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市場調査レポート
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1444452

生鮮リンゴ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Fresh Apple - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 2~3営業日

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生鮮リンゴ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

生鮮リンゴ市場規模は2024年に1,010億4,000万米ドルと推定され、2029年までに1,115億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2%のCAGRで成長します。

生鮮リンゴ-マーケット

主なハイライト

  • リンゴは世界中で栽培されている食用の果物です。低カロリーで食物繊維、ビタミンC、抗酸化物質が豊富で栄養価の高い果物です。カロリーと脂肪分が低いため、体重を減らし健康を維持するのに役立ちます。したがって、これらはほとんどの人に好まれており、医療専門家によって推奨されています。
  • 近年、世界中の新興国および発展途上国での生鮮食品の需要の増加を背景に、生のリンゴ市場は大幅な成長を遂げています。それらによる健康上のメリットの増加、新しいハイブリッド品種の開発、契約栽培の増加などにより、世界市場は成長を遂げています。
  • 中国は世界市場における生鮮リンゴの最大の消費国であり、欧州連合、米国、その他の国がこれに続く。中国における生のリンゴの消費は、国民の所得と健康意識の徐々に増加、食生活の変化、マーケティング革新、コールドチェーン物流の改善によって促進されています。さらに、eコマース、果物チェーン店、We-chat販売の発展により、果物の消費がより身近で便利になり、それによって中国の3級および4級都市の消費額が増加しました。

リンゴ市場の動向

有機リンゴの需要の増加

有機リンゴへの需要は、健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まりにより、世界中の消費者の間で注目を集めています。たとえば、米国農務省によると、2020年の米国の生鮮リンゴの一人当たり消費量は17.59ポンドで、2019年の16.8ポンドから増加しています。他の果物や慣行栽培のリンゴと比較すると、有機リンゴの消費量は当然低くなります。砂糖が多く、食物繊維が豊富です。したがって、この果物は世界中の消費者、特に米国、カナダ、欧州地域からの計り知れない需要を目の当たりにしています。 USDA外国農業局によると、2020/21年のマーケティング年度にカナダに輸入された有機リンゴの量は約1万4,510トンで、2019年の1万1,460トンと比較して3,500トン増加しました。

これらの地域の高所得層は、自分たちの健康状態を守ることを目的として、追加の金額を支払うことさえいとわないです。米国のリンゴの作付面積と生産量は近年減少しているが、消費者の需要が有機リンゴ部門の急成長に拍車をかけています。 Ag Marketing Resource Centerによると、2021年、認定有機農業システムの下で管理されたリンゴは米国のリンゴ総作付面積の約7%を占めました。従来のリンゴの収量は有機リンゴの収量よりも高い傾向にありますが、有機リンゴはサプライチェーンの農場入口、卸売、小売のあらゆるレベルで価格にプレミアムが設定されていました。過去10年間でリンゴの総生産量が減少したにもかかわらず、米国のリンゴ部門では、新品種のリンゴや価格プレミアムを獲得する有機栽培のリンゴに対する需要が急速に成長しています。

アジア太平洋地域がリンゴ消費をリード

アジア太平洋は生のリンゴの世界消費をリードしており、世界市場の62%のシェアを占めています。この地域における消費の増加と流通チャネルの強化は、市場の成長の主要な推進力の1つです。中国は世界最大のリンゴ生産国です。リンゴは中国で最も人気のある果物です。中国は依然として世界最大のリンゴ消費国であり、消費量は4,000万トンで、総量の約48%を占めています。さらに、中国のリンゴ消費量は米国が記録した消費量の10倍を上回った。中国はリンゴの消費量が400万トンで第2位の消費国だった。

これに伴い、2019年の韓国の一人当たり消費量は、国内供給量の増加と、他の国産果物に比べてさまざまな健康上のメリットがあるため、消費者がリンゴ果物を好む傾向が強かったため、12%増加しました。農業食品農村部(MAFRA)によると、2019年の韓国の一人当たりリンゴ消費量は10.3キログラムで、柑橘類に次いで2番目に多いです。これに加えて、インドでは消費者の健康意識が急速に高まっているため、リンゴの最も潜在的な市場の一つでもあります。例えば、インド人はパンデミック中に生鮮リンゴに対する味覚を発達させ、その結果、2022年度の最初の9か月間で生のリンゴの輸入が急増しました。4月から12月までのリンゴの輸入は、前年比で2倍となり、新型コロナウイルス関連で物品の移動制限があった2020年度全体と比べても14%増加しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • サプライチェーン/バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション(数量による生産分析、金額と数量による消費分析・輸入市場分析・輸出市場分析、および価格動向分析)

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • ポーランド
      • イタリア
      • フランス
      • トルコ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 韓国
      • 日本
      • インド
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • チリ
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 60940

The Fresh Apple Market size is estimated at USD 101.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 111.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 2% during the forecast period (2024-2029).

Fresh Apple - Market

Key Highlights

  • Apple is an edible fruit that is grown throughout the world. It is a nutritious fruit that is rich in fiber, Vitamin C, and antioxidants with low calories. The low calories and fat content will help to reduce weight and keep healthy; hence they are preferred by most people and recommended by health specialists.
  • Over the recent years, the fresh apple market has witnessed considerable growth on the back of increasing demand for fresh produce in emerging and developing nations across the world. Due to the increasing health benefits offered by them, the development of new hybrid varieties, rising contract farming, and other such factors, the global market is seeing growth.
  • China is the largest consumer of fresh apples in the global market, followed by the European Union, the United States, and other countries. Fresh apple consumption in China is driven by a gradual increase in income and health consciousness among the population, dietary changes, marketing innovations, and improvements in cold-chain logistics. Additionally, developments in e-commerce, chain fruit stores, and We-chat merchandising have made fruit consumption more accessible and convenient, thereby, increasing the consumption value in third and fourth-tier cities in China.

Apple Market Trends

Increasing Demand for Organic Apples

The demand for organic apples is gaining traction among consumers across the globe, bolstered by consumers' growing concern for health and wellness. For instance, according to the US Department of Agriculture, per capita consumption of fresh apples in the United States in 2020 is 17.59 pounds which have increased from 16.8 pounds in 2019. In comparison with other fruits and conventionally grown apples, organic apples are naturally lower in sugar and higher in fiber. Therefore, this fruit is witnessing immense demand from global consumers, especially in the United States, Canada, and the European region. According to the USDA Foreign Agricultural Service, in the marketing year of 2020/21, the volume of organic apples imported to Canada accounted for approximately 14,510 metric tons an increase of 3,500 metric tons compared to 2019 which accounted for 11,460 metric tons.

The higher-income groups in these regions are even willing to pay additional amounts, with an aim to safeguard their health conditions. While US acreage and production of apples have declined in recent years, consumer demand has spurred a fast-growing organic apple sector. According to Ag Marketing Resource Center, in 2021, apples managed under certified organic farming systems accounted for about 7% of total US apple acreage. While conventional apple yields tend to be higher than organic yields, organic apples commanded a price premium at every level of farm-gate, wholesale, and retail of the supply chain. Despite the drop in total apple production over the last decade, the United States apple sector has seen fast-growing demand for new varieties of apples and for organically produced apples that garner price premiums.

Asia-Pacific Leads Apple Consumption

Asia-Pacific leads the global consumption of fresh apples, with a share of 62% of the global market. The rise in consumption as well as the increased strength of distribution channels in the region is one of the major drivers for market growth. China is the largest producer of apples in the world. Apples are the most popular fruit consumed in China. China remains the largest apple-consuming country worldwide, with a consumption rate of 40 million metric ton, which comprises approximately 48% of the total volume. Moreover, apple consumption in China exceeded the consumption recorded by the United States by tenfold. China was the second-largest consumer, with 4 million ton of apple consumption.

Along with this, in 2019, South Korea's per capita consumption increased by 12% due to the increased domestic supply and consumers' high preference for apple fruit due to various health benefits over other domestically grown fruits. According to the Ministry of Agriculture, Food, and Rural Affairs (MAFRA), in 2019, the per capita consumption of apples in South Korea is 10.3 kilograms, which is the second highest after citrus. In addition to this, India is also one of the most potential markets for apples as the health consciousness among consumers in the country is increasing at a faster pace. For instance, Indians have developed a taste for fresh apples during the pandemic, which has resulted in a sharp increase in the import of fresh apples in the first 9 months of the current fiscal year 2022. Imports of apples during April- December have more than doubled from a year earlier and were also 14% higher from the whole of fiscal 2020 when there were Covid-related restrictions on the movement of goods.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Supply Chain/Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (Production Analysis by Volume, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Market Analysis by Value and Volume, Export Market Analysis by Value and Volume and Price Trend Analysis)

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 Poland
      • 5.1.2.4 Italy
      • 5.1.2.5 France
      • 5.1.2.6 Turkey
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 South Korea
      • 5.1.3.3 Japan
      • 5.1.3.4 India
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
      • 5.1.4.3 Chile
    • 5.1.5 Middle East and Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Egypt

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS