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市場調査レポート
商品コード
1445710

衛星通信:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Satellite Communications - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 208 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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衛星通信:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 208 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

衛星通信市場規模は2024年に1,933億米ドルと推定され、2029年までに2,972億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.99%のCAGRで成長します。

衛星通信-市場

LEO衛星は主要セグメントを構成すると予想される

  • 衛星や宇宙船は通常、地球の周りを回る多くの特別な軌道の1つに配置されるか、惑星間旅行に打ち上げられることもあります。地球の軌道には、静止軌道(GEO)、地球中軌道(MEO)、地球低軌道(LEO)の3種類があります。気象衛星や通信衛星の多くは、地表から最も遠い高軌道を地球の軌道に乗せる傾向があります。地球の中軌道上の衛星には、特定のエリアを監視するように設計されたナビゲーション衛星と特殊衛星が含まれます。 NASAの地球観測システムを含むほとんどの科学衛星は、地球の低軌道上にあります。
  • 小型衛星の急速な開発と、その付加的な利点による地球低軌道への配備が、LEOセグメントの成長を推進しています。 2017年から2019年にかけて、市場の大部分のシェアはGEO衛星によって占められました。 2020年にLEO衛星は勢いを増し、予測期間中も成長軌道を続けると予想されます。 LEOセグメントは2029年に79.5%の市場シェアを占めると予想されており、次いでGEOが18%のシェアを占めると予想されています。
  • 製造および打ち上げられるさまざまな衛星には、さまざまな用途があります。 2017年から2022年にかけて、MEOで打ち上げられた57機の衛星のうち、8機が通信目的で建造されました。同様に、GEOの147基の衛星のうち105基が通信目的に配備されました。製造および打ち上げられた約4,131機のLEO衛星は、世界中のさまざまな組織によって所有されていました。そのうち、約2,976個の衛星が通信目的で設計されました。

通信アプリケーションの需要の急増により、世界中の市場の需要が高まっている

  • 衛星通信市場は、電気通信、軍事および防衛、放送などのさまざまな分野に重要なインフラを提供する世界の産業です。衛星打ち上げに関しては、2017年から2022年にかけて通信衛星の約80%が北米で製造・打ち上げられ、次いで欧州が15%、中国が3%、残りが2%となっています。
  • 北米には、衛星技術に多額の投資を行っている強力な軍事および防衛部門があり、SpaceX、MDA、HughesNet、Telesatなどの企業がブロードバンドインターネット、テレビ放送、その他のサービスのために大規模な衛星を運用している商業部門も重要です。
  • 欧州も世界の衛星通信市場における重要なプレーヤーであり、タレス・アレニア・スペースやエアバス・ディフェンス・アンド・スペースなど、複数の大手衛星メーカーの本拠地となっています。欧州宇宙機関(ESA)は、国家安全保障と防衛の取り組みをサポートするために宇宙技術に多額の投資を行っています。商業衛星通信市場も重要であり、ユーテルサットやSESなどの企業が通信、放送、その他のサービスのために大規模な衛星を運用しています。
  • アジア太平洋地域は、高速データ伝送の需要の増加と衛星技術への投資の増加により、衛星通信の最も急速に成長する市場になると予想されています。中国とインドはこの地域の2大市場であり、両国とも国家安全保障と防衛の取り組みを支援し、経済成長を促進するために宇宙技術に多額の投資を行っています。

世界の衛星通信市場動向

衛星の小型化に対する世界の需要が高まっている

  • 小型衛星が従来の衛星のほぼすべての機能をわずかなコストで実行できるため、小型衛星群の構築、打ち上げ、運用の可能性が高まりました。北米からの需要は主に米国によって牽引されており、米国は毎年最も小型衛星を製造しています。北米では、2017年から2022年にかけて、この地域のさまざまな関係者によって合計 596個の超小型衛星が軌道上に配置されました。 NASAは現在、これらの衛星の開発を目的としたいくつかのプロジェクトに参加しています。
  • 欧州は、Surrey Satellite Technology LtdやGomSpace Group ABなど、この地域にいくつかの著名な衛星製造企業が存在するため、ナノ衛星および超小型衛星の製造の中心地となっています。 2018年11月、ESAは、2021年の打ち上げを目標としたDoT-4と呼ばれる低コストの35kg月面通信衛星ミッションの設計への参加を発表しました。 DoT-4は、グーンヒリー深宇宙ネットワークを使用して地球に通信中継を提供し、月面の探査機とリンクするように設計されました。
  • アジア太平洋からの需要は主に中国、日本、インドによって牽引されており、これらの国々は年間最も多くの小型衛星を製造しています。 2017年から2022年にかけて、この地域のさまざまな関係者によって190個以上のナノ衛星および超小型衛星が軌道上に投入されました。中国は宇宙ベースの能力の強化に多大な資源を投資しています。この国は、これまでアジア太平洋で最も多くのナノ衛星および超小型衛星を打ち上げてきました。

市場における投資機会は増加

  • 北米における宇宙プログラムへの政府支出は、2021年に約370億米ドルに達しました。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAが存在する宇宙イノベーションと調査の中心地です。 2022年、米国政府は宇宙計画に約620億米ドルを支出し、宇宙計画への支出額としては世界で最も高額になりました。米国では、連邦政府機関は、その子会社のために予算財源として知られる毎年 323億3,000万米ドルの資金を議会から受け取っています。
  • 英国政府は、75億米ドル相当の軍の衛星通信能力の向上を計画しています。 2020年7月、英国国防省(MoD)は、軍事能力を強化するための応急処置として新しい通信衛星を建設するため、エアバス・ディフェンス・アンド・スペース社に6億3,000万米ドル相当の契約を締結しました。 2022年11月、ESAは、地球観測における欧州のリードを維持し、航行サービスを拡大し、米国との探査パートナーであり続けるために、今後3年間で宇宙資金を25%増額する提案を発表しました。 ESAは加盟22カ国に対し、2023年から2025年までに約185億ユーロの予算を支援するよう要請しました。
  • アジア太平洋地域における宇宙関連活動の増加を考慮し、日本の予算案によれば、2022年の宇宙関連予算は14億米ドルを超え、その中にはH3ロケット、技術試験衛星9号の開発も含まれます。、および国の情報収集衛星(IGS)プログラム。 2022会計年度のインド宇宙計画の予算案は18億3,000万米ドルでした。韓国科学情報通信省は、2022年に衛星、ロケット、その他の主要な宇宙機器の製造に6億1,900万米ドルの宇宙予算を投入すると発表しました。

衛星通信業界の概要

衛星通信市場はかなり統合されており、上位5社が98.46%を占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 衛星の小型化
  • 衛星質量
  • 宇宙プログラムへの支出
  • 規制の枠組み
    • 世界
    • オーストラリア
    • ブラジル
    • カナダ
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • インド
    • イラン
    • 日本
    • ニュージーランド
    • ロシア
    • シンガポール
    • 韓国
    • アラブ首長国連邦
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(米ドル建ての市場規模、2029年までの予測、成長見通しの分析を含む)

  • 衛星質量
    • 10~100kg
    • 100~500kg
    • 500~1,000kg
    • 10kg未満
    • 1,000kg超
  • 軌道クラス
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 通信タイプ
    • 放送
    • モバイル通信
    • 衛星電話
    • その他
  • エンドユーザー
    • 商業
    • 軍事・政府
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、中核事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品とサービス、最近の動向分析を含む)
    • Airbus SE
    • China Aerospace Science and Technology Corporation(CASC)
    • Cobham Limited
    • EchoStar Corporation
    • Intelsat
    • L3Harris Technologies Inc.
    • Maxar Technologies Inc.
    • SES SA
    • SKY Perfect JSAT Corporation
    • Space Exploration Technologies Corp.
    • Swarm Technologies, Inc.
    • Thales
    • Thuraya Telecommunications Company
    • Viasat, Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

目次
Product Code: 72146

The Satellite Communications Market size is estimated at USD 193.30 billion in 2024, and is expected to reach USD 297.25 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.99% during the forecast period (2024-2029).

Satellite Communications - Market

LEO satellites are expected to comprise the leading segment

  • A satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth, or it can be launched into an interplanetary journey. There are three types of Earth orbits: geostationary orbit (GEO), medium Earth orbit (MEO), and low Earth orbit (LEO). Many weather and communications satellites tend to have high Earth orbits, which are farthest from the surface. Satellites in medium Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including NASA's Earth Observation System, are in low Earth orbit.
  • The rapid development of small satellites and their deployment in low Earth orbit because of their added advantages are driving the growth of the LEO segment. During 2017-2019, the majority share of the market was occupied by GEO satellites. In 2020, LEO satellites gained momentum, and they are expected to continue their growth trajectory during the forecast period as well. The LEO segment is expected to occupy a market share of 79.5% in 2029, followed by GEO, with a share of 18%.
  • The different satellites manufactured and launched have different applications. During 2017-2022, of the 57 satellites launched in MEO, eight were built for communication purposes. Similarly, of the 147 satellites in GEO, 105 were deployed for communication purposes. Around 4,131 LEO satellites manufactured and launched were owned by various organizations across the world. Of that, nearly 2,976 satellites were designed for communication purposes.

Rising demand for communication application is driving the demand in the market globally

  • The satellite communications market is a global industry that provides critical infrastructure for various sectors, including telecommunications, military and defence, and broadcasting. Regarding satellite launches, during 2017-2022, approximately 80% of the communication satellites were manufactured and launched by North America, followed by Europe with 15%, China with 3%, and the rest with 2%, respectively.
  • North America has a strong military and defence sector that invests heavily in satellite technology, and the commercial sector is also significant, with companies like SpaceX, MDA, HughesNet, and Telesat operating large fleets of satellites for broadband internet, TV broadcasting, and other services.
  • Europe is another significant player in the global satellite communications market, and it is home to several leading satellite manufacturers, including Thales Alenia Space and Airbus Defence and Space. The European Space Agency (ESA) invests heavily in space technology to support national security and defence initiatives. The commercial satellite communications market is also significant, with companies like Eutelsat and SES operating large fleets of satellites for communication, broadcasting, and other services.
  • The Asia-Pacific region is expected to be the fastest-growing market for satellite communications, driven by increasing demand for high-speed data transmission and rising investments in satellite technology. China and India are two of the largest markets in the region, with both countries investing heavily in space technology to support national security and defence initiatives and drive economic growth.

Global Satellite Communications Market Trends

The global demand for satellite miniaturization is rising

  • The ability of small satellites to perform nearly all of the functions of a traditional satellite at a fraction of its cost has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the most small satellites each year. In North America, during 2017-2022, a total of 596 nanosatellites were placed in orbit by various players in the region. NASA is currently involved in several projects aimed at developing these satellites.
  • Europe has become the hub for nano and microsatellite manufacturing due to the presence of several prominent satellite manufacturing entities in the region, including Surrey Satellite Technology Ltd and GomSpace Group AB. In November 2018, ESA announced its participation in designing a low-cost 35 kg lunar communications satellite mission called DoT-4, which was targeted for a 2021 launch. DoT-4 was designed to provide the communications relay back to Earth using the Goonhilly Deep Space Network and link up with a rover on the surface of the Moon.
  • The demand from Asia-Pacific is primarily driven by China, Japan, and India, which manufacture the largest number of small satellites annually. During 2017-2022, more than 190 nano and microsatellites were placed into orbit by various players in the region. China is investing significant resources in augmenting its space-based capabilities. The country has launched the most significant number of nano and microsatellites in Asia-Pacific to date.

Investment opportunities are increasing in the market

  • Government expenditure for space programs in North America reached approximately 37 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space programs in the world. In the United States, federal agencies receive funding of USD 32.33 billion from Congress every year, known as budgetary resources, for their subsidiaries.
  • The UK government has planned an upgradation, worth USD 7.5 billion, of the satellite telecommunication capabilities of the armed forces. In July 2020, the UK Ministry of Defence (MoD) awarded a contract worth USD 630 million to Airbus Defence and Space for constructing a new telecommunications satellite as a stopgap to bolster military capabilities. In November 2022, ESA announced that it proposed a 25% boost in space funding over the next three years to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. ESA asked its 22 nations to back a budget of around EUR 18.5 billion for 2023-2025.
  • Considering the increase in space-related activities in the Asia-Pacific region, in 2022, according to the draft budget of Japan, the space budget amounted to over USD 1.4 billion, which included the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program. The proposed budget for India's space programs for FY22 was USD 1.83 billion. In 2022, South Korea's Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 619 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment.

Satellite Communications Industry Overview

The Satellite Communications Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.46%. The major players in this market are Airbus SE, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Maxar Technologies Inc., Space Exploration Technologies Corp. and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 Global
    • 4.4.2 Australia
    • 4.4.3 Brazil
    • 4.4.4 Canada
    • 4.4.5 China
    • 4.4.6 France
    • 4.4.7 Germany
    • 4.4.8 India
    • 4.4.9 Iran
    • 4.4.10 Japan
    • 4.4.11 New Zealand
    • 4.4.12 Russia
    • 4.4.13 Singapore
    • 4.4.14 South Korea
    • 4.4.15 United Arab Emirates
    • 4.4.16 United Kingdom
    • 4.4.17 United States
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Satellite Mass
    • 5.1.1 10-100kg
    • 5.1.2 100-500kg
    • 5.1.3 500-1000kg
    • 5.1.4 Below 10 Kg
    • 5.1.5 above 1000kg
  • 5.2 Orbit Class
    • 5.2.1 GEO
    • 5.2.2 LEO
    • 5.2.3 MEO
  • 5.3 Communication Type
    • 5.3.1 Broadcasting
    • 5.3.2 Mobile Communication
    • 5.3.3 Satellite Phone
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other
  • 5.5 Region
    • 5.5.1 Asia-Pacific
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 North America
    • 5.5.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
    • 6.4.3 Cobham Limited
    • 6.4.4 EchoStar Corporation
    • 6.4.5 Intelsat
    • 6.4.6 L3Harris Technologies Inc.
    • 6.4.7 Maxar Technologies Inc.
    • 6.4.8 SES S.A.
    • 6.4.9 SKY Perfect JSAT Corporation
    • 6.4.10 Space Exploration Technologies Corp.
    • 6.4.11 Swarm Technologies, Inc.
    • 6.4.12 Thales
    • 6.4.13 Thuraya Telecommunications Company
    • 6.4.14 Viasat, Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms