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市場調査レポート
商品コード
1444633

ポリイミド(PI):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Polyimides (PI) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 273 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ポリイミド(PI):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 273 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ポリイミド市場規模は2024年に54億6,000万米ドルと推定され、2029年までに76億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.84%のCAGRで成長します。

ポリイミド(PI)- 市場

市場需要を支援する家庭用電化製品への大きな需要

  • ポリイミドは、高温や腐食環境に耐えられる高性能プラスチックです。非粘着性および低摩擦特性により、航空宇宙、エレクトロニクス、自動車、電気通信などのさまざまなエンドユーザー産業の用途に適しています。
  • 2022年には、電気・電子分野が数量ベースで最大の市場シェアを占めました。企業が在宅勤務モデルを採用し始め、人々がホームオフィスを設立し始めたことにより、消費者がラップトップ、携帯電話、スマートデバイスなどの家庭用電化製品に大きくシフトしたことで、家庭用電化製品の需要が急増し、ポリイミドの消費が増加しました。世界の家庭用電化製品の売上高は、2023年に1兆1,030億米ドルに成長すると予測されており、2023年から2027年にかけて毎年 2.17%増加すると予想されています。
  • 航空宇宙は2番目に大きいセグメントであり、予測期間(2023~2029年)中に金額ベースで7.78%のCAGRで推移する可能性があり、最も急成長しているセグメントでもあります。この成長は、世界中で航空宇宙部品の生産が増加したことに起因すると考えられます。例えば、航空宇宙産業の生産収益は、2021年の4,300億米ドルに対し、2022年には4,660億米ドルに達しました。欧州の航空宇宙分野はポリイミドの最大の消費者であり、そのうちフランスは2022年に欧州市場の数量ベースで28.83%のシェアを占め、欧州最大のポリイミド消費者となっており、世界のトップとなっています。フランスには、Dassault AviationやAirbusなど、複数の世界の航空宇宙部品および航空機メーカーの本拠地があります。業界の確立された性質もポリイミドの需要を支えています。

中国と日本がアジア太平洋のPIの成長を支配する

  • アジア太平洋は、2022年のポリイミド消費量において最大のセグメントでした。予測期間中に金額ベースで7.10%のCAGRで推移すると予測されており、4番目に急成長しているセグメントとなります。この成長は、2022年の地域全体のポリイミド消費量のそれぞれ59%と13%を占めた中国や日本などの国によるものと考えられます。
  • 中国の電気・電子産業はポリイミドの主要消費国であり、2022年には中国全体のポリイミド消費量の50%を占める。企業が在宅勤務モデルを導入し始めたことにより、ラップトップやモバイルなどの家庭用電化製品の需要が大幅に増加したためです。そして人々がホームオフィスを設立し始めると、国内のポリイミドの需要が増加しました。中国の家庭用電化製品部門は2023年までに2,576億米ドルの収益を生み出すと予測されており、この傾向は今後も続くと予想されます。
  • アラブ首長国連邦は中東で最も急速に成長している地域であり、最も急速に成長している地域の1つです。予測期間[2023年から2029年]中に、金額ベースで8.98%のCAGRで推移する可能性があります。この国の電気・電子分野は、最も急速に成長しているエンドユーザーです。電気・電子機器の生産額は、2022年の390億米ドルから2029年には730億米ドルに達すると予想されています。同国のエレクトロニクス市場は、2023年の24億1,000万米ドルから2027年には約33億2,000万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

世界のポリイミド(PI)市場動向

エレクトロニクス産業の技術進歩は成長を促進する可能性がある

  • 電子製品の技術革新の急速なペースにより、新しくて高速な電気製品や電子製品に対する一貫した需要が高まっています。 2022年の電気・電子機器の世界収益は5兆8,070億米ドルで、アジア太平洋が74%の市場シェアを占め、次いで欧州が13%のシェアを占めています。世界の電気・電子市場は、予測期間中に6.71%のCAGRで推移すると予想されます。
  • 2018年、アジア太平洋地域は、中国、韓国、日本、インド、 ASEAN諸国の急速な工業化により力強い経済成長を遂げました。 2020年はパンデミックの影響で、チップ不足やサプライチェーンの非効率化により世界の電気・電子生産が減速し、売上高の伸び率が前年比0.1%と停滞しました。この成長は、パンデミックの間、人々が屋内に留まることを余儀なくされたため、リモートワークやホームエンターテイメントのための家庭用電化製品の需要によって牽引されました。
  • デジタル化、ロボティクス、仮想現実、拡張現実、IoT(モノのインターネット)、5G接続などの先端技術に対する需要は、予測期間中に増加すると予想されます。世界の電気および電子機器の生産は、2027年に5.9%の成長率を記録すると予想されています。技術の進歩の結果、家庭用電化製品の需要は予測期間中に増加すると予想されます。例えば、世界の家庭用電化製品産業の収益は、2023年の7,191億米ドルに対し、2027年には約9,046億米ドルに達すると予測されています。その結果、技術開発は、2023年の電気・電子製品の需要を牽引すると予測されています。予測期間。

ポリイミド(PI)業界の概要

ポリイミド(PI)市場は細分化されており、上位5社が32.57%を占めています。この市場の主要企業は、DuPont、株式会社カネカ、PIアドバンストマテリアルズ、東レ株式会社、UBE Corporation(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • エンドユーザーの動向
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築と建設
    • 電気および電子
    • 包装
  • 規制の枠組み
    • アルゼンチン
    • オーストラリア
    • ブラジル
    • カナダ
    • 中国
    • 欧州連合
    • インド
    • 日本
    • マレーシア
    • メキシコ
    • ナイジェリア
    • ロシア
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • 韓国
    • アラブ首長国連邦
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(米ドルでの金額と量での市場規模、2029年までの予測、および成長見通しの分析を含む)

  • エンドユーザー業界
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 電気および電子
    • 産業および機械
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • アフリカ
      • 国別
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他アフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • China Wanda Group
    • DuPont
    • Jiaozuo Tianyi Technology Co., Ltd.
    • Kaneka Corporation
    • Mitsui Chemicals, Inc.
    • PI Advanced Materials Co., Ltd.
    • SZRH Film Technology Group
    • Taimide Tech. Inc.
    • Toray Industries, Inc.
    • UBE Corporation

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

目次
Product Code: 50844

The Polyimides Market size is estimated at USD 5.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.84% during the forecast period (2024-2029).

Polyimides (PI) - Market

Significant demand for consumer electronics to aid market demand

  • Polyimides are high-performance plastics that can withstand high temperatures and corrosive environments. Due to their non-adhesive and low friction properties, they are suitable for applications in various end-user industries like aerospace, electronics, automotive, and telecommunications.
  • The electrical and electronics segment occupied the largest market share by volume in 2022. A significant shift of consumers toward consumer electronics like laptops, mobile phones, and smart devices as companies began adopting work-from-home models and people began setting up home offices caused a surge in demand for consumer electronics, which increased the consumption of polyimides. Global consumer electronics revenue is projected to grow to USD 1103 billion in 2023 and is expected to grow annually by 2.17% between 2023 and 2027.
  • Aerospace is the second-largest segment and is likely to register a CAGR of 7.78% by value during the forecast period (2023-2029), making it the fastest-growing segment as well. This growth can be attributed to the increased production of aerospace components worldwide. For instance, aerospace production revenue reached USD 466 billion in 2022 compared to USD 430 billion in 2021. The European aerospace segment is the largest consumer of polyimides, of which France held 28.83% of the European market share by volume in 2022, making it the largest consumer of polyimides in Europe. France is home to multiple global aerospace components and aircraft manufacturers, such as Dassault Aviation and Airbus. The well-established nature of the industry has also supported the demand for polyimides.

China and Japan to dominate Asia-Pacific growth of PI

  • Asia-Pacific was the largest segment in terms of consumption of polyimides in 2022. It is predicted to register a CAGR of 7.10% in terms of value during the forecast period, making it the fourth fastest-growing segment. This growth can be attributed to countries like China and Japan, which accounted for 59% and 13%, respectively, of the region's overall polyimide consumption in 2022.
  • China's electrical and electronics industry is the major consumer of polyimides, accounting for 50% of the country's overall polyimide consumption in 2022. Owing to a significant increase in the demand for consumer electronics like laptops and mobiles as companies began adopting work-from-home models and people started setting up home offices, the demand for polyimides increased in the country. This trend is expected to continue in the future as China's consumer electronics segment is projected to generate a revenue of USD 257.6 billion by 2023.
  • The United Arab Emirates is the fastest-growing segment in the Middle East, making it one of the fastest growing regions. It is likely to register a CAGR of 8.98% in terms of value during the forecast period [2023-2029]. The country's electrical and electronics segment is the fastest-growing end user. Electrical and electronics production is expected to reach USD 73 billion in 2029 compared to USD 39 billion in 2022. The electronics market in the country is projected to reach a market volume of around USD 3.32 billion in 2027 from USD 2.41 billion in 2023.

Global Polyimides (PI) Market Trends

Technological advancements in electronics industry may foster the growth

  • The rapid pace of technological innovation in electronic products is driving the consistent demand for new and fast electrical and electronic products. In 2022, the global revenue of electrical and electronics stood at USD 5,807 billion, with Asia-Pacific holding a 74% market share, followed by Europe with a 13% share. The global electrical and electronics market is expected to record a CAGR of 6.71% during the forecast period.
  • In 2018, the Asia-Pacific region witnessed strong economic growth owing to rapid industrialization in China, South Korea, Japan, India, and ASEAN countries. In 2020, due to the pandemic, there was a slowdown in global electrical and electronics production due to the shortage of chips and inefficiencies in the supply chain, which led to a stagnant growth rate of 0.1% in revenue compared to the previous year. This growth was driven by the demand for consumer electronics for remote working and home entertainment as people were forced to remain indoors during the pandemic.
  • The demand for advanced technologies, such as digitalization, robotics, virtual reality, augmented reality, IoT (Internet of Things), and 5G connectivity, is expected to grow during the forecast period. Global electrical and electronics production is expected to register a growth rate of 5.9% in 2027. As a result of technological advancements, the demand for consumer electronics is expected to rise during the forecast period. For instance, the global consumer electronics industry is projected to witness a revenue reach of around USD 904.6 billion in 2027, compared to USD 719.1 billion in 2023. As a result, technological development is projected to lead the demand for electrical and electronic products during the forecast period.

Polyimide (PI) Industry Overview

The Polyimides (PI) Market is fragmented, with the top five companies occupying 32.57%. The major players in this market are DuPont, Kaneka Corporation, PI Advanced Materials Co., Ltd., Toray Industries, Inc. and UBE Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End User Trends
    • 4.1.1 Aerospace
    • 4.1.2 Automotive
    • 4.1.3 Building and Construction
    • 4.1.4 Electrical and Electronics
    • 4.1.5 Packaging
  • 4.2 Regulatory Framework
    • 4.2.1 Argentina
    • 4.2.2 Australia
    • 4.2.3 Brazil
    • 4.2.4 Canada
    • 4.2.5 China
    • 4.2.6 EU
    • 4.2.7 India
    • 4.2.8 Japan
    • 4.2.9 Malaysia
    • 4.2.10 Mexico
    • 4.2.11 Nigeria
    • 4.2.12 Russia
    • 4.2.13 Saudi Arabia
    • 4.2.14 South Africa
    • 4.2.15 South Korea
    • 4.2.16 United Arab Emirates
    • 4.2.17 United Kingdom
    • 4.2.18 United States
  • 4.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Aerospace
    • 5.1.2 Automotive
    • 5.1.3 Electrical and Electronics
    • 5.1.4 Industrial and Machinery
    • 5.1.5 Other End-user Industries
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 Nigeria
      • 5.2.1.1.2 South Africa
      • 5.2.1.1.3 Rest of Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 Australia
      • 5.2.2.1.2 China
      • 5.2.2.1.3 India
      • 5.2.2.1.4 Japan
      • 5.2.2.1.5 Malaysia
      • 5.2.2.1.6 South Korea
      • 5.2.2.1.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 France
      • 5.2.3.1.2 Germany
      • 5.2.3.1.3 Italy
      • 5.2.3.1.4 Russia
      • 5.2.3.1.5 United Kingdom
      • 5.2.3.1.6 Rest of Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.4.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.4.1.3 Rest of Middle East
    • 5.2.5 North America
      • 5.2.5.1 By Country
      • 5.2.5.1.1 Canada
      • 5.2.5.1.2 Mexico
      • 5.2.5.1.3 United States
    • 5.2.6 South America
      • 5.2.6.1 By Country
      • 5.2.6.1.1 Argentina
      • 5.2.6.1.2 Brazil
      • 5.2.6.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 China Wanda Group
    • 6.4.2 DuPont
    • 6.4.3 Jiaozuo Tianyi Technology Co., Ltd.
    • 6.4.4 Kaneka Corporation
    • 6.4.5 Mitsui Chemicals, Inc.
    • 6.4.6 PI Advanced Materials Co., Ltd.
    • 6.4.7 SZRH Film Technology Group
    • 6.4.8 Taimide Tech. Inc.
    • 6.4.9 Toray Industries, Inc.
    • 6.4.10 UBE Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ENGINEERING PLASTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms