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市場調査レポート
商品コード
1444608

スピルリナエキス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Spirulina Extract - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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スピルリナエキス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スピルリナエキスの市場規模は、2024年に5億6,478万米ドルと推定され、2029年までに9億2,667万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.41%のCAGRで成長します。

スピルリナエキス-市場

スピルリナは、微細藻類、植物、花などのさまざまな供給源から抽出されます。スピルリナには、フィコシアニン、フェノール類、多糖類などのさまざまな化合物が豊富に含まれています。抗酸化作用、抗炎症作用、免疫刺激作用を与えます。スピルリナは、食品、医薬品、化粧品、パーソナルケア製品など、さまざまな用途に使用できます。自然できれいなラベルの色に対する需要の高まりにより、スピルリナエキスの需要が生まれることが予想されます。さらに、メーカーはスピルリナをベースにした飲料の開発を進めていますが、まだ市場には出回っていません。この開発が市場に導入されれば、新たなビジネスセグメントが創出されることが期待されます。飲料部門では、いくつかの地域で少数のスピルリナジュースとスムージーのみが販売されています。たとえば、2021年 12月に、フルは英国でノンアルコールソフトドリンクであるフルスピルリナフィズシリーズを発売しました。

メーカーも化粧品におけるスピルリナの可能性を模索しています。最近、微細藻類は、日焼け、老化、色素障害などのさまざまな皮膚の問題の治療に使用されています。さらに、スピルリナは美白やアンチエイジングなどの分野にも使用できます。藻類の種は、保湿剤や増粘剤などのいくつかの化粧品配合物にすでに使用されています。たとえば、2021年8月にAlgenistブランドは、スピルリナベースのビタミンC美白美容液を発売しました。しかし、欧州および米国政府による厳しい規制と合成食品添加物の禁止により、天然添加物の需要への扉が開かれました。中期的には、天然成分やクリーンラベルの成分に対する需要の増加により、市場は成長すると予想されています。

スピルリナエキスの市場動向

自然できれいなラベルカラーへの需要の高まり

人工着色料とその長期的な健康への悪影響に関する安全性への懸念により、主要大手企業の戦略とその製品提供におけるパラダイムシフトが生じています。多くの加工食品メーカーも天然着色料を使用した食品の提供を始めています。天然食品着色料は、飲料業界やその他の食品加工品などの多くの食品加工業界で使用されています。消費者は食品に含まれる食品成分を意識しており、合成着色料よりも健康上の利点があるため、クリーンラベルの天然成分に対する需要が高まっています。さらに、合成着色料の使用に関する政府の規制も天然色の市場を促進しています。スピルリナは、藻類や植物などの天然源から抽出できます。市場関係者は、政府の規制に従い、さまざまな形で新しいスピルリナ製品を発売しています。たとえば、2022年 11月に、色素サプライヤーのGNTは、飲料用のスピルリナエキスの使用についてFDAの承認を獲得しました。

北米が主要なシェアを握る

スピルリナエキスは、ペプチドと植物栄養素の豊富な供給源です。スピルリナエキスは食品だけでなく、化粧品やパーソナルケア製品にも使用できます。北米地域では、化粧品およびパーソナルケア製品の需要が増加しています。消費者はパーソナルケア製品の成分を意識するようになってきています。可処分所得の増加により、化粧品におけるオーガニックおよびナチュラル製品の需要も増加しています。このため、スピルリナは肌に潤いを与え、老化防止効果を与えるため、化粧品やパーソナルケア製品におけるスピルリナエキスの需要が増加しています。さらに、インスタント食品の需要の増加により、この地域ではクリーンラベルのベーカリー製品の需要が高まっています。 2021年 2月、セレラントカナダは、プリン、カスタード、デザートコーティングなどにおけるスピルリナエキスの使用を拡大しました。

スピルリナエキス業界の概要

スピルリナエキス市場は、世界的および地域的なプレーヤーが市場を独占しており、細分化されています。市場における著名なプレーヤーとしては、DIC Corporation、Cyanotech Corporation、Dohler Group、Chr Hansen A/S、Givaudan(DDW-The Color House)などがあります。市場の主要企業は、市場で競争上の優位性を獲得するために、製品開発、合併と買収、パートナーシップとコラボレーションなどの戦略を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 栄養補助食品
    • 食品
    • 化粧品
    • 農業
    • 飼料
    • その他
  • 剤形
    • 粉末
    • 錠剤とカプセル
    • 液体
    • 顆粒
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Sensient Technologies Corporation
    • Givaudan(DDW-the Color House)
    • DIC Corporation-Earthrise Nutritionals
    • Chr. Hansen A/S
    • Naturex SA
    • Royal DSM
    • Dohler Group
    • EID Parry(India)Limited.
    • CBN Spirulina Canada Co., Ltd
    • BASF SE

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 50076

The Spirulina Extract Market size is estimated at USD 564.78 million in 2024, and is expected to reach USD 926.67 million by 2029, growing at a CAGR of 10.41% during the forecast period (2024-2029).

Spirulina Extract - Market

Spirulina is extracted from different sources like microalgae, plants, and flowers. Spirulina is rich in different compounds like phycocyanin, phenolics, and polysaccharides. it gives antioxidant, anti-inflammatory, and immunostimulating effects. Spirulina can be used in different applications like in foods, pharmaceuticals, cosmetics, and personal care products. The growing demand for natural and clean label colors is expected to create a demand for spirulina extracts. Moreover, manufacturers are in the process of developing beverages based on Spirulina which is still not available in the market. This development is expected to create new business segments once introduced into the market. Only a few Spirulina juices and smoothies are available in a few regions under the beverage segment. For instance, in December 2021, Ful launched the Ful Spirulina Fizz range, a non-alcoholic soft drink in the United Kingdom.

Manufacturers are also exploring the potential of spirulina in cosmetics. Recently, microalgae have been used to treat various skin problems like tanning, aging, and pigment disorders. Additionally, Spirulina can also be used in the areas like skin whitening and anti-aging. Algae species are already being used in a few cosmetic formulations like moisturizing and thickening agents. For instance, in August 2021, the Algenist brand launched spirulina-based vitamin C skin brightening serum. However, stringent regulations and a ban on synthetic food additives by the European and the United State governments have opened the gates for the demand for natural additives. Over the medium term, the market is expected to grow owing to the increasing demand for natural and clean-labeled ingredients.

Spirulina Extracts Market Trends

Growing Demand for Natural and Clean Label Colors

The safety concerns regarding artificial colorings and their long-term detrimental health effects have led to a paradigm shift in the strategies of key giants and their product offerings. Many processed food manufacturers have also started offering food products made with natural food colorings. Natural food colors are being used in many food processing industries like beverage industries and other food preparations. Consumers are being aware of the food ingredients present in their food and their demand for clean-labeled natural ingredients is increasing owing to their health benefits over synthetic colors. Additionally, government regulations on the use of synthetic colors are also promoting the market for natural colors. Spirulina can be extracted from natural sources like algae and plants. The market players have been launching new spirulina products in different forms as per government regulations. For instance, in November 2022, the color supplier GNT secured FDA approval for the use of its spirulina extract for the use in beverages.

North America Holds the Major Share

Spirulina extract is a rich source of peptides and phytonutrients. Spirulina extracts can be used in food as well as in cosmetics and personal care products. The demand for Cosmetics and personal care products is increasing in the North American region. Consumers are becoming aware of the ingredients in their personal care products. Due to the rise in disposable income, the demand for organic and natural products in cosmetic products is also increasing. Owing to this, the demand for spirulina extract is increasing in cosmetic and personal care products as spirulina moisturizes the skin and gives anti-aging effects. Additionally, the demand for clean-labeled bakery products is rising in the region owing to increasing demand for convenience foods. In February 2021, Selerant Canada extended the use of spirulina extract in puddings, custards, dessert coatings, and others.

Spirulina Extracts Industry Overview

The Spirulina extract market is fragmented with global and regional players dominating the market. Some prominent players in the market are DIC Corporation, Cyanotech Corporation, Dohler Group, Chr Hansen A/S, and Givaudan (DDW-The Color House). Major players in the market and are adopting strategies like product development, mergers & acquisitions, and partnerships & collaborations to gain a competitive advantage in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Nutraceuticals
    • 5.1.2 Food
    • 5.1.3 Cosmetics
    • 5.1.4 Agriculture
    • 5.1.5 Feed
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Formulation
    • 5.2.1 Powder
    • 5.2.2 Tablet & Capsule
    • 5.2.3 Liquid
    • 5.2.4 Granule
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.2 Givaudan (DDW - the Color House)
    • 6.3.3 DIC Corporation- Earthrise Nutritionals
    • 6.3.4 Chr. Hansen A/S
    • 6.3.5 Naturex SA
    • 6.3.6 Royal DSM
    • 6.3.7 Dohler Group
    • 6.3.8 E.I.D. Parry (India) Limited.
    • 6.3.9 C.B.N. Spirulina Canada Co., Ltd
    • 6.3.10 BASF SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS