プロスポーツや国内スポーツ、フィットネス活動への女性人口の参加が増加していることも、予測期間中の市場の牽引役となることが予想されます。例えば、米国労働統計局によると、2022年には女性の19.1%が毎日スポーツ、運動、レクリエーション活動に参加しており、2018年の17.2%から増加しています。これに加えて、長年のファッション動向である持続可能性がアスレジャー業界に参入しています。消費者は、持続可能で耐久性のある高品質の素材を使った新しいアイテムを見つけ、投資し続けています。さらに、スポーツとファッションのクロスオーバーが進むことで、ファッショナブルなスポーツアパレルの存在感が増しており、市場の成長をさらに後押しすると予想されます。
あらゆる層でスポーツやレクリエーション活動への参加が増加していることが、世界的にスポーツアパレルの売上を促進しています。消費者は、アスレジャーの動向に沿ったスポーツデザイン要素を備えたデザイナースポーツアパレルを求めるようになっています。この動向は、ソーシャルメディア上で世界のスポーツブランドの広告を出す有名人によってさらに後押しされています。さらに、スポーツ参加を増やすための各国政府の取り組みが、最近アスレジャーの需要を押し上げています。政府は身体活動への参加を奨励するために投資を増やし、パートナーは地域社会とスポーツ組織の関係を強化します。例えば、オーストラリア政府は2022年3月、ICC T20 Men's World Cup 2022やFIFA Women's Football World Cup 2023などの主要スポーツイベントに1,070万豪ドルを投資する計画を発表しました。これは、社会的、経済的、スポーツ的成果を最大化するために、地域社会への参加、男女平等、身体活動への参加を増やすことを目的としています。
米国は、その高度に発展した小売構造、スポーツ参加者の増加、積極的な広告、有名ブランドの推薦により、スポーツアパレルの最も顕著な地域市場の一つとなっています。バスケットボールや野球といったスポーツの熱狂的なファン層は、同市場におけるスポーツアパレルの需要に大きな影響を与えています。さらに、これらのスポーツ選手の世界の知名度は、スポーツアパレルの需要を促進する上で重要な役割を果たしています。特にバスケットボール選手は影響力のある人物であり、その個人ブランドが名前やジャージ・ナンバーをあしらった商品の売上を牽引しています。さらに、アスレジャーウェアの出現は、スポーツウェアとカジュアルウェアの境界を取り払う顕著な現象となっています。そのため、多くの企業が新しいコレクションを通じて、ファッションと革新的な機能的デザインのギャップを埋めようとしています。例えば、カナディアン・タイヤ・コーポレーション(CTC)は2022年6月、フォワード・ウィズ・デザイン(FWD)を発表しました。同社によると、フォワード・ウィズ・デザインは自社ブランド構築能力を強調し、スタイルと機能性を組み合わせた顧客中心のコレクションを提供するもので、カナダ人が日々の活動を通じて一緒に移行できるように配慮してデザインされています。
スポーツアパレル市場は細分化されており、国際的・地域的に著名なプレーヤーが複数存在します。市場の主要企業には、アディダス(Adidas AG)、ナイキ(Nike Inc)、プーマ(Puma SE)、ニューバランス(New Balance)、ルルレモン・アスレティカ(Lululemon Athletica)などがあります。各社は市場での主導的地位を維持するため、研究開発活動への投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。また、大衆にアピールする新製品を開発することで、競合戦略を採っています。
The Sports Apparel Market size is estimated at USD 247.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 342.17 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.72% during the forecast period (2024-2029).
Rising health and self-consciousness, a desire to live an active lifestyle, and a desire to appear fit motivate consumers to incorporate sports and fitness activities into their daily routines. The availability of sports apparel with enhanced properties, such as moisture management, temperature control, and other performance-boosting characteristics that prevent discomfort and potential injury, has captured the interest of consumers, who have been observed to be willing to pay more for such additional benefits. Furthermore, the rising participation of the female population in professional and domestic sports and fitness activities is expected to drive the market over the forecast period. For instance, according to the Bureau of Labor Statistics of the United States, 19.1% of women participated in sports, exercise, and recreational activities every day in 2022, an increase from 17.2% in 2018. Besides this, a long-standing fashion trend, sustainability, has entered the athleisure industry. Consumers continue to find and invest in new items made of sustainable, durable, and high-quality materials. Moreover, the growing crossover between sports and fashion, which has resulted in an increased presence of fashionable sports apparel, is expected to fuel the market growth further.
The rising participation in sports and recreation activities across all demographics has fueled sports apparel sales globally. Consumers increasingly seek designer sports apparel with sports design elements aligned with the athleisure trend. This trend is further supported by celebrities advertising for global sports brands on social media. Furthermore, initiatives by governments of numerous countries to increase sports participation have recently driven athleisure demand. Governments increase their investments to encourage physical activity participation, and partners strengthen relationships between the community and sports organizations. For instance, in March 2022, the Australian government announced its plans to invest AUD 10.7 million in major sporting events, such as the ICC T20 Men's World Cup 2022 and the FIFA Women's Football World Cup 2023, among other events. This is aimed to increase community engagement, gender equality, and physical activity participation to maximize social, economic, and sporting outcomes.
The United States is one of the most prominent regional markets for sports apparel owing to its highly evolved retail structure, increased sports participation, aggressive advertising, and celebrity brand endorsements. The passionate fanbases of sports such as basketball and baseball greatly influence the demand for sports apparel in the market. Additionally, the global recognition of these athletes plays a significant role in driving the demand for sports apparel. Basketball players, in particular, are influential figures whose personal brands drive merchandise sales featuring their names and jersey numbers. Moreover, the emergence of athleisure wear has become a notable phenomenon, erasing the boundaries between sportswear and casual attire. Therefore, many firms attempt to bridge the gap between fashion and innovative functional designs through their new collections. For instance, in June 2022, Canadian Tire Corporation (CTC) launched Forward With Design (FWD). According to the company, Forward With Design highlights in-house brand-building capabilities and delivers a customer-centric collection that combines style with functionality, mindfully designed to transition with Canadians throughout their daily activities.
The sports apparel market is fragmented and comprises several prominent international and regional players. Some of the major players in the market are Adidas AG, Nike Inc., Puma SE, New Balance, and Lululemon Athletica. Companies are increasingly investing in research and development (R&D) activities and expanding their distribution channels to maintain a leading position in the market. They also adopt competitive strategies by developing new products to appeal to a mass audience.