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市場調査レポート
商品コード
1521894

持続可能なeコマース包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Sustainable E-Commerce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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持続可能なeコマース包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

持続可能なeコマース包装市場規模は、2024年に344億1,000万米ドルと推定・予測され、2029年には508億3,000万米ドルに達し、予測期間(2024~2029年)のCAGRは8.12%で成長すると予測されています。

Sustainable E-Commerce Packaging-Market

製造業者と消費者は、包装廃棄物が環境に及ぼす影響をより強く認識するようになっており、その結果、廃棄物を削減し、環境に優しい材料を利用する持続可能な包装ソリューションに対するニーズが高まっています。欧州や北米のような先進地域の環境意識の高い消費者の行動は、リサイクル、生分解性、または堆肥化可能な材料から作られる可能性のある環境的に持続可能な包装に引き寄せられています。

主要ハイライト

  • 持続可能性はeコマースにおける購買決定とブランド親和性の主要な促進要因です。小売業者やeコマース包装ベンダーは、リサイクル材料から作られた段ボール箱、紙ベースの代替品、材料使用量を減らすシンプルなデザインなど、持続可能な包装を取り入れることで行動を起こしています。
  • eコマースの利害関係者は、このようなプラットフォームに製品を供給する中小企業が目標を達成するためには、持続可能な包装を実現する必要があることを実質的に認識しています。これは、複数の政府や個々の小売業者が使い捨てプラスチックの使用を抑制するための選択肢を模索しているときに生じる。いくつかのeコマース企業は、包装のサプライチェーンにおいて使い捨てプラスチックを禁止しています。
  • 例えば、Walmartは2023年7月、オンライン購入に関する包装廃棄物を削減することで、日常のショッピング体験をより持続可能なものにするという画期的な決定を発表しました。同社は、プラスチック製からリサイクル可能な紙製メーラーに移行します。適切な大きさの段ボール箱の包装により、顧客はeコマース注文の配送を一本化でき、使い捨てのビニール袋の使用をなくすことができます。この切り替えにより、2023年末までに米国の埋立地から6,500万枚、2,000トンを超えるプラスチック廃棄物がなくなると推定されています。
  • ここ数年、消費者の購買はeコマースへとシフトし続け、実店舗離れが進んでいます。米国ではここ数年、オンラインショッピングの利用が増加しています。米国国勢調査局によると、米国の小売総売上高に占めるeコマース小売売上高の割合は、2017年の9.1%から2023年には15.4%に増加します。オンライン購入の急増により、効果的で環境に優しく持続可能な包装の選択が必要となっています。
  • しかし、突発的な地政学的事象(ウクライナとロシアの紛争やその他の国家間の貿易摩擦など)に起因する絶え間ないサプライチェーン関連の問題に裏打ちされた原材料価格の変動は、今後一定期間、市場のトップラインを低迷させる可能性があります。原材料価格の変動は、総製造費に影響を与え、最終的に完成した製品やサービスの価格設定に影響を与える可能性があります。
  • eコマースセグメントの成長に伴い、顧客の安全と安心を確保するための技術的進歩が進んでいます。そのような進歩の例として、持続可能なRFやRFIDラベルによって促進される出荷アプリケーションがあり、製品、メーカーの施設、配送業者の情報、荷送人の倉庫を追跡するのに役立っています。オンラインショッピングは、インドネシア、インドなどの先進国市場と新興国市場の両方でますます人気が高まっており、顧客は出荷・配送プロセス中に製品情報を監視する便利な包装ソリューションを活用しており、有利な市場機会を提供しています。

持続可能なeコマース包装市場の動向

民生用電子機器製品のオンライン販売がトップラインを牽引する見込み

  • 民生用電子機器用包装製品のメーカーは、デバイスを保護するために、気泡ラップ、エアピロー、その他の膨張包装製品などの保護包装アイテムを使用するようになってきています。将来的には、このような代替包装がすべての電子カテゴリーの要件を満たすようになると予想されます。小型消費財のブリスター包装は効果的に機能しています。このプラスチック包装は、商品を際立たせ、開封が容易でありながら改ざん防止機能を記載しています。
  • 環境に配慮した電子製品包装の人気は高まっています。規制当局や政府当局は、環境に優しい包装を強力に推進しています。ブランドと消費者は同様に、生分解性のない包装ゴミから環境を保護する必要性を認識しています。例えば、2023年1月、フリップカートは持続可能な製品を扱うEストアを導入しました。同社は、透明性があり、消費者志向で、環境に優しいと同時に、変化をもたらし、情報に基づいた購買決定を促すことができると期待しています。
  • 投資分析会社Avendusとインドを拠点とする主要CA会社Dewan P.N. Chopra &Co.によると、2017年からのインド全体の民生用電子機器市場規模は、2025年までに約5倍の306億米ドルに拡大すると予想されています。したがって、このような国全体のオンライン民生用電子機器の大幅な増加は、今後数年間で、リサイクル可能で生分解性の持続可能な包装オプションの需要を押し上げると予想されます。
  • Amazon、Alibaba、Walmartなどの世界企業は、機器の環境への影響が包装にも及ぶことを徐々に理解しています。Amazonは、2023年末までにAmazonの全デバイス包装を完全にリサイクル可能にするという強固な目標を設定したが、これは民生用電子機器セクターの新記録です。2022年に発売された製品の約79.5%が完全にリサイクル可能でした。
  • 民生用電子機器製品の包装を持続可能なものにするためには、適切な材料を使用することが極めて重要です。電子機器の包装、梱包、輸送に使用する材料を慎重に選択することで、企業の二酸化炭素排出目標や持続可能性の目標を達成することが容易になります。電子製品に持続可能な包装ソリューションを取り入れることは、これらの目標達成に役立つだけでなく、環境に優しい選択を優先する環境意識の高い消費者の人口増加を引き寄せることにもなります。

予測期間中、北米が大きな市場シェアを占める

  • COVID-19の流行はeコマースへの移行を加速させ、米国における環境と持続可能性への意識を高めました。消費者はますますオンラインショッピングを利用するようになり、その傾向は店舗が再開した後も続いたため、環境に優しい包装に対する需要が高まった。米国におけるeコマース支出は、宅配の利便性、加盟店のオムニチャネル機能、状況に応じた顧客体験が原動力となって増加しています。
  • United States Plastics Pactはこのほど年次報告書を発表し、主に包装設計の見直しを通じてプラスチックの循環型経済を構築する取り組みを強調しました。同コンソーシアムは、2025年までにプラスチック包装から排除することを目指す、問題のある不要な材料一覧を特定するという当初の目的を見事に達成しました。しかし、すべてのプラスチック包装を再利用可能、リサイクル可能、堆肥化可能なものにするというような他の願望は、2025年の期限までに達成できない可能性があります。
  • eコマースチャネル向けの環境に優しい包装を促進するために、この地域のいくつかの企業は一貫して、製品を発売したり、垂直的または水平的統合によるイニシアチブを開始したりして努力しています。2023年6月、持続可能なeコマースプラットフォームのBooxは、カナダで包装フリーの返品ネットワークを展開するReturnBearと提携しました。この提携は、eコマース業界におけるより循環的なシステムを促進することで、カナダ市場におけるBooxのサービスを強化することを目的としています。その結果、Booxはそのソリューションとサービスをカナダ全土の業界パートナーに拡大し、同地域で包装・ループを効果的に実施することになります。
  • カナダのeコマースインフラは非常に発達しており、米国と密接に統合されています。カナダの主要オンライン小売業者には、Amazon、Walmart、Canadian Tire、Costco、Best Buy、Hudson's Bay、Etsyなどがあります。全体として、北米の消費者はますますインターネットに頼って注文するようになっています。インターネットの消費者売上は、過去10年間で従来の小売売上よりも伸びています。
  • 小売売上高全体に占めるeコマースの割合は、米国やカナダなどの先進諸国を中心に急速に拡大しています。米国国勢調査局によると、米国における小売eコマースの売上額は、特にパンデミック後に大きく伸びています。2023年には、米国のeコマース小売売上高は1兆1,180億米ドルを超え、2020年の7,626億8,000万米ドルから大幅に増加します。全体として、消費者のライフスタイルと食品の需要が変化し、小売業者がそれらの需要に対応するために緊密に協力するにつれて、包装はダイナミックな変革を経験すると予想されます。

持続可能なeコマース包装業界概要

調査対象市場はセグメント化されており、大手ベンダーが市場シェアの大半を占めています。市場に多くの参入企業が存在することは、サービスの価格設定に影響を与え、特に小規模ベンダーにとっては直接的な競争要因となっています。ベンダーはワンストップサービスの提供に注力し、競争上の優位性を確保するとみられます。同市場の主要参入企業としては、Amcor Group GmbH、Smurfit Kappa Group、WestRock Company、DS Smith PLCなどが挙げられます。

  • 2023年9月、世界の持続可能なeコマース包装会社であるSmurfit Kappaは、主要な紙・板紙製造会社であるWestRockを112億米ドルで買収し、Smurfit WestRockを設立する意向を通知しました。この宣言により、合意は2024年第2四半期中に最終化される展望となりました。
  • 2023年6月、Procter & Gamble(P&G)Chinaは、eコマース包装にエアカプセルを導入するため、主要材料専門企業であるダウとの提携を発表しました。このカプセルは、製品の安全性を確保しつつ、不必要な包装を最小限に抑えるために作られました。Dowは、この革新的なデザインは段ボール小包箱からヒントを得ており、材料重量を40%減少させると述べています。さらに、オールPEモノマテリアル組成を特徴としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブ概要

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • 最近の地政学的シナリオが業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • リサイクル可能で環境に優しい材料への消費者嗜好のシフト
    • 世界のエコ・コマースとオンライン・リテーリングの急速な成長
    • 小型軽量包装への志向の高まり
  • 市場抑制要因
    • サプライチェーン関連の問題と原材料コストの変動

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 紙・板紙
    • 金属
  • エンドユーザー別
    • ファッション・アパレル
    • 民生用電子機器製品
    • 飲食品
    • 医薬品
    • パーソナルケア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Group GmbH
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • WestRock Company
    • DS Smith PLC
    • Sealed Air Corporation
    • Mondi Group
    • International Paper
    • Packman Packaging Private Limited
    • Pinnacle Packing Industries LLC
    • H.B. Fuller Company

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50002399

The Sustainable E-Commerce Packaging Market size is estimated at USD 34.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 50.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.12% during the forecast period (2024-2029).

Sustainable E-Commerce Packaging - Market

Manufacturers and consumers are becoming more aware of the environmental consequences of packaging waste, resulting in an incremental need for sustainable packaging solutions that reduce waste and utilize eco-friendly materials. The behavior of eco-conscious consumers in developed regions like Europe and North America gravitates toward environmentally sustainable packaging, which can be made from recycled, biodegradable, or compostable materials.

Key Highlights

  • Sustainability is a major driver of purchase decisions and brand affinity in e-commerce. Retailers and e-commerce packaging vendors are taking action by incorporating sustainable packaging choices like corrugated boxes made from recycled materials, paper-based alternatives, and simplistic designs that decrease material usage.
  • E-commerce stakeholders substantially recognize the requirement to make sustainable packaging viable for small businesses that supply products to these platforms to achieve targets. This comes when multiple governments and individual retailers look for options to curb the usage of single-use plastic. Several e-commerce companies are banning single-use plastics in their packaging supply chain.
  • For instance, in July 2023, Walmart unveiled its groundbreaking decision to help make the everyday shopping experience more sustainable by reducing packaging waste related to online purchases. The firm is moving from plastic to recyclable paper mailers. Rightly-sized cardboard box packaging would allow customers to consolidate shipping on e-commerce orders and eliminate the use of disposable plastic bags. This switchover was estimated to remove 65 million single-use plastic bag mailers, or over 2,000 metric tons of plastic waste, from United States landfills by the end of 2023.
  • The past few years have seen a continual consumer purchasing shift toward e-commerce and away from brick-and-mortar stores. The use of online shopping in the United States has been increasing in the past few years. According to the US Census Bureau, e-commerce retail sales as a percentage of total retail sales in the United States increased from 9.1% in 2017 to 15.4% in 2023. The surge in online purchases necessitates the need for effective, eco-friendly, and sustainable packaging choices.
  • However, fluctuations in the raw material prices backed by the constant supply chain-related issues caused by sudden geopolitical events (like the conflict between Ukraine and Russia and other trade tensions between countries) may dent the market's top line in the upcoming period. Fluctuations in the prices of raw materials have the potential to impact the total production expenses and subsequently impact the ultimate pricing of the completed products or services.
  • As the e-commerce sector grows, technological advancements are being developed to ensure customer safety and security. Examples of such advances include shipment applications facilitated by sustainable RF and RFID labels, which help track the product, the manufacturer's facility, the information of the delivery partner, and the shipper's warehouse. Online shopping is becoming increasingly popular in both developed and emerging markets like Indonesia, India, etc., and customers are taking advantage of convenient packaging solutions that monitor product information during the shipment and delivery process, providing lucrative market opportunities.

Sustainable E-Commerce Packaging Market Trends

Online Sales of Consumer Electronics is Expected to Drive Top-Line

  • Manufacturers of consumer electronics packaging products are increasingly using protective packaging items, such as air bubble wraps, air pillows, and other inflated packaging products, to shield devices. It is anticipated that in the future, these packaging alternatives will satisfy the requirements of all electronic categories. The packaging of small consumer goods in blisters works effectively. This plastic packaging makes the items stand out and offers tamper protection while still being straightforward to open.
  • Electronic product packaging that is environmentally friendly is growing in popularity. Regulators and government authorities have vigorously pushed for eco-friendly or green packaging. Brands and consumers alike are recognizing the necessity of protecting the environment from non-biodegradable packaging trash. For instance, in January 2023, Flipkart introduced an e-store for sustainable products. The company hopes that it will be able to make a difference and encourage informed buying decisions while being transparent, consumer-oriented, and eco-friendly.
  • According to the investment analysis firm Avendus and a key CA firm based out of India, Dewan P.N. Chopra & Co., the size of the consumer electronics market across India from 2017 is expected to increase almost five times by 2025 to USD 30.6 billion. Therefore, this significant uptick in online consumer electronics across the country is anticipated to push the demand for recyclable and biodegradable sustainable packaging options in the coming years.
  • Several global companies like Amazon, Alibaba, Walmart, and others are gradually understanding that the environmental impact of devices extends to packaging as well. Amazon set a robust objective to have all Amazon device packaging completely recyclable by the end of 2023, a new record for the consumer electronics sector. About 79.5% of product launches in 2022 were fully recyclable.
  • Using appropriate materials is crucial in making consumer electronics packaging sustainable. By carefully selecting the materials for wrapping, packing, and transporting electronics, it becomes simpler to achieve business' carbon emission targets and sustainability objectives. Embracing sustainable packaging solutions for electronic products not only helps in reaching these goals but also attracts the increasing population of environmentally conscious consumers who prioritize eco-friendly choices.

North America to Hold Significant Market Share During the Forecast Period

  • The COVID-19 pandemic accelerated the transition to e-commerce sales and raised awareness of the environment and sustainability in the United States. Consumers increasingly turned to online shopping, and that pattern endured even when stores reopened, resulting in the demand for eco-friendly packaging. E-commerce spending in the United States is rising, driven by the convenience of home delivery, merchants' omnichannel capabilities, and contextual customer experiences.
  • The United States Plastics Pact recently published its annual report, highlighting its efforts to create a circular economy for plastics, primarily through a reassessment of packaging design. The consortium has successfully achieved its initial objective of identifying a list of problematic and unnecessary materials that it seeks to eliminate from plastic packaging by 2025. However, other aspirations, such as ensuring that all plastic packaging is reusable, recyclable, or compostable, may not be met by the 2025 deadline.
  • Several players across the region consistently make efforts by launching products or starting initiatives with vertical or horizontal integration to boost environment-friendly packaging for e-commerce channels. In June 2023, Boox, a sustainable e-commerce platform, partnered with ReturnBear, a package-free returns network in Canada. This collaboration aims to enhance Boox's services in the Canadian market by promoting a more circular system within the e-commerce industry. As a result, Boox will extend its solutions and services to industry partners throughout Canada, effectively implementing the packaging loop within the region.
  • Canada's e-commerce infrastructure is highly developed and closely integrated with that of the United States. The major online retailers in Canada include Amazon, Walmart, Canadian Tire, Costco, Best Buy, Hudson's Bay, and Etsy. Overall, North American consumers increasingly rely upon the Internet to place orders. Internet consumer sales have grown more in the past decade than traditional retail sales.
  • The total percentage of e-commerce is rapidly growing in terms of total retail sales, primarily in developed countries like the United States and Canada. According to the US Census Bureau, the value of retail e-commerce sales in the United States has been growing significantly, especially after the pandemic. In 2023, the value of e-commerce retail trade sales in the United States exceeded USD 1.118 trillion, marking a significant increase from USD 762.68 billion in 2020. Overall, as consumer lifestyles and food demands change and retailers work closely to accommodate those demands, packaging is anticipated to experience a dynamic transformation.

Sustainable E-Commerce Packaging Industry Overview

The market studied is fragmented, with major vendors accounting for most of the market share. The presence of many players in the market impacts the pricing of services, making it a direct competing factor, especially for small-scale vendors. The vendors are expected to focus on providing one-stop-shop services, providing them with a competitive advantage. Some of the major players in the market are Amcor Group GmbH, Smurfit Kappa Group, WestRock Company, and DS Smith PLC.

  • September 2023: Global sustainable and e-commerce packaging firm Smurfit Kappa notified its intentions to acquire a key paper and paperboard manufacturing firm, WestRock, for USD 11.2 billion to create Smurfit WestRock, one of the largest global paper packaging company generating a combined annual income of USD 34 billion. Upon the declaration, the agreement was anticipated to be finalized during the second quarter of 2024.
  • June 2023: Procter & Gamble (P&G) China unveiled its partnership with Dow, a key material specialist firm, to introduce an air capsule for e-commerce packaging. The capsule has been created to minimize unnecessary packaging while ensuring the products' safety. Dow has stated that the innovative design is inspired by corrugated parcel boxes and results in a 40% decrease in material weight. Additionally, it features an all-PE mono-material composition.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of Substitutes
    • 4.2.4 Threat of New Entrants
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of Recent Geopolitical Scenario on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Shift in Consumer Preferences toward Recyclable and Eco-friendly Materials
    • 5.1.2 Exponential Growth of Eco-commerce and Online Retailing Penetration Across the Globe
    • 5.1.3 Rising Inclination Toward Downsized and Lightweight Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Supply Chain-related Issues and Fluctuating Cost of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper and Paper Board
    • 6.1.3 Metal
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Fashion and Apparel
    • 6.2.2 Consumer Electronics
    • 6.2.3 Food and Beverage
    • 6.2.4 Pharmaceuticals
    • 6.2.5 Personal Care
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Mexico
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 Saudi Arabia
      • 6.3.5.2 United Arab Emirates
      • 6.3.5.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group GmbH
    • 7.1.2 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.3 WestRock Company
    • 7.1.4 DS Smith PLC
    • 7.1.5 Sealed Air Corporation
    • 7.1.6 Mondi Group
    • 7.1.7 International Paper
    • 7.1.8 Packman Packaging Private Limited
    • 7.1.9 Pinnacle Packing Industries LLC
    • 7.1.10 H.B. Fuller Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS