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市場調査レポート
商品コード
1445506

RTDプロテイン飲料: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Ready-to-Drink Protein Beverages - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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RTDプロテイン飲料: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

RTDプロテイン飲料の市場規模は、2024年に16億8,000万米ドルと推定され、2029年までに24億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.72%のCAGRで成長します。

RTDプロテイン飲料- 市場

中期的には、健康と意識の維持に対する消費者の傾向により、プロテイン強化ドリンクに対する莫大な需要が生み出されるでしょう。現在、プロテインドリンクはスポーツ栄養ドリンクとして各地域でますます販売されています。アスリートやボディビルダーは、全体的なパフォーマンス、健康、筋肉の成長を改善するために、これらのプロテインドリンクを摂取する人が増えています。

2021年に東南乳製品研究センターと北東乳製品研究センターが実施した調査では、消費者は健康とウェルネスを改善できる製品を熱心に求めているとまとめられています。さらに、18歳から80歳までの米国の消費者の76%が、全体的により健康的な食生活を得るために、年間を通じて食事の軽微な修正を行ったことも指摘しました。調査データに基づいて、研究者らは、食品や飲料を購入するかどうかを決定する最も重要な要素は風味であると結論付けました(割合は約83%)。同時に、73%が価格、利便性、健康、持続可能性と続きました。同調査ではタンパク質が最も望ましい栄養素として評価され、参加者の64%が摂取量を増やそうとしていると答えました。したがって、そのまま飲める(RTD)プロテイン飲料の利便性と多様性が、新たな顧客を引きつけています。

植物ベースのプロテインドリンクの需要により、メーカーはオーガニックのクリーンラベルプロテインドリンクを市場チャネル全体に導入するようになることが予想されます。食品や飲料の新製品におけるプロテインの主張が成長軌道を続ける中、高タンパク質の動向は世界中で定着しつつあります。アジア諸国では高たんぱく質を謳う製品の割合がまだ低いにもかかわらず、高たんぱく質飲料製品の導入の絶対数はここ数年で大幅な増加を経験しました。これにより、「高たんぱく質」がインスタント飲料市場で最も大きく成長している主張の1つになりました。

COVID-19症により、各国のジムが閉鎖され、スポーツの集まりが禁止されたため、プロテイン飲料のカスタマイズが促進されました。これは、プロテイン栄養ドリンクの主流化は競争が激しいため、企業が消費者の好みや好みの変化に合わせて新しい製品を展開する機会を提供しました。これは非常に重要です。

RTDプロテイン飲料市場動向

健康志向の消費者からの強い需要

プロテインベースのドリンクは、主にアスリートや激しい身体活動に携わる個人の間でますます人気が高まっています。健康と体型を維持することへの関心の高まりと、スポーツ、フィットネスクラブ、スポーツクラブ、ジムへの参加者の増加は、世界のインスタントプロテイン飲料業界の成長に貢献する重要な推進力の一部です。健康への懸念の高まりやライフスタイルの変化により、ヘルスクラブやフィットネスセンターは近年一貫して成長を続けています。健康意識の高まりと食品に含まれる適切な栄養成分の必要性により、プロテイン飲料を含むスポーツ栄養製品の需要が高まりました。 2021年のスイス・リーの調査によると、アジア太平洋地域の約50%の人々が健康を維持するためにより健康的な食品の選択肢を選択し、40%の人々が栄養補助食品/ビタミンの購入の増加を選択しました。

北米が市場を独占

プロテインの必要性と利点に対する意識が高まる一方で、利便性に対する需要も高まっています。外出先で食事をし、プロテイン飲料で食事を補おうとする消費者がますます増えています。従来のプロテインスムージーやプロテインシェイクは人気の選択肢ですが、多くの人はさわやかで喉の渇きを潤す透明なプロテインドリンクを選んでいます。さらに、ビーガンやフレキシタリアンの傾向の高まりにより、多くの消費者がビーガン飲料を求めています。国立衛生研究所(NIH)によると、約3,000万人から5,000万人のアメリカ人が乳糖不耐症であると推定されています。ビーガン食がもたらす潜在的な健康上の利点により、ビーガン人口の増加は、植物ベースのRTDプロテイン飲料市場の重要な推進力として機能する可能性があります。したがって、プレーヤーは植物ベースのプロテインダイエットの人気の高まりを利用して、そのような潜在的な市場機会を開拓しています。

肥満などのさまざまな病気に対する意識の高まりにより、消費者はより健康的な食事を選択するようになっています。これらの病気は、健康被害や不均一な心拍などの心血管系の問題を引き起こす可能性があります。たとえば、経済協力開発機構(OECD)によると、メキシコ人口の約73%が過体重です(1996年の人口の5分の1と比較)。メキシコはOECDの中で肥満率が最も高い国の一つです。さらに、肥満者の34%は病的肥満であり、肥満のレベルとしては最高レベルです。メキシコにおける肥満の症例の増加と、RTDプロテイン飲料の消費による体重管理に対する個人の意識の高まりが、市場の成長を助けると予想されます。

RTDプロテイン飲料業界の概要

世界のRTDプロテイン飲料市場は競争が激しく、さまざまなアクティブプレーヤーによって牽引されています。主要企業は、新製品の発売、拡張、合弁事業、パートナーシップ、買収などを利用して市場の成長を促進してきました。市場で活動している主要企業には、ペプシ社、グランビア PLC、コカ・コーラ(フェアライフ)、ラブラダなどが含まれます。メーカーは市場での地位を維持するために、研究開発とマーケティングへの投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。市場での役割を維持するために、大手企業は、変化する消費者の需要に応えるために製品提供に革新をもたらしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料
    • 乳清
    • カゼイン
    • 大豆
    • その他の原料
  • 包装タイプ
    • ボトル
    • その他
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・ドラッグストア
    • 専門小売店
    • オンライン小売
    • その他のチャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業プロファイル
    • Kellogg Company
    • Glanbia PLC
    • PepsiCo Inc.
    • Halen Brands
    • Post Holdings Inc.
    • Koia
    • Abbott Nutrition
    • Labrada Nutrition
    • The Coca Cola Company
    • Pure Protein

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68085

The Ready-to-Drink Protein Beverages Market size is estimated at USD 1.68 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.72% during the forecast period (2024-2029).

Ready-to-Drink Protein Beverages - Market

Over the medium term, the consumers' inclination toward maintaining health and awareness would create immense demand for protein-enriched drinks. Currently, protein drinks are being increasingly marketed across the regions as sports nutrition drinks. Athletes and bodybuilders are increasingly consuming these protein drinks to improve their overall performance, health, and muscle growth.

In 2021, research conducted by the Southeast Dairy Foods Research Center and Northeast Dairy Foods Research Center collectively stated that Consumers are keenly looking for products that can improve their health and wellness. It further noted that 76% of American consumers between 18 and 80 made minor dietary modifications during the year to obtain an overall healthier diet. Based on survey data, researchers concluded that flavor is the most critical factor in determining whether or not to purchase foods and beverages (the percentage is around 83%). At the same time, 73% was followed by price, convenience, healthfulness, and sustainability. Protein was rated as the most desired nutrient in that same poll, with 64% of participants saying they were attempting to increase their intake. Therefore, Ready-to-drink (RTD) protein beverages' convenience and diversity draw in new customers.

Demand for plant-based protein drinks is expected to push manufacturers to bring organic clean-label protein drinks across the market channels. The high-protein trend is gaining a foothold across the globe as protein claims on food and drink launches continue their growth path. Even though the share of products carrying high-protein claims is still low in Asian countries, the absolute number of high-protein beverage product introductions experienced strong growth over the past years. It made 'high in protein' one of the most substantial growing claims in the Ready-to-Drink Beverages market.

COVID-19 stimulated protein beverage customization, as gyms across various countries were closed and sporting gatherings were banned. It provided an opportunity for companies to roll out new offerings in line with changing consumers' tastes and preferences, which is crucial, as the mainstreaming of protein-nutrition drinks is highly competitive.

RTD Protein Beverages Market Trends

Strong Demand from Health Conscious Consumers

Protein-based drinks have increasingly gained popularity, mainly among athletes and individuals involved in vigorous physical activities. The growing emphasis on staying healthy and in shape and rising participation in sports, health clubs, sports clubs, and gyms are some key drivers contributing to the growth of the global ready-to-drink protein beverage industry. Health clubs and fitness centers have witnessed consistent growth in recent years due to increased health concerns and lifestyle changes. The rise in health awareness and the need for adequate nutritional content in food fostered the demand for sports nutrition products, including protein beverages. According to a study by Swiss Re in 2021, around 50% of people in the Asia Pacific region opted for healthier food options to maintain Health, while 40% of people opted for an increase in the purchase of nutritional supplements/vitamins.

North America Dominates the Market

While awareness of the need and benefits of protein is increasing, so is the demand for convenience. An increasingly more significant number of consumers are eating on the go and looking to supplement their diets with protein beverages. While the traditional protein smoothie or shake is a popular option, many are choosing refreshing and thirst-quenching clear protein drinks. Moreover, because of the rising vegan and flexitarian trend, many consumers are demanding vegan beverages. According to the National Institutes of Health (NIH), around 30 to 50 million Americans are estimated to be lactose intolerant. Due to the potential health benefits a vegan diet offers, the rising vegan population may act as a significant driver for the Plant-based Ready-to-Drink Protein Beverages Market. Therefore, Players are capitalizing on the growing popularity of plant-based protein diets to tap into such potential market opportunities.

Due to the rising awareness about various diseases, such as obesity, consumers are opting for a healthier diet. These diseases can lead to cardiovascular issues, such as health attacks and uneven heartbeat. For instance, as per the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), about 73% of the Mexican population is overweight (compared to one-fifth of the people in 1996). Mexico includes one of the highest rates of obesity in the OECD. In addition, 34% of obese are morbidly obese - the highest level of obesity. Increasing cases of obesity in Mexico and increased awareness among individuals regarding weight management through Ready-to-Drink Protein Beverages consumption are expected to help the market grow.

RTD Protein Beverages Industry Overview

The global ready-to-drink protein beverages market is competitive and is driven by various active players. The major players have used new product launches, expansions, joint ventures, partnerships, acquisitions, and others to increase the market growth. The key players operating in the market include Pepsi Co, Glanbia PLC, Coca-Cola (Fairlife), and Labrada, among others. Manufacturers are increasing their investments in R&D and marketing and expanding their distribution channels to maintain their market position. To sustain their roles in the market, leading players are bringing innovation in their product offerings to cater to the changing consumer demand.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Source
    • 5.1.1 Whey
    • 5.1.2 Casein
    • 5.1.3 Soy
    • 5.1.4 Other Sources
  • 5.2 Type of Packaging
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Cans
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Pharmacies/Drugstores
    • 5.3.3 Specialist Retailers
    • 5.3.4 Online Retail
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning of Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kellogg Company
    • 6.3.2 Glanbia PLC
    • 6.3.3 PepsiCo Inc.
    • 6.3.4 Halen Brands
    • 6.3.5 Post Holdings Inc.
    • 6.3.6 Koia
    • 6.3.7 Abbott Nutrition
    • 6.3.8 Labrada Nutrition
    • 6.3.9 The Coca Cola Company
    • 6.3.10 Pure Protein

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS