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市場調査レポート
商品コード
1445485

ボディスクラブ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Body Scrub - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 124 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ボディスクラブ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ボディスクラブ市場規模は、2024年に22億8,000万米ドルと推定され、2029年までに29億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.99%のCAGRで成長します。

ボディスクラブ-マーケット

主なハイライト

  • ボディスクラブ、ボディエクスフォリアント、ボディグロス、またはボディポリッシュは、角質除去によって死んだ皮膚細胞を除去し、皮膚を清潔にし、体の血液循環を促進することが主な機能であるスキンケア製品です。
  • スクラブ市場のメーカーは必ずしも天然成分を使用しているわけではなく、その配合には化学化合物が含まれている可能性があります。場合によっては、特定の化学物質が特定の肌タイプにとって刺激が強すぎて、消費者が合併症に直面する可能性があります。したがって、この制約は今後数年間、化学ベースのスクラブの成長を妨げる可能性があります。
  • 不利なシナリオに対処するために、メーカーはより天然、ハーブ、オーガニック成分を使用した治療法の開発に焦点を当てています。また、パウダースクラブは、激しいスクラブで赤みやかぶれを引き起こさないように粒の大きさにも配慮しています。
  • さらに、消費者の個人衛生に対する意識が高まるにつれ、消費者は個人の衛生状態を維持し肌をきれいにするのに役立つ新しい製品を好みます。肌のプロファイルを改善すると主張する製品は市場で重要性を増しており、その結果、多数の製品が発売されています。たとえば、2022年 6月に、市場で事業を展開しているPlum BodyLovinの会社は、ボディスクラブを含むボディケア製品の新しいコレクションを発売しました。プラムボディラビンミニオンズゴーインバナナボディスクラブは、クルミパウダー、オーツ麦油、生分解性セルロースビーズから製造されており、滑らかで健康的な肌を維持するのに役立ちます。

ボディスクラブ市場動向

パラベンフリーのスキンケア製品が勢いを増している

  • 体の見た目を改善したいという消費者の欲求の高まりにより、人々の考え方が変化しました。オーガニック製品の普及に伴い、プロピルパラベンやブチルパラベンなどの合成化合物を含む製品は、使用しても安全とは見なされなくなりました。多くのスキンケア市場では依然として、パラベンやその他多くの望ましくない成分を含む製品が売上の大きなシェアを占めていますが、パラベンフリーおよび硫酸塩フリーの製品を求める消費者の好みが高まっており、パラベンフリーへの移行は非常に顕著です。
  • さらに、これらのスクラブは、他の利点の中でも特に、より滑らかな質感を与え、皮膚による水分吸収を高めるなどの追加の利点のために使用されることがよくあります。市場のメーカーは、消費者を引き付けるために、ラベンダーボディスクラブ、炭スクラブ、コーヒースクラブ、その他の天然ベースのスクラブなど、さまざまなスクラブを提供しています。したがって、パラベンフリーを主張する製品は、市場の消費者の間で支持を得ています。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを保持

  • アジア太平洋市場の消費者は、肌が非常に敏感であるため、スクラブの頻繁な使用を含むスキンケア製品の使用に強い傾向を示しています。膨大な人口を抱えるインドと中国でのインターネット普及率の上昇が、この地域でeコマースが増加している主な理由です。コーヒーベースのボディスクラブは、角質を除去し、肌に栄養を与える機能があるため、市場での重要性が高まっています。そのため、コーヒースクラブはその機能性から近年この地域で人気が高まっています。たとえば、アジアのブランドであるMandy Tは、肌を活性化するためにアラビアコーヒー顆粒からのカフェインを使用しています。
  • さらに、この地域で事業を展開しているブランドは、カフェイン入り製品を使用する利点で消費者を引き付けるためにポートフォリオを拡大することに重点を置いています。たとえば、2022年 11月に、インドで展開するmCaffeineブランドは、新しいコーヒーベースのボディスクラブを発売しました。アーモンドとベリーを配合したコーヒーボディスクラブは、マイルドな角質除去、乾燥した日焼けや死んだ皮膚の除去、保湿などの機能を主張します。

ボディスクラブ業界の概要

体をスクラブすると、肌が新鮮で若返って元気になったように見えるだけでなく、生き生きとした若々しい印象になり、同時に肌に潤いを与えます。この2つの目的を実現するため、世界市場のメーカーは、さまざまな肌タイプ用のスクラブからさまざまな起源のスクラブまで、さまざまな次元のボディスクラブを導入しています。ザボディショップ、ランコムパリ、プロクターアンドギャンブル、ロレアル、エスティローダーなどの市場リーダーは、スクラブ市場での地位を確立し強化することに努めてきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と成果物
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ハーブ
    • オーガニック
    • 化学薬品
  • 形状
    • 粉末
    • ジェルまたは液体
    • クリーム
  • 肌質
    • 敏感
    • ノーマル
    • 乾燥
    • オイリー
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニ/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Procter &Gamble
    • The Body Shop International Limited,
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Lancome Paris
    • Home &body Co
    • BlissWorld Inc
    • 3LAB Skincare
    • Johnson &Johnson Consumer Inc.
    • VISAGE PURE

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 67563

The Body Scrub Market size is estimated at USD 2.28 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.99% during the forecast period (2024-2029).

Body Scrub - Market

Key Highlights

  • A body scrub or body exfoliant, body gloss, or body polish is a skin-care product whose foremost function is to remove dead skin cells through exfoliation, cleanse the skin, and increase the body's blood circulation.
  • The scrub market manufacturers do not always use natural ingredients, and their formulations might have chemical compounds in them. Sometimes, certain chemicals are too harsh for a particular skin type, and the consumer might face complications. Thus, this constraint will likely hamper the growth of chemical-based scrubs in the coming years.
  • To tackle the adverse scenarios, the manufacturers are focusing on developing remedies with more natural, herbal, and organic ingredients. Moreover, the grain size of powder scrubs is being kept in mind so that intense scrubbing may not lead to redness and rashes.
  • Additionally, with increasing awareness of personal hygiene among consumers, consumers prefer novel products that help maintain personal hygiene and clear skin. Products that claim to enhance skin profile are gaining importance in the market, resulting in numerous product launches. For instance, in June 2022, Plum BodyLovin's company operating in the market launched its new collection of body care products, including body scrubs. Plum BodyLovin' Minions Goin' Bananas Body Scrub is claimed to be manufactured from walnut powder, oat oil, and biodegradable cellulose beads that help maintain smooth and healthy skin.

Body Scrub Market Trends

Paraben Free Skin Care Products are Gaining Momentum

  • The growing consumer desire to improve body appearance has changed the mindset of people. With the popularization of organic products, products with synthetic compounds like propylparaben and butylparaben are no longer considered safe for use. Though many skin-care markets still derive a significant share of sales from products with parabens and many other undesirable ingredients, the shift to paraben-free is highly noticeable, with increasing consumer preference for paraben-free and sulfate-free products.
  • Moreover, these scrubs are often used for their additional advantages, such as imparting smoother texture and claiming to enhance moisture absorption by the skin, among other benefits. Manufacturers in the market are offering a variety of scrubs, such as lavender body scrubs, charcoal scrubs, coffee scrubs, and other natural-based scrubs, to attract consumers. Hence, products with paraben-free claims are gaining favor among consumers in the market.

Asia Pacific Holds the Largest Market Share

  • Consumers in the Asia Pacific market demonstrate a heavy inclination towards using skin care products, including the frequent use of scrubs, because of highly sensitive skin. The rising internet penetration in India and China, which accommodate a vast population, is the prime reason for the increasing e-commerce in the region. Coffee-based body scrubs are gaining importance in the market for their exfoliating and skin-nourishing functionality. Thus, coffee scrubs have been gaining popularity in the region in recent years due to their functionality. For instance, Mandy T, an Asian brand, uses caffeine from Arabic coffee granules to reinvigorate the skin.
  • Moreover, brands operating in the region focus on expanding their portfolio to attract consumers with the benefits of using caffeinated products. For instance, in November 2022, mCaffeine brand operating in India launched its new coffee-based body scrub. Coffee body scrub with almonds and berries claims functions such as mild exfoliation, removal of dry tan and dead skin, and moisturization.

Body Scrub Industry Overview

Scrubbing the body not only makes the skin look fresh, rejuvenated, and revitalized but also makes it appear vibrant and youthful, moisturizing the skin simultaneously. Owing to the dual-purpose fulfillment, manufacturers in the global market have introduced body scrubs in different dimensions ranging from scrubs for varied skin types to scrubs from different origins. Market leaders like The Body Shop, Lancome Paris, Procter & Gamble, L'Oreal, and Estee Lauder have been striving to establish and consolidate their positions in the scrub market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Herbal
    • 5.1.2 Organic
    • 5.1.3 Chemical
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Powder
    • 5.2.2 Gel or Liquid
    • 5.2.3 Cream
  • 5.3 Skin Type
    • 5.3.1 Sensitive
    • 5.3.2 Normal
    • 5.3.3 Dry
    • 5.3.4 Oily
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.4.3 Online Retail Stores
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Spain
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 Germany
      • 5.5.2.4 France
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Russia
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal SA
    • 6.3.2 Procter & Gamble
    • 6.3.3 The Body Shop International Limited,
    • 6.3.4 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.5 Lancome Paris
    • 6.3.6 Home & body Co
    • 6.3.7 BlissWorld Inc
    • 6.3.8 3LAB Skincare
    • 6.3.9 Johnson & Johnson Consumer Inc.
    • 6.3.10 VISAGE PURE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US