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市場調査レポート
商品コード
1445692

ピンクヒマラヤソルト: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Pink Himalayan Salt - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ピンクヒマラヤソルト: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ピンクヒマラヤソルトの市場規模は、2024年に2億4,659万米ドルと推定され、2029年までに3億1,114万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.76%のCAGRで成長します。

主なハイライト

  • ピンクヒマラヤソルトは高価な食用ソルトであり、グルメソルトの一種です。その大部分は、世界最大級の岩ソルト採掘事業の一つ、すなわちパキスタンのパンジャブ地方にあるケウラ岩ソルト鉱山から採取されます。ソルトのピンク色は、さまざまな鉱物不純物、特に鉄やその他の微量元素に由来します。ピンクヒマラヤソルトの市場は、食品業界、特にファストフード業界や肉業界の動向に直接影響されます。
  • 一方、グルメ需要の高まりからピンクソルトの人気も高まっています。たとえば、米国、英国、フランス、イタリアなどの国々の消費者は、通常の食卓ソルトからグルメソルトにアップグレードしています。その結果、スモークソルト、シーソルト、ピンクソルトが主流になりつつあります。
  • 世界化と新興国における西洋化の強い影響により、イタリア料理やフランス料理など、特殊な味や調味料が必要な外国料理の需要が高まり、市場でのピンクヒマラヤソルトの需要が高まっています。さらに、すべて天然成分から作られた有機フレーバーソルトの機会も増えています。さらに、このソルトのブレンドの導入は、今後数年間でこの市場の成長に貢献する最新動向の1つです。
  • しかし、世界中のヒマラヤのピンクソルトで報告されている有毒化学物質の発生率の増加により、近い将来市場の成長が妨げられると予想されます。たとえば、2020年に独立系調査会社 Nutrition Research Australia(NRAUS)は、オーストラリアで入手可能なピンク色のソルトの31サンプルを検査したところ、サンプルは信頼性が低く、汚染されていることが判明しました。
  • さらに、2020年に世界中でCOVID-19のロックダウンが実施され、2021年には制限措置によりサプライチェーンが遮断され、ピンクヒマラヤソルトメーカーにとって課題となった。さらに、ベンダーの利益率は、熾烈な競合、価格課題、消費者の嗜好の変化によって圧迫され続けています。

ピンクヒマラヤソルトの市場動向

消費者の味覚の変化エスニック料理と本格料理の需要を創出

  • 消費者は味覚の幅を広げ、郷土料理を超えた新しくユニークなエスニック風味を求めており、そのためメーカーやサプライヤーが自社の製品にエキサイティングなエスニック食品の品種を導入することが容易になっています。拡大する多文化社会では、民族的に多様な食品が求められています。この点で、自社の食品に民族的帰属を求める製造業者が増えており、ラベル表示はブランドと企業イメージの不可欠な部分になりつつあります。
  • ヒマラヤピンクソルトを含むグルメソルトは、各種類のグルメソルトに特有の特徴があるため、中国、韓国、日本、インド、メキシコ、フランスなど、世界各地のあらゆる種類の多国籍料理に不可欠な材料となっています。機能し、食品に特有の味と食感を与えます。ピンクヒマラヤソルトは、アジア諸国、特にパキスタンのパンジャブ地方で採掘され、主に多くのエスニック料理で食品添加物として使用されています。したがって、これらの要因はピンクヒマラヤソルト市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、米国など他の国々からのアジア料理の需要は、新鮮な食材、野菜、野生のハーブの使用などの贅沢な要素により、成熟市場であるヒスパニック料理セグメントを上回ると予想されています。、調味料はアジア料理にブレンドされています。長期的なシナリオでは、味の好みの進化により、インド料理や東南アジア料理の市場向け商品が開発される可能性が高く、それによってピンクヒマラヤソルトなどのグルメソルトの分野にとって好ましい環境が生み出されるでしょう。

中東諸国でピンクソルトの消費が増加

  • ヒマラヤピンクソルトの市場は、さまざまな健康や肌への利点に対する消費者の意識の高まりにより、中東で大幅な成長を遂げました。アラブ首長国連邦における高血圧やミネラル欠乏に関連する病気の発生率の上昇も、その鮮やかなミネラル特性のおかげで、このカテゴリーの売上を押し上げています。
  • 主な消費者層はミレニアル世代、Z世代であり、世界の健康とウェルネスの動向の影響を受けています。これはインターネットとソーシャルメディアの強力な浸透によってさらに加速されます。また、水を混ぜたヒマラヤピンクソルトは、この地域の過酷で湿気が多く暑い気象条件によって急速に失われた天然電解質を置き換える天然電解質溶液として広く使用されています。さらに、ベーキング、ケトダイエット、肉の味付け、野菜のグリル、サラダ、スープ、シチューなど、あらゆるレシピとうまくブレンドできるため、市場での消費量が大幅に向上しました。
  • この地域の企業は、消費者のニーズを満たすために、ヒマラヤピンクソルトのプレミアム/グルメバージョンを提供しています。たとえば、グルメソルトと調味料のブランドであるChef seasonsは、カタールで最高の地位にあるヒマラヤピンクソルトを提供しています。

ピンクヒマラヤソルト産業の概要

ピンクヒマラヤソルト市場は適度に細分化されており、複数の企業がピンクヒマラヤソルトを提供しています。大手企業は、研究開発と販売に大きな資本を投入しています。企業は製品のイノベーションに依存するだけでなく、消費者の環境感情に合わせたパッケージングのイノベーションにも注力しています。

新製品を開発する際、メーカーは、健康的なライフスタイルの選択に適した製品を選択することに対する消費者の継続的な警戒心や動向に敏感です。したがって、プレーヤーはオーガニックやコーシャなどの国際規格と認証を備えた製品を提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニ
    • オンライン小売業者
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • McCormick &Company Inc.
    • K+S AG
    • BJ's Wholesale Club Holdings Inc.
    • Frontier Co-Op
    • Kainos Capital(Olde Thompson LLP)
    • Premier Foods plc
    • HSK Ward Proprietary Limited(McKenzies Foods)
    • San Francisco Salt Company(Sherpa Pink)
    • Urban Platter
    • Natierra Superfoods

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 71873

The Pink Himalayan Salt Market size is estimated at USD 246.59 million in 2024, and is expected to reach USD 311.14 million by 2029, growing at a CAGR of 4.76% during the forecast period (2024-2029).

Pink Himalayan Salt - Market

Key Highlights

  • Pink Himalayan salt is a premium-priced culinary salt and a type of gourmet salt. Most of it comes from one of the largest rock-salt mining operations in the world, namely, the Khewra Salt Mine in the Punjab Region of Pakistan. The pink color of the salt comes from various mineral impurities, especially iron and other trace elements. The market for pink Himalayan salt is influenced directly by trends in the food industry, particularly in the fast-food and meat industries.
  • On the other hand, pink salt is gaining popularity because of the increasing demand for gourmet foods. For example, consumers in the countries, such as the United States, the United Kingdom, France, and Italy, among others, are upgrading to gourmet salt from ordinary table salt. As a result, smoked, sea, and pink salts are moving toward the mainstream.
  • Globalization and the strong influence of westernization in emerging countries fuel the demand for foreign cuisines, such as Italian and French food, which call for specialized flavors and seasonings, driving the demand for pink Himalayan salt in the market. Moreover, there is also a growing opportunity for organic flavored salts from all-natural ingredients. In addition, the introduction of blends of this salt is one of the latest trends that will contribute to the growth of this market in the forthcoming years.
  • However, the increasing incidence of toxic chemicals reported in Himalayan pink salt across the globe is anticipated to hinder market growth in the near future. For instance, in 2020, the independent research company Nutrition Research Australia (NRAUS) tested 31 samples of pink salts available in Australia and found that the samples were unreliable and contaminated.
  • Furthermore, the Covid-19 lockdowns worldwide in 2020 and limitations in 2021 interrupted the supply chain, presenting challenges for Pink Himalayan salt manufacturers. Moreover, vendor profit margins have continued to be squeezed by fierce competition, price challenges, and altering consumer preferences.

Pink Himalayan Salt Market Trends

Changing Consumers' Taste Palate Creating Demand for Ethnic and Authentic Cuisines

  • Consumers have been expanding their palates, seeking new and unique ethnic flavors beyond their regional cuisines, thus, facilitating manufacturers and suppliers to introduce exciting ethnic food varieties in their product offerings. The expanding multicultural society is craving ethnically diverse food products. In this regard, an increasing number of manufacturers seek ethnic affiliations for their food products, and labeling is becoming an integral part of the brand and the company's image.
  • Gourmet salts, including Himalayan pink salt, are becoming vital ingredients for all types of international cuisines from various parts of the world, such as China, South Korea, Japan, India, Mexico, and France, as each kind of gourmet salt has its specific function and provides specific taste and texture to the food. Pink Himalayan salt is mined from Asian countries, particularly from the Punjab region of Pakistan, and is largely used as a food additive in numerous ethnic cuisines. Hence, these factors are expected to drive the growth of the Pink Himalayan salt market.
  • Moreover, demand for Asian cuisine from across other countries, such as the United States, is expected to surpass the Hispanic food segment, which is a mature market, owing to factors of indulgence, such as the use of fresh ingredients, vegetables, wild herbs, and seasoning blends in Asian foods. In a long-term scenario, the evolving preferences of tastes are likely to develop the market offerings for Indian and Southeast Asian cuisines, thereby creating a favorable environment for gourmet salt space such as Pink Himalayan salt.

Growing Consumption of Pink Salt in the Middle-Eastern countries

  • The market for Himalayan Pink Salt witnessed significant growth in the Middle East due to consumers' growing awareness regarding multiple health and skin benefits. The rising incidence of hypertension and mineral deficiency-related diseases in the United Arab Emirates has also boosted the sales in the category, owing to its vivid mineral profile.
  • The primary consumer demographic is millennials, generation - z, influenced by global health and wellness trends. ``This is further fueled by strong Internet and social media penetration. Also, Himalayan Pink salt mixed with water is widely used as a natural electrolyte solution to replace the natural electrolyte lost rapidly due to this region's harsh, humid, and hot weather conditions. Moreover, the ability to blend well with all recipes, including baking, Keto Diets, seasoning meats, grilling vegetables, salads, soups, and stews, has substantially improved consumption in the market.
  • Players in the region are offering premium/ gourmet versions of Himalayan pink salt to suffice consumer needs. For instance, the Gourmet salts and seasonings brand Chef seasons offers premium-positioned Himalayan Pink Salt in Qatar.

Pink Himalayan Salt Industry Overview

The pink Himalayan salt market is moderately fragmented, with multiple players offering pink Himalayan salt. It requires less processing time, apart from repacking, which is attracting a greater number of small players into the market. Major players, such as McCormick & Company, are heavily capitalizing on R&D and distribution. Players are not only depending on product innovation but also concentrating on packaging innovation to align with consumers' environmental sentiments.

In developing new products, manufacturers are sensitive to ongoing consumer wariness and trends about choosing products suitable for their healthy lifestyle choices. Thus, players offer products with international standards and certifications, such as Organic and Kosher.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.1.2 Convenience Store
    • 5.1.3 Online Retailer
    • 5.1.4 Other Distribution Channels
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 McCormick & Company Inc.
    • 6.3.2 K+S AG
    • 6.3.3 BJ's Wholesale Club Holdings Inc.
    • 6.3.4 Frontier Co-Op
    • 6.3.5 Kainos Capital (Olde Thompson LLP)
    • 6.3.6 Premier Foods plc
    • 6.3.7 HSK Ward Proprietary Limited (McKenzies Foods)
    • 6.3.8 San Francisco Salt Company (Sherpa Pink)
    • 6.3.9 Urban Platter
    • 6.3.10 Natierra Superfoods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER