![]() |
市場調査レポート
商品コード
1444568
レンネット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Rennet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
レンネット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
|
レンネット市場規模は2024年に7億5,872万米ドルと推定され、2029年までに9億8,646万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.39%のCAGRで成長します。
レンネットはチーズ製造の主原料として使用されるため、需要が増加すると予想されています。米国は世界最大のチーズ生産国の一つであり、そのほとんどがレンネットを使用して生産されています。消費者の間で食生活の不可欠な部分としてチーズに対する嗜好が高まっているため、レンネット市場が拡大すると予想されます。レンネット酵素は、pHの低下に伴って活性が増加しても、通常のpHで乳を凝固させる能力があるため、乳凝固に採用されることが増えています。レンネット市場の成長を促進している主な要因の1つは、乳を凝固するために使用される、発酵によって作られる安定したキモシンレンネットに対する需要の増加です。
中期的には、環境意識の高まりと安価なレンネットの生産方法の改善により、レンネット市場に新たな機会が生まれています。それは非動物性レンネット市場の増加を引き起こすでしょう。これに加えて、ファストフードおよび飲料製品分野では、製造プロセスでレンネットを採用する企業が増え、それによって需要が拡大すると予想されます。レンネットの栄養特性は、レンネット市場にプラスの影響を与えると期待されています。
レンネットは、米国のチーズの約70%、世界中のチーズ生産の33%に使用されています。現在、世界のチーズ市場の成長は、発展途上地域でのクイックサービスレストラン(QSR)の数の増加と、先進地域ですでに確立されているQSR店舗の数によって推進されています。米国では、2020年の1人当たりのチーズ消費量は40.2ポンドで、前年よりわずかに増加しました。チェダーチーズとモッツァレラチーズは依然として最も人気のあるチーズの品種です(米国農務省)。世界中でチーズの人気が高まっているもう1つの要因は、かなり多くのチーズを使用するイタリア料理やメキシコ料理などのエスニック料理が主流に受け入れられていることです。ラテン料理とヒスパニック系チーズの人気はかつてないほど高まっています。さらに、チーズ製品の賞味期限の延長、可処分所得の増加、タンパク質が豊富な食品の需要の増加などの要因が、レビュー期間中に市場の成長を推進しました。チーズの需要の増加により、チーズ製造の主要な工程の1つである牛乳の凝固に使用されるレンネットの需要も増加しています。この要因により、調査対象市場の主要企業は、調査対象市場での需要の高まりに応えるための製品革新と発売に注力してきました。
欧州が最大の市場シェアを占め、次に北米が続きます。また、北米と欧州ではフレキシタリアンとビーガンの人口が急速に増加しており、これらの地域でのレンネットの需要が高まっています。したがって、レンネットの製造業者には、これらの地域での地位を確立する機会があります。さらに、ビーガン人口の増加とチーズの需要により、微生物レンネットの売上が増加すると予想されます。チーズの生産量の増加と消費量の増加により、英国のチーズ製造業界におけるレンネットの需要が高まっています。たとえば、英国乳製品貿易協会によると、2021年には国内で約50万4,000トンのチーズが生産され、2019年の471トンから増加しました。さらに、先進技術と革新的な技術を使用してチーズ製造産業が拡大しています。この生産方法により、ドイツ、フランス、イタリア、ロシアなどの欧州諸国でレンネットの需要が高まる可能性があります。この地域には多くの人気のあるチーズのバリエーションがあり、チーズ製造の長い歴史があります。
世界のレンネット市場は、Chr.などの複数の地域および多国籍企業の存在により細分化されており、激しい競争が続いています。 Hansen Holding AS、International Flavors &Fragrances Inc.(IFF)、Sacco SRL、Koninklijke DSM NV、AFFCOなどが主要企業として挙げられます。拡大とパートナーシップは、事業内容を世界的に拡大するために少数の企業が採用する最も重要な戦略です。主要な市場企業も、製品の革新と拡大にますます依存しています。過去数年間、研究開発への大規模な投資が見られ、これにより数多くの製品開発が市場にイントロダクションきました。
The Rennet Market size is estimated at USD 758.72 million in 2024, and is expected to reach USD 986.46 million by 2029, growing at a CAGR of 5.39% during the forecast period (2024-2029).
The demand for rennet is expected to increase, owing to its use as the main ingredient in cheese making. The United States is one of the world's largest cheese producers, and most of it is produced with rennet. The growing preference among consumers for cheese as an integral part of their diets is expected to boost the market for rennet. Rennet enzymes are increasingly being adopted for milk coagulation, owing to their ability to coagulate milk at a normal pH even if their activity increases with decreasing pH. One of the main things driving the growth of the rennet market is the rise in demand for stable chymosin rennet made through fermentation, which is used to coagulate milk.
Over the medium term, the increased environmental awareness and improved production methods of inexpensive rennet have created a new opportunity in the rennet market. It will cause an increase in the non-animal rennet market. In addition to this, a growing number of companies in the fast food and beverage product segment are expected to employ rennets in their manufacturing processes, thereby augmenting demand. The nutritional properties of rennets are expected to positively impact the rennet market.
Rennet is used for about 70% of the cheese in the United States and 33% of the cheese production across the globe. Presently, the growth of the global cheese market is being driven by a rise in the number of quick service restaurants (QSRs) in the developing regions and already established QSR outlets in the developed regions. In the United States, per-person cheese consumption was 40.2 pounds in 2020, a slight increase from previous years. Cheddar cheese and mozzarella cheese remain the most popular varieties of cheese (US Department of Agriculture). Another contributing factor to cheese's popularity around the world has been the mainstream acceptance of ethnic cuisines, such as Italian and Mexican, which use substantially more cheese. The popularity of Latino foods and Hispanic cheeses is at an all-time high. In addition, factors such as the longer shelf life of cheese products, the rise in disposable income, and the increase in demand for protein-rich foods have been propelling market growth over the review period. The growing demand for cheese has led to a growing demand for rennet, which is used in the curdling of milk, which is one of the primary steps involved in the manufacture of cheese. Due to this factor, the key players in the market studied have been focused on product innovations and launches to cater to the growing demand in the market studied.
Europe accounts for the largest market share, followed by North America. Also, the flexitarian and vegan populations are increasing at a high rate in North America and Europe, which is driving the demand for rennet in these regions. Thus, the manufacturers of rennet have an opportunity to establish themselves in these regions. Furthermore, the increasing vegan population and the demand for cheese are anticipated to drive the sales of microbial rennet. Increased cheese production accompanied by high consumption drives the demand for rennet in the United Kingdom's cheese-making industry. For instance, according to the United Kingdom Dairy Trade Association, in 2021, around 504 thousand metric tons of cheese were produced in the country, an increase from 471 metric tons in 2019. Moreover, the expanding cheese-making industry using advanced technologies and innovative production methods is likely to drive the demand for rennet in European countries like Germany, France, Italy, and Russia. The region is home to many popular cheese variants and has a long history of cheese-making.
The global rennet market is fragmented and intensely competitive owing to the presence of several regional and multinational players, such as Chr. Hansen Holding AS, International Flavors & Fragrances Inc. (IFF), Sacco SRL, Koninklijke DSM NV, and AFFCO, among others. Expansion and partnership are the most important strategies taken up by a few players to widen their business offerings globally. Key market players are also increasingly relying on product innovation and expansion. Extensive investment in R&D has been witnessed in the past years, which has led to the introduction of numerous product developments in the market.