デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445526

フルーツ缶詰:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)

Canned Fruits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
フルーツ缶詰:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フルーツ缶詰市場規模は2024年に122億米ドルと推定され、2029年までに162億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.81%のCAGRで成長します。

フルーツ缶詰-マーケット

主なハイライト

  • 予想される市場の成長を促進する主な要因は、缶詰技術の進歩です。研究開発支出の増加は、より健康的な食品の生産、「栄養スコア」ラベルの改善、およびより幅広いコンビニエンス製品に関連しています。世界中で缶詰の流通ネットワークが発達することにより、市場は拡大すると考えられます。缶詰の果物や野菜の市場は、依然としてこれらの製品の長期保存期間に大きな影響を受けています。
  • 価格は人々が食品に費やす金額に大きな影響を及ぼし、最終的には食品マーケティング業界の動向の一部を説明するのに役立ちます。低所得者は、低価格のショップやアウトレットで買い物をすることを好み、より安価な食品を頻繁に購入します。プライベートブランドのメーカーは、一般にブランドや大手企業よりも低価格で提供されるため、このカテゴリの大半を占めています。これらの商品は、長い間スーパーマーケットやその他の小売店で簡単に入手できました。その結果、メーカーが低価格の缶詰を大量に発売し続けることで、量販店の売上が増加しています。
  • 缶詰の果物は特定の保管環境を必要とし、製品が適合しない条件にさらされると望ましくない合併症が発生します。これは主に、缶を開けてから短期間に内容物を消費しない場合に発生します。それにもかかわらず、二次プラスチック蓋は、腐敗につながる酵素反応に対処するための救済策として検討されています。

フルーツ缶詰市場動向

新鮮で便利な果物に対する消費者の嗜好の高まり

フルーツ缶詰市場は、生の果物や加工を最小限に抑えた果物の消費量が絶え間なく増加していることにより、大きな影響を受けています。したがって、大手ブランドメーカーは、缶詰の果物の製品ラインの拡張として、加工を最小限に抑えた果物に移行し、それに応じて製品の位置付けを変更し、再パッケージ化しています。売上を増やすために、大量のフルーツ缶詰を導入し、量販店や低価格の食品小売店を通じて配布することが考えられます。

メーカーは、健康的なスナックとしてフルーツ缶詰の売上を増やし、消費者が安全だと認識する低糖製品として位置づけることを目指しています。アメリカ疾病予防管理センターによると、高コスト、入手可能性やアクセスの制限、または準備時間が不足していると認識されていたため、十分な量の果物や野菜を摂取した成人はわずか10%でした。しかし、缶詰食品は手頃な価格で、栄養価が高く、味も良く、非常に便利です。さらに、缶詰フルーツの消費に対する消費者の意識の高まりが、缶詰フルーツの成長の主要な原動力となる可能性があります。

アジア太平洋地域のフルーツ缶詰市場は急速に発展している

アジア太平洋地域の社会の変革に伴い、加工食品の需要が高まっています。急速に変化するライフスタイルと継続的に人口が増加していることが、インスタント食品の需要が増大している主な理由です。さらに、加工食品の需要が高まるにつれ、保存期間が持続する、より健康的なソリューションを開発する必要があります。缶詰の果物は、取り扱いが簡単ですぐに利用できるため、果物片を必要とするあらゆる用途に最適な治療法であることが判明しました。中国の食品産業の発展に伴い、さまざまな用途に使用できるフルーツ缶詰の需要が高まっています。インドでも、フルーツケーキやフルーツパンに対する人々の傾向の高まりにより、同様のブームが起きています。缶詰フルーツの需要は、特にベーカリー業界で高まっています。生のフルーツ片とは対照的に、シロップを吸収したフルーツ片は間違いなく新鮮で甘い味を提供する傾向があるためです。まれに苦くなる場合があります。

フルーツ缶詰業界の概要

食品の安全は、これまでも、そしてこれからもどの企業にとっても最優先事項です。これを遵守し、大手企業はお客様に最も新鮮で安全、最高品質の果物を提供することを約束します。新しい光学式カラー選別機やレーザー選別機、カスタム設計の種抜きおよび加工ライン、高速包装ライン、現場での冷凍および冷凍保管庫などのハイテク機械のイントロダクションより、果物をより良い状態で加工することがさらに便利になりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 果物の種類
    • パイナップル
    • みかん
    • 洋ナシ
    • 他の種類の果物
  • 形状
    • 丸ごとの果物
    • カットフルーツ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Dole PLC
    • The Kraft Heinz Company
    • Del Monte Food Inc.
    • Rhodes Food Group
    • Roland Foods
    • Seneca Foods
    • Xiamen Gulong Group Co., Ltd
    • Kangfa Foods
    • CHB Group
    • Delicia Foods India Pvt. Ltd.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68772

The Canned Fruits Market size is estimated at USD 12.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.81% during the forecast period (2024-2029).

Canned Fruits - Market

Key Highlights

  • The primary factors driving the anticipated market growth are developments that advance canning technology. Increased research and development spending is associated with the production of healthier foods, improved "Nutri-score" labels, and a wider range of convenience products. The market will expand as a result of the developing distribution network for canned goods across the globe. Consider offline and online retailers that specialize in a niche or specialty food markets, such as Asian, Halal, vegan, organic, etc. The market for canned fruits and vegetables is still heavily influenced by the long shelf life of these products.
  • Prices have a big impact on what people spend on food, which ultimately helps to explain some of the trends in the food marketing industry. Low-income individuals like to shop at low-cost shops/outlets and frequently purchase less expensive foods. Private-label manufacturers dominate this category since they are generally offered at lower prices than branded or big players. These goods have long been easily accessible in supermarkets and other retail stores. As a result, mass market outlets are seeing an increase in sales as producers continue to release low-cost canned goods in large quantities.
  • Canned fruits require a specific environment of storage and unwanted complications occur if the product is exposed to incompatible conditions. This mostly happens if the contents are not being consumed in a short time once the can is opened. Nevertheless, secondary plastic lids are being considered as a remedy to tackle enzymatic reactions that lead to spoilage.

Canned Fruit Market Trends

Growing Consumer Preference Towards Fresh, Convenient Fruits Offering

The market for canned fruit has been considerably impacted by a constant increase in the consumption of fresh and minimally processed fruit. Therefore, major brand manufacturers are shifting to minimally processed fruits as product line extensions of canned fruits and repositioning and repackaging their products accordingly. To increase sales, bulk cans of fruit could be introduced and distributed through mass merchandisers and low-cost food retailers.

Manufacturers aim to increase sales of canned fruits as a healthy snack and position them as low-sugar products that the consumer will perceive as safe. According to the Centers for Disease Control and Prevention, only 10% of adults ate enough fruits or vegetables due to high cost, limited availability, and access, or perceived lack of preparation time. However, canned food is much more affordable, nutritious, with great taste, and highly convenient. Additionally, growing consumer awareness of canned fruit consumption might a key driver for the growth of canned fruit.

Asia Pacific Canned Fruits Market is the Progressing Rapidly

With the transformation of society in the Asia Pacific region, the demand for processed foods is rising. The fast-moving lifestyle and continuously increasing population is the primary reason for the inflated demand for ready-to-eat foods. Moreover, with the increasing demand for processed foods, there is a need to develop healthier solutions with sustained shelf-life. Canned fruits turn out to be the best remedy for all applications requiring fruit pieces due to their easy handling and ready-to-utilize facility. With the progressing food industry in China, the demand for canned fruits is rising for versatile applications. India is also witnessing a similar boom due to the growing inclination of people towards fruit cakes and fruit bread. The demand for canned fruits is rising, especially in the bakery industry, as the fruit bits with absorbed syrup tend to provide an undoubtedly fresh and sweet taste, contrary to fresh fruit pieces, which might turn out bitter on rare occasions.

Canned Fruit Industry Overview

Food safety has always been and remains a top priority for every company. Abiding with this, the leading players promise to provide customers with the freshest, safest, and highest-quality fruit. The introduction of hi-technology machines, including new optical color and laser sorters, custom-designed pitting and processing lines, high-speed packaging lines, and on-site freezing and frozen storage, have further made it convenient to process fruits in a better manner. With the adoption of various strategies for market expansion, Dole Food Company, Del Monte Food Inc., Rhodes Food Group, and Kraft Heinz Company are some of the major payers of the canned fruits market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fruit Type
    • 5.1.1 Peaches
    • 5.1.2 Pineapple
    • 5.1.3 Mandarin oranges
    • 5.1.4 Pears
    • 5.1.5 Other Fruit Types
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Whole fruits
    • 5.2.2 Cut fruits
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Dole PLC
    • 6.3.2 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.3 Del Monte Food Inc.
    • 6.3.4 Rhodes Food Group
    • 6.3.5 Roland Foods
    • 6.3.6 Seneca Foods
    • 6.3.7 Xiamen Gulong Group Co., Ltd
    • 6.3.8 Kangfa Foods
    • 6.3.9 CHB Group
    • 6.3.10 Delicia Foods India Pvt. Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS