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市場調査レポート
商品コード
1521693

デジタル貨物マッチングプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Digital Freight Matching Platforms - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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デジタル貨物マッチングプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

デジタル貨物マッチングプラットフォームの市場規模は、2024年に347億6,000万米ドルと推定され、2029年には834億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは19.42%で成長する見込みです。

Digital Freight Matching Platforms-Market

主なハイライト

  • サプライチェーンにおける自動化とデジタル化のニーズの高まりが市場成長の原動力。デジタル貨物マッチング・プラットフォームは、荷送人と運送会社をリアルタイムで結びつけ、ソリューションを提供します。これは、アプリケーションやプラットフォームを通じて提供される比較的新しい技術であり、荷主が積荷の要件を共有し、運送会社が積荷を効率的に見つけて予約するのを支援することを可能にします。
  • 市場成長の主な促進要因の一つは、オンライン販売のブームです。オンラインショッピングの発展により、消費者に商品を供給するための輸送サービスへの需要が高まっています。需要に効率的に対応するため、DFMプラットフォームはeコマース企業が輸送会社のキャパシティを活用するのを支援しています。
  • 国際貿易量の増加により、貨物輸送サービスの需要は増加しています。企業は貨物輸送の利用が増加していることを利用し、技術革新によって効率を向上させています。船積みやサプライ・チェーンの遅延は売上の損失につながる可能性があり、遅延が他の輸送サービスにも連鎖すると、企業にとっては莫大な損失になりかねないです。効率を向上させ、遅延を回避するために、貨物マッチング・プラットフォームなど、さまざまな貨物管理ソリューションが広く受け入れられるようになってきています。

デジタル貨物マッチングプラットフォーム市場動向

モバイルベース・セグメントが市場全体を支配

ほとんどの市場プレーヤーは、Google PlayやApple Inc.のApp Storeでモバイルアプリケーションを提供しています。中国を拠点とするFull Truck Alliance(JiangSu ManYun Software Technology)は、YunmanmanやHuochebangなどのモバイルアプリを通じて運賃マッチングや付加価値サービスを提供しています。モバイル技術に基づくプラットフォームはウェブ技術よりも高速で、アプリはオフラインで実行できます。

これらのアプリは貨物のリアルタイムな可視性を提供し、荷主と運送会社は貨物の追跡、ルートの監視、タイムリーな最新情報の受信を可能にします。

2023年5月、Transfix Inc.は、不正行為を最小限に抑え、デジタル予約を強化するために設計された輸送会社識別ソリューションであるHighwayとのコラボレーションを発表しました。この統合により、輸送会社のコンプライアンスとオンボーディング手続きの透明性と効率が高まります。地理位置情報サービスとIoTの統合を活用することで、モバイルアプリはルートを最適化し、貨物の安全を確保します。

北米が市場全体を支配

インターネットとスマートフォンの普及率が高い北米では、高度な技術インフラが発達しています。そのため、現地の輸送業者や運送会社は、デジタル貨物マッチング・プラットフォームにアクセスすることができます。この地域の近代的な接続環境は、荷送人と運送業者にデジタル貨物マッチングシステムへのシームレスなアクセスを提供しています。

北米におけるこの可用性の向上は、DFMソリューションの全体的な採用とその成功に大きく影響します。発達した技術エコシステムは、この地域にデジタル運賃マッチング市場の成長を促す環境を提供しています。

北米のロジスティクス・セクターは、高速インターネットと携帯電話を持つ人々が多いことから、デジタル・プラットフォームを効果的に活用するのに適しています。こうしたプラットフォームへのアクセスが容易になることで、業務効率が向上し、意思決定プロセスが迅速化され、進化と反応の速い貨物エコシステムが刺激されます。

2024年3月、ボルト・エクスプレスはクラス最高のデジタル貨物マッチング・システムの立ち上げを発表しました。この新しいデジタルシステムは、API、EDI、またはXMLを介して大量の出荷アカウントとシームレスに統合することにより、貨物照合を合理化します。その他すべての特別な顧客の荷主に対して、ボルトは高度な人工知能(AI)の力を使って電子メール、電話、またはテキストで送信された新しいリクエストを読み取り、即座に処理することで、貨物のセットアップを簡素化し、最も困難で緊急な出荷問題に対するタイムリーな解決策を確実に提供します。

デジタル貨物マッチングプラットフォーム業界の概要

複数のプレーヤーが存在するため、デジタル貨物マッチングプラットフォーム市場はよりまとまったものになる必要があり、競合が予想されます。競争に対応し、効率性、完全性、安全性を保証するため、市場の大手サービス・プロバイダーは常に技術のアップグレードを行っています。これらのプレーヤーは、競合他社に対する競争力を獲得し、大きな市場シェアを獲得するために、パートナーシップ、製品のアップグレード、コラボレーションに重点を置いています。Uber Freight(Uber Technologies Inc.)、Redwood、Convoy Inc.、Stryker Corporation、DAT Solutionsなどです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 輸送業者と荷主間の信頼できる接続に対するニーズの高まり
    • 貨物のリアルタイム可視化に対する需要
  • 市場抑制要因
    • 物流業界の細分化
    • データセキュリティへの懸念
  • 市場機会
    • 手作業を減らすニーズの高まり
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 世界のデジタル運賃マッチング市場における主要成長戦略
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス展望別
    • 付加価値サービス
    • 貨物マッチングサービス
  • プラットフォーム展望別
    • ウェブベース
    • モバイルベース
  • 輸送モード別
    • 鉄道貨物
    • 道路貨物
    • 海上貨物
    • 航空貨物
  • エンドユーザー別
    • 飲食品
    • 小売・eコマース
    • 製造業
    • 石油・ガス
    • 自動車
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • カタール
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Uber Freight(Uber Technologies, Inc.)
    • Redwood
    • C.H. Robinson Worldwide Inc.
    • XPO Inc.
    • Convoy Inc
    • Stryker Corporation
    • DAT Solutions
    • Cargomatic Inc.
    • Flexport
    • Roper Technologies Inc.
    • Loji Logistics
    • Freight Technologies, Inc.
  • その他の企業

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 付録

目次
Product Code: 50002174

The Digital Freight Matching Platforms Market size is estimated at USD 34.76 billion in 2024, and is expected to reach USD 83.49 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.42% during the forecast period (2024-2029).

Digital Freight Matching Platforms - Market

Key Highlights

  • An increasing need for automation and digitalization in supply chains drives the market's growth. Digital freight matching platforms provide solutions for shippers and carriers by connecting them in real time. It is a relatively new technology offered through an application or a platform that enables shippers to share their load requirements and assist carriers in finding and booking loads efficiently.
  • One of the main drivers for market growth has been a boom in online sales. The development of online shopping has resulted in a growing demand for transport services to supply the consumer with products. To effectively meet demand, DFM platforms help e-commerce companies utilize carriers' capacity.
  • The demand for freight services is increasing due to the growing volume of international trade. Companies are taking advantage of the increasing use of freight transport to improve their efficiency through technology innovation. Delays in the shipping and supply chain may lead to a loss of sales, which could amount to huge losses for firms when delays cascade into other transport services. Various freight management solutions, e.g., freight matching platforms, are becoming widely accepted to improve efficiency and avoid delays.

Digital Freight Matching Platforms Market Trends

The Mobile-Based Segment Dominates the Overall Market

Most market players provide mobile applications on Google Play and Apple Inc.'s App Store. China-based Full Truck Alliance (JiangSu ManYun Software Technology Co. Ltd) provides freight matching and value-added services through mobile apps such as Yunmanman and Huochebang. Platforms based on mobile technology are faster than web technologies, and apps can be run offline.

These apps provide real-time visibility of shipments, allowing shippers and carriers to track cargo, monitor routes, and receive timely updates.

In May 2023, Transfix Inc. unveiled a collaboration with Highway, a carrier identification solution engineered to minimize fraud and enhance digital bookings. This integration boosts transparency and efficiency in carrier compliance and onboarding procedures. By leveraging geolocation services and IoT integration, mobile apps optimize routes and ensure cargo safety, resulting in more reliable and efficient freight operations and boosting their adoption in the logistics industry.

North America Dominates the Overall Market

With a high penetration of the Internet and smartphones, North America has developed an advanced technology infrastructure. Therefore, local carriers and transporters may access digital freight matching platforms. The region's modern connectivity landscape provides seamless access to digital freight matching systems for shippers and carriers.

This increased availability in North America significantly impacts the overall adoption of DFM solutions and their success. A developed technological ecosystem provides the region with an environment conducive to the growth of the digital freight matching market.

The logistics sector in North America is well-placed to exploit digital platforms effectively, given the large number of people with high-speed Internet and mobile phones. The ease of access to these platforms will improve operational efficiency, speed up the decision-making process, and stimulate an evolving and responsive freight ecosystem.

In March 2024, Bolt Express announced the launch of its best-in-class digital freight matching system. This new digital system streamlines freight matching by seamlessly integrating via API, EDI, or XML with high-volume shipping accounts. For all other ad-hoc customer shippers, Bolt simplifies shipment set-up by using the power of advanced artificial intelligence (AI) to read and instantly process new requests submitted via email, phone, or text to ensure they receive a timely solution to their most challenging and urgent shipping problems.

Digital Freight Matching Platforms Industry Overview

Due to the presence of several players, the digital freight matching platform market needs to be more cohesive and expected to be subject to competition. To keep pace with competition and guarantee efficiency, integrity, and security, the leading service providers in the market are constantly upgrading their technology. These players focus on partnerships, product upgrades, and collaboration to gain a competitive edge over their competitors and capture a significant market share. Several players include Uber Freight (Uber Technologies Inc.), Redwood, Convoy Inc., Stryker Corporation, and DAT Solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Need for Reliable Connections between Carriers and Shippers
    • 4.2.2 Demand for Real-time Visibility of Shipments
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Fragmentation of the Logistics Industry
    • 4.3.2 Data Security Concerns
  • 4.4 Market Oppourtunities
    • 4.4.1 Rising Need to Reduce the Manual Work
  • 4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.6 Major Growth Strategy In The Global Digital Freight Matching Market
  • 4.7 Porter's Five Force Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service Outlook
    • 5.1.1 Value-Added Services
    • 5.1.2 Freight Matching Services
  • 5.2 By Platform Outlook
    • 5.2.1 Web-Based
    • 5.2.2 Mobile-Based
  • 5.3 By Transportation Mode
    • 5.3.1 Rail Freight
    • 5.3.2 Road Freight
    • 5.3.3 Ocean Freight
    • 5.3.4 Air Freight
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 Food & Beverages
    • 5.4.2 Retail & E-Commerce
    • 5.4.3 Manufacturing
    • 5.4.4 Oil & Gas
    • 5.4.5 Automotive
    • 5.4.6 Healthcare
    • 5.4.7 Other End Users
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Russia
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 United Arab Emirates
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 Qatar
      • 5.5.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Uber Freight (Uber Technologies, Inc.)
    • 6.2.2 Redwood
    • 6.2.3 C.H. Robinson Worldwide Inc.
    • 6.2.4 XPO Inc.
    • 6.2.5 Convoy Inc
    • 6.2.6 Stryker Corporation
    • 6.2.7 DAT Solutions
    • 6.2.8 Cargomatic Inc.
    • 6.2.9 Flexport
    • 6.2.10 Roper Technologies Inc.
    • 6.2.11 Loji Logistics
    • 6.2.12 Freight Technologies, Inc.*
  • 6.3 Other Companies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX