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市場調査レポート
商品コード
1445972

プロフェッショナルオーディオビジュアルシステム: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Professional Audio-Visual Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロフェッショナルオーディオビジュアルシステム: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プロフェッショナルオーディオビジュアルシステム市場規模は、2024年に2,785億7,000万米ドルと推定され、2029年までに3,568億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.08%のCAGRで成長します。

プロフェッショナル向けオーディオビジュアルシステム-市場

主なハイライト

  • 市場規模は、キャプチャおよび制作機器、ビデオ投影、ストリーミングメディア、ストレージ、配信およびサービスなど、さまざまな種類の製品の売上から導き出されます。この市場規模には、企業、会場やイベント、小売、メディアやエンターテイメント、その他のエンドユーザー分野など、さまざまなエンドユーザー分野でのプロAVシステムソリューションの売上も含まれます。
  • その他の成長促進要因としては、モノのインターネット(IoT)やクラウドコンピューティングプラットフォームによるプロ仕様のオーディオビジュアルの採用など、数多くの技術開発が挙げられます。これらのテクノロジーは、ライブイベント、セキュリティ、コラボレーション、会議、学習、監視に適しています。専門コンテンツを提供するための360度カメラ、ドローン、仮想現実(VR)システムの開発や通信インフラの進歩などの追加要因が市場の成長を促進すると予想されます。
  • さまざまなチームがシームレスな接続のために、より優れたオーディオビジュアルソリューションを必要としているため、北米地域では、以前のオンプレミスソリューションからプライベート、パブリック、ハイブリッドクラウドの導入への移行が見られています。これは、予測期間中に市場を牽引すると予想されます。 Deltekの連邦市場分析チームがまとめた2022会計年度の最新データによると、連邦政府がクラウド製品とサービスに総額 123億米ドルを費やしたことが示されました。米国は最近、クラウド技術を進歩させ、サイバーセキュリティを強化し、国内外での業務の効率性を高めるために多大な努力を払ってきました。
  • 大規模な設備投資の必要性の高まりと中小企業における導入率の低下は、予測期間中のプロAV(オーディオビジュアル)の成長に対する市場抑制要因として機能する可能性があります。熟練した専門家の不足、短い交代サイクル、一対一の学習は、市場の成長にとって最も重要かつ差し迫った課題となるでしょう。
  • COVID-19はプロのオーディオビジュアル業界に大きな影響を与え、サプライチェーンに多大な負担をかけ、多くの企業を倒産させました。特に、パンデミックはエンターテイメント、レジャー、小売に大きな影響を及ぼし、その結果、オーディオビジュアル技術の需要が急激に減少しました。ライブイベント市場、ひいてはレンタル市場が最も大きな打撃を受けています。多くの有名な制作会社が倒産し、小規模な賃貸住宅が閉鎖され、特にオーディオ分野のメーカーがこのスペースを供給しています。

プロフェッショナルオーディオビジュアルシステム市場動向

大幅なCAGRを示す企業部門へのオーディオビジュアルシステムの導入

  • ホームオフィスから会議室まで、人々の働き方は急速に変化しています。通勤時間を短縮し、ワークライフバランスを高めるために、従業員がリモートでパートタイムで働くことを促進する企業が増えています。さらに、ほとんどの企業が職場の時代遅れのテクノロジーと非効率性に悩まされているため、顧客を第一に考え、関係を重視し、パートナーを結集して包括的なソリューションを提供しています。
  • プロフェッショナルなオーディオビジュアルシステムは、強力な第一印象を生み出し、チームや組織間のコラボレーションを促進する効率を備えています。プロフェッショナルAVソリューションは、企業が独自の課題にもかかわらず、必要なツールを使用して簡単に調整できるようにし、適切な会議室テクノロジーにより、これらすべての関係者間のシームレスな接続を可能にします。音声のみよりも深いレベルで関係を構築できるだけでなく、出張費を削減することでコスト削減ツールとしても機能します。
  • 特に、Zoom、Teams、Poly(旧Polycom)、StarLeaf、LifeSizeがさまざまな会議室ソリューションを提供しているため、ビデオ会議が会議室の中心的な役割を果たしています。ほとんどのプラットフォームでは、OutlookとGoogleの統合が促進され、会議のスケジュールを簡単に設定できます。さらに、参加を促すことも、より簡単に利用できるオプションになりつつあります。したがって、ビデオ通話が主流になるにつれて、組織はクライアント、パートナー、社外の従業員と通話することになり、これらの外部参加者は別のビデオ会議プラットフォームから電話をかけてくる可能性があります。このように、Web会議の拡張は大きな動向であり、ますます多くの企業が会議室のテクノロジーを標準化し、音声が会議室コミュニケーションの2番目の要素となっています。
  • さらに、堅調な景況感と成長経済における明るい見通しにより、商業用不動産は引き続き好調を維持しています。これに加え、パンデミックにより多くの企業の運営方法が変化して以来、コワーキングスペースの利用が大幅に急増しています。たとえば、Coworking Resourcesが投稿した記事の1つは、コンテンツ寄稿者のAlberto Di Risioが執筆し、「Global Coworking Growth Study 2020」というタイトルになっています。 Di Risioの記事には、「世界中のコワーキングスペースの数は、今年ほぼ20,000に達し、2024年までに40,000を超えると予想されます。これらすべての要因は、企業部門におけるプロフェッショナルなオーディオビジュアルシステムの導入の成長の見通しを示しています。」と書かれています。

アジア太平洋は最も急成長する市場になると予想される

  • この地域のメディアおよびエンターテインメント産業への投資の増加により、調査対象市場におけるプロAVシステムの需要が促進されることが予想されます。インドブランドエクイティ財団(IBEF)によると、2000年 4月から2022年 9月までの情報および放送分野へのFDI流入は98億5,000万米ドルでした。この地域のメディアおよびエンターテイメント産業への投資のこのような増加は、この地域ではプロAVシステムの需要が増加しています。
  • アジア太平洋地域の企業は、その地域の製品やサービスに基づいて調査された市場でのさまざまな製品やサービスの開発に注力してきました。
  • たとえば、2022年 8月に、BenQはビジネス向けEH620スマートプロジェクターを発表しました。これは、完全なWindowsオペレーティングシステムを統合し、オンボードのIntel Celeronプロセッサ 4000シリーズを組み込んで、ハイブリッドワークプレイス向けのエンタープライズクラウドベースの会議を合理化します。これは、Windowsコンピューティング機能とオペレーティングシステムが組み込まれているオールインワンスマートプロジェクターであり、Windowsベースの職場にすぐに統合できる機能を備えており、企業のラップトップやPCと同じセキュリティ、制御、アクセスプロセスを促進します。 EH620は、外部PCに接続する必要がなく、Office 365からAdobe Document Cloud、Microsoft Azure、Zoom、その他の会議アプリに至るまで、Windowsビジネスアプリケーションを完全に補完し、総合的なセキュリティを備えた効率的な会議の生産性を実現します。
  • 同様に、Samsung Indiaは2022年 9月に、ディスプレイの未来に革命をもたらすモジュール式MicroLEDであるThe Wall All-In-Oneと、教育体験を次のレベルに引き上げるインタラクティブディスプレイであるFlip Proを発売しました。

プロフェッショナルオーディオビジュアルシステム業界の概要

プロフェッショナルオーディオビジュアルシステム市場は、多くの大小のプレーヤーが国内外の市場でソリューションを提供しているため、競争が激しいです。企業のブランドアイデンティティは市場に大きな影響を与えます。強力なブランドはより優れたソリューションと同義であるため、確立されたプレーヤーが優位に立つことが期待されます。市場の主要企業には、AVI-SPL Inc.、AVI Systems Inc.、Ford Audio-Video LLC、Solotech Inc.などがあります。全体として、ベンダー間の競争企業間の敵対関係の激しさは高く、予測期間中にさらに増加すると予想されます。

2023年 3月、Alphatec AVは、インドで2つの大手プロフェッショナルオーディオブランドを立ち上げることを発表しました。同社は、超薄型・薄型スピーカー設計を得意とするドイツのスピーカーメーカー「BEC-AKUSTIK」と、先進のストリーミング技術と高音質スピーカーを設計・製造してきたスウェーデンのオーディオ会社「Audio Pro」を独占販売します。

2022年 8月、AVI-SPLはインドで3番目の拠点となる新しいオフィスをバンガロールに開設したと発表しました。インドの顧客に10年以上サービスを提供してきた経験を持つAVI-SPLは、AVI-SPL India Private Limitedを法人化し、インドでの事業を正式に確立しました。バンガロールオフィスは、顧客開発、オーディオビジュアル(AV)およびユニファイドコミュニケーション(UC)エンジニアリング、プロジェクト管理、マネージドサービスのハブとして機能します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クラウドプラットフォームの急速な導入
  • 市場抑制要因
    • オーディオビジュアルシステムの高額な運用コストと法的コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 捕獲および生産設備
    • ビデオプロジェクション
    • ストリーミングメディア、ストレージ、配信
    • サービス
    • その他のタイプ
  • エンドユーザー別業種別
    • 企業向け
    • 会場とイベント
    • 小売り
    • メディアとエンターテイメント
    • その他のエンドユーザー分野
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AVI-SPL Inc.
    • Diversified
    • AVI Systems Inc.
    • Ford Audio-Video LLC
    • CCS Presentation Systems Inc.
    • Solutionz Inc.
    • Electrosonic Group
    • Avidex(Telerent Leasing Corporation)
    • Solotech Inc.
    • Conference Technologies Inc.
    • Vistacom Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の成長

目次
Product Code: 68119

The Professional Audio-Visual Systems Market size is estimated at USD 278.57 billion in 2024, and is expected to reach USD 356.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.08% during the forecast period (2024-2029).

Professional Audio-Visual Systems - Market

Key Highlights

  • The market size has derived from the sales of various product types such as capture and production equipment, video projection, streaming media, storage, and distribution and services. The market size also includes the sales of pro AV system solutions in various end-user verticals such as corporate, venues and events, retail, media and entertainment, and other end-user verticals.
  • Other growth-promoting factors include numerous technological developments, such as adopting professional audio-visual with the Internet of Things (IoT) and cloud computing platforms. These technologies work well for live events, security, collaboration, conferencing, learning, and monitoring. It is anticipated that additional factors, such as the creation of 360-degree cameras, drones, and virtual reality (VR) systems to provide specialized content and advancements in the telecommunications infrastructure, may fuel the market growth.
  • As various teams require better audio-visual solutions for seamless connectivity, the North American region is witnessing a shift to private, public, and hybrid cloud deployments over the previous on-premises solutions. This is expected to drive the market during the forecast period. The latest data compiled by Deltek's Federal Market Analysis team for fiscal year (FY) 2022 showed that the federal government spent a total of USD 12.3 Billion on cloud goods and services. The United States recently made significant efforts to advance cloud technology, strengthen cybersecurity, and increase the effectiveness of operations both domestically and internationally.
  • The increasing need for large capital investments and a lower adoption rate among small and medium-sized businesses will likely act as market restraints for pro AV (audio-visual) growth during the forecast period. The lack of skilled professionals, short replacement cycles, and one-on-one learning will be the most significant and pressing challenges to the market's growth.
  • COVID-19 significantly impacted the professional audio-visual industry, putting enormous strain on the supply chain and causing numerous businesses to fail. Notably, the pandemic has significantly impacted entertainment, leisure, and retail, resulting in a sharp decline in demand for audio-visual technologies. The market for live events, and thus rentals, has been hit the hardest. Numerous high-profile production companies are failing, smaller rental houses are closing, and manufacturers, particularly in the audio sector, are supplying this space.

Professional Audio-Visual Systems Market Trends

Deployment of Audio-Visual Systems in the Corporate Sector in Witnessing a Significant CAGR

  • From the home office to the conference room, the way people work is changing at a rapid pace. More and more companies are facilitating employees to work remotely part-time to cut down on commuting and create more work-life balance. Furthermore, they're also putting the customer first, focusing on relationships and bringing together partners to provide a comprehensive solution, as most businesses suffer from outdated technologies and inefficiency in the workplace.
  • Professional audio-visual systems have the efficiency to create powerful first impressions and encourage collaborations between teams and organizations. Professional AV solutions facilitate companies with the necessary tools to coordinate easily despite their unique challenges, and the right meeting room technology enables a seamless connection between all these parties. Not only does it enable relationship building on a deeper level than audio alone, but it also acts as a cost-saving tool by reducing travel expenses.
  • Notably, video conferencing has taken center stage in the meeting room as Zoom, Teams, Poly (previously Polycom), StarLeaf, and LifeSize all offer various conference room solutions. Most platforms facilitate Outlook and Google integrations for easy meeting scheduling. Furthermore, the push to join is also becoming a more readily available option. Thus, as video calls become more mainstream, organizations are on calls with clients, partners, and off-site employees, and these external participants may be calling in from a different video conferencing platform. Thus, scaling web conferencing is a big trend, and more and more companies are standardizing technologies in their conference rooms, with audio being the second piece of meeting room communication.
  • Moreover, commercial properties continue to be buoyant owing to robust business confidence and bright prospect in the growing economies. In addition to this, the use of coworking space has surged substantially since the pandemic altered the way many companies function. For instance, one of the articles posted by Coworking Resources, authored by content contributor Alberto Di Risio, is entitled 'Global Coworking Growth Study 2020.' Di Risio's article reads in part, 'The number of coworking spaces worldwide is expected to reach almost 20,000 this year and cross over 40,000 by 2024. All these factors present growth prospects for professional audio-visual system deployment in the corporate sector.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Market

  • The increasing investment in the media and entertainment industry in the region is expected to promote the demand for pro-AV systems in the market studied. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), FDI inflows in the information and broadcasting sector stood at USD 9.85 billion between April 2000 and September 2022. Such an increase in investments in the media and entertainment industry in the region is expected to fuel the demand growth for pro-AV systems in the region.
  • The companies in the Asian-Pacific region have been focusing on developing various products and services in the market studied as per the products and services in the region.
  • For instance, in August 2022, BenQ announced EH620 smart projector for business, integrating the full Windows operating system and embedded with Intel Celeron Processor 4000 Series onboard to streamline enterprise cloud-based meetings for the hybrid workplace. It is an all-in-one smart projector with built-in Windows computing capabilities and operating system, along with ready-to-assimilate capability into Windows-based workplaces, facilitating the same security, control, and access processes as enterprise laptops or PCs. Without the need for connecting an external PC, EH620 can facilitate the full complement of Windows business applications ranging from Office 365 to Adobe Document Cloud, Microsoft Azure, Zoom, and other conferencing apps for efficient meeting productivity with total security.
  • Similarly, in September 2022, Samsung India launched its The Wall All-In-One - the modular MicroLED that is revolutionizing the future of display and the Flip Pro - an interactive display that takes the education experience to the next level.

Professional Audio-Visual Systems Industry Overview

The professional audio-visual systems market is highly competitive due to many small and large players providing their solutions in domestic and international markets. The brand identity associated with companies significantly influences the market. As strong brands are synonymous with better solutions, well-established players are expected to have the upper hand. Some of the major players in the market are AVI-SPL Inc., AVI Systems Inc., Ford Audio-Video LLC, and Solotech Inc., among others. Overall, the intensity of competitive rivalry among the vendors is expected to be high and increase during the forecast period.

In March 2023, Alphatec AV announced the launch of two leading professional audio brands in India. The company will exclusively distribute BEC-AKUSTIK, a German loudspeaker manufacturer that specializes in ultra-flat and slim speaker designs, and Audio Pro, a Swedish audio company that has been designing and manufacturing speakers with advanced streaming technology and high sound quality.

In August 2022, AVI-SPL announced it had opened a new office in Bangalore, its third location in India. With over a decade of experience serving clients in India, AVI-SPL formally established operations in the country with the incorporation of AVI-SPL India Private Limited. The Bangalore office would serve as a hub for customer development, audio-visual (AV) and unified communications (UC) engineering, project management, and managed services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Impact Of COVID-19 On The Market
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.4.5 Threat of Substitute Products

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Adoption of Cloud Platforms
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Operating and Legal Costs of Audio-Visual Systems

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Capture and Production Equipment
    • 6.1.2 Video Projection
    • 6.1.3 Streaming Media, Storage, and Distribution
    • 6.1.4 Services
    • 6.1.5 Other Types
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Corporate
    • 6.2.2 Venues and Events
    • 6.2.3 Retail
    • 6.2.4 Media and Entertainment
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 AVI-SPL Inc.
    • 7.1.2 Diversified
    • 7.1.3 AVI Systems Inc.
    • 7.1.4 Ford Audio-Video LLC
    • 7.1.5 CCS Presentation Systems Inc.
    • 7.1.6 Solutionz Inc.
    • 7.1.7 Electrosonic Group
    • 7.1.8 Avidex (Telerent Leasing Corporation)
    • 7.1.9 Solotech Inc.
    • 7.1.10 Conference Technologies Inc.
    • 7.1.11 Vistacom Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITY AND FUTURE GROWTH