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市場調査レポート
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1445931

ピーナッツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Peanuts - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
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英文 88 Pages
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2~3営業日
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ピーナッツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ピーナッツ市場規模は2024年に904億2,000万米ドルと推定され、2029年までに1,028億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.60%のCAGRで成長します。

ピーナッツ-マーケット

主なハイライト

  • ピーナッツは重要な食用作物であり、さまざまな食品に使用されています。タンパク質や油などの重要な栄養素の供給源です。また、健康な体を維持し、タンパク質を豊富に摂取するのにも役立ちます。さらに、スナックなどのインスタント食品の需要の増加により、ピーナッツが丸ごとスナックとして消費されたり、他の食品、ピーナッツバター、ピーナッツ油と一緒に菓子やソースの材料として消費されるため、ピーナッツの需要も増加しています。したがって、健康上の利点の増加と多くの食品におけるピーナッツの広範な使用が、予測期間の市場の成長を促進する要因です。
  • ピーナッツの主な生産国は、中国、インド、ナイジェリア、米国、インドネシア、アルゼンチン、セネガル、ブラジルです。中国は世界最大のピーナッツ生産国であり、世界生産量の約5分の2を占めています。中国国家統計局によると、河南省は中国最大のピーナッツ生産省で、生産量は約600万トンに上ります。
  • これに加えて、中国とインドはピーナッツの世界最大の消費者および輸出国であり、世界の消費量の36.0%以上を占めています。輸出業者が東南アジア諸国や欧州地域からの需要を経験しているため、ピーナッツ市場は予測期間中に増加すると予想されます。ナッツベースのスナック、ナッツバター、タンパク質が豊富な食品の需要の増加が、ピーナッツ市場の成長を促進すると考えられます。

ピーナッツ市場の動向

国際市場での需要の増加

タンパク質が豊富な食品の需要の増加により、予測期間中に世界的にピーナッツの需要が高まり、輸出の増加が促進されると予想されます。さらに、医薬品およびパーソナルケア分野におけるピーナッツ油の需要の高まりが、市場の成長をさらに押し上げています。アルゼンチン、インド、米国、中国が世界のピーナッツの主要輸出国です。 ITC貿易地図によると、2021年にアルゼンチンは63万4,080トンのピーナッツを輸出し、次いでインドが56万3,268トンで2位となった。米国では、生産は南東部、南西部、バージニア州、ノースカロライナ州が大半を占めており、輸出の大部分はそこから行われます。

オランダ、ドイツ、英国の3か国は、新興諸国のピーナッツ輸出業者に十分な機会を提供しています。今後、欧州では肉由来のたんぱく質から植物由来のたんぱく質の人気が高まり、顧客の消費パターンの変化によりピーナッツ市場の成長が見込まれています。人々の健康的な食事への関心が高まるにつれ、ピーナッツは不飽和脂肪、繊維、タンパク質、ビタミン、ミネラルの重要な供給源になることが期待されています。

さらに、消費者の多忙な生活により、ピーナッツバターやナッツバーなど、提供に時間がかからないタンパク質が豊富で健康的なスナックを求める傾向があり、予測期間中に市場を押し上げています。

アジア太平洋が市場をリード

中国は世界有数のピーナッツ生産国です。作物の70%が栽培されているのは、山東省、河南省、河北省、広東省、江蘇省の5つの省です。この地域では、熱帯の気候条件がピーナッツの生産に適しています。 FAOによると、2020年には中国がピーナッツ最大の生産国で、生産量は1,800万トンだった。インド、ナイジェリア、米国がそれぞれ約990万トン、440万トン、270万トンで続いた。 2019年には、降雨の遅れや不規則な降雨などの悪天候により、インド、米国、セネガルでピーナッツの生産が減少しました。 2020年後半には生産量が再び増加しました。

中国とインドは世界最大のピーナッツの消費国であり輸出国でもあります。人々の健康的な食事への関心が高まるにつれ、ピーナッツは不飽和脂肪、繊維、タンパク質、ビタミン、ミネラルの重要な供給源になることが期待されています。これらの国では、ピーナッツ油などのピーナッツの製品別や最終製品が調理に使用され、油を抽出した後の残り物が動物の飼料として広く使用されています。さらに、中国のピーナッツ供給量の約半分は人間によって直接消費され、残りの半分は粉砕されて食事や油にされます。インドはこの地域のもう1つの主要市場であり、国際ナッツ&ドライフルーツ評議会によると、2020年の一人当たり消費量は4.26kgに達しています。

さらに、ベトナム、タイ、日本などの主要輸入国からの需要の増加により、中国の生産量が増加し、2020年に生産量が増加しました。加工食品業界からの需要により、世界的に市場の成長は予測期間中にさらに加速すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(生産分析、金額・数量別の消費分析、金額・数量別の輸入分析、金額・数量別の輸出分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • ウクライナ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • アフリカ
      • ナイジェリア
      • タンザニア

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 61398

The Peanuts Market size is estimated at USD 90.42 billion in 2024, and is expected to reach USD 102.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.60% during the forecast period (2024-2029).

Peanuts - Market

Key Highlights

  • Peanuts are an important food crop and are used in various food products. They are an important source of nutrients, including protein and oil. They are also helpful in maintaining a healthy body and having plenty of dietary proteins. Additionally, the increase in the demand for convenience foods like snacks is increasing the demand for peanuts as peanuts are consumed as a whole nut snack, a component of confections and sauces to accompany other foods, peanut butter, and peanut oil. Therefore, the increased health benefits and the wide usage of peanuts in many food products are the factors driving the market's growth in the forecast period.
  • The leading peanut producer countries are China, India, Nigeria, the United States, Indonesia, Argentina, Senegal, and Brazil. China is the world's largest producer of peanuts, accounting for about two-fifths of the world's production. According to the National Bureau of Statistics of China, Henan is the largest peanut-producing province in China, with a production volume of almost 6 million metric tons.
  • Along with this, China and India are the largest consumers and exporters of peanuts in the world, accounting for more than 36.0% of global consumption. The market for peanuts is expected to increase during the forecast period as exporters are experiencing demand from Southeast Asian countries and the European region. Increasing demand for nut-based snacks, nut butter, and protein-rich foods is likely to drive the peanut market's growth.

Peanut Market Trends

Increasing Demand in the International Market

The increasing demand for protein-rich foods is expected to drive the high demand for peanuts globally over the forecast period, encouraging higher exports. Furthermore, the growing demand for peanut oil in the pharmaceuticals and personal care sectors has further boosted the market's growth. Argentina, India, the United States, and China are the major exporters of peanuts globally. According to the ITC trade map, in 2021, Argentina exported 634,080 metric ton of peanuts, followed by India with 563,268 metric ton in second place. In the United States, the production is dominated by the Southeast, the Southwest, Virginia, and North Carolina, from where the majority of the exports take place.

The Netherlands, Germany, and the United Kingdom are the three countries that offer ample opportunities to exporters of peanuts in developing countries. In the future, the European market for peanuts is expected to grow due to the changes in the consumption patterns of customers, as plant-based protein is gaining popularity instead of meat-based protein. With people becoming more interested in healthy eating, peanuts are expected to become an important source of unsaturated fats, fiber, proteins, vitamins, and minerals.

Additionally, the consumers' busy lives are pushing them toward more protein-rich healthy snacks that require less time to serve, such as peanut butter, nut bars, etc., which is boosting the market during the forecast period.

Asia-Pacific Leads the Market

China is the world's leading producer of peanuts. The five provinces where 70% of the crop is grown are Shandong, Henan, Hebei, Guangdong, and Jiangsu provinces. The tropical climatic conditions favor the production of peanuts in this region. In 2020, according to FAO, China was the biggest peanut producer, with a production of 18.0 million metric ton. India, Nigeria, and the United States followed with about 9.9,4.4, and 2.7 million metric ton, respectively. In 2019, the production of peanuts decreased in India, the United States, and Senegal due to adverse weather conditions like delayed and irregular rainfall. Later in 2020, the production rose back up.

China and India are the largest consumers and exporters of peanuts in the world. With people becoming increasingly interested in healthy eating, peanuts are expected to become an important source of unsaturated fats, fiber, protein, vitamins, and minerals. The wide usage of by-products and end products of peanuts, such as peanut oil, used for cooking, and the leftover after oil extraction, used as animal feed in these countries. Additionally, about half of China's peanut supply is directly consumed by humans, and the other half is crushed into meals or oil. India is another key market in the region, with per capita consumption reaching 4.26 kg in 2020, as per International Nut & Dried Fruit Council.

Moreover, the increased demand from major importers such as Vietnam, Thailand, and Japan led China to increase its production, which grew in 2020. The market growth is anticipated to bolster over the forecast period globally, owing to the demand from processed foods industries for products such as peanut snacks, a widely consumed snack in the Asia-Pacific region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 France
      • 5.1.2.4 Russia
      • 5.1.2.5 Ukraine
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 India
      • 5.1.3.3 Indonesia
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 Nigeria
      • 5.1.5.2 Tanzania

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS