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市場調査レポート
商品コード
1444269

世界のプラスチック包装 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Global Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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世界のプラスチック包装 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のプラスチック包装市場の規模は、2024年に1億348万トンと推定され、2029年までに1億2,326万トンに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.56%のCAGRで成長します。

世界のプラスチック包装- 市場

他の包装製品と比較して、プラスチック包装は軽量で扱いやすいため、消費者のプラスチック包装への関心が高まっています。同様に、大手製造業者でも、生産コストが低いため、プラスチック包装ソリューションを好みます。

主なハイライト

  • プラスチック容器は、飲料、食品、化粧品、製薬業界で重要になってきています。新しい充填技術と耐熱性包装材料の出現により、市場に新たな可能性と選択肢が広がりました。 PETボトルは複数の分野で一般的ですが、飲料、化粧品、衛生用品、洗剤は主にポリエチレン(PE)ボトルで販売されています。
  • プラスチック袋の禁止は、他の種類のプラスチック包装と同様に、世界中でプラスチック廃棄物の問題を解決するために最もよく使われている救済策です。ナショナルジオグラフィックによると、2021年 6月の時点で115か国がさまざまな方法でそのアプローチを採用しています。たとえば、フランスでは厚さ50ミクロン未満のビニール袋が禁止されています。チュニジアでは、厚さ40ミクロン未満のビニール袋が禁止されています。
  • いくつかの世界的企業は、PETを飲料容器などの食品グレードの製品にリサイクルすることの緊急性をますます認識しています。この傾向は、世界中でPETの需要の成長を促進する可能性があります。たとえば、コカ・コーラカンパニーは、2030年までに自社の容器に50%の再生PETを使用する予定です。また、ユニリーバは、2025年までにプラスチック包装の100%を再利用可能またはリサイクル可能にすることに取り組んでいます。
  • eコマース業界の急速な拡大は、おそらく市場拡大の新たな機会を生み出すでしょう。輸送コストを削減するために、eコマース企業は軽量で柔軟な梱包オプションを好みます。毎日の生鮮食品、日用消費財、電気機器、衣料品をオンラインで購入する人が増えるにつれ、この分野は拡大すると予想されています。
  • さらに、アクティブ包装、改変環境包装、食用包装、バイオプラスチック包装などの革新的な包装ソリューションのイントロダクションの増加により、今後数年間でプラスチック包装の機会がさらに拡大すると予想されます。しかし、持続可能性への意識の高まりと、プラスチック汚染を減らすための使い捨てプラスチックの厳格な禁止により、業界の存続は困難にさらされることが予想されます。
  • COVID-19のパンデミックが発生して以来、消費者と企業は包装の健康と安全に対する見方を変える必要がありました。パンデミックの初期から、使い捨てプラスチックの重要性が高まっています。消費者は、再利用可能な包装が感染のリスクを高めることを懸念していました。

プラスチック包装市場の動向

食品セグメントが主要シェアを占める

  • 食品包装はプラスチックを最も多く使用する業界の1つです。食品業界向けの硬質プラスチック包装の需要は、軽量でコスト削減などの有益な特性により、板紙、金属、ガラスなどの従来の素材に取って代わる傾向にあり、需要が高まっています。
  • ベーカリー製品の消費量の増加により、保存期間を延ばし、パンが粉っぽくなるのを避けるために、柔軟なプラスチック包装ソリューションの採用がさらに促進されています。焼き菓子の約80%がフレキシブル包装で販売され、ベーカリーでは特製やグルテンフリーを含む、これまで以上に包括的なパン、バンズ、ロールパンを生産するようになり、市場関係者は需要に応える高度なソリューションを開発しています。
  • ベンダーは戦略的に提携して、この分野の柔軟なパッケージングを強化しました。たとえば、2021年 5月に、ProAmpacはアイルランドのパン屋に軟包装製品を提供するためにIrish Flexible PackagingとFispakを買収しました。同様に、2021年9月、PPC Flexible Packagingは、ベーカリー製品を含むすべての製品向けのフレキシブルフィルムの売上を強化するために、カスタムフレキシブルパッケージングの買収を発表しました。
  • 硬質プラスチック包装にはプラスチックボトルや容器が含まれ、食品包装用途の業界で引き続き人気があります。コンテナは、パッケージにHDPEおよびLDPE素材を使用するソースやその他の消費者製品を梱包するために使用されます。さらに、プラスチックのボトルや容器は、包装された食品の保存期間を延長できるため、食品業界で重要性を増しています。
  • 現在の市場シナリオは、お菓子や菓子類製品の軟包装ソリューションに対する世界の需要を示しています。東欧でも柔軟なプラスチックのニーズが高まっており、2023年までに量が増加(30億個)されると予想されています。ポーランドが最も大きな変化をすると予想されています。また、柔軟なプラスチックは、特に菓子類製品の包装に主に選択されています。
  • 商務省の2021年の最終貿易データによると、米国は1,770億米ドル相当の農産物および食料品を他国に輸出し、これは2020年と比べて18%増加し、2014年からのこれまでの最高値と比べて14.6%増加しました。貿易統計アメリカの農業が強いのは、高品質で手頃な価格の農産物や食料品を世界中の消費者に供給し続けているからであることがわかります。この傾向は、食品加工および輸送部門にとって大きな利益となっています。プラスチック包装は手頃な価格で、耐湿性などの望ましい品質を備えているため、プラスチック包装に大きく依存しています。

アジア太平洋が最大の市場シェアを獲得

  • アジア太平洋地域の包装セクターは、一人当たり所得の増加、社会雰囲気の変化、人口動態などの変動要因に大きく影響されます。変化の結果、新しい包装材料、プロセス、および形態が必要となります。
  • 中国はプラスチック包装の使用に最も貢献している国です。パック詰めの食事の増加傾向、レストランやスーパーマーケットの数の増加、ボトル入りの水や飲料の消費量の増加が、この国の市場成長の重要な促進要因となっています。
  • 中国国家統計局によると、2021年12月時点で中国は約795万トンのプラスチック製品を生産しました。中国におけるプラスチック製品の使用のこのような増加は、さまざまな硬質プラスチック包装製品の市場需要を促進すると予想されます。
  • さらに、市場ベンダーは持続可能性への取り組みに重点を置いた製品を提供しています。たとえば、インドに拠点を置くラミネートプラスチックチューブのメーカー、エッセルプロパックは、持続可能性への取り組みの一環として、リサイクル可能なHDPEバリアチューブを製造しました。 Platina 250およびGreen Maple Leaf(GML)300ラミチューブは、リサイクル可能で環境に優しいバリア包装形式への切り替えを検討しているブランド向けに作成されました。
  • 日本プラスチック工業連合会によると、2022年第1四半期に日本のプラスチック容器の数が大幅に増加しました。この傾向により、国内のさまざまなエンドユーザー顧客向けのペットボトル市場の需要が増加すると予想されます。
  • さらに、日本の石油化学メーカーである東ソーは2022年3月、混合ポリマーから原料モノマーを抽出するケミカルリサイクル技術を2025年3月末までに構築することを目指していました。生産者は東北大学、リサイクル会社の恵和工業、水処理会社の東西化学工業、国の調査機関である産業技術総合研究所と共同で、2021年11月からこの技術の研究を開始しました。

プラスチック包装業界の概要

世界のプラスチック包装市場は、国内外の境界内でビジネスを運営する多くのプレーヤーが存在するため、非常に競争が激しいです。市場は、Alpla Group、Amcor plc、Berry Global Inc.、Mondi PLCなどの大手企業が存在し、緩やかに集中しています。

  • 2022年 5月-Amcor PLCは、ボトルを最大30%軽量化し、100%リサイクル素材で作ることができる最新技術 PowerPostTMを開発しました。この技術はホットフィル飲料用に開発され、オーバーフローによるこぼれを防ぎます。さらに、この製品は真空吸収テクノロジーPowerStrapに基づいて構築されています。
  • 2022年 3月- アルプラグループはフロムグループからリサイクル会社Texplastと合弁会社PET Recycling Team Wolfenの全株式を買収しました。この国際的な企業は、ドイツでのペットボトルの年間処理量を75,000トンに増やす予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因
      • 高齢者人口の増加と病気の蔓延
      • 比較的低コストでのダウンサイジングなどの製品革新
    • 市場の課題
      • 規制の動的な性質と重量物をサポートできないこと

第5章 市場セグメンテーション

  • 硬質プラスチック包装
    • 材料
      • ポリエチレン(PE)
      • ポリエチレンテレフタレート(PET)
      • ポリプロピレン(PP)
      • ポリスチレン(PS)および発泡ポリスチレン(EPS)
      • ポリ塩化ビニル(PVC)
      • その他の硬質プラスチック包装材料
    • 製品
      • ボトルとジャー
      • トレイとコンテナ
      • その他の製品タイプ
    • エンドユーザー産業
      • 食品
      • 飲料
      • ヘルスケア
      • 化粧品とパーソナルケア
      • その他のエンドユーザー産業
    • 地域
      • 北米
      • 材料
      • エンドユーザー産業
      • 米国
      • カナダ
      • 欧州
      • 材料
      • エンドユーザー産業
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
      • アジア太平洋
      • 材料
      • エンドユーザー産業
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • インドネシア
      • その他のアジア太平洋
      • ラテンアメリカ
      • 材料
      • エンドユーザー産業
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
      • 中東とアフリカ
      • 材料
      • エンドユーザー産業
      • アラブ首長国連邦(UAE)
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
  • 柔軟なプラスチック包装
    • 材料タイプ
      • ポリエチレン(PE)
      • 二軸延伸ポリプロピレン(BOPP)
      • キャストポリプロピレン(CPP)
      • ポリ塩化ビニル(PVC)
      • エチレンビニルアルコール(EVOH)
      • その他の材質タイプ
    • 製品タイプ
      • パウチ
      • バッグ
      • フィルムとラップ
      • その他の製品タイプ
    • エンドユーザー産業
      • 食品
      • 焼き菓子
      • スナック菓子
      • 肉、鶏肉、魚介類の食品
      • キャンディ・菓子類
      • ペットフード
      • その他の食べ物
      • 飲料
      • 化粧品とパーソナルケア
      • その他のエンドユーザー産業
    • 地域
      • 北米
      • 材料タイプ
      • エンドユーザー産業
      • 米国
      • カナダ
      • 欧州
      • 材料タイプ
      • エンドユーザー産業
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
      • アジア太平洋
      • 材料タイプ
      • エンドユーザー産業
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
      • ラテンアメリカ
      • 材料タイプ
      • エンドユーザー産業
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ
      • 材料タイプ
      • エンドユーザー産業
      • アラブ首長国連邦(UAE)
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • DS Smith PLC
    • ES-Plastic GmbH
    • Pact Group
    • Liquibox(Olympus Partners)
    • UFlex Limited
    • Anchor Packaging LLC
    • Plastipak Holdings Inc.
    • Dart Container Corporation
    • ALPLA Group
    • Amcor PLC
    • American Packaging Corporation
    • Berry Global Inc.
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Mondi PLC
    • Novolex
    • Printpack Inc.
    • Reynolds Consumer Products Inc.
    • Quadpack Industries SA
    • Sealed Air Corporation
    • Sigma Plastics Group
    • Sonoco Products Company
    • Tetra Pak International SA(Tetra Laval Group)
    • Toppan Inc.
    • Transcontinental Inc.
    • Winpak Ltd
    • Huhtamaki Oyj

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 55138

The Global Plastic Packaging Market size is estimated at 103.48 Million tonnes in 2024, and is expected to reach 123.26 Million tonnes by 2029, growing at a CAGR of 3.56% during the forecast period (2024-2029).

Global Plastic Packaging - Market

Compared to other packaging products, consumers have shown an increasing inclination toward plastic packaging, as plastic packages are lightweight and easier to handle. Similarly, even the big manufacturers prefer plastic packaging solutions because of their lower cost of production.

Key Highlights

  • Plastic containers are becoming important in the beverage, food, cosmetics, and pharmaceutical industries. New filling technologies and the emergence of heat-resistant packaging material opened up new possibilities and options in the market. While PET bottles are common in multiple segments, beverages, cosmetics, sanitary products, and detergents are predominantly sold in polyethylene (PE) bottles.
  • Banning plastic bags, along with other types of plastic packaging, is the most used remedy to solve the problem of plastic waste worldwide. According to National Geographic, as of June 2021, 115 countries had taken that approach in various ways. For instance, plastic bags less than 50 microns thick are banned in France. In Tunisia, plastic bags less than 40 microns thick are forbidden.
  • Several global companies increasingly recognize the urgency of recycling PET into food-grade products, such as beverage containers. The trend can drive the growth of the demand for PET in the world. For instance, the Coca-Cola Company intends to use 50% recycled PET in its containers by 2030. Also, Unilever is committed to making 100% of its plastic packaging reusable or recyclable by 2025.
  • The e-commerce industry's rapid expansion will probably create new opportunities for market expansion. To cut the cost of transportation, e-commerce enterprises favor lightweight and flexible packaging options. The sector is anticipated to increase as more people shop online for everyday fresh foods, FMCG products, electrical devices, and clothing.
  • Additionally, greater opportunities for plastic packaging are anticipated in the upcoming years due to the growing introduction of innovative packaging solutions, including active packaging, modified environment packaging, edible packaging, and bioplastic packaging. However, the industry's existence is expected to be challenged by growing sustainability awareness and a strict prohibition on single-use plastic to reduce plastic pollution.
  • Since the outbreak of the COVID-19 pandemic, consumers and businesses have had to alter how they view packaging health and safety. Since the early days of the pandemic, single-use plastic has been gaining importance; consumers were concerned that reusable packaging would increase the risk of transmission.

Plastic Packaging Market Trends

Food Segment to Occupy Major Share

  • Food packaging is one of the largest users of plastics. The demand for rigid plastic packaging for the food industry is witnessing demand, as they are increasingly replacing traditional materials such as paperboard, metals, and glass, owing to their beneficial properties, such as lightweight and reduced cost.
  • The increasing consumption of bakery products is further driving the adoption of flexible plastic packaging solutions to increase the shelf-life and avoid chalky bread conditions. With roughly 80% of baked goods being sold in flexible packaging and bakeries now producing a more comprehensive range of bread, buns, and rolls than ever before, including specialty and gluten-free, market players are developing advanced solutions catering to the demand.
  • Vendors strategically partnered to enhance flexible packaging for the segment. For instance, in May 2021, ProAmpac acquired Irish Flexible packaging and Fispak to serve flexible packaging products to bakeries in Ireland. Similarly, in September 2021, PPC Flexible Packaging announced the acquisition of custom flexible packaging to enhance the sales of flexible films for all products, including bakery products.
  • Rigid plastic packaging includes plastic bottles and containers and continues to be popular in industries for food packaging applications. Containers are used to pack sauces and other consumer goods that use HDPE and LDPE material for packaging. Moreover, plastic bottles and containers gained importance in the food industry due to their ability to provide extended shelf life to packaged food items.
  • The current market scenario indicates a global demand for flexible packaging solutions for sweets and confectionery products. The need for flexible plastic is also increasing in Eastern Europe, with expected growth in volume (3.0 billion units) by 2023. Poland is expected to witness the most significant change. Also, flexible plastic has been the primary choice for packaging, especially for confectionery products.
  • According to the Department of Commerce's final 2021 trade data, the United States exported USD 177 billion worth of farm and food goods to other countries, an increase of 18% over 2020 and a 14.6% increase over the previous high from 2014. The trade statistics show that American agriculture is strong because it keeps supplying consumers worldwide with quality, reasonably priced farm, and food items. The trend is a significant gain for food processing and transportation sectors, which rely heavily on plastic packaging because it is affordable and has desirable qualities, like moisture resistance.

Asia-Pacific to Hold the Largest Market Share

  • The Asia-Pacific packaging sector is heavily influenced by variables such as rising per capita income, changing social atmosphere, and demographics. As a result of the shift, new packaging materials, processes, and forms are required.
  • China is the largest country contributing to plastic packaging usage. The growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and increasing bottled water and beverage consumption are significant driving factors of the country's market growth.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, in December 2021, China produced about 7.95 million metric tons of plastic products. Such an increase in plastic product use in China is expected to drive the market demand for various rigid plastic packaging products.
  • Moreover, the market vendors are offering products that focus on sustainability commitments. For instance, as part of its commitment to sustainability, the manufacturer of laminated plastic tubes, Essel Propack, based in India, has produced recyclable HDPE barrier tubes. Platina 250 and Green Maple Leaf (GML) 300 Lamitubeswere created for brands looking to switch to recyclable, environmentally friendly barrier packaging formats.
  • According to the Japan Plastics Industry Federation, the number of plastic containers in Japan increased significantly in the first quarter of 2022. The trend is expected to increase the market demand for plastic bottles in the country for various end-user customers.
  • Furthermore, in March 2022, Tosoh, a Japanese petrochemical manufacturer, aimed to construct its chemical recycling technology by the end of March 2025 to extract raw monomers from mixed polymers. The producer began researching the technique in November of 2021 in collaboration with Tohoku University, recycling company KeiwaKogyo, water treatment company TohzaiChemical Industry, and state-owned research institute National Institute of Advanced Industrial Science and Technology.

Plastic Packaging Industry Overview

The global plastic packaging market is highly competitive because of the presence of many players running their businesses within national and international boundaries. The market is mildly concentrated with the presence of major players like Alpla Group, Amcor plc, Berry Global Inc., and Mondi PLC.

  • May 2022 - Amcor PLC developed its latest technology, PowerPostTM, which delivers a bottle up to 30% lighter and can be made from 100% recycled material. The technology was developed for hot-fill beverages and avoids spills from overflow. Furthermore, the product is built on a vacuum-absorbing technology, PowerStrap.
  • March 2022 - The ALPLA Group acquired the recycling company Texplastfrom the FROMM Group and all its shares in the joint venture, PET Recycling Team Wolfen. The international company will increase its annual processing volume in Germany to 75,000 tons of PET bottles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Market Drivers
      • 4.5.1.1 Growing Geriatric Population and Prevalence of Diseases
      • 4.5.1.2 Product Innovations such as Downsizing coupled with Relatively Low Costs
    • 4.5.2 Market Challenges
      • 4.5.2.1 Dynamic Nature of Regulations and Inability to Support Heavy Goods

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 RIGID PLASTIC PACKAGING
    • 5.1.1 Material
      • 5.1.1.1 Polyethylene (PE)
      • 5.1.1.2 Polyethylene terephthalate (PET)
      • 5.1.1.3 Polypropylene (PP)
      • 5.1.1.4 Polystyrene (PS) and Expanded polystyrene (EPS)
      • 5.1.1.5 Polyvinyl chloride (PVC)
      • 5.1.1.6 Other Rigid Plastic Packaging Materials
    • 5.1.2 Product
      • 5.1.2.1 Bottles and Jars
      • 5.1.2.2 Trays and containers
      • 5.1.2.3 Other Product Types
    • 5.1.3 End-user Industry
      • 5.1.3.1 Food
      • 5.1.3.2 Beverage
      • 5.1.3.3 Healthcare
      • 5.1.3.4 Cosmetics and Personal Care
      • 5.1.3.5 Other End-user Industries
    • 5.1.4 Geography
      • 5.1.4.1 North America
      • 5.1.4.1.1 Material
      • 5.1.4.1.2 End-user Industry
      • 5.1.4.1.3 Country
      • 5.1.4.1.3.1 United States
      • 5.1.4.1.3.2 Canada
      • 5.1.4.2 Europe
      • 5.1.4.2.1 Material
      • 5.1.4.2.2 End-user Industry
      • 5.1.4.2.3 Country
      • 5.1.4.2.3.1 United Kingdom
      • 5.1.4.2.3.2 Germany
      • 5.1.4.2.3.3 France
      • 5.1.4.2.3.4 Italy
      • 5.1.4.2.3.5 Spain
      • 5.1.4.2.3.6 Rest of Europe
      • 5.1.4.3 Asia-Pacific
      • 5.1.4.3.1 Material
      • 5.1.4.3.2 End-user Industry
      • 5.1.4.3.3 Country
      • 5.1.4.3.3.1 China
      • 5.1.4.3.3.2 India
      • 5.1.4.3.3.3 Japan
      • 5.1.4.3.3.4 Australia
      • 5.1.4.3.3.5 South Korea
      • 5.1.4.3.3.6 Indonesia
      • 5.1.4.3.3.7 Rest of Asia-Pacific
      • 5.1.4.4 Latin America
      • 5.1.4.4.1 Material
      • 5.1.4.4.2 End-user Industry
      • 5.1.4.4.3 Country
      • 5.1.4.4.3.1 Brazil
      • 5.1.4.4.3.2 Argentina
      • 5.1.4.4.3.3 Mexico
      • 5.1.4.4.3.4 Rest of Latin America
      • 5.1.4.5 Middle East & Africa
      • 5.1.4.5.1 Material
      • 5.1.4.5.2 End-user Industry
      • 5.1.4.5.3 Country
      • 5.1.4.5.3.1 United Arab Emirates (UAE)
      • 5.1.4.5.3.2 Saudi Arabia
      • 5.1.4.5.3.3 South Africa
      • 5.1.4.5.3.4 Rest of Middle East & Africa
  • 5.2 FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING
    • 5.2.1 Material Type
      • 5.2.1.1 Polyethene (PE)
      • 5.2.1.2 Bi-orientated Polypropylene (BOPP)
      • 5.2.1.3 Cast polypropylene (CPP)
      • 5.2.1.4 Polyvinyl Chloride (PVC)
      • 5.2.1.5 Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
      • 5.2.1.6 Other Material Types
    • 5.2.2 Product Type
      • 5.2.2.1 Pouches
      • 5.2.2.2 Bags
      • 5.2.2.3 Films & Wraps
      • 5.2.2.4 Other Product Types
    • 5.2.3 End-user Industry
      • 5.2.3.1 Food
      • 5.2.3.1.1 Baked Food
      • 5.2.3.1.2 Snacked Food
      • 5.2.3.1.3 Meat, Poultry & Sea Food
      • 5.2.3.1.4 Candy/Confections
      • 5.2.3.1.5 Pet Food
      • 5.2.3.1.6 Other Food
      • 5.2.3.2 Beverage
      • 5.2.3.3 Cosmetics & Personal Care
      • 5.2.3.4 Other End-user Industries
    • 5.2.4 Geography
      • 5.2.4.1 North America
      • 5.2.4.1.1 Material Type
      • 5.2.4.1.2 End-user Industry
      • 5.2.4.1.3 Country
      • 5.2.4.1.3.1 United States
      • 5.2.4.1.3.2 Canada
      • 5.2.4.2 Europe
      • 5.2.4.2.1 Material Type
      • 5.2.4.2.2 End-user Industry
      • 5.2.4.2.3 Country
      • 5.2.4.2.3.1 United Kingdom
      • 5.2.4.2.3.2 Germany
      • 5.2.4.2.3.3 France
      • 5.2.4.2.3.4 Rest of Europe
      • 5.2.4.3 Asia-Pacific
      • 5.2.4.3.1 Material Type
      • 5.2.4.3.2 End-user Industry
      • 5.2.4.3.3 Country
      • 5.2.4.3.3.1 China
      • 5.2.4.3.3.2 India
      • 5.2.4.3.3.3 Japan
      • 5.2.4.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
      • 5.2.4.4 Latin America
      • 5.2.4.4.1 Material Type
      • 5.2.4.4.2 End-user Industry
      • 5.2.4.4.3 Country
      • 5.2.4.4.3.1 Brazil
      • 5.2.4.4.3.2 Argentina
      • 5.2.4.4.3.3 Mexico
      • 5.2.4.4.3.4 Rest of Latin America
      • 5.2.4.5 Middle East & Africa
      • 5.2.4.5.1 Material Type
      • 5.2.4.5.2 End-user Industry
      • 5.2.4.5.3 Country
      • 5.2.4.5.3.1 United Arab Emirates (UAE)
      • 5.2.4.5.3.2 South Africa
      • 5.2.4.5.3.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 DS Smith PLC
    • 6.1.2 ES-Plastic GmbH
    • 6.1.3 Pact Group
    • 6.1.4 Liquibox (Olympus Partners)
    • 6.1.5 UFlex Limited
    • 6.1.6 Anchor Packaging LLC
    • 6.1.7 Plastipak Holdings Inc.
    • 6.1.8 Dart Container Corporation
    • 6.1.9 ALPLA Group
    • 6.1.10 Amcor PLC
    • 6.1.11 American Packaging Corporation
    • 6.1.12 Berry Global Inc.
    • 6.1.13 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 6.1.14 Mondi PLC
    • 6.1.15 Novolex
    • 6.1.16 Printpack Inc.
    • 6.1.17 Reynolds Consumer Products Inc.
    • 6.1.18 Quadpack Industries SA
    • 6.1.19 Sealed Air Corporation
    • 6.1.20 Sigma Plastics Group
    • 6.1.21 Sonoco Products Company
    • 6.1.22 Tetra Pak International SA (Tetra Laval Group)
    • 6.1.23 Toppan Inc.
    • 6.1.24 Transcontinental Inc.
    • 6.1.25 Winpak Ltd
    • 6.1.26 Huhtamaki Oyj

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET