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市場調査レポート
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1445651

マルチベンダーサポートサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Multi Vendor Support Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 129 Pages | 納期: 2~3営業日

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マルチベンダーサポートサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マルチベンダーサポートサービス市場規模は、2024年に588億9,000万米ドルと推定され、2029年までに735億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.55%のCAGRで成長します。

マルチベンダーサポートサービス-マーケット

マルチベンダーサポートサービスは、あらゆる企業が複数のベンダー契約から、すべてのITインフラを維持するための専門知識を持つ単一ベンダーへのIT管理を簡素化するのに役立ちます。したがって、マルチベンダーのサポートにより、IT環境全体にわたって問題の特定と解決が合理化され、ダウンタイムが削減されます。企業の間で高度なソリューションの開発と受け入れが大幅に増加しています。これらのマルチベンダーサポートサービスは、スムーズな生産や日常業務を改善しながら、複数のITソリューションやサービスの管理に伴うリスクを軽減するのに役立ちます。これにより、世界中でマルチベンダーサポートサービスの需要が高まっています。

主なハイライト

  • ここ数年間のITインフラ移行期とは異なり、予算の厳しい制約と設備投資の削減により、多くの企業がサードパーティのマルチベンダーメンテナンスプロバイダーに移行しつつあります。コスト効率を維持しながらより多くのことを実現したいと考えている企業は、従来の稼働時間とパフォーマンスを維持しながらソリューションとサービスの支出を制限するサードパーティのメンテナンスに関心を持っています。
  • クラウド、IoTプラットフォーム、コンテナ、DevOps、ビッグデータのITサービスは、予測期間中にマルチベンダーのサポートサービスプロバイダーにとって大きな可能性を秘めていると予想されます。世界中の企業や政府機関は、従来の環境から、より業務クリティカルなワークロードやコンピューティングインスタンスをクラウドに配置する環境に移行しています。
  • さらに、デジタル変革戦略の重要な部分として、複数の組織でIoT、クラウド、ビッグデータ分析の採用が急速に増加しているため、データセンターの負担も増大しており、市場の成長につながっています。現在のシナリオでは、データセンターはこれまで以上に複雑になり、数千のコンポーネントが存在します。この困難な環境におけるライフサイクルメンテナンスは不可欠ですが、IT関係者がパフォーマンスとコストのバランスを取るために努力することは非常に困難でもあります。これが、今日の企業にとってライフサイクルのメンテナンスが管理者の悩みの種である理由です。彼らは数十のベンダーと保守契約を結んでおり、それぞれのベンダーが複数の種類の機器を所有しています。マルチベンダーのサポートサービスの採用が増えるにつれて、データセンターのライフサイクルメンテナンスはより管理しやすくなり、コスト効率も向上しています。
  • 企業がITインフラに新しいテクノロジーを追加したり、サービスレベルを更新したり、新しいサポート契約を更新したり、各ベンダーとの保証を更新したりするにつれて、マルチベンダーサポート環境をサポートするという課題が速く、常に変化する課題は飛躍的に困難になります。これらの発生している問題を解決するために、Dell Technologiesのようなテクノロジープロバイダーが提供するトータルサポート管理は、マルチベンダーサポートサービスを提供しています。これにより、コストが削減され、IT組織全体の生産性が向上するだけでなく、日常的に多すぎる管理タスクをすでに管理しているリソースの負担も軽減されます。
  • COVID-19感染症のパンデミックにより、リモートワークが世界中で急増しました。マルチベンダーのサポートサービスプロバイダーは、この機会を利用して企業の問題を解決し、円滑な作業環境を維持しています。例えば、IBM Cloudソリューションは、仮想化、モビリティ、コラボレーション、サポートのための柔軟で安全なクラウドおよびデジタルサービスを利用して、企業が小規模ビジネスにシームレスに移行できるように支援します。リモート作業環境では、シスコの詳細なナレッジベースを利用して、IBM Corporationのインテリジェントネットワークサポートがプロアクティブサポートモデルを提供し、問題が発生して企業運営に影響を与える前にユーザーが問題を特定できるように支援します。

マルチベンダーサポートサービス市場動向

ITおよび通信分野は、予測期間中に大幅な成長が見込まれる

  • IT・通信分野は、さまざまなテクノロジーの導入率の高さ、BYODポリシーの採用頻度の増加(業務運営をより快適かつ制御可能にするため)、およびニーズの高まりにより、マルチベンダーサポートサービスにとって重要なセグメントです。組織間のデータの急速な増加によるハイエンドのセキュリティ。
  • 通信業界は、過去数年間に大幅な成長を遂げてきました。通信会社は、競争市場で顧客を維持するために、革新的なサービスを低コストで提供するというプレッシャーに常にさらされています。通信事業者が複雑で競合環境に対処するために、マルチベンダーサポートサービスが広く求められています。
  • マルチベンダーのSD-WANサービスの導入も大幅に増加しています。これには、uCPEプラットフォームの包括的な検証と、セキュリティ、ルーティング、SDNスイッチング、vBNG/vCGNAT、NFV、サービス保証を含む幅広いソフトウェアサービスチェーンとの統合が含まれます。マルチベンダーネットワークの需要を満たすために、台湾を拠点とするLanner社は、マルチコアコンピューティングパワー、暗号化アクセラレーションエンジン、WiFi/LTE/5G対応接続を提供する、オープンで相互運用可能なuCPEプラットフォームを幅広く提供しています。
  • 企業は、クラウド、従業員、アプリケーションの変革目標に取り組むために、集中型ITパラダイムから分散型ITパラダイムに移行する必要があります。企業は、旧式のリモートアクセス、VPN接続、非効率なクラウド/SaaSアクセス、標準以下のアプリケーション品質、安全性の低下など、従来のネットワーキング、セキュリティ、運用方法を使用する際に困難を経験することになります。
  • 昨年、Aruba NetworksとPonemon Instituteが実施した調査では、北米の回答者の64%がゼロトラストについてよく知っていると回答し、47%がSASEについて知っていると回答しました。一般に、回答者はSD-WANにほとんど触れていませんでした。セキュリティプロトコルは、SASEやゼロトラストなどのセキュリティアーキテクチャを使用して実装されます。一般にゼロトラストセキュリティモデルと呼ばれる境界セキュリティの概念では、デバイスはデフォルトでは信頼されないと考えられます。

北米が市場の大幅な成長を担うと予想されます。

  • 北米地域セグメントの成長の主な原動力は、テクノロジープロバイダーの重要な存在です。これらの企業は、地域および世界の競合情勢に留まるために、パートナーシップの締結、合併買収、革新的なソリューションの提供に重点を置いています。米国のような国は、北米市場セグメントの成長に大きく貢献しています。米国市場は、ITインフラ情勢の変化、特に中小企業(SME)がITソリューションとサービスのアウトソーシングに継続的に注力していることにより成長しています。
  • 在宅ヘルスケアにおける医療機器の使用の増加、入院患者から外来患者への外科手術の移行、MVSプロバイダーやヘルスケア施設によるテクノロジーの受け入れの増加。 MVS市場は、コンサルティング、分析、ITソリューション、在庫管理、サイバーセキュリティなどの専門サービスにより、従来の機器保守および修理サービスベースのモデルからフルマネージドサービスモデルに移行すると予想されています。
  • ITインフラの急速な変化は、MVSS市場の拡大を促進する主要な要素です。 ITインフラの規模と複雑さは急増しています。これは、増大するコンピューティング需要を満たすために、より大規模で優れたネットワーク、サーバー、ストレージデバイスが必要となるためです。組織は、ビジネスタスクの増大するニーズを満たすために、クラウド、コンテナ、IoT、その他のテクノロジを使用して業務を徐々にデジタル化しています。
  • 米国とカナダではマルチクラウド環境の使用が大幅に増加しており、クライアントは1つのクラウドに大きく依存し、もう1つのクラウドは散発的に使用されています。 MSPは、従量制のサービス価格モデルを提供することで大きな機会を提供できます。これにより、この地域のマルチベンダーサポートサービス市場の成長も促進されるでしょう。
  • さらに、さまざまな業界や分野にわたるIoTの急速な統合により、スマートデバイスの普及が進むと予想されます。これにより、マネージドマルチベンダーサービスの採用と組み込みが促進され、市場の成長が促進されると予測されています。

マルチベンダーサポートサービス業界の概要

マルチベンダーサポートサービス市場は適度な競争があり、多くの世界および地域のプレーヤーで構成されています。これらの企業はかなりの市場シェアを占めており、顧客ベースを世界的に拡大することに注力しています。これらのベンダーは、予測期間中に競争力を獲得するために、研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的および無機的な成長戦略に焦点を当てています。

  • 2022年 11月- 企業はアプリケーションを最新化し、マルチクラウドとSaaSを実装し、ユーザーが職場、自宅、その他の場所からこれらのアプリケーションにアクセスできるようにして、競争力を維持しています。企業がアプリ、データ、サービスをどこにあるかに関係なく、サイト、支店、自宅、あらゆるネットワーク、あらゆるデバイスに配信できるように支援するために、VMware, Inc.は次世代SD-WANソリューションを発表しました。これには、新しいSD-WANクライアントが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • OEMサービスのメンテナンスコストの上昇
  • 市場の課題
    • セキュリティとプライバシーの問題への懸念

第6章 マルチベンダーサポートサービス市場におけるCOVID-19症の影響

第7章 市場セグメンテーション

  • サービスの種類
    • プロ
    • 管理
  • 企業規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザーの業種
    • ITと通信
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • エネルギーと電力
    • 工業製造業
    • その他(小売、メディア &エンターテイメント、旅行 &観光)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第8章 競合情報

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Clear Technologies, Inc.
    • Dell Technologies Inc
    • Evernex Group SAS
    • Hewlett Packard Enterprise Co
    • Quantum Corp
    • Blue Sky Group Ltd
    • Softcat plc
    • NetApp Inc.

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 70786

The Multi Vendor Support Services Market size is estimated at USD 58.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 73.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.55% during the forecast period (2024-2029).

Multi Vendor Support Services - Market

Multi-vendor support services can help any business to simplify IT management from multiple vendor contracts to a single vendor with expertise to maintain all the IT infrastructure. Therefore, multi-vendor support reduces downtime by streamlining problem identification and solving across the entire IT environment. There is a significant increase in the development and acceptance of advanced solutions among businesses. These multi-vendor support services help to decrease the risk associated with managing several IT solutions and services while improving smooth production or daily work. This is bolstering the demand for multi-vendor support services across the world.

Key Highlights

  • Unlike the last couple of IT infrastructure transition years, many businesses are shifting towards the third-party multi-vendor maintenance provider because of the severe budget constraints and reductions in the CAPEX. Enterprises seeking to do more while keeping it cost-efficient are interested in third-party maintenance to limit their solutions and service expenditures while retaining their conventional uptime and performance.
  • The IT services for cloud, IoT platforms, containers, DevOps, and Big Data are expected to hold tremendous potential for the multi-vendor support service providers in the forecast period. Enterprises and government organizations worldwide are moving from conventional environments to placing more work-critical workloads and compute instances into the cloud.
  • Further, owing to the rapidly increasing adoption of IoT, cloud, and Big data Analytics across multiple organizations as a significant part of their digital transformation strategy, the burden on the data centers is also increasing, leading to the market's growth. In the current scenario, data centers are more complex than ever, with thousands of components. Lifecycle maintenance in this difficult environment is essential, but it is also very challenging as IT players work to balance performance and cost. This is why lifecycle maintenance is an admin headache for today's enterprises. They have maintenance contracts with dozens of vendors, each with multiple types of equipment. With the increasing adoption of multi-vendor support services, the lifecycle maintenance of data centers becomes more manageable and cost-effective.
  • The fast-paced and ever-changing challenges of supporting a multi-vendor support environment get exponentially difficult as an enterprise adds new technology to its IT infrastructure, updates levels of service, new support agreements, or updates warranties with each vendor. To solve these arising problems, total support management provided by technology providers like Dell Technologies is offering multi-vendor support services, which not only cut costs and increase productivity across an IT organization but also lower the burden on resources already managing too many daily admin tasks.
  • At the time of the COVID-19 pandemic, remote working has surged worldwide. Multi-vendor support services providers are taking the opportunity to take advantage to solve enterprise problems to maintain a smooth working environment. For example, IBM Cloud solutions can help an enterprise to make a seamless transition to small business with flexible, secure cloud and digital services for virtualization, mobility, collaboration, and support. In the remote working condition, with the help of Cisco's in-depth knowledge base, IBM Corporation's intelligent network support delivers a proactive support model that helps the user to identify problems before they occur and affect enterprise operations.

Multi-Vendor Support Services Market Trends

IT & Telecommunication Vertical is Expected to Grow at a Significant Rate Over the Forecast Period

  • The IT and telecommunication vertical is a significant segment for the multi-vendor support services due to the high rate of various technological adoptions, increased frequency of adoption of the BYOD policy (to make business operations much more comfortable and controllable), and growing need for high-end security due to the rapidly increasing data among the organizations.
  • The telecom industry has observed extensive growth during the past few years. Telecommunication companies are constantly pressured to deliver innovative services at lower costs to retain their customers in the competitive market. Multi-vendor support services have become a widespread demand for operators to address a complex and competitive environment.
  • The deployment of multi-vendor SD-WAN services is also increasing at a significant rate. This involves comprehensive validation and integration of the uCPE platform with a wide range of software service chaining, including security, routing, SDN switching, vBNG/vCGNAT, NFV, and service assurance. To meet the demand for multi-vendor networks, Lanner, a Taiwan-based company, offers a wide range of open, interoperable uCPE platforms that offer multi-core computing power, crypto acceleration engines, and WiFi/LTE/5G-ready connectivity.
  • An enterprise must transition from a centralized to a distributed IT paradigm to undertake these cloud, workforce, and application transformation objectives. Businesses will experience difficulties using conventional networking, security, and operational methods, such as old-fashioned remote access, VPN connectivity, ineffective cloud/SaaS access, subpar application quality, and compromised safety.
  • In the last year, 64% of North American respondents to a survey by Aruba Networks and Ponemon Institute said they were familiar with zero trust, while 47% said they were aware of SASE. In general, respondents had little exposure to SD-WAN. Security protocols are implemented using security architectures like SASE and zero trust. The notion of perimeter security commonly referred to as the zero-trust security model holds that devices are not trusted by default.

North America to account for significant market growth.

  • The primary driver for the North American geographic segment's growth is the significant presence of technology providers. These players focus on entering into partnerships, merger acquisitions, and innovative solutions offerings to stay in the regional and globally competitive landscape. Countries like the US are significant contributors to the growth of the North American market segment. The US market is growing due to the changing IT infrastructure landscape, especially in small and medium enterprises (SMEs) continually focusing on outsourcing IT solutions and services.
  • The growing use of medical equipment in home healthcare, the transition of surgical procedures from inpatient to outpatient settings, and the increased technology acceptance by MVS providers and healthcare facilities. The MVS market is anticipated to transform from a conventional equipment maintenance and repair service-based model to a fully managed service model due to professional services like consulting, analytics, IT solutions, inventory management, and cybersecurity.
  • The quick changes in IT infrastructure are the primary elements fueling the MVSS market expansion. The size and complexity of IT infrastructure are proliferating. This is because larger and better networks, servers, and storage devices are required to meet the growing computing demands. Organizations are progressively digitalizing their operations using the cloud, container, IoT, and other technologies to satisfy the increased needs of business tasks.
  • The use of multi-cloud environments sees massive growth in the United States and Canada, wherein clients rely on one cloud massively while using the other sporadically. MSPs can offer a great opportunity by giving consumption-based service pricing models. This will also boost the growth of the multi-vendor support services market in the region.
  • Furthermore, the penetration of smart devices is expected to increase, owing to the rapid integration of IoT across various industries and sectors. This is projected to propel the adoption and incorporation of managed multi-vendor services, thereby fueling the market's growth.

Multi-Vendor Support Services Industry Overview

The multi-vendor support services market is moderately competitive and consists of many global and regional players. These players account for a considerable market share and focus on expanding their client base globally. These vendors focus on research and development activities, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge over the forecast period.

  • In November 2022 - Enterprises are modernizing their applications, implementing multi-cloud and SaaS, and enabling users to access these applications from the workplace, home, or elsewhere to remain competitive. To assist businesses in delivering apps, data, and services-no matter where they are located-to the site, branch, and home, across any network, to any device, VMware, Inc. revealed its next-generation SD-WAN solution, which includes a new SD-WAN Client.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Maintenance Cost of OEM Services
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concern Over Security and Privacy Issues

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE MULTI VENDOR SUPPORT SERVICES MARKET

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Service Type
    • 7.1.1 Professional
    • 7.1.2 Managed
  • 7.2 Enterprise Size
    • 7.2.1 Small & Medium Enterprises
    • 7.2.2 Large Enterprises
  • 7.3 End-user Verticals
    • 7.3.1 IT & Telecommunication
    • 7.3.2 BFSI
    • 7.3.3 Healthcare
    • 7.3.4 Energy & Power
    • 7.3.5 Industrial Manufacturing
    • 7.3.6 Others (Retail, Media & Entertainment, Travel & Tourism)
  • 7.4 Geography
    • 7.4.1 North America
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 Asia Pacific
    • 7.4.4 Latin America
    • 7.4.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 8.1 Company Profiles*
    • 8.1.1 IBM Corporation
    • 8.1.2 Oracle Corporation
    • 8.1.3 Microsoft Corporation
    • 8.1.4 Clear Technologies, Inc.
    • 8.1.5 Dell Technologies Inc
    • 8.1.6 Evernex Group SAS
    • 8.1.7 Hewlett Packard Enterprise Co
    • 8.1.8 Quantum Corp
    • 8.1.9 Blue Sky Group Ltd
    • 8.1.10 Softcat plc
    • 8.1.11 NetApp Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET