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市場調査レポート
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1444929

米ぬか油:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Rice Bran Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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米ぬか油:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

米ぬか油の市場規模は、2024年に5億3,267万リットルと推定され、2029年までに7億1,418万リットルに達すると予想され、予測期間(2024年~2029年)中に6.04%のCAGRで成長する見込みです。

米ぬか油- 市場

米ぬか油市場は、消費者の健康意識の高まりと、マイルドな風味、自然な味、そして豊富な栄養成分により、栄養価が高く脂肪を含まない食品・飲料に対する高い需要によって牽引されています。米ぬか油は、アジア太平洋のほとんどの料理で幅広く使用されています。これらの要因により、市場での食用油の販売が促進されます。たとえば、カナダ農業・アフリカ食品庁によると、2021年の中国における食用油の小売売上高は1,548万米ドルと推定されています。最近では、人工的な添加物を一切使用せず、レシピに自然な味を与える有機米ぬか油が小売消費者の間で人気を集めています。市場の成長に寄与するその他の要因としては、多数の用途分野、メーカーによる積極的なプロモーションキャンペーン、先進国および新興市場における高い普及率などが挙げられます。

米ぬか油の消費を支持する規制当局により、市場の成長がさらに促進されました。たとえば、世界保健機関(WHO)とアメリカ心臓協会は、米ぬか油の一価不飽和、多価不飽和、飽和脂肪の組成が他のほとんどの植物油の組成よりもはるかに安全であるとして、米ぬか油の使用を承認しました。これらの規制により、市場のメーカーは消費者を引き付けるために小売市場での製品を増やすことが容易になりました。スーパーマーケット/ハイパーマーケットおよびコンビニエンスストアは、消費者が頻繁に市場を訪れるこれらの小売店で米ぬか油が広範囲に小売されているため、米ぬか油の流通において重要な役割を果たしています。

米ぬか油市場動向

米の生産量の増加が市場の成長を牽引

世界の米生産量の増加により、市場の需要も増加しています。世界的には、この米生産量の増加により、米ぬか油市場の収益が拡大しています。米国農務省の2022年世界農業生産によると、2020年度から2021年度の精米生産量のトップは中国、インド、インドネシアで、それぞれ1億4,830万トン、1億2,227万トン、3,530万トンでした。このことが、米ぬか油の生産においてこれらの国の高い地位につながっています。インドは米ぬか油の世界最大の生産国の一つであり、心臓に優しい油を食事に取り入れることの重要性を認識する消費者が増えています。インド政府経済統計局によると、2021年のインド全土の米収量は1ヘクタールあたり約2,700キログラムと推定され、1ヘクタールあたり約2,600キログラムから増加しました。政府は食用油の需要と供給に対応するために世界中でさまざまな措置を講じています。さまざまな生産者や投資家が有機食用油の量的制限を解除し、米ぬか油市場の成長につながりました。

アジア太平洋は最大の市場

アジア太平洋が比較的高い販売量シェアを占めています。地域全体、特にインドで原料が容易に入手できるため、世界の米ぬか油市場で大幅な成長が見込まれています。この地域の主な生産国はインド、中国、日本、タイです。インドは世界最大の消費地です。食用油で調理することの健康上の利点は、オーストラリアの消費者が米ぬか油を好む主な理由の1つです。心臓発作を防ぎ、コレステロールの吸収を低下させます。

たとえば、2021年6月、インド政府消費者省はインドで強化米ぬか油を発売しました。この米ぬか油は、インドの最高の農業マーケティング組織、つまりインド国立農業協同組合マーケティング連盟(NAFED)のもとで販売されました。さらに、ビタミンA、α-オリザノール、フィトステロールが豊富に含まれており、多くの薬効成分が含まれています。

米ぬか油業界の概要

米ぬか油市場は競争が激しく、小規模な地域プレーヤーがいくつか存在します。市場は細分化されており、主要なプレーヤーとしては、Cargill, Incorporated、Ricela Group of Companies、Adani Wilmar Ltd、Emami Agrotech Ltd、Rice King Oil Groupなどが挙げられます。新製品の開発とともに、企業の合併、拡大、買収、パートナーシップが強調されており、これらは消費者の間でのブランドの存在感を高めるために大手企業が採用する戦略的アプローチとして機能します。大手企業は、顧客ロイヤルティを獲得するために認証によって製品の品質を強化すると考えています。たとえば、Zhejiang Delekang Food Limitedは、(適正製造プロセス)GMP認証、ISO14001、ISO9001、グリーンエンタープライズ、QS認証、OHSMS18000、CNCA/CTS008-2008などのさまざまな認証を取得しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー
    • 有機
    • 従来型
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した主な戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Adani Wilmar Ltd.
    • Cargill, Incorporated
    • King Rice Oil Group
    • Ricela Group of Companies
    • Emami Group(Emami Agrotech Ltd.)
    • AP Solvex Ltd.
    • 3F Industries Ltd.
    • Zhejiang Delekang Food Co. Ltd
    • Marico Limited
    • Modi Naturals Ltd.
    • TSUNO Group Co., Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64860

The Rice Bran Oil Market size is estimated at 532.67 Million liters in 2024, and is expected to reach 714.18 Million liters by 2029, growing at a CAGR of 6.04% during the forecast period (2024-2029).

Rice Bran Oil - Market

The rice bran oil market is driven by rising consumer health consciousness and high demand for nutritional and fat-free food and beverages owing to its mild flavor, neutral taste, and rich nutrient content. Rice bran oil is extensively used in culinary activities across most Asia-Pacific cuisine. These factors propel the sales of edible oils in the market. For instance, According to Agriculture and Afri Food Canada, the retail sales value of edible oils in China is estimated to be USD 15.48 million in 2021. In recent times, organic rice bran oil has gained popularity among retail consumers as it comes with no artificially added ingredients and imparts a natural taste to the recipe. Other factors responsible for the market's growth include numerous application areas, aggressive promotional campaigns by manufacturers, and high penetration in developed and emerging markets.

Regulatory bodies favoring the consumption of rice bran oil have further boosted the market growth. For instance, the World Health Organization (WHO) and the American Heart Association have approved the use of rice bran oil, stating that its monounsaturated, polyunsaturated, and saturated fats composition is much safer than the composition of most other vegetable oils. These regulation has facilitated the manufacturers in the market to increase their offerings in the retail market to attract consumers. Supermarkets/hypermarkets and convenience stores play an essential role in the distribution of rice bran oil, as they are extensively retailed in these retail establishments, which the consumers frequently visit in the market.

Rice Bran Oil Market Trends

Increase in Production of Rice Drives the Market Growth

The increasing level of rice production worldwide has led to increased market demand. Globally, this rise in rice production has escalated the market revenues in the rice bran oil market. According to the United States Department of Agriculture's World Agricultural Production 2022, China, India, and Indonesia were the top producers of milled rice in the financial year 2020-21, with 148.3 million metric tons, 122.27 million metric tons, and 35.3 million metric tons, respectively. This leads to the high standing of these countries in producing rice bran oil. India has been one of the largest producers of rice bran oil globally, with an increasing number of consumers realizing the importance of incorporating heart-friendly oil into their diet. According to the Directorate of Economics and Statistics, the Government of India, in 2021, the rice yield across India was estimated to be approximately 2.7 thousand kilograms per hectare, an increase from about 2.6 thousand kilograms per hectare. The government takes various measures worldwide to meet the supply and demand of edible oils. Different growers and investors have lifted the quantitative restrictions on organic edible oils, which has led to the growth of the rice bran oil market.

Asia-Pacific is the Largest Market

Asia-Pacific accounts for a relatively high volume share. It is expected to grow significantly in the global rice bran oil market because of the easy availability of raw materials across the region, particularly in India. The major producers in the region are India, China, Japan, and Thailand. India is the world's largest consumption area. The perceived health benefits of cooking in edible oil are one of the primary reasons Australian consumers prefer rice bran oil. It prevents heart attack and helps lower cholesterol absorption.

For instance, in June 2021, the Ministry of Consumer Affairs, Government of India launched fortified rice bran oil in India. This rice bran oil was marketed under the apex Agri-marketing organization of India, viz, National Agricultural Cooperative Marketing Federation of India Ltd (NAFED). Moreover, it is a rich source of Vitamin A, γ-oryzanol, and phytosterols and contains many medicinal properties.

Rice Bran Oil Industry Overview

The rice bran oil market is highly competitive and has several small and regional players. The market is fragmented, and the major players include Cargill, Incorporated, Ricela Group of Companies, Adani Wilmar Ltd, Emami Agrotech Ltd, and Rice King Oil Group. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies, along with new product development, which work as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Major companies believe in strengthening their product quality with certifications to gain customer loyalty. For instance, Zhejiang Delekang Food Limited has different certifications like the (Good Manufacturing Process) GMP certificate, ISO14001, ISO9001, Green Enterprise, QS certificate, OHSMS18000, and CNCA/CTS008-2008.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Category
    • 5.1.1 Organic
    • 5.1.2 Conventional
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategies Adopted by the Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Adani Wilmar Ltd.
    • 6.3.2 Cargill, Incorporated
    • 6.3.3 King Rice Oil Group
    • 6.3.4 Ricela Group of Companies
    • 6.3.5 Emami Group (Emami Agrotech Ltd.)
    • 6.3.6 AP Solvex Ltd.
    • 6.3.7 3F Industries Ltd.
    • 6.3.8 Zhejiang Delekang Food Co. Ltd
    • 6.3.9 Marico Limited
    • 6.3.10 Modi Naturals Ltd.
    • 6.3.11 TSUNO Group Co., Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS