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市場調査レポート
商品コード
1521676
二輪車/モーターサイクル保険:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Global Two-Wheeler/Motorcycles Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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二輪車/モーターサイクル保険:世界の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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- 概要
- 目次
二輪車/モーターサイクル保険の世界市場規模は、総保険料ベースで2024年の515億米ドルから2028年には597億米ドルに拡大し、予測期間(2024-2028年)のCAGRは4.5%を超えると予測されます。

COVID以降、世界の二輪車販売台数は増加の一途をたどり、総販売台数は5,200万台を超えました。地域別では、アジア太平洋地域の二輪車販売台数が最大のシェアを占めており、世界の二輪車保険会社が保険サービスを提供するために市場に参入しています。世界の交通事故件数の増加により、自動車保険導入のための厳しい政府規制が実施され、世界の二輪車/オートバイ保険市場が急増しています。
交通事故による死亡者数の増加は、二輪車/モーターサイクル保険商品を選択する人々の意識の高まりにつながっています。交通事故に関しては、米国、日本、インドが交通事故件数の多い国のひとつであるため、既存の保険市場のギャップを埋めるために市場に参入する二輪車/オートバイ保険業者が増えています。
二輪車保険会社は、保険提供における手作業の労力、時間、コストを削減するため、IoTやAIのデジタル技術を保険サービスに組み込んでいます。先進国である英国、米国、日本、ドイツ、オーストラリアでは、自動車保険は対面よりもオンラインで購入することを好む人が大きな割合を占めています。インターネット普及率の継続的な拡大とオンライン保険商品の開発により、二輪車保険のオンライン販売は世界的に継続的な成長を遂げています。
世界の二輪車/モーターサイクル保険市場の動向
保険契約のオンライン販売が市場成長を牽引
様々なプラットフォームでのオンライン保険販売が、二輪車保険の売上全体を押し上げています。インドのような新興経済諸国では、インターネットの普及が進んでいます。このため、新興諸国では保険契約をオンラインで購入する人が増えています。英国、米国、日本、ドイツ、オーストラリアなどの先進経済諸国では、ほとんどの人が自動車保険を対面よりもオンラインで購入することを好みます。二輪車のオンライン保険に加入するなど、オンライン取引に慣れてきた人が増えています。さらに、パンデミックは各分野の企業に事業のあり方を変えるよう迫ったが、保険業界も例外ではないです。COVID-19の大流行により、保険会社は新規契約の販売から保険金請求の決済に至るまで、デジタル・アーキテクチャに大きく依存せざるを得なくなった。
電動二輪車の販売が市場を牽引
自動車を運転することは義務的な規範であるため、所有者が保険契約を結ぶことは法的要件です。インドのような新興経済諸国では、電動二輪車の販売が増加しています。そのため、電気自動車用のバッテリー・カバーなど、さまざまな追加カバーを備えた保険契約の必要性が生じています。近年、25万台以上の電動二輪車が販売されています。
世界の二輪車/モーターサイクル保険業界の概要
世界の二輪車/モーターサイクル保険市場は、その性質上、適度に断片化されています。様々な主要企業が、市場シェアを拡大し、市場における地域的プレゼンスを高めるために、創造的で革新的な戦略を採用しています。このような新戦略の採用は、より多くの顧客を惹きつけ、顧客により良い価値を提供することにもつながっています。市場の主要企業には、ACKO、GEICO、Aviva、Farmers Insurance、Allstate Insurance Companyなどがあります。
その他の特典:
- エクセル形式の市場予測(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート
目次
第1章 イントロダクション
- 調査の前提条件と市場定義
- 調査範囲
第2章 調査手法
第3章 エグゼクティブサマリー
第4章 市場力学と洞察
- 市場概要
- 市場促進要因
- 保険加入の義務化と二輪車の販売が市場を牽引
- 自動車の高い修理費が保険市場を牽引
- 市場抑制要因
- 複雑な規制要件が市場抑制要因
- 高い保険料が市場成長の抑制要因
- 市場機会
- 販売とサービスに対するデジタル・アプローチ
- 顧客のニーズに合わせた保険契約のカスタマイズ
- 業界バリューチェーン分析
- 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
- 新規参入業者の脅威
- 買い手の交渉力
- 供給企業の交渉力
- 代替品の脅威
- 競争企業間の敵対関係
- 市場における技術革新に関する洞察
第5章 市場セグメンテーション
- 政策タイプ別
- 減価償却ゼロ
- 第三者自動車保険
- 総合自動車保険
- 販売チャネル別
- オンライン
- オフライン
- 地域別
- 欧州
- 北米
- アジア太平洋
- ラテンアメリカ
- 中東・アフリカ
第6章 競合情勢
- 市場集中の概要
- 企業プロファイル
- Bajaj Allianz General Insurance
- GEICO
- ACKO
- Tata AIG
- Allstate Insurance Company
- Farmers Insurance
- Dairyland
- Aviva
- Global Insurance
- その他の企業
第7章 市場の今後の動向
第8章 免責事項と出版社について
The Global Two-Wheeler/Motorcycles Insurance Market size in terms of gross written premiums value is expected to grow from USD 51.5 billion in 2024 to USD 59.70 billion by 2028, at a CAGR of greater than 4.5% during the forecast period (2024-2028).

Post-COVID, global motorcycle sales have observed a continuous increase, with total unit sales at more than 52 million; in addition, revenue of motorcycles is also observing a continuous increase, creating a positive externality for the two-wheeler/automobile insurance market globally. In terms of region, Asia-Pacific has the largest share of motorcycle sales, leading to global motorcycle insurance providers entering the market to provide their insurance services. The rising number of road accidents globally is resulting in the implementation of stringent government regulations for the adoption of auto insurance and a surge in the two-wheeler/motorcycle insurance market globally.
An increase in the number of road fatalities is leading to a rise in awareness among the population to opt for two-wheeler/insurance products. In terms of road accidents, the United States, Japan, and India are among the countries with the highest number of road accidents, leading to an increasing number of two-wheeler/ motorcycle insurance providers entering the market to fill the existing insurance market gap.
Two-wheeler insurance companies have been integrating digital technologies of IOT and AI into their insurance offerings to reduce manual efforts, time, and costs in providing insurance. Among the developed countries of the United Kingdom, the United States, Japan, Germany, and Australia, a major share of the population prefer to buy motor insurance online rather than in person. With the continuous expansion of internet penetration rate and development of online insurance products, online sales of two-wheeler insurance are observing continuous growth globally.
Global Two-Wheeler/Motorcycles Insurance Market Trends
Online Sales of Insurance Policies are Driving the Market Growth
Online insurance sales on various platforms have been boosting the overall sales of two-wheeler insurance policies. Internet penetration has been growing across all developing economies, such as India. This increases the number of people buying insurance policies online in developing countries. In developed economies, like the United Kingdom, the United States, Japan, Germany, and Australia, most people prefer to buy motor insurance online rather than in person. More people are becoming increasingly comfortable with online transactions, such as purchasing online insurance for two-wheelers. Furthermore, the pandemic has also pushed businesses across sectors to change how they operate, and the insurance industry is no exception. The COVID-19 pandemic forced insurance companies to depend heavily on their digital architecture, from selling new policies to settling claims.
Sales of Electric Two-Wheelers are Driving the Market
It is a legal requirement for an owner to have an insurance policy as it is a mandatory norm to operate a vehicle. In many developing economies, such as India, sales of electric two-wheelers are increasing. This gives rise to the need for insurance policies with various extra covers, such as battery covers for electric vehicles. In recent years, more than 250 thousand electric two-wheelers have been sold.
Global Two-Wheeler/Motorcycles Insurance Industry Overview
The global two-wheeler/motorcycle insurance market is moderately fragmented in nature. Various key players are adopting creative and innovative strategies to expand their market share and increase their grip on the regional presence in the market. This adoption of new strategies has also resulted in the attraction of more customers and offering better value to them. Some of the key players in the market are ACKO, GEICO, Aviva, Farmers Insurance, and Allstate Insurance Company.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
- 1.1 Study Assumptions and Market Definition
- 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
- 4.1 Market Overview
- 4.2 Market Drivers
- 4.2.1 Mandatory Insurance Requirements and Sales of Two Wheelers Drives the Market
- 4.2.2 High Repair Costs of Vehicles Drives the Insurance Market
- 4.3 Market Restraints
- 4.3.1 Complex Regulatory Requirement Restraints the Growth of the Market
- 4.3.2 High Insurance Cost Restraints the Market Growth
- 4.4 Market Opportunities
- 4.4.1 Digital Approach Toward Sale and Services
- 4.4.2 Customized Insurance Policies for Needs of Customer
- 4.5 Industry Value Chain Analysis
- 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
- 4.6.1 Threat of New Entrants
- 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
- 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
- 4.6.4 Threat of Substitutes
- 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
- 4.7 Insights on technology Innovation in the Market
5 MARKET SEGMENTATION
- 5.1 By Policy Type
- 5.1.1 Zero Depreciation
- 5.1.2 Third Party Motor Insurance
- 5.1.3 Comprehensive Motor Insurance
- 5.2 By Distribution Channels
- 5.2.1 Online
- 5.2.2 Offline
- 5.3 By Geography
- 5.3.1 Europe
- 5.3.2 North America
- 5.3.3 Asia-Pacific
- 5.3.4 Latin America
- 5.3.5 Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Market Concetration Overview
- 6.2 Company Profiles
- 6.2.1 Bajaj Allianz General Insurance
- 6.2.2 GEICO
- 6.2.3 ACKO
- 6.2.4 Tata AIG
- 6.2.5 Allstate Insurance Company
- 6.2.6 Farmers Insurance
- 6.2.7 Dairyland
- 6.2.8 Aviva
- 6.2.9 Global Insurance
- 6.2.10 Other Companies*