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市場調査レポート
商品コード
1445484

アロエベラベースの飲料: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Aloe Vera-Based Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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アロエベラベースの飲料: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アロエベラベースの飲料市場規模は、2024年に1億5,516万米ドルと推定され、2029年までに2億6,028万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.90%のCAGRで成長します。

アロエベラベースの飲み物- マーケット

主なハイライト

  • ビタミン欠乏症に対する意識の高まりにより、アロエベラベースの飲料の需要が消費者の間で高まっており、このような飲料の成長が促進されています。植物抽出物には、必須ビタミンやミネラル、天然の糖や薬剤、アミノ酸、免疫系を刺激して治癒を促進する酵素など、200を超える生物学的に活性な成分が含まれています。アロエベラベースの飲料は、糖尿病患者、心臓病患者、アレルギー患者にも推奨されており、世界レベルでの市場の成長をさらに補っています。
  • また、ヘルスケア、化粧品、食品、その他の用途など、複数の目的でのアロエベラの応用の増加がこれらの市場を支え、予測年におけるアロエベラベースの飲料の成長をさらに補完します。しかし、そのような飲料によって引き起こされる膨満感や消化の問題は、市場の抑制要因として作用すると予想されます。

アロエベラベースの飲料市場動向

アロエベラベースのジュースがさらなる成長を示す

  • アロエベラベースの飲料には、肌の弾力性を維持し、乾燥やしわを軽減するのに役立つなど、複数の利点をもたらすアミノ酸と、水分が皮膚細胞に結合して余分な水分補給を助けることで水分補給力を高める多糖類が含まれています。
  • アロエベラベースのジュースには、紫外線によるダメージから肌を守る強力な抗酸化物質であるビタミンA、C、Eが豊富に含まれています。さらに、アロエベラに含まれるオーキシンとジベレリンは、傷の治癒と炎症との闘いに役立ちます。
  • アロエベラジュースには、いくつかの健康上の利点をもたらし、皮膚の状態を治療し、皮膚の外観を改善するのに役立つ抗酸化物質が含まれています。また、アロエベラジュースは血糖値と血中脂肪酸を改善し、抗菌作用により歯と口腔の健康を改善する可能性があります。したがって、そのようなすべての要因が、世界レベルでのアロエベラベースの飲料の市場需要と成長をサポートすることは間違いありません。

アジア太平洋地域でアロエベラベースの飲料の需要が増大

  • アジア太平洋地域の消費者は、健康的なライフスタイルの実践に好みや選択を移しており、ジム、エクササイズ、ヨガを行うことで健康に気を配るようになっています。健康を維持しようとするこの傾向は、アロエベラを含むオーガニックおよび天然製品の消費をサポートし、地域全体でアロエベラベースの飲料の需要を刺激しています。
  • さらに、インドや中国の新興市場で革新的なオーガニック、ナチュラル製品を提供することで市場関係者の浸透が高まっており、アロエベラベースの飲料の需要が高まる可能性があります。また、人口の増加と相まって一人当たりの所得水準の上昇により、アロエベラベースの飲料の需要が高まる可能性があります。
  • アロエベラドリンクの需要は世界的にかなり高いですが、アジア太平洋市場では人工ドリンクよりも天然ドリンクの需要が急速に増加しています。ニーズに合ったアロエベラドリンクが人々の選択肢になりつつあります。したがって、上記のすべての要因が、この地域のアロエベラベースの飲料に対する市場の需要をサポートすることは間違いありません。

アロエベラベースの飲料業界の概要

世界のアロエベラベースの飲料市場は、市場に多くの企業が存在するため、非常に競争が激しくダイナミックです。著名な市場関係者は、売上と市場シェアを拡大するための重要な差別化戦略として製品イノベーションに取り組んでいます。新鮮なアロエベラの果肉とジェルを使用し、粉末、保存料、導入遺伝子、人工香料、人工色素を含まないアロエベラドリンクが市場に導入されました。その他のイノベーションには、オーガニック、非遺伝子組み換え、ビーガンのドリンクが含まれており、これらはメーカーに、ドリンク全体の栄養上の利点を改善するための関連強化技術を探求するための基本的なアイデアを提供します 。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ホットドリンク
    • ボトル入りドリンク
    • 濃縮果汁
    • アロエベラ水
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニ/食料品店
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • OKF
    • Alterfood
    • Houssy Global
    • Grace Foods
    • Simplee Aloe
    • Forever Living Products
    • Okyalo
    • Tory's Choice Inc.
    • Veganic

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 67534

The Aloe Vera-Based Drinks Market size is estimated at USD 155.16 million in 2024, and is expected to reach USD 260.28 million by 2029, growing at a CAGR of 10.90% during the forecast period (2024-2029).

Aloe Vera-Based Drinks - Market

Key Highlights

  • The demand for aloe vera-based drinks is rising among consumers due to rising consciousness towards vitamin-deficiency conditions promoting the growth of such drinks. The plant extracts contain over 200 biologically-active components, including essential vitamins and minerals, natural sugars and agents, amino acids, and enzymes that stimulate the immune system and promote healing. Aloe Vera-based drinks are recommended for diabetics, heart patients, and allergies as well, which is further supplementing the market growth at the global level.
  • Also, the rising application of aloe vera for multiple purposes such as health care, cosmetics, food, and other applications supports these markets, further complementing the growth of aloe vera-based drinks in forecast years. However, bloating and digestive issues caused by such drinks are expected to act as market restraining factors.

Aloe Vera-Based Drinks Market Trends

Aloe Vera based Juices to Witness Higher Growth

  • Aloe vera-based drinks contain amino acids which offer multiple benefits, such as it helps in retaining skin elasticity and helps to reduce dryness and wrinkles, and polysaccharides, which add extra hydrating power by helping moisture bind to skin cells for extra hydration.
  • Aloe vera-based juices contain ample quantities of vitamins A, C, and E, all potent antioxidants that protect skin from UV light damage. Moreover, auxins and gibberellins present in Aloe Vera help heal wounds and fight inflammation.
  • Aloe vera juice contains antioxidants that offer several health benefits, help treat skin conditions and improve skin appearance. Also, aloe vera juices improve blood sugar levels and blood fatty acids, and antibacterial properties may improve dental and oral health. Thus, all such factors are bound to support the market demand and growth for aloe vera-based drinks across the global level.

Asia Pacific Region Witnessing Augmented Demand for Aloe Vera-based Drinks

  • Consumers in the Asia-Pacific region are shifting their preferences and choices towards healthy lifestyle practices and increasingly taking care of their health by doing gym, exercises, and yoga. This trend towards staying healthy supports consuming organic and natural products, including aloe vera, and fuelling the demand for aloe vera-based drinks across the region.
  • Furthermore, the rising penetration of market players by offering innovative, organic, and natural products in the emerging markets of India and China is likely to boost the demand for aloe vera-based drinks. Also, the increasing per capita income levels coupled with a growing population will likely boost the demand for aloe vera-based drinks.
  • Although the demand for Aloe Vera drinks is fairly high globally, the Asia Pacific market is rapidly increasing owing to the demand for natural drinks over artificial ones. Aloe Vera drinks, compatible with the need, are becoming people's choice. Therefore, all the above-mentioned factors are bound to support the market demand for aloe vera-based drinks in the region.

Aloe Vera-Based Drinks Industry Overview

The global aloe vera-based drinks market is highly competitive and dynamic, attributed to the presence of ACmany players in the market. Prominent market players are involved in product innovation as a key differentiating strategy to enhance sales and market share. Aloe Vera drinks with fresh aloe vera pulp and gel, no powder, no preservatives, no transgene, no artificial flavor, and no artificial pigment have been introduced in the market. Other innovations include organic, non-GMO, and vegan drinks that provide the manufacturers with a base idea to explore the related fortification techniques to improve the nutritional benefits of the drink, on the whole. Alterfood, OKF, Forever Living Products, Houssy Global, and Simplee Aloe are some of the market's major players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Hot drinks
    • 5.1.2 Bottled drinks
    • 5.1.3 Juice Concentrates
    • 5.1.4 Aloe Vera water
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 OKF
    • 6.3.2 Alterfood
    • 6.3.3 Houssy Global
    • 6.3.4 Grace Foods
    • 6.3.5 Simplee Aloe
    • 6.3.6 Forever Living Products
    • 6.3.7 Okyalo
    • 6.3.8 Tory's Choice Inc.
    • 6.3.9 Veganic

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US