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市場調査レポート
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1444917

皮革製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Leather Goods - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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皮革製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

皮革製品市場規模は2024年に3,048億米ドルと推定され、2029年までに3,762億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.30%のCAGRで成長します。

革製品-マーケット

衣料品業界では、その耐久性と高級な外観により、皮革の使用が増加しており、衣料品製造に最適です。これは、現在市場での皮革の普及を促進する主要な要因の1つです。さらに、予測期間中に革製品を宣伝するジャケット、靴、バッグ、その他のアクセサリーなどの革製品を紹介するファッションショーの結果、革製品の人気はますます高まっています。市場関係者は、消費者の需要を満たし、忠実な顧客ベースを維持するために、革新的でトレンディーな製品を導入しており、市場の成長に貢献しています。

さらに、消費者はコンパクトでスタイリッシュな革製品や鞄を好みます。ファッション動向の変化に伴い、レザーブレスレット、ネックレス、手袋などのメンズアクセサリーの人気が高まっています。したがって、今後数年間でファッション動向は大きく変化する可能性があり、それが業界の成長につながるでしょう。さらに、皮革産業に対する政府の支援の拡大により、市場の成長がさらに促進されています。たとえば、インドでは、自動ルートによる皮革製品の製造には100% FDIが許可されています。 2000年 4月から2021年 9月までの間、皮革、皮革製品、ピッカー業界の累積海外直接投資(FDI)流入額は2億1,869万米ドルでした。

皮革製品市場動向

高級品の需要の増加

人々の支出が増えるにつれて、贅沢品への需要も高まりました。これらの商品は多くの場合、個人の中にある達成感を象徴し、より高い自尊心を与えます。欧州と北アメリカ人は、世帯収入が高いため、贅沢品に最も支出することが知られています。この件に関してはアジア地域でも上昇傾向が見られます。革製品は高級品の主要な部分を占めています。高級皮革製品には高級なハンドバッグ、アクセサリー、靴などがあり、富裕層にアピールします。

したがって、企業は贅沢な顧客を引き付けるために新製品を発売して製品ポートフォリオを拡大しています。たとえば、2022年 8月に、高級ブランドのアマンエッセンシャルズは、幅広いラインナップの中で最初の革製品のコレクションを発売しました。ブランドの新しいレザーコレクションには、パスポートケース、ハンドバッグ、財布などに加え、19アイテムが含まれます。新しいコレクションのレザーアイテムは、職人が手作業で作った子牛、子羊、山羊の皮から調達した本物の革を使用し、伝統的な職人のプロセスにインスピレーションを得たプロセスを使用して、イタリアとフランスで手作りされています。

さらに、男女のファッション意識の高まりに伴い、さまざまなブランドがメンズセグメントの製品ポートフォリオを拡大しています。従来の高級ブランドに加えて、手頃な価格の高級ブランドの市場セグメントも成長しています。その結果、多くの新興企業が消費者のニーズに応えるカスタマイズされた豪華な製品を開発しました。たとえば、1 Atelierのレザーハンドバッグは、色と金具の両方をカスタマイズできます。これらの製品の売上は、高いブランド認知と高い単価によって牽引されています。

欧州が革製品の最大の消費国に浮上

欧州市場を成長させている主な要因としては、国内外のプレーヤーの多さ、新製品や技術、オンラインショッピングの台頭、ソーシャルメディアプラットフォームの利用などが挙げられます。ファッション意識の高まり、可処分所得の増加、また、魅力的なバッグに対する需要の増加により、この地域の旅行かばんや革製品の販売が促進されています。さらに、旅行やユニークな体験に対する消費者の関心の高まりにより、消費者がますます高品質のアイテムを求めるようになり、特に高級品セグメントにおいて、旅行用バッグなどの革製品の需要が高まっています。さらに、フランスやイタリアなどのファッション先進国の強い存在感により、この地域は依然として市場最大の消費国となっています。

国際皮革貿易において、欧州は重要な役割を果たしています。国連同志データベースによると、2021年にフランスに輸入された皮革製品の数は大幅に増加し、前年の42億米ドルから約52億2,000万米ドルに達しました。さらに、皮革はEU産業からの世界最大の国際輸出品です。国際貿易センターの報告によると、2021年に欧州から輸出された皮革製品は約319億米ドル(前年の248億米ドル)となった。原材料と皮革の点で、欧州連合は最も価値の高いカーフスキンの一部を生産しています。欧州連合の皮なめし業者の大半は家族経営の中小企業であり、地域に集中しています。原材料と輸出市場の入手可能性は、欧州連合内の皮なめし業者にとって非常に重要です。

皮革製品業界の概要

皮革製品市場は競争が激しいです。組織化されたセクターでは、少数の主要なプレーヤーが主要な市場シェアを保持していますが、組織化されていないセクターでは、多くの小規模なプレーヤーが市場シェアを獲得するために競争しています。 Adidas、Samsonite、Keringは世界市場における著名なプレーヤーです。大手企業は、履物、アクセサリー、鞄などの商品の現在のファッション動向に合わせて、消費者の興味に応える新製品を市場に導入することに重点を置いています。革製品市場での優位性を強化するために企業が好む次の戦略は拡大です。大手企業は、増大する需要に対応し、市場開拓戦略を強化するために、常に生産施設や小売店の拡大に努めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • フットウェア
    • ラゲッジ
    • アクセサリー
  • 流通チャネル別
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Kering SA
    • Hermes
    • Samsonite IP Holdings S.AR.L.
    • Tapestry Inc.
    • Adidas AG
    • Prada
    • LVMH
    • Capri Holdings Limited
    • Moncler SpA
    • Compagnie Financiere Richemont SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64537

The Leather Goods Market size is estimated at USD 304.80 billion in 2024, and is expected to reach USD 376.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.30% during the forecast period (2024-2029).

Leather Goods - Market

In the clothing industry, there is an increased use of leather due to its durable nature and premium appearance, which make it an excellent choice for clothing production. This is one of the major factors driving the uptake of leather in the market at the moment. Furthermore, leather goods are becoming increasingly popular as a result of fashion shows that showcase leather goods like jackets, shoes, bags, and other accessories that are promoting leather goods in the forecast period. The market players are introducing innovative and trendy products to meet the demands of the consumers and to maintain a loyal customer base, which is contributing to the growth of the market.

Additionally, consumers prefer compact and stylish leather goods and luggage. With changing fashion trends, men's accessories like leather bracelets, necklaces, and gloves are becoming increasingly popular. Thus, in the coming years, fashion trends are likely to change significantly, which will help to grow the industry. Furthermore, the growing government support for the leather industry is further driving market growth. For instance, in India, 100% FDI is allowed for the manufacturing of leather products through an automatic route. Between April 2000 and September 2021, the cumulative foreign direct investment (FDI) inflow in the case of the leather, leather goods, and pickers industries was USD 218.69 million.

Leather Goods Market Trends

Increased Demand for Luxury Goods

As people's spending money has gone up, the demand for luxury goods has also gone up.These goods often symbolize a sense of accomplishment within individuals, giving them higher self-esteem. Europeans and North Americans are known to spend most on luxury goods, owing to their higher household incomes. An upward thrust can be seen in this matter in the Asian region as well. Leather goods form a major part of luxury goods. Luxury leather products include exclusive handbags, accessories, and shoes, which appeal to affluent individuals.

Hence, the companies are expanding their product portfolios with new product launches to attract extravagant customers. For instance, in August 2022, luxury brand Aman Essentials launched the first collection of leather products in its extensive range. In addition to passport cases, handbags, wallets, and more, the brand's new Leather Collection includes 19 items. Using authentic leathers sourced from artisanal calf, lamb, and goat skins, each of the leather items in the new collection is handcrafted in Italy and France using a process that is inspired by traditional artisanal processes.

Furthermore, various brands are expanding their product portfolios in the men's segment as fashion consciousness grows among men and women. There is also a growing segment of the market for affordable luxury brands in addition to traditional luxury brands. As a result, a number of startups have created customized luxurious products that cater to the needs of consumers. A leather handbag from 1 Atelier, for example, can be customized in both color and hardware. Sales of these products are driven by their strong brand recognition and high unit price.

Europe Emerges as the Largest Consumer of Leather Goods

Some of the main things that are making the European market grow are the large number of local and international players, new products and technologies, the rise of online shopping, and the use of social media platforms.The increasing fashion consciousness, rising disposable incomes, and increasing demand for attractive bags drive the sales of luggage and leather goods in the region. Moreover, the growing interest in travel and unique experiences among consumers is boosting the demand for leather goods, such as luggage bags, especially in the luxury segment, as consumers increasingly look for high-quality items. Furthermore, with the strong presence of fashion-driven countries such as France and Italy, the region remains the market's largest consumer.

In the international leather trade, Europe plays an important role. According to the UN Comrade database, in 2021, the number of leather goods imported into France increased significantly, reaching approximately USD 5.22 billion, up from USD 4.2 billion in the previous year. Additionally, leather is the world's largest international export from the EU industry. Among the leather goods exported by Europe in 2021, approximately USD 31.9 billion, compared to USD 24.8 billion the previous year, was reported by the International Trade Centre. In terms of raw materials and leather, the European Union produces some of the highest-valued calfskins. A majority of tanners in the European Union are family-owned, small- and medium-sized enterprises with strong regional concentrations. The availability of raw materials and export markets is crucial for tanners in the European Union.

Leather Goods Industry Overview

The leather goods market is highly competitive. In the organized sector, a few key players hold a major market share, whereas in the unorganized sector, many small players are competing to gain market share. Adidas, Samsonite, and Kering are some prominent players in the global market. Major players are focusing on introducing new product offerings in the market to cater to the interests of consumers as per the ongoing fashion trend among goods like footwear, accessories, and luggage bags. Expansion is the next strategy preferred by companies to strengthen their dominance in the leather goods market. Major players are constantly trying to expand their production facilities or retail outlets to accommodate the growing demand and strengthen their strategies for market development.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defintion
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Footwear
    • 5.1.2 Luggage
    • 5.1.3 Accessories
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Position Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kering SA
    • 6.3.2 Hermes
    • 6.3.3 Samsonite IP Holdings S.AR.L.
    • 6.3.4 Tapestry Inc.
    • 6.3.5 Adidas AG
    • 6.3.6 Prada
    • 6.3.7 LVMH
    • 6.3.8 Capri Holdings Limited
    • 6.3.9 Moncler SpA
    • 6.3.10 Compagnie Financiere Richemont SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS