デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445747

インスリングラルギン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Insulin Glargine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
インスリングラルギン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

インスリングラルギン市場規模は、2024年に15億4,000万米ドルと推定され、2029年までに20億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024~2029年)中に6.28%のCAGRで成長します。

インスリングラルギン- 市場

COVID-19のパンデミックにより、糖尿病の複雑性が急増し、市場のインスリン需要が高まっています。 1型糖尿病はインスリン要求性糖尿病として特徴付けられ、2型糖尿病はインスリン依存性糖尿病として特徴付けられます。糖尿病のある人は、糖尿病でない人に比べて入院するリスクが300%高いため、糖尿病でない人よりも多くのヘルスケア費がかかります。 2型糖尿病患者は、名目血糖値を維持するために、追加のインスリンの投与や追加の炭水化物の摂取など、1日を通して多くの修正を必要とします。毎日複数回のインスリン注射またはインスリンポンプ療法がなければ、名目上の結果を達成することは非常に困難です。これにより、世界規模でインスリンの需要が高まり、予測期間中に調査された市場を牽引すると予想されます。

インスリングラルギン市場動向

インスリングラルギン市場へのアクセスが拡大

サノフィは、成人の1型および2型糖尿病治療用の基礎インスリンとしてToujeoを欧州地域で発売しました。サノフィのデータによると、Toujeoは2020年に全世界で9億3,300万ユーロの純売上高を報告しました。これは主に欧州諸国での好調な業績によるものです。 2020年1月、サノフィは欧州委員会(EC)がToujeo(インスリングラルギン300単位/mL)の現在の適応を、糖尿病の小児および青少年を対象に拡大したと発表しました。 Toujeoは現在、成人、青少年、および6歳未満の小児の糖尿病の治療に適応されています。これが予測期間の市場を牽引しているが、バサグラーは欧州の一部の国で発売されたランタスの最初のバイオシミラーです。ランタスのコアタンパク質配列を患者に提供します。主に欧州地域での採用の増加と競合他社よりもコストが低いため、予測期間中に販売量が急激に増加すると予想されます。

市場シェアの約56%を誇る米国は、Humalogの世界で最大の売上高を誇っています。糖尿病薬メーカーの大多数は、この国が世界全体の売上を伸ばすための重要な市場であると考えています。糖尿病治療用のヒューマログは、米国では、ヒューマログミックス 75/25、ヒューマログ U-100、ヒューマログ U-200、ヒューマログミックス 50/50などの多くのブランド名で販売されています。すべての1型糖尿病患者と、ごく一部の2型糖尿病患者は、治療の一環として毎日のインスリン注射を必要とします。 ADAによると、米国の糖尿病治療費の67.3%は政府保険(メディケア、メディケイド、軍を含む)で支払われています。民間保険(30.7%)と無保険者(2%)がそれぞれ残りの資金を賄っています。

北米は予測期間中に最高のCAGRで成長する

医療技術と医療制度の進歩にもかかわらず、この地域の患者は慢性疾患の課題に対処できていません。これらの病気の発生率は過去数年で大幅に増加しました。北米では、手頃な価格のため、従来のヒトインスリンの市場シェアが高くなります。ノボリンが80%以上の最高の市場シェアを保持し、フムリンとインスマンがそれに続きます。しかし、これらの伝統的なブランドは、地元の医薬品市場との激しい競合に直面しています。持効型インスリン分野の薬剤の中で、ランタスは39.6%以上の最高の市場シェアを保持しており、レベミルがそれに続きます。 Toujeo、Tresiba、Basaglarなどの新世代インスリングラルギンは、少数の国でのみ入手可能です。これらの薬は、発売された国々で市場に十分に浸透しました。

この地域では座りっぱなしのライフスタイルによって糖尿病の発生率が高いため、現在では北米、特に米国が世界のヒトインスリン市場を独占しています。米国では、インスリンメーカーの収益のほぼ50%が国内から得られており、コスト面が主な懸念事項となっています。世界中で販売されている持効型インスリン「ランタス」の大部分は米国で販売されています。糖尿病薬メーカーの大多数は、この国が世界全体の売上を伸ばすための重要な市場であると考えています。 Lantusは米国で不釣り合いに大きな市場シェアを誇り、世界中で最も頻繁に使用されている基礎インスリンです。患者にとって経済的にアクセスしやすいため、従来の北米のヒトインスリン医薬品市場は、予測期間を通じて拡大すると予想されます。市場シェアのリーダーはフムリンで、次にノボリンが続きます。米国における従来の北米ヒトインスリン薬市場には、ジェネリック医薬品のライバルが存在しません。

インスリングラルギン業界の概要

世界のインスリングラルギン市場は適度に統合されており、主に世界市場で存在感のある3つの主要メーカー(サノフィ、ノボノルディスク、イーライリリー)で構成されています。残りの製造業者は、他の地元または地域固有の製造業者に限定されます。最近、両社間で行われた合併や買収により、両社は市場での存在感を強化することができました。イーライリリーとベーリンガーインゲルハイムはバサグラー(インスリングラルギン)の開発と商品化において提携関係にあり、一方バイオコンはマイランと協力してセムグリー(インスリングラルギンのバイオシミラー)を開発しました。サノフィ、ノボノルディスク、リリーなどの著名な企業は、確立されたサプライチェーンとブランドを通じて市場で独占を生み出し、その結果、市場に大幅な浸透をもたらしました。これらの企業は、いくつかの行政機関や保健機関と連携して競争戦略を展開し、新興市場のプレーヤーとの競合を制限または排除しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • インスリングラルギン
    • ランタス
    • バサグラー
    • トウジオ
    • ソリクア/スリクア
    • インスリングラルギンバイオシミラー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • 英国
      • ロシア
      • その他欧州
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • アジア太平洋
      • 日本
      • 韓国
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
      • ベトナム
      • マレーシア
      • インドネシア
      • フィリピン
      • タイ
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • イラン
      • エジプト
      • オマーン
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 市場指標

  • 1型糖尿病の人口
  • 2型糖尿病の人口

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Novo Nordisk AS
    • Sanofi Aventis
    • Eli Lilly and Company
    • Biocon
    • Julphar
  • 企業シェア分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 90818

The Insulin Glargine Market size is estimated at USD 1.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.28% during the forecast period (2024-2029).

Insulin Glargine - Market

The COVID-19 pandemic has resulted in a surge in diabetic complexities, which is driving the insulin demand in the market. Type 1 diabetes can be characterized as insulin-requiring, while Type 2 diabetes can be characterized as insulin-dependent diabetes. People with diabetes have a 300% increased risk of being hospitalized compared to those without diabetes, and, thus, they incur more healthcare expenses than non-diabetic people. Patients with Type 2 diabetes require many corrections throughout the day to maintain nominal blood glucose levels, such as the administration of additional insulin or ingestion of additional carbohydrates. Achieving nominal results can be very difficult without multiple daily injections of insulin or insulin pump therapy. This is driving the demand for insulin on a global scale, which is expected to drive the market studied during the forecast period.

Insulin Glargine Market Trends

Insulin Glargine Market Access has Widened

Sanofi released Toujeo in the European region as the basal insulin for the treatment of type-1 and type-2 diabetes mellitus in adults. According to Sanofi data, Toujeo reported net sales of EUR 933 million globally in 2020, driven primarily by strong performances in European nations. In January 2020, Sanofi announced that the European Commission (EC) had expanded the current indication for Toujeo (insulin glargine 300 units/mL) to include children and adolescents with diabetes. Toujeo is now indicated for the treatment of diabetes mellitus in adults, adolescents, and children under the age of 6 years. This is driving the market in the forecast period, whereas Basaglar was the first biosimilar to Lantus to be launched in some European countries. It offers the core protein sequence of Lantus to patients. It is expected to observe an exponential increase in sales volumes during the forecast period, primarily due to its growing adoption and lower cost than its competitors in the European region.

With approximately 56% of the market share, the United States has the biggest global sales of Humalog. The majority of diabetic medicine producers view the nation as a crucial market for boosting overall worldwide sales. For the treatment of diabetes, Humalog is marketed in the US under many brand names, including Humalog Mix 75/25, Humalog U-100, Humalog U-200, and Humalog Mix 50/50. All type-1 diabetics, as well as a tiny proportion of type-2 diabetics, require daily insulin injections as part of their treatment. According to the ADA, government insurance (including Medicare, Medicaid, and the military) pays for 67.3% of the cost of diabetes care in the US. Private insurance (30.7%) and uninsured people (2%), respectively, fund the remaining amount.

North America to Grow with the Highest CAGR over the Forecast Period

Despite advancements in medical technology and health systems, patients in this region are not coping with the challenges of chronic diseases. The incidence of these diseases increased significantly over the past few years. In North America, the market share of traditional human insulin is higher due to its affordability. Novolin holds the highest market share of more than 80%, followed by Humulin and Insuman. However, these traditional brands are facing fierce competition from the local drug market. Among the drugs in the long-acting insulin segment, Lantus holds the highest market share of more than 39.6%, followed by Levemir. New-generation insulin glargine, like Toujeo, Tresiba, and Basaglar, are available in only a few countries. These drugs witnessed good market penetration in the countries they were launched.

Due to the high incidence of diabetes in the region brought on by a sedentary lifestyle, North America, and specifically the United States, now hold a monopoly on the worldwide human insulin market. In the United States, where nearly 50% of the earnings for the makers of insulin come from within the nation, the cost aspect is the main worry. The majority of long-acting insulin, Lantus, sold worldwide is in the United States. The majority of diabetic medicine producers view the nation as a crucial market for boosting overall worldwide sales. Lantus has a disproportionately large market share in the US and is the most often used basal insulin globally. Because it is economically accessible to patients, the conventional North American human insulin pharmaceuticals market is anticipated to expand throughout the projected period. The market share leader is Humulin, followed by Novolin. The conventional North American human insulin medication market in the United States has no generic rivals.

Insulin Glargine Industry Overview

The global insulin glargine market is moderately consolidated, mainly consisting of three major manufacturers (Sanofi, Novo Nordisk, and Eli Lilly) with a global market presence. The remaining manufacturers are confined to the other local or region-specific manufacturers. Mergers and acquisitions that happened between the players in the recent past helped the companies strengthen their market presence. Eli Lilly and Boehringer Ingelheim have an alliance in developing and commercializing Basaglar (insulin glargine), whereas Biocon collaborated with Mylan to develop Semglee (an insulin glargine biosimilar). Prominent players, such as Sanofi, Novo Nordisk, and Lilly, have created a monopoly in the market through their established supply chains and branding, which has resulted in substantial market penetration. These companies work in tandem with several administrative and health agencies to deploy competitive strategies and restrict or eliminate competition from emerging market players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Insulin Glargine
    • 5.1.1 Lantus
    • 5.1.2 Basaglar
    • 5.1.3 Toujeo
    • 5.1.4 Soliqua/Suliqua
    • 5.1.5 Insulin Glargine Biosimilars
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 France
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 United Kingdom
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Latin America
      • 5.2.3.1 Mexico
      • 5.2.3.2 Brazil
      • 5.2.3.3 Rest of Latin America
    • 5.2.4 Asia-Pacific
      • 5.2.4.1 Japan
      • 5.2.4.2 South Korea
      • 5.2.4.3 China
      • 5.2.4.4 India
      • 5.2.4.5 Australia
      • 5.2.4.6 Vietnam
      • 5.2.4.7 Malaysia
      • 5.2.4.8 Indonesia
      • 5.2.4.9 Philippines
      • 5.2.4.10 Thailand
      • 5.2.4.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 Iran
      • 5.2.5.3 Egypt
      • 5.2.5.4 Oman
      • 5.2.5.5 South Africa
      • 5.2.5.6 Rest of Middle East and Africa

6 MARKET INDICATORS

  • 6.1 Type-1 Diabetes Population
  • 6.2 Type-2 Diabetes Population

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Novo Nordisk AS
    • 7.1.2 Sanofi Aventis
    • 7.1.3 Eli Lilly and Company
    • 7.1.4 Biocon
    • 7.1.5 Julphar
  • 7.2 Company Share Analysis

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS