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市場調査レポート
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1444546

乳製クリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Dairy Cream - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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乳製クリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

乳製クリーム市場規模は、2024年に154億3,000万米ドルと推定され、2029年までに184億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.64%のCAGRで成長します。

乳製クリーム- マーケット

消費者は、よりクリーンな成分を含む、または香料や着色料として人工成分を含まない、より高いタンパク質含有量と改善された栄養プロファイルを備えた低カロリーのクリームチーズを積極的に選びます。栄養価が高いためケト料理に最適であり、消費者の味や好みを高めるためにも使用されます。

肥満やその他の健康関連問題(糖尿病、高血圧、心臓病、高コレステロールなど)との闘いを目的とした政府による健康増進キャンペーンが強化され、低脂肪乳製クリームなどのより健康的な製品を購入するよう消費者に奨励されています。消費者の機能性・オーガニック製品への嗜好により、この市場に参入する企業には高い潜在力が期待されています。たとえば、シュルツオーガニックデイリーは純粋な乳製クリームを提供しており、オーストラリアの消費者の間で人気が高まっています。

乳製クリームの事業に携わるメーカーは、レストラン、ホテル、家庭などのさまざまな種類の調理要件を満たす完全なソリューションを備えた新製品の開発に重点を置いています。生産者は、低温殺菌牛乳とクリーム、特に低脂肪クリームを提供することで、製品の栄養面に主に焦点を当てているようです。消費者の健康意識の高まりにより、世界市場で低脂肪乳製クリームの需要が高まっています。

ただし、メーカーによる植物ベースのクリーム製品への浸透の増加により、予測期間中に乳製クリームの潜在的な市場が妨げられる可能性があります。たとえば、2023年2月、アラマンス・フーズは、オート麦、アーモンド、ココナッツなど、ホイップクリームの乳製品を含まない代替品の3つの異なるフレーバーを発売しました。

乳製クリーム市場動向

サワークリームの需要の増加

世界各地で乳糖不耐症が蔓延しているため、乳糖を含まないサワークリームの需要が高まっています。乳糖を含まないオーガニックサワークリームの需要は主に、美白効果の恩恵を受ける焼き菓子や風味豊かな食品の消費量の増加によって牽引されています。

さらに、健康的な食生活は、乳糖不含のオーガニックサワークリーム製品の需要を促進する市場動向です。乳糖を含まない乳製品の入手可能性が高まり、消費者に受け入れられるようになったことは、代替乳製品メーカーにとって大きなチャンスとなります。さらに、消費者のコレステロール問題の高まりにより、無脂肪、低脂肪、その他のサワークリーム製品の需要への道が開かれ、これが乳製クリーム市場全体を形成する可能性があります。

さらに、乳業界が研究開発活動にますます重点を置くことで、新製品の革新と製品の機能強化が促進され、乳製クリーム市場に恩恵をもたらしています。たとえば、グッドカルチャーは2021年8月に、乳糖フリーのラインと絞れるクラシックなサワークリームポーチを発売しました。製品は、腸に優しい生きた活動的な培養物、中西部の小さな農場から供給される牧草で育てられた牛乳などのシンプルな原材料で作られています。製品は米国の小売店から入手できます。

湾岸協力会議諸国は着実な成長を遂げる

湾岸協力会議の乳製クリーム市場は、この地域の人口増加と可処分所得の増加によって牽引されています。消費者は、ビタミン豊富、低脂肪、または砂糖を含まないオプションなど、革新的で高品質の製品をますます求めています。湾岸協力会議加盟国の国民も、乳製品ベースのクリームの健康上の利点をより認識するようになってきています。

クウェートの乳業業界では、国内の乳製品不足を緩和するために乳業会社間の戦略的パートナーシップや提携がますます普及しています。 Arla Foodsのような企業も、生産施設に投資し、乳製品生産施設を拡大するための拡大戦略を実施しています。 Arla Foodsは、レバノン、カタール、クウェートでも販売と流通を展開し、これらの国々での乳製品生産能力を拡大しています。このようなパートナーシップは乳製品会社の発展において重要な役割を果たし、市場におけるパフォーマンスの質と競争力を維持します。したがって、クウェートの乳製品市場に革命を起こすための戦略的取り組み、特にパートナーシップや企業間の提携の増加が、ひいては同国の市場の成長を押し上げています。

乳製クリーム業界の概要

乳製クリーム市場は、地域内および国際的な競合企業で構成されているため、競争が激しいです。市場の主要企業は世界中で圧倒的な存在感を誇っています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用して自社の製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな製品セグメント、特にサワークリーム、生クリーム、ホイップクリームの要件に応えることに注力しています。企業は、市場で競争上の優位性を得るために、製品の提供、品質、価格、機能、サイズ、パッケージング、マーケティング活動などのさまざまな要素で競争します。市場の主要企業には、Dairy Farmers of America Inc.、Fonterra Co-operative Group、Arla Foods、Agropur Cooperative、Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd(Amul)、およびNestle SAが含まれます。

この市場の主要企業は現在、より多くの顧客を引き付けるために自社製品のオンラインマーケティングとブランディングのためにソーシャルメディアプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当てています。たとえば、2023年 1月、ザベガグループは製品ラインナップを拡大し、地元産の牛乳から抽出したクリームチーズ製品を導入しました。この製品はベーキングや料理のレシピに適しており、スプレッドとしてスナックにも最適です。ベガクリームチーズは、オーストラリアのウールワースおよび独立した店舗から購入できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 生クリーム
    • 濃厚クリーム・ヘビークリーム
    • ホイップクリーム
    • サワークリーム
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Dairy Farmers of America Inc.
    • Fonterra Co-operative Group
    • Dean Foods Company
    • The Kraft Heinz Company(Lactalis)
    • Arla Foods
    • Nestle SA
    • Graham's Family Dairy
    • Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd(Amul)
    • Saputo Inc.
    • Schreiber Foods
    • Agropur Cooperative
    • Woodlands Dairy
    • Fauji Foods Limited(Nurpur)
    • Prairie Farms Dairy

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48181

The Dairy Cream Market size is estimated at USD 15.43 billion in 2024, and is expected to reach USD 18.45 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.64% during the forecast period (2024-2029).

Dairy Cream - Market

Consumers are willing to opt for low-calorie cream cheese with cleaner ingredients or no artificial ingredients for flavoring and coloring, as well as higher protein content and an improved nutritional profile. Since it is ideal for keto dishes owing to its nutritional value and also used to enhance the taste and preference of the consumers.

Increased government-run health and wellness campaigns aimed at combating obesity and other health-related problems such as diabetes, high blood pressure, heart disease, and high cholesterol are encouraging consumers to buy healthier products like low-fat dairy creams. Companies entering this market are expected to have a high potential due to consumers' preference for functional/organic products. For example, Schulz organic dairy provides pure dairy cream, which is increasingly popular among Australian consumers.

Manufacturers engaged in the business of dairy cream emphasize new product development with a complete solution from which they satisfy several types of cooking requirements like restaurants, hotels, and homes. The nutrition aspect of the product appears to be the primary focus of the producers by offering pasteurized milk and cream, especially low-fat cream. Increasing health awareness among consumers has led to the demand for low-fat dairy creams in the global market.

However, increasing penetration from manufacturers towards plant-based cream products can hinder the potential market for dairy cream over the forecast period. For instance, In February 2023, Alamance Foods launched three distinct flavors of dairy-free substitutes for whipped cream such as oat, almond, and coconut.

Dairy Cream Market Trends

Increasing Demand for Sour Cream

Owing to the prevalence of lactose intolerance in various parts of the world has led to the demand for lactose-free sour cream. Demand for lactose-free organic sour cream is primarily driven by the rising consumption of baked goods and savory foods, which benefit from their lightening properties.

Moreover, healthy eating is a market trend that drives demand for lactose-free and organic sour cream products. The increased availability of lactose-free dairy products and their consumer acceptance represents a significant opportunity for dairy alternative manufacturers. In addition, consumers' growing cholesterol problem has paved the way for the demand for fat-free, low-fat, and other sour cream products which might in shaping the overall market for dairy cream.

Furthermore, the dairy industry's increasing emphasis on research and development activities is spurring new product innovations and product enhancement, benefiting the dairy cream market. For instance, in August 2021, Good Culture launched a lactose-free line and a squeezable, classic sour cream pouch. The products are made with simple ingredients, including gut-friendly live and active cultures as well as pasture-raised milk sourced from small farms in the Midwest. The products can be availed from retailers across the United States.

Gulf Cooperation Council Countries to Witness Steady Growth

The Gulf Cooperation Council dairy cream market is being driven by the region's growing population as well as rising disposable incomes. Consumers are increasingly demanding innovative and high-quality products such as vitamin-enriched, low-fat, or sugar-free options. The citizens of the Gulf Cooperation Council countries are also becoming more aware of the health benefits of dairy-based creams.

The Kuwaiti dairy industry is witnessing an increasing prevalence of strategic partnerships and alliances between dairy companies to alleviate the shortage of dairy products in the country. Companies like Arla Foods are also investing in production facilities and implementing expansion strategies to expand their dairy production facilities. Arla Foods is also developing its sales and distribution in Lebanon, Qatar, and Kuwait to expand its dairy capacity in such countries. Such partnerships play a prominent role in dairy companies' development, maintaining their quality of performance and competitiveness in the market. Thus, the increasing number of strategic initiatives, especially partnerships, and alliances between companies to revolutionize the dairy market in Kuwait, is, in turn, boosting the market's growth in the country.

Dairy Cream Industry Overview

The dairy cream market is highly competitive as it comprises regional and international competitors. The leading players in the market enjoy a dominant presence worldwide. These players focus to leverage opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolio so that they can cater to the requirements of various product segments, especially sour cream, fresh cream, and whipping cream. Companies compete on different factors, including product offerings, quality, price, functionality, size, packaging, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market. Key players in the market include Dairy Farmers of America Inc., Fonterra Co-operative Group, Arla Foods, Agropur Cooperative, Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd (Amul), and Nestle SA.

Key players in this market are now focusing on social media platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to attract more customers. For instance, in January 2023, The Bega Group expanded its product offerings and introduced cream cheese products derived from locally sourced milk. The product can be suitable for baking and cooking recipes and also ideal for snacking as a spread. The Bega Cream Cheese can be purchased from Woolworths and independent stores in Australia.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Fresh Cream
    • 5.1.2 Thickened Cream / Heavy Cream
    • 5.1.3 Whipping Cream
    • 5.1.4 Sour Cream
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/ Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenince Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Dairy Farmers of America Inc.
    • 6.3.2 Fonterra Co-operative Group
    • 6.3.3 Dean Foods Company
    • 6.3.4 The Kraft Heinz Company (Lactalis)
    • 6.3.5 Arla Foods
    • 6.3.6 Nestle S.A.
    • 6.3.7 Graham's Family Dairy
    • 6.3.8 Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd (Amul)
    • 6.3.9 Saputo Inc.
    • 6.3.10 Schreiber Foods
    • 6.3.11 Agropur Cooperative
    • 6.3.12 Woodlands Dairy
    • 6.3.13 Fauji Foods Limited (Nurpur)
    • 6.3.14 Prairie Farms Dairy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS