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市場調査レポート
商品コード
1444293
キウイフルーツ - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Kiwi Fruit - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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キウイフルーツ - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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キウイフルーツ市場規模は2024年に18億9,000万米ドルと推定され、2029年までに24億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.02%のCAGRで成長します。
健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まりにより、キウイの需要は世界中の消費者の間で注目を集めています。他の果物と比較して、キウイはもともと糖分が少なく、繊維が豊富です。したがって、この果物は世界中の消費者、特に米国と欧州からの膨大な需要を目の当たりにしています。これらの地域の高所得層は、健康状態を守るために追加の金額を支払うことさえいとわないため、消費の増加につながっています。キウイにはビタミンCや食物繊維が豊富に含まれています。キウイフルーツ 1食分で、1日のビタミンC摂取量の117%と食物繊維の21%が摂取できます。キウイフルーツのビタミンC含有量はオレンジやレモンの2倍です。この酸味のあるフルーツは、心臓の健康、消化器の健康、免疫力をサポートします。したがって、この果物の利点が増加すると、消費量が増加します。
さらに、消費者は栄養製品に関心を持つ傾向があり、企業はこれを顧客を拡大するための潜在的な戦略と考えています。このため、企業はキウイフルーツを主原料とした新製品を発売し、広範囲に需要を刺激しています。さらに、一部の大手企業は新鮮なキウイフルーツを魅力的なパッケージで提供し、顧客を惹きつけ、消費を拡大しています。
さらに、食品および飲料業界におけるキウイフルーツの用途の増加により、消費需要が押し上げられています。需要に応えるために生産量が増加しています。キウイの生産量は2017年から2020年にかけて9.3%増加し、2017年の400万トンから2020年には440万トンとなった。また、キウイの収穫面積は6.8%増加し、2020年には27万ヘクタールを占めました。需要の増加に伴い、生産も予測期間中にさらに増加すると予想されます。
キウイフルーツは中国原産です。生産と消費の面では中国が市場を独占しています。全国の熱帯気候はキウイフルーツの生産に適しています。食糧農業機関によると、2020年の同国のキウイ生産量は223万10トンで、第2位の生産国の生産量の256倍に相当します。キウイフルーツの収穫面積は、2019年の182,566ヘクタールから2020年には184,554ヘクタールに増加しました。中国では、その健康上の利点と高級な地位により、キウイフルーツの需要が増加しています。キウイフルーツの巨大な市場により、いくつかの有名企業がキウイフルーツビジネスに全面的に投資することが可能になりました。たとえば、Dukang Distillersは、以前は白酒の製造と販売に携わっていた会社です。しかし、2021年に同社は社名をチャイナシェンシェンに変更し、白酒の事業を停止し、キウイ分野での事業を開始しました。この種の開発により、キウイフルーツの売上も増加しました。
さらに、深センのキウイフルーツ専門家によると、中国はキウイフルーツの世界最大の消費国で、220万トン、世界総消費量の57%を占めているといいます。中国には大きな消費者基盤があり、キウイフルーツ市場における総収入の半分以上を占めています。主要な生産国および輸出国とみなされており、世界市場でのキウイフルーツの供給増加に貢献しています。
最大の生産国であるにもかかわらず、需要は輸入によっても満たされています。 2020年には11万6,864トンが輸入され、金額は4億5,042万4,000米ドルに達しました。ニュージーランドは主要な輸出国であり、総輸入額の89.7%を占めています。ニュージーランドのキウイフルーツ輸出総額の22%を中国が占めています。中国では国民の消費量の増加によりキウイフルーツの需要が増加しており、予測期間中も成長は続くと予想され、最も急成長している市場となります。
The Kiwi Fruit Market size is estimated at USD 1.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.42 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.02% during the forecast period (2024-2029).
The demand for kiwi is gaining traction among consumers worldwide, strengthened by consumers' growing concern for health and wellness. Compared to other fruits, kiwis are naturally lower in sugar and higher in fiber. Therefore, this fruit is witnessing immense demand from global consumers, especially in the United States and Europe. The higher-income groups in these regions are even willing to pay additional amounts to safeguard their health conditions driving them to increase in consumption. Kiwis are high in vitamin C and dietary fiber. One serving of kiwi fruit provides 117% of the daily vitamin C intake and 21% of dietary fiber. The vitamin C content in kiwifruit is twice that of oranges or lemons. This tart fruit can support heart health, digestive health, and immunity. Thus, the increased benefits of this fruit lead to more consumption.
Furthermore, consumers are inclined toward nutritional products, and the companies consider this as a potential strategy to grow their clientele. For this, companies are launching new products with kiwi fruit as a major ingredient which has stimulated the demand to a wide extent. Additionally, some of the major businesses are supplying fresh kiwi fruits with attractive packaging which is attracting customers and thereby, increasing consumption.
Moreover, the increased application of kiwi fruit in the food and beverage industry is pushing the demand for consumption. The production is increasing to meet the demand. The production of kiwi increased by 9.3% from 2017 to 2020 which is from 4 million ton in 2017 to 4.4 million tons in 2020. Also, the area harvested under kiwi increased by 6.8%, accounting for 270 thousand ha in 2020. Due to the increasing demand, production is also anticipated to grow further during the forecast period.
Kiwi fruit originated in China. In terms of production and consumption, China dominates the market. The tropical climatic conditions across the country favor kiwi fruit production. According to the Food and Agriculture Organization, kiwi production in the country accounted for 2,230.01 thousand metric ton in 2020, which is 256 times more than the production in the second-largest producing country. The area harvested under kiwi fruit increased to 184,554 ha in 2020 from 182,566 ha in 2019. China is experiencing a rise in kiwi fruit demand due to its health benefits and premium status. The huge market for kiwi fruit is enabling some well-known companies to invest totally in the kiwi fruit business. For instance, Dukang Distillers is a firm that is involved in making and selling baijiu previously. But, in 2021, the company changed its name to China Shenshen, stopped its operations of baijiu, and started its business in the kiwi sector. This type of development also boosted kiwi fruit sales.
Additionally, according to a kiwifruit specialist in Shenzhen, China is the world's largest consumer of kiwifruit, accounting for 2.2 million ton and 57% of total global consumption. China has a large consumer base and is responsible for more than half of the total revenue generation in the market for kiwi fruit. It is considered a major producing and exporting country, contributing to an increased supply of kiwifruit on the world market.
Despite being the largest producer, the demand is also met through imports. In 2020, 116,864 metric ton was imported, valued at USD 450,424 thousand. New Zealand is the major exporter, accounting for 89.7% of total import value. China accounts for 22% of the total kiwi fruit exports in New Zealand. The growing consumption among the population increases the demand for kiwi fruit in China, and the growth is anticipated to continue during the forecast period, making it the fastest-growing market.