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市場調査レポート
商品コード
1445701

短時間作用型インスリン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Short-acting Insulin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 2~3営業日

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短時間作用型インスリン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

短時間作用型インスリンの市場規模は、2024年に72億3,000万米ドルと推定され、2029年までに85億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.46%のCAGRで成長します。

糖尿病の人が他の健康な人よりもCOVID-19にかかる可能性が高いという十分なデータはなく、どのような種類の糖尿病患者でも年齢、合併症の数、糖尿病管理のレベルが異なる可能性があります。糖尿病の種類に関係なく、現在糖尿病に関連した健康上の問題を抱えている人は、COVID-19に感染すると、悪影響を受ける可能性が高くなります。インスリン薬の大手サプライヤーは、現時点ではCOVID-19がインスリンなどの製品の現在の生産・流通能力に影響を与えていないと主張しています。

1型糖尿病になると、膵臓がインスリンの生成を停止します。ベータ細胞が損傷しているため、食事からのブドウ糖を利用するにはインスリン注射が必要です。

2型糖尿病患者はインスリンを生成しますが、彼らの体はインスリンに効果的に反応しません。 2型糖尿病患者の中には、体がブドウ糖を燃料として利用できるようにするために、インスリン注射や糖尿病治療薬が必要な場合があります。インスリンは食物中のタンパク質と同じように消化中に分解されますが、インスリンは経口投与できず、血流に入るには皮下の脂肪に注射する必要があります。

現在、世界中で5つの主要なタイプのインスリン(レギュラーインスリン、NPH、短時間作用型アナログ、基礎アナログ、プレミックスインスリン)が販売されています。一般に、インスリンアナログは、望ましい化学的特性を提供するためにアミノ酸配列を変更して生物工学的に加工されているため、通常のインスリンやNPHよりもはるかに高価です。最近、1型糖尿病人口の増加により、短時間作用型アナログの使用が増加しています。

したがって、上記の要因により、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

短時間作用型インスリン市場動向

予測期間中に世界中の1型糖尿病人口の増加

糖尿病は生命を脅かす慢性疾患であり、治療法は知られていません。それは世界の流行として現れ、世界中で数百万人に影響を与えました。さらに、1型糖尿病は免疫システムの機能不全によって引き起こされます。したがって、1型糖尿病はインスリン要求性として特徴付けることができます。米国の糖尿病人口は2045年までに4,000万人を超えると予想されており、2022年には米国の肥満人口は1,000万人を超えます。血糖値が低いと、糖尿病性網膜症や糖尿病性神経障害などの糖尿病関連の合併症を引き起こすため、血糖値のモニタリングが必要です。米国では、1型糖尿病人口は今後1.01%のCAGRに達すると予想されています。毎年約175万人の米国国民が糖尿病と診断されています。この国はまた、肥満人口が最も多く、1型糖尿病の主な原因となっています。

若年層は低年齢であり、糖尿病の罹患期間が長いため、若いうちから糖尿病を発症するリスクがあり、その結果、生活の質が低下し、平均余命が短くなり、社会の医療費が増加します。したがって、短時間作用型インスリン薬市場の需要は増加しており、その採用率が増加しており、それが市場を牽引しています。また、世界中で1型糖尿病患者の意識が高まるにつれ、インスリン薬市場の需要が急速に高まっています。

したがって、上記の要因は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

米国は今年最高の市場シェアを保持

今年、米国は主に国内の糖尿病人口の増加により、市場の収益シェアの大部分(約96%)を占めました。最近の調査によると、米国総人口の約9.4%が糖尿病であり、毎年約175万人のアメリカ人が糖尿病と診断されています。米国は世界で最もヒューマログの売上高を占めており、2021年には市場シェアの56%以上を占めています。その結果、ほとんどの糖尿病薬製造会社は、米国が世界全体の売上高を向上させるための重要な市場であると考えています。米国では、ヒューマログは糖尿病治療用に、ヒューマログミックス 75/25、ヒューマログ U-100、ヒューマログ U-200、ヒューマログミックス 50/50などの名前でさまざまな種類が販売されています。

米国にはこれまでインスリンなどの医薬品の価格に関する規制がなかった。さらに、政府はメディケア試験プログラムなど、国内のインスリン価格を下げるための取り組みを進めており、これにより予測期間中に短時間作用型インスリン市場の成長が促進される可能性があります。

したがって、上記の要因は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

短時間作用型インスリン業界の概要

短時間作用型インスリン市場は高度に統合されており、サノフィ、ノボノルディスク、イーライリリーなどの大手企業が市場で強い存在感を示しています。これらの企業はそれぞれ市場でブランドを確立しています。しかし、現地市場では競合が激しいため、これらのメーカーはこれらの市場への参入に多大な努力を払っています。したがって、彼らは市場での足場を強化するために強力な競争戦略を採用しています。さらに、市場の高い収益性は、革新的な製品を導入しようとしているいくつかのジェネリックインスリン(バイオシミラー)メーカーや大手企業にインセンティブを与えています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 医薬品
    • 短時間作用型インスリン
      • アピドラ(グルリシン)
      • ノボログ/ノボラピッド
      • ヒューマログ(リスプロ)
      • ノボリン(アクタピッド)
      • インスマン
      • フムリン
      • フィアスプ
      • アドメログ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • アジア太平洋
      • 日本
      • 韓国
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
      • ベトナム
      • マレーシア
      • インドネシア
      • フィリピン
      • タイ
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • イラン
      • エジプト
      • オマーン
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 市場指標

  • 1型糖尿病の人口
  • 2型糖尿病の人口

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Novo Nordisk AS
    • Sanofi Aventis
    • Eli Lilly
    • Pfizer
    • Biocon
  • 企業シェア分析
    • Novo Nordisk AS
    • Sanofi Aventis
    • Eli Lilly
    • その他の企業

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71982

The Short-acting Insulin Market size is estimated at USD 7.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.46% during the forecast period (2024-2029).

Short-acting Insulin - Market

There is not enough data saying that diabetes people are more likely to get COVID-19 than other healthy people, individuals with any kind of diabetes might differ in age, the number of complications they have had, and their level of diabetes management. Whatever kind of diabetes a person has, those who currently have diabetes-related health issues are more likely to experience poorer results if they get COVID-19. Leading suppliers of insulin drugs claim that at the moment, COVID-19 is not affecting their present capacity for producing and distributing products like insulin.

When a person has type 1 diabetes, their pancreas stops producing insulin. They require insulin injections to utilize the glucose from meals since their beta cells have been damaged.

Insulin is produced by people with type 2 diabetes, but their bodies do not respond effectively to it. Some patients with type 2 diabetes require insulin injections or diabetic medications to help their bodies utilize glucose as fuel. Insulin would be broken down during digestion, much like the protein in food, insulin cannot be given orally, to enter the bloodstream, it must be injected into the fat beneath the skin.

Currently, there are five main types of insulins (regular insulin, NPH, short-acting analogs, basal analogs, and pre-mixed insulin) being sold globally. Generally, insulin analogs are priced much higher than regular insulin or NPH, as they are bioengineered with altered amino-acid sequences to provide the desired chemical properties. In recent days, usage of short-acting analogs has been increasing due to the increasing Type 1 diabetes population.

Thus, owing to the above factors it is expected to drive the market growth over the forecast period.

Short-acting Insulin Market Trends

Increase in Type 1 Diabetes Population worldwide during the forecast period.

Diabetes is a chronic, life-threatening disease with no known cure. It has emerged as a global epidemic and affected millions worldwide. Moreover, Type 1 diabetes is caused due to an immune system malfunction. Hence, Type 1 diabetes can be characterized as insulin-requiring. The diabetic population in the United States is expected to cross 40 million by 2045, and in 2022 the United States registered more than 10 million obese population. Monitoring blood glucose levels is necessary, as poor blood glucose levels result in diabetes-related complications, like diabetic retinopathy, diabetic neuropathy, etc. In the United States, the Type 1 diabetes population is expected to witness a CAGR of 1.01% in the coming years. About 1.75 million US citizens are diagnosed with diabetes every year. The country also has the highest obese population, a prominent cause of Type 1 diabetes.

Due to the early age and longer diabetes duration, the youth is at risk of developing diabetes at a younger age, which lessens their quality of life, shortens life expectancy, and increases healthcare costs to society. Hence, the demand for the short-acting insulin drugs market has been on the rise, and its adoption rate is growing, which has been driving the market. Also, with the increasing awareness among Type-1 diabetes patients worldwide, the demand for the insulin drug market has rapidly risen.

Thus, the above factors are expected to drive market growth over the forecast period.

The United States Held Highest Market Share in current Year.

In the current year, the United States accounted for a majority of the revenue share (about 96%) in the market, mainly due to the increasing diabetic population in the country. According to a recent survey, about 9.4% of the total US population is diabetic, and about 1.75 million Americans are diagnosed with diabetes every year. The United States accounts for the highest sales of Humalog across the world, with over 56% of the market share in 2021. As a result, most diabetes drug manufacturing companies consider the country a critical market for improving overall global sales. In the United States, Humalog is available in different varieties under names, like Humalog Mix 75/25, Humalog U-100, Humalog U-200, and Humalog Mix 50/50, for the treatment of diabetes.

The United States had no regulations on the price of pharmaceuticals like insulin till now. Furthermore, the government is taking up initiatives, like the Medicare pilot program, to decrease insulin prices in the country, which may boost the growth of the Short-acting Insulin Market during the forecast period.

Thus, the above factors are expected to drive the market growth over the forecast period.

Short-acting Insulin Industry Overview

The Short-Acting Insulin Market is highly consolidated, with leading companies like Sanofi, Novo Nordisk, and Eli Lilly, having a strong market presence. Each of these companies has established its brands in the market. However, due to intense competition in the local markets, these manufacturers put a lot of effort into penetrating these markets. Hence, they employ powerful competitive strategies to improve their foothold in the market. Additionally, the high profitability of the market provides an incentive for several generic insulins (biosimilars) manufacturers and major companies trying to introduce innovative products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Drug
    • 5.1.1 Short-acting Insulins
      • 5.1.1.1 Apidra (Glulisine)
      • 5.1.1.2 Novolog/Novorapid
      • 5.1.1.3 Humalog (Lispro)
      • 5.1.1.4 Novolin (Actrapid)
      • 5.1.1.5 Insuman
      • 5.1.1.6 Humulin
      • 5.1.1.7 FIASP
      • 5.1.1.8 Admelog
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Latin America
      • 5.2.3.1 Mexico
      • 5.2.3.2 Brazil
      • 5.2.3.3 Rest of Latin America
    • 5.2.4 Asia-Pacific
      • 5.2.4.1 Japan
      • 5.2.4.2 South Korea
      • 5.2.4.3 China
      • 5.2.4.4 India
      • 5.2.4.5 Australia
      • 5.2.4.6 Vietnam
      • 5.2.4.7 Malaysia
      • 5.2.4.8 Indonesia
      • 5.2.4.9 The Philippines
      • 5.2.4.10 Thailand
      • 5.2.4.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 Iran
      • 5.2.5.3 Egypt
      • 5.2.5.4 Oman
      • 5.2.5.5 South Africa
      • 5.2.5.6 Rest of Middle-East and Africa

6 MARKET INDICATORS

  • 6.1 Type-1 Diabetes Population
  • 6.2 Type-2 Diabetes Population

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Novo Nordisk AS
    • 7.1.2 Sanofi Aventis
    • 7.1.3 Eli Lilly
    • 7.1.4 Pfizer
    • 7.1.5 Biocon
  • 7.2 Company Share Analysis
    • 7.2.1 Novo Nordisk AS
    • 7.2.2 Sanofi Aventis
    • 7.2.3 Eli Lilly
    • 7.2.4 Other Companies

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS