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市場調査レポート
商品コード
1521798
遠隔皮膚科:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Teledermatology - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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遠隔皮膚科:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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遠隔皮膚科の市場規模は2024年に137億7,000万米ドルと推定され、2029年には320億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは18.40%で成長する見込みです。
遠隔皮膚科は遠隔医療の一分野であり、通信技術を利用して遠隔地から皮膚科医療を提供します。評価や診断のために安全なプラットフォームを通じて画像や医療情報の交換を可能にし、皮膚に問題を抱える患者に遠隔で治療を提供します。遠隔皮膚科の需要は、デジタル時代の台頭と、特に遠隔地や十分なサービスを受けていない地域における皮膚科医療へのアクセスの向上とともに増加しています。皮膚科医の不足と乾癬、湿疹、にきびなどの皮膚疾患の増加により、遠隔皮膚科の需要が急増しています。例えば、英国皮膚財団が2023年11月に発表した記事によると、現在、約2,000種類の皮膚病があり、遠隔皮膚科は皮膚がんを含む約90%に対応できるといいます。さらに、患者や医療提供者に提供される遠隔皮膚科の利便性、アクセス性、費用対効果は、市場成長に影響を与える重要な要因です。
さらに、中低所得国では、地理的な障壁、長い待ち時間、移動の問題により、皮膚科医の不足や皮膚科医療へのアクセスが制限されていることが、遠隔皮膚科の導入率を急上昇させ、その後の市場成長に拍車をかけています。例えば、2023年12月にIndian Journal of Dermatology, Venereology, and Leprologyが発表した研究では、2022年のサハラ以南のアフリカでは、人口100万人当たりの皮膚科医は1人以下でした。一方、米国では2022年には人口100万人当たり34人の皮膚科医がいた。したがって、遠隔皮膚科は、皮膚科医が不足している国における皮膚疾患の診断と管理のための強力な教育・臨床支援ツールです。皮膚科医療へのアクセスを改善するためにこの技術を導入することが、今後数年間の市場成長の原動力になると思われます。
さらに、より正確な診断と治療提案を提供するために、市場プレーヤーが遠隔皮膚科システムに導入した技術的進歩は、より高度な画像処理とデータ分析機能と相まって、市場成長を促進すると予想されます。例えば、2022年9月、ヘルスケアテクノロジー企業であるMCI Onehealth Technologies Inc.と人工知能ソリューションプロバイダーであるOro Health社は、MCI Dermatology Connectプラットフォームを共同開発し、発売しました。このプラットフォームは、患者と専門医間の高解像度画像の安全な転送を含む、バーチャル皮膚科治療のための特別なソリューションを提供します。電話による皮膚科診療は、対面診療の長い待ち時間に比べて快適で利点があることから、2024年から2029年にかけて電話による皮膚科診療の需要が高まると予想されています。
しかし、プライバシーやセキュリティに関する懸念、規制枠組みの順守不足、新興国における償還施設の不足などが、2024年から2029年にかけての市場成長を抑制すると予想されます。
遠隔皮膚科は、遠隔診察、遠隔モニタリング、遠隔教育など様々なサービスを提供します。利便性、専門的ケアへのアクセス、ヘルスケアコストの削減、健康アウトカムの改善、患者エンゲージメントの向上など、多くのメリットをもたらします。このような利点により、皮膚科医療への需要増加に対応するため、従来の対面診療よりも遠隔皮膚科サービスの採用が急増しており、2024年から2029年にかけての同分野の成長に有利に働いています。例えば、News-Medical.Netが2023年10月に発表したレポートによると、Consultant ConnectのPhotoSAF技術は英国で最も広く利用されている遠隔皮膚科プラットフォームの1つであり、イングランド、スコットランド、ウェールズのNHSの半分以上をカバーしています。Consultant Connectプラットフォームの開始後、2023年の利用率はそれまでの4年間に比べ2,400%増加しました。したがって、このような事例は、遠隔皮膚科サービスが患者の体験を向上させ、健康アウトカムを改善し、2024年から2029年にかけてのセグメント成長を促進するという考えを裏付けています。
さらに、遠隔医療は、にきび、毛髪障害、皮膚炎など、診断と治療が簡単な場合に不可欠なツールとして浮上しています。例えば、Telemedicine and e-health Journalが2023年10月に発表した調査によると、ドイツで患者が遠隔皮膚科を利用する最も頻繁な理由は、外来で皮膚科治療を受けるための待ち時間が長いことでした。さらに、同出典によると、登録患者の62.0%が治療の成功を「良い」または「非常に良い」と評価し、86.1%が遠隔医療の質を外来受診と同等以上と評価しています。さらに、2023年4月にLife Journal誌が発表した研究では、遠隔医療サービスによるアトピー性皮膚炎の診断精度は84.4%であったとしています。このような研究は、より多くの患者とヘルスケアプロバイダーが遠隔医療に慣れ親しむようになるにつれて、遠隔皮膚科サービスが今後数年間で拡大し続ける可能性が高いことを強調しています。
さらに、皮膚疾患に関する認知度を高め、皮膚科医療へのアウトリーチを拡大するために市場参入企業が積極的な投資を行っていることも、同分野の成長に寄与しています。例えば、2024年3月、ジョージ・ワシントン大学医学部皮膚科の健康科学部門は、ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーティブ・メディスン社から、無料の遠隔皮膚科プログラム「EACH one TEACH one」のために50万米ドルのスポンサーシップを受けました。このプログラムは、全米の皮膚科医療へのアクセスを向上させることを目的としています。このようなイニシアチブは、皮膚科医療へのアクセシビリティと手頃な価格を向上させ、遠隔皮膚科の需要を促進し、2024年から2029年までのセグメント成長に寄与します。
北米は、皮膚疾患の負担が増加していること、ヘルスケア施設による遠隔医療の急速な受け入れと浸透が調査期間中のセグメント成長に寄与していることなどの要因により、市場で大きなシェアを占めると予想されます。加えて、幅広いソリューションを提供し、新興国市場のヘルスケアインフラを利用できる既存企業の存在感が強いことも、同地域全体の市場成長を促進すると予想されます。例えば、JMIR Dermatologyが2023年8月に発表した調査によると、医師の地理的分布が乏しい他の地域と比較して、遠隔皮膚科は北米で広く受け入れられ、次いで欧州で受け入れられているようです。いくつかの調査から、この地域全体で過去2年間、遠隔皮膚科の利用者の満足度が高いことが明らかになっています。
さらに、皮膚疾患に関する認知度やアクセシビリティを高めるために、政府や非政府組織からの資金援助が増加していることも市場を牽引しています。例えば、2023年12月、Skin Investigation Network of Canadaは、カナダ保健研究機構(Canadian Institutes of Health Research)から5年間で200万米ドルを受領し、国内の幅広い皮膚疾患の原因、臨床的側面、医療システム、集団衛生に関する問題に取り組んでいます。従って、このような取り組みが遠隔皮膚科の採用を増加させ、市場成長に寄与しています。
さらに、同市場の有力企業数社は、地理的プレゼンスの拡大に注力しており、その結果、同市場に多数の成長機会が創出され、同地域の市場成長に影響を及ぼすと予測されています。例えば、2023年4月、遠隔皮膚科の主要企業であるMedX Health社は、カナダ全土でMedX遠隔皮膚科スクリーニングプラットフォームを立ち上げることでPharmaChoice Canada社と合意しました。主要企業によるこのような戦略的イニシアチブは市場成長に寄与します。そのため、幅広い皮膚科疾患の診断と治療のための遠隔医療プラットフォームの受け入れと浸透が進んでいることから、北米で調査された市場は成長すると予想されます。
遠隔皮膚科市場は、世界的および地域的に事業を展開する複数の企業の存在により断片化されています。競合情勢には、Miiskin、Teladoc Health Inc.、MDLIVE、DermatologistOnCall、First Derm、3Derm、MetaOptima Technology Inc.、Cureskin、Practo、MFine Pvt Ltd、American Well、Doctor On Demandなど、大きな市場シェアを持ち、知名度の高い国際企業や地元企業の分析が含まれます。
The Teledermatology Market size is estimated at USD 13.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 32.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 18.40% during the forecast period (2024-2029).
Teledermatology is a subfield of telemedicine that uses telecommunication technology to provide dermatology care remotely. It enables the exchange of images and medical information through secure platforms for evaluation and diagnosis and remotely offers treatment to patients with skin problems. The demand for teledermatology is increasing with the rise of the digital age and improving access to dermatological care, particularly in remote and underserved areas. The lack of dermatologists and the increasing incidence of skin conditions such as psoriasis, eczema, and acne are surging the demand for teledermatology. For instance, according to an article published by the British Skin Foundation in November 2023, currently, there are around 2,000 different dermatological conditions, and teledermatology can address around 90% of them, including skin cancer. Moreover, the convenience, accessibility, and cost-effectiveness of teledermatology offered to patients and healthcare providers are significant factors influencing market growth.
Furthermore, the lack of dermatologists and limited access to dermatology care in low- and middle-income countries due to geographical barriers, long waiting times, and mobility issues are surging the adoption rate of teledermatology, subsequently fueling the market growth. For instance, in a study published by the Indian Journal of Dermatology, Venereology, and Leprology in December 2023, there was less than one dermatologist per million population in sub-Saharan Africa in 2022. In contrast, there were 34 dermatologists per million population in the United States in 2022. Hence, teledermatology is a powerful educational and clinical support tool for diagnosing and managing skin diseases in countries lacking dermatologists. Implementing this technology to improve access to dermatology care will drive market growth over the coming years.
In addition, technological advancements introduced by market players in the teledermatology systems to provide more accurate diagnosis and treatment recommendations, coupled with more advanced imaging and data analysis capabilities, are expected to fuel the market growth. For instance, in September 2022, MCI Onehealth Technologies Inc., a healthcare technology company, and Oro Health, an artificial intelligence solution provider, collaboratively developed and launched the MCI Dermatology Connect platform. The platform provides specific solutions for virtual dermatology care, including secure transfer of high-resolution imaging between patient and specialist. The comfort and benefits that teledermatology offers over long wait times for in-person visits are anticipated to drive the demand for teledermatology between 2024 and 2029.
However, privacy and security concerns, lack of adherence to the regulatory framework, and lack of reimbursement facilities in emerging countries are expected to restrain the market growth from 2024 to 2029.
Teledermatology offers various services, such as teleconsultation, telemonitoring, and tele-education. It provides numerous benefits such as convenience, access to specialized care, reduced healthcare costs, improved health outcomes, and increased patient engagement. These benefits are surging the adoption of teledermatology services over traditional in-person visits to cater to the increasing demand for dermatology care, which favors segment growth between 2024 and 2029. For instance, according to a report published by News-Medical.Net in October 2023, Consultant Connect's PhotoSAF technology is one of the United Kingdom's most widely used teledermatology platforms, covering over half of the NHS across England, Scotland, and Wales. After the launch of the Consultant Connect platform, its usage increased by 2,400% in 2023 compared to the previous four years. Hence, such instances support the idea that teledermatology services enhance patient experience and improve health outcomes, allowing them to drive segmental growth from 2024 to 2029.
Moreover, telemedicine has emerged as an essential tool in cases where diagnoses and treatment are straightforward, such as acne, hair disorders, and dermatitis. For instance, according to a study published by the Telemedicine and e-health Journal in October 2023, the most frequent reason for patients using teledermatology in Germany was high waiting time to avail dermatology care in the outpatient department. Furthermore, as per the same source, 62.0% of the enrolled patients rated the treatment success as good or very good, whereas 86.1% rated the quality of telemedical care as equivalent or better to that of an outpatient visit. Additionally, the study published by the Life Journal in April 2023 stated that the accuracy of atopic dermatitis diagnosis through telemedicine service was 84.4%. Such studies highlighted that as more patients and healthcare providers become familiar with telemedicine, it is likely that teledermatology services will continue to expand in the upcoming years.
Additionally, active investments made by market players to increase awareness about skin diseases and outreach to dermatology care are contributing to segmental growth. For instance, in March 2024, the Health Science Department of Dermatology of George Washington University School of Medicine received a USD 500,000 sponsorship from Johnson & Johnson Innovative Medicine for its free teledermatology program, EACH one TEACH one. The programs aim to enhance access to dermatology care across the country. Such initiatives increase the accessibility and affordability of dermatological care, driving the demand for teledermatology and contributing to segment growth from 2024 to 2029.
North America is expected to have a significant share in the market owing to factors such as the increasing burden of skin disease, with rapid acceptance and penetration of telehealth by healthcare facilities contributing to the segment growth over the study period. In addition, a strong presence of established players offering a wide range of solutions and access to developed healthcare infrastructure is anticipated to drive market growth across the region. For instance, according to a study published by JMIR Dermatology in August 2023, teledermatology was widely accepted in North America, followed by Europe, compared to other regions with poor geographical distributions of doctors, which appear to be underrepresented. Several studies reveal high levels of user satisfaction in teledermatology over the last two years across this region.
Furthermore, the market is driven by increased funding from government and non-government organizations to raise awareness and accessibility related to skin diseases. For instance, in December 2023, the Skin Investigation Network of Canada received USD 2 million from the Canadian Institutes of Health Research over five years to tackle the causes, clinical aspects, health systems, and population health questions for a broad range of skin conditions across the country. Hence, these initiatives increase the adoption of teledermatology, thus contributing to market growth.
Additionally, several prominent players in the market are focused on expanding their geographical presence, which in turn is projected to create numerous growth opportunities for the market, thereby influencing market growth in the region. For instance, in April 2023, MedX Health, a key player in teledermatology, agreed with PharmaChoice Canada to launch the MedX teledermatology screening platform across Canada. Such strategic initiatives by key players contribute to market growth. Therefore, the studied market is anticipated to grow in North America due to the growing acceptance and penetration of telehealth platforms for diagnosing and treating a wide range of dermatological conditions.
The teledermatology market is fragmented due to the presence of several companies operating globally and regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international and local companies that hold significant market share and are well known, including Miiskin, Teladoc Health Inc., MDLIVE, DermatologistOnCall, First Derm, 3Derm, MetaOptima Technology Inc., Cureskin, Practo, MFine Pvt Ltd, American Well, and Doctor On Demand.