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市場調査レポート
商品コード
1445823

紙ストロー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)

Paper Straw - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

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紙ストロー: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

紙ストロー市場規模は2024年に20億5,000万米ドルと推定され、2029年までに55億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に21.93%のCAGRで成長します。

紙ストロー- マーケット

さまざまなエンドユーザー産業におけるストロー紙の需要の増加により、市場の拡大が促進されると予想されます。

主なハイライト

  • 環境に優しい製品への需要の高まりが市場の成長を促進する重要な要因です。プラスチックの使用を削減するための政府のさまざまな取り組みや、食器の製造における従来のプラスチック素材の使用を制限する厳しい法律があります。通常、紙材料は適応性があり、変更可能で、軽くて丈夫で、リサイクル可能です。顧客のニーズを満たすために、幅広い色、形、サイズで製造できます。急速に成長する世界の食品および飲料産業は、もう一つの成長誘発要因として機能しています。
  • しかし、紙ストローに伴うコストの高さと、低価格の代替品の入手可能性が市場の成長を妨げる可能性があります。 PacknWoodによると、紙ストローの価格は約0.025米ドルで、プラスチック製ストローの0.005米ドルよりも大幅に高くなります。
  • COVID-19のパンデミックは、紙ストロー業界に複雑な影響を与えています。市場における紙ストローの需給は、外食産業やレストランの閉店やサプライチェーン管理の混乱により影響を受けました。しかし、食品のオンライン注文の増加傾向と、病院での水薬摂取のための紙ストローの需要の高まりが、紙ストローの売上を押し上げています。

紙ストロー市場動向

市場を牽引するフードサービス部門

  • 多くのカフェやレストランは、カーブサイドピックアップまたは持ち帰りのみに重点を置いています。一部の店舗は、ロックダウン中に食品の配達を確実にするために、店内の収容人数を減らし、創意に富んだ配達オプションを確立しました。食品および飲料業界では、紙ストローの需要が大幅に増加すると予想されています。これは主に衛生用品へのニーズの高まりにより、紙が包装材料として有力になったためです。
  • StatsCanによると、2022年上半期にカナダの飲食店と飲食店は増加傾向にあると予想されています。2022年 1月の売却額は33億2,000万米ドルで、2022年 7月には57億9,000万米ドルに増加しました。この成長傾向は食品および飲料の売上高の増加を意味しており、これが上記期間の全国の飲食店での紙ストローの需要を直接押し上げています。
  • 特に、使い捨てプラスチックは、(特定の例外を除いて)2023年12月までにカナダでの販売が禁止される予定です。ストロー市場の企業にとって、食品サービス部門は今後も主な収入源となると思われます。近年、さまざまな国がレストランでのプラスチック製ストローの配布を禁止しています。このため、複数の企業がカトラリーやストローに他の代替素材を選択しています。
  • たとえば、カナダのMcDonaldは2021年10月、プラスチック製のカトラリー、かき混ぜ棒、ストローを2021年12月までに廃止すると発表しました。段階的廃止はカナダの1,400以上の店舗で行われ、カナダ政府が使い捨てプラスチックの禁止に動いていることを受けて行われました。規制は2021年末までに最終決定されます。2021年11月の時点で、木製のカトラリーとかき混ぜ棒は、紙製のストローとともにレストランですでに展開されています。McDonaldは、100%リサイクル、再生可能、または再利用可能なものを使用することを目指しています2025年までに、すべての顧客のパッケージに材料が含まれるようになります。
  • 便利なパッケージングを必要とするクイックサービスレストラン、フルサービスレストラン、コーヒーとスナックの販売店などのエンドユーザーの健全な成長により、より高度なパッケージング形式の生産の必要性が高まることが予想されます。食品チェーンの一貫した成長傾向により、市場の需要も比例して増加しています。McDonaldによると、2022年には世界で4万275店舗を運営・フランチャイズし、2021年の4万31店舗よりも増加しました。過去17年間、同社はレストラン数が年々成長してきました。

アジア太平洋が最も急速な成長を遂げる

  • バージン紙包装市場の成長を促進する要因は、製品を効率的に輸送できる軽量性です。さまざまなブランド向けにカスタマイズされたパッケージングは、現在、バージン紙パッケージング市場の顧客の重要な関心となっています。しかし、原材料の価格が急速に上昇しているため、バージン紙包装市場は抑制されています。
  • 紙包装市場の成長を促進する主な理由は、持続可能で環境に優しい包装材料を採用する利点に対する認識が高まっていることです。いくつかの国での紙リサイクルへの強力な取り組みが市場成長の機会を生み出しています。軟質プラスチック包装との競合激化は、この地域全体の紙包装市場に影響を与える最も重大な制約となっています。
  • インドは2022年7月から、ストローを含むさまざまな使い捨てプラスチック製品の製造、輸入、保管、流通、販売、使用を禁止する予定だった。このような背景から、プラスチックストローの禁止により、インド国民に人気のあるソフトドリンクの小パックの販売が制限されることになります。しかし、禁止の対象は小型パッケージの必須付属品であるプラスチック製ストローにまで及ぶため、清涼飲料会社は影響を受けると予想されていました。このような禁止措置により、国内の紙ストロー市場が拡大しています。
  • ファストフードチェーンは、この地域での新しいソリューションの革新に注力しています。たとえば、日本McDonaldは2022年 10月に、すべての店舗で紙ストローと木製食器を採用しました。これにより、このファーストフードチェーンは、年間900トンのプラスチック廃棄物が削減されると見込んでいました。全国の約2,900店舗でプラスチック製のストローとフォークの供給がなくなり、同チェーンは提供を中止します。日本が使い捨てプラスチックを削減するための法律を4月に制定したことを受けて行われたMcDonaldの変更は、迅速かつ低コストの礼儀と持続可能性のバランスをとるレストラン業界の取り組みを拡大することになります。
  • さらに、2022年6月には、無菌包装製品およびソリューションの業界リーダーの1つであるLamipakが、インド市場向けにU字型紙ストローソリューションの発売を発表しました。ラミパックは、プラスチックストロー禁止の影響を受ける飲料会社に迅速かつ信頼性の高い解決策を提供するつもりです。同社は中国にU字型紙ストローの生産ラインを持っており、2023年第3四半期までにインドネシアでの生産能力を拡大する計画です。完全稼働すると、両紙ストローライン合わせて月間2億本の紙ストローの生産能力を持つことになります。 2023年にはさらに月あたり1億米ドルの増加が計画されています。
  • プラスチック廃棄物は重大かつ永続的な環境問題であり、政府や企業がアプローチを再考し、リサイクルや代替生分解性材料の使用などの環境に優しい取り組みを実施するよう促しています。ネスレ(タイ)は、MILOタイランドを初の柔軟な紙製ストローを導入した最初のUHTブランドとし、FMCGアジアアワード 2022でグリーンイニシアティブオブザイヤータイ賞を受賞することで、この課題に応えました。このようなすべての取り組みは、この地域で事業を展開している企業によるものです。予測期間中に、地域全体の紙ストロー市場の成長が増加すると予想されます。

紙ストロー業界の概要

紙ストローの市場はかなり細分化されています。主要企業には、UFlex Limited、Hoffmaster Group Inc.、Fuling Global Inc.、Canada Brown Eco Products Ltd、Huhtamaki OYJなどがあります。企業は市場シェアを維持するために革新を続け、戦略的パートナーシップを形成しています。

2022年4月、UlfexはU字型紙ストローを導入し、最初の1か月で1億本のストロー、その後の数か月で2億本のストローを生産することを目指しました。Ulfexは毎年 24億本のストローを製造するつもりでした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19感染症による市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 環境に優しいストローに対する消費者の需要の増加
    • アジア太平洋地域からの需要の拡大
  • 市場抑制要因
    • 紙ストローの高コストと代替品の入手可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料の種類
    • バージン紙
    • 再生紙
  • 用途別
    • 食品サービス
    • 世帯
    • 機関
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • UFlex Limited
    • Hoffmaster Group Inc.
    • Transcend Packaging Ltd.
    • Huhtamaki OYJ
    • Fuling Global Inc.
    • Soton Daily Necessities Co. Ltd.
    • Tetra Pak International SA
    • Canada Brown Eco Products Ltd.
    • Karat by Lollicup
    • IPI SRL

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の見通し

目次
Product Code: 92959

The Paper Straw Market size is estimated at USD 2.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.93% during the forecast period (2024-2029).

Paper Straw - Market

The increasing demand for paper straw papers across various end-user industries is anticipated to fuel market expansion.

Key Highlights

  • The growing demand for environment-friendly products is the key factor driving the market's growth. There are various government initiatives to reduce plastic use and stringent laws that restrict using conventional plastic materials in the production of utensils. Typically, paper materials are adaptable, changeable, light, strong, and recyclable. They can be made in a wide range of colors, forms, and sizes to satisfy the client's needs. The rapidly growing global food and beverage industry is acting as another growth-inducing factor.
  • However, the high cost associated with paper straws and the availability of the low price substitute can hinder the market's growth. According to PacknWood, paper straws cost about USD 0.025, which is significantly higher than USD 0.005 for plastic straws.
  • The COVID-19 pandemic has had a complex effect on the paper straw industry. The supply and demand of paper straws in the market were affected by the closure of food service establishments and restaurants and a disruption in supply chain management. However, the rising trend in online food ordering and the growing demand for paper straws in hospitals for the intake of liquid medications are driving paper straw sales.

Paper Straw Market Trends

Foodservice sector to Drive the Market

  • Numerous cafes and restaurants have focused more on curbside pickup or carryout only. Some stores reduced their in-store capacity and established inventive delivery options to ensure food delivery during the lockdowns. The food and beverage industry is anticipated to increase paper straw demand significantly. This is mainly because of the growing need for hygiene products, which has made paper a viable packaging material.
  • According to StatsCan, there was expected to be a growing trend in food service and drinking places in Canada during the first half of 2022. The sale value in January 2022 amounted to USD 3.32 billion, which rose to USD 5.79 billion in July 2022. This growing trend signifies the upward movement in food and beverage sales, which directly pushes the demand for paper straws in the food and drinking places in the period above across the country.
  • Notably, single-use plastics are expected to be banned from sale in Canada by December 2023 (barring certain exceptions). For players in the straw market, the food service sector would continue to be their primary source of income. In recent years, various countries have banned restaurants from giving out plastic straws. Due to this, multiple companies are choosing other alternative materials for their cutlery and straws.
  • For instance, in October 2021, McDonald's Canada stated it would eliminate plastic cutlery, stir sticks, and straws by December 2021. The phase-out occurred at more than 1,400 Canadian locations and comes as the government of Canada moves to ban single-use plastics, with regulations finalized by the end of 2021. As of November 2021, wooden cutlery and stir sticks were already being rolled out in restaurants, along with paper straws, as of November 2021. McDonald's aims to use 100% recycled, renewable, or reusable materials in all its customers' packaging by 2025.
  • The healthy growth of end-users, such as quick-service restaurants, full-service restaurants, and coffee and snack outlets, requiring convenient packaging is expected to drive the need to produce higher packaging formats. The trend of consistent growth of food chains is proportionately increasing the demand for the market. According to McDonald's, in 2022, it operated and franchised 40,275 locations globally, an increase over the 40,031 stores it used in 2021. During the past 17 years, the company has seen growth in restaurants year over year.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • The factor driving the growth of the virgin paper packaging market is its lightweight property, which allows the product to be efficiently transported. Customized packaging for different brands is currently in the critical interest of customers in the virgin paper packaging market. However, the rapidly increasing cost of the raw material is restraining the virgin paper packaging market.
  • The primary reason driving the growth of the paper packaging market is the growing awareness of the benefits of adopting sustainable and environmentally friendly packaging materials. Strong paper recycling initiatives in several countries are creating opportunities for market growth. Increasing competition from flexible plastic packaging is the most significant constraint impacting the paper packaging market across the region.
  • From July 2022, India planned to ban the manufacturing, importing, storing, distributing, selling, and using of various single-use plastic products, including straws. Against this backdrop, the ban on plastic straws will limit the sale of small packs of soft drinks that are popular with the Indian public. But the prohibition extends to plastic straws, an essential accessory in small packages, so soft drink companies were expected to be impacted. Such bans drive the market for paper straws in the country.
  • Fast-food chains are focused on innovating new solutions in the region. For instance, in October 2022, McDonald's Japan adopted paper straws and wooden utensils at all locations, which the fast-food chain anticipated would eliminate 900 metric tons of plastic waste annually. The chain will stop offering plastic straws and forks as supplies run out at roughly 2,900 locations nationwide. The change by McDonald's, which comes after Japan enacted a law in April to reduce single-use plastics, widens the restaurant industry's efforts to balance fast, low-cost courtesy, and sustainability.
  • Furthermore, in June 2022, Lamipak, one of the industry leaders in aseptic packaging products and solutions, announced the launch of U-shape paper straw solutions for the Indian market. Lamipak intends to deliver beverage companies impacted by the plastic straw ban a swift and reliable solution. The company has a production line for U-shaped paper straws in China and plans to expand production capacity in Indonesia by the third quarter of 2023. When fully launched, both paper straw lines will have a combined capacity of 200 million paper straws per month, with an additional 100 million per month planned for 2023.
  • Plastic waste is a significant and persistent environmental problem, prompting governments and businesses to rethink their approaches and implement green initiatives such as recycling and using alternative biodegradable materials. Nestle (Thailand) meets the challenge by making MILO Thailand the first UHT brand to introduce the first flexible paper straws and winning the Green Initiative of the Year-Thailand award at the FMCG Asia Awards 2022. All such initiatives by the companies operating in the region will increase the market growth for paper straws across the region over the forecast period.

Paper Straw Industry Overview

The market for paper straw is quite fragmented. UFlex Limited, Hoffmaster Group Inc., Fuling Global Inc., Canada Brown Eco Products Ltd, and Huhtamaki OYJ are among the major companies. The corporations continue to innovate and form strategic partnerships to maintain their market share.

In April 2022, Ulfex introduced its U-Shape Paper Straw, aimed to produce 100 million straws in the first month and 200 million in the following months. Ulfex also intended to create 2.4 billion straws every year.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumer Demand for Eco-Friendly Straws
    • 5.1.2 Growing Demand from Asia-Pacific Region
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Paper Straws and Availability of Substitutes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material Type
    • 6.1.1 Virgin Paper
    • 6.1.2 Recycled Paper
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Foodservice
    • 6.2.2 Households
    • 6.2.3 Institutions
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 UFlex Limited
    • 7.1.2 Hoffmaster Group Inc.
    • 7.1.3 Transcend Packaging Ltd.
    • 7.1.4 Huhtamaki OYJ
    • 7.1.5 Fuling Global Inc.
    • 7.1.6 Soton Daily Necessities Co. Ltd.
    • 7.1.7 Tetra Pak International SA
    • 7.1.8 Canada Brown Eco Products Ltd.
    • 7.1.9 Karat by Lollicup
    • 7.1.10 IPI SRL

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE OUTLOOK