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市場調査レポート
商品コード
1444225

ハイドロゲル - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Hydrogel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ハイドロゲル - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハイドロゲル市場規模は2024年に231億6,000万米ドルと推定され、2029年までに326億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.10%のCAGRで成長します。

ハイドロゲル- 市場

COVID-19のパンデミックはハイドロゲル分野に打撃を与えました。世界のロックダウンと各国政府による厳格な規制により、ほとんどの生産拠点が閉鎖され、壊滅的な打撃を被った。それにもかかわらず、ビジネスは2021年以降回復しており、今後数年間で大幅に増加すると予想されています。

主なハイライト

  • 短期的には、ヘルスケア業界でのヒドロゲルの応用の増加と農業業界での採用の急増が市場の成長を促進すると予想されます。
  • ただし、ハイドロゲルの製造コストが高いため、市場の成長が妨げられると予想されます。
  • ハイドロゲルの新たな応用分野の出現と、生物医学およびパーソナルケア分野におけるハイドロゲルの意識と採用の高まりは、調査対象市場にとって好機となるでしょう。
  • アジア太平洋地域は世界のハイドロゲル市場で大きなシェアを占めており、予測期間中に最速のCAGRで推移すると予想されています。

ハイドロゲル市場動向

パーソナルケアおよび衛生部門が市場を独占

  • ヒドロゲルは、その柔らかく組織に似た物理的特性、優れた吸水性、良好な酸素透過性、優れた生体適合性、および追加の輸送チャネルのための微多孔質構造により、衛生製品に適しています。
  • 衛生用品は、荷重下での吸収性が高く、膨潤圧力が高く、吸引力が向上した、より薄いパッドを作成することを目指しています。したがって、その特性によりヒドロゲルが最も適した選択肢となります。
  • 世界保健機関、世界銀行グループ、ユニセフなどのいくつかの政府機関は、女性と思春期の少女に対する衛生、特に月経衛生管理(MHM)の重要性についての意識を高めています。
  • 世界銀行グループは、インドのSwachh Bharathミッションの下で主力の衛生活動を開始しました。この活動は、月経に関するタブーを破るという少年や男性を含む地域社会の意識を高めることを目的としています。
  • さらに、パーソナルケア業界でも、eコマースの売上が急増し、プロクター・アンド・ギャンブルなどのパーソナルケア業界の大手企業の一部と激しい競合を繰り広げているため、若い独立系ブランドの数が急増すると予想されています。 Revlon Inc.、Oriflame Cosmetics Global SA、The Avon Company、The Estee Lauder Companies Inc.、およびユニリーバ。
  • パーソナルケア製品の市場は、ロレアル、プロクター・アンド・ギャンブル、ユニリーバ、資生堂などの少数の主要企業によって独占されています。ロレアルは企業の中で最も化粧品およびパーソナルケアの売上高が高く、同社は約2022年には419億5,000万米ドル。
  • パーソナルケア協会であるコスメティック・欧州によると、欧州の5億人の消費者は、健康を守り、幸福感を高め、自尊心を高めるために化粧品やパーソナルケア製品を毎日使用しています。制汗剤、フレグランス、化粧品、シャンプー、石鹸、日焼け止めなど、多岐にわたります。
  • オベロ氏は、米国ではパーソナルケア産業が2022年に2.95%成長し、この成長は2023年にはそれを上回り、422億米ドルに達すると予想されていると述べた。これにより、国内のハイドロゲル市場の需要が刺激されることが期待されます。
  • これらすべての要因により、世界のパーソナルケアおよび衛生製品は、予測期間中にヒドロゲルの需要を促進する可能性があります。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々でパーソナルケアと衛生、農業、医薬品、ヘルスケア分野が成長しているため、世界市場シェアを独占しています。
  • ECHEMIによると、中国の製薬産業は2022年に前年比約17%成長すると予想されています。消化薬および代謝薬は、国の医薬品市場全体の約14%を占めています。
  • 中国では中流階級の増加と高齢化、所得の増加、都市化の進行が、同国の医薬品売上を押し上げています。 CEICデータによると、2022年6月の中国の医薬品販売収益は2,239億4,600万米ドルで、2022年4月の1,460億4,100万米ドルと比べて増加しました。この国には大規模で多様な国内医薬品産業があり、約5,000社の製造業者と多くの中小規模の製薬会社で構成されています。~規模の企業。
  • 世界の医薬品分野において、インドは成長を続ける著名なプレーヤーです。 PIB Indiaによると、インドは世界のジェネリック医薬品の主要供給国の1つであり、数量ベースで世界の供給量の20%を占めています。インドの医薬品は200か国以上に輸出されており、米国が主要市場となっています。
  • インド医薬品輸出促進評議会(Pharmexcil)の事務局長によると、インドは2021~22年度に原薬/医薬品中間体を含む1,75,040カロールインドルピー(246億2,000万米ドル)相当の医薬品を輸出しました。さらに、インドの医薬品輸出は2022年4月から10月までに4.22%増加し、145億7,000万米ドルに達しました。前会計年度の同時期の輸出額は139億8,000万米ドルでした。
  • さらに、インドブランドエクイティ財団によると、インドの製薬産業は2030年までに1,300億米ドルに達すると予想されています。対照的に、世界の医薬品生産の収益は、2023年末までに1兆米ドル近くに達すると予測されています。
  • したがって、上記の要因により、今後数年間でヒドロゲルの需要が増加すると予想されます。

ハイドロゲル業界の概要

ハイドロゲル市場は細分化されており、少数の企業が市場でかなりのシェアを占めています。市場の主要企業には(順不同)、3M、ジョンソン・エンド・ジョンソン・サービス社、カーディナル・ヘルス、クーパービジョン、スミス・アンド・ネフューなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • ヘルスケア業界での応用の増加
    • 農業業界での導入の急増
    • その他の 促進要因
  • 抑制要因
    • ハイドロゲルの製造コストが高い
    • その他の抑制要因
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • 構造
    • アモルファス
    • 半結晶質
    • 結晶質
  • 材料
    • ポリアクリレート
    • ポリアクリルアミド
    • シリコーン
    • その他の材料(寒天、ゼラチン、PVP、PEG)
  • エンドユーザー産業
    • パーソナルケアと衛生
    • 医薬品とヘルスケア
    • 食品
    • 農業
    • その他のエンドユーザー産業(法医学および研究)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 市場シェア分析(%)**/ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Ambu A/S
    • Ashland
    • Axelgaard Manufacturing Co., Ltd.
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Cardinal Health
    • Coloplast Corp.
    • ConvaTec Inc.
    • CooperVision
    • DSM
    • Essity Health &Medical
    • HOYA Corporation
    • Integra LifeSciences Corporation
    • Johnson &Johnson Medical Limited
    • Molnlycke Health Care AB
    • Medtronic
    • Novartis AG
    • PAUL HARTMANN Pty Ltd.
    • SEIKAGAKU CORPORATION
    • Sekisui Kasei Co. Ltd.
    • Smith &Nephew

第7章 市場機会と将来の動向

  • 新しい応用分野の出現
  • 生物医学およびパーソナルケア分野におけるヒドロゲルの意識の高まりと採用
  • その他の機会
目次
Product Code: 54436

The Hydrogel Market size is estimated at USD 23.16 billion in 2024, and is expected to reach USD 32.62 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.10% during the forecast period (2024-2029).

Hydrogel - Market

The COVID-19 pandemic harmed the hydrogel sector. Global lockdowns and severe rules enforced by governments resulted in a catastrophic setback as most production hubs were shut down. Nonetheless, the business has been recovering since 2021 and is expected to rise significantly in the coming years.

Key Highlights

  • Over the short term, the increasing application of hydrogel in the healthcare industry and the surge in adoption in the agriculture industry are expected to drive the market's growth.
  • However, the high production cost of hydrogel is expected to hinder the market's growth.
  • The emergence of a new application area for hydrogel and rising awareness and adoption of hydrogel in the biomedical and personal care sector will act as an opportunity for the market studied.
  • The Asia-Pacific region dominated the global hydrogel market with a significant share, and it is expected to register the fastest CAGR during the forecast period.

Hydrogel Market Trends

Personal Care and Hygiene Segment to Dominate the Market

  • Hydrogel is suitable for hygiene products due to its soft and tissue-like physical properties, superior water absorption, good oxygen permeability, superior biocompatibility, and micro-porous structure for additional transport channels.
  • Hygiene products aim to make thinner pads with higher absorbency under load, increased swelling pressure, and increased suction power. Hence, the hydrogel is the most suitable option due to its properties.
  • Several government organizations, such as the World Health Organization, World Bank Group, and UNICEF, are raising awareness about the importance of hygiene, especially menstrual hygiene management (MHM) for women and adolescent girls.
  • The World Bank Group initiated a flagship sanitation operation under the Swachh Bharath Mission in India. This operation aims to increase awareness among the community, including boys and men, to break the taboo around menstruation.
  • Further, the personal care industry is also expected to observe a surge in the number of young and independent brands, as e-commerce sales are surging and providing stiff competition to some of the major companies in the personal care industry, including Procter & Gamble, Revlon Inc. Oriflame Cosmetics Global SA, The Avon Company, The Estee Lauder Companies Inc., and Unilever.
  • The market for personal care products is dominated by a few key players, such as L'Oreal, Procter & Gamble, Unilever, and Shiseido Co., Ltd. L'Oreal has the highest cosmetics and personal care sales among the companies, and the company generated sales of around USD 41.95 billion in 2022.
  • According to Cosmetic Europe, the personal care association, Europe's 500 million consumers use cosmetic and personal care products every day to protect their health, enhance their well-being and boost their self-esteem. Ranging from antiperspirants, fragrances, make-up, shampoos, soaps, and sunscreens, to many others.
  • Oberlo stated that, in the United States, the personal care industry grew by 2.95% in 2022, and this growth is expected to outpace in 2023 to reach USD 42.2 billion. This is expected to stimulate the demand for the hydrogel market in the country.
  • Owing to all these factors, the personal care and hygiene products in the world may drive the demand for hydrogel during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share due to the growing personal care and hygiene, agriculture, pharmaceuticals, and healthcare sectors in countries such as China, India, and Japan.
  • The pharmaceutical industry in China was anticipated to grow by about 17% year-on-year in 2022 stated by ECHEMI. Digestive and metabolic drugs account for around 14% of the total pharmaceutical market of the country.
  • The growing middle-class and aging population in China, rising incomes, and increasing urbanization drive pharmaceutical sales in the country. According to CEIC Data, the pharmaceutical sales revenue in China in June 2022 accounted for USD 223,946 million, up compared to USD 146,041 million in April 2022. The country has a large and diverse domestic drug industry, comprising around 5,000 manufacturers and many small or medium-sized companies.
  • In the global pharmaceuticals sector, India is a prominent and expanding player. According to PIB India, India is one of the world's major suppliers of generic medicines, accounting for 20% of the global supply by volume. Indian drugs are exported to more than 200 countries, with the United States being the key market.
  • According to the Director General of the Pharmaceutical Export Promotion Council of India (Pharmexcil), India exported INR 1,75,040 crore (USD 24.62 billion) worth of pharmaceutical products, including bulk drugs/drug intermediates, in FY2021-22. Furthermore, India's pharmaceutical exports increased by 4.22% from April to October 2022, reaching USD 14.57 billion. The exports were valued at USD 13.98 billion during the same period in the previous fiscal.
  • Further, according to Indian Brand Equity Foundation, by 2030, the Indian Pharma industry is expected to reach USD 130 billion. In contrast, global pharmaceutical production's revenue is forecasted to reach nearly USD 1 trillion by the end of 2023.
  • Therefore, the abovementioned factors are expected to increase the demand for hydrogel in the coming years.

Hydrogel Industry Overview

The hydrogel market is fragmented, with a few players holding a considerable share in the market. Some of the market's key players (not in any particular order) include 3M, Johnson & Johnson Services, Inc., Cardinal Health, CooperVision, and Smith & Nephew.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Application in the Healthcare Industry
    • 4.1.2 Surge in Adoption in Agriculture Industry
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High Production Cost of Hydrogel
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Structure
    • 5.1.1 Amorphous
    • 5.1.2 Semi-crystalline
    • 5.1.3 Crystalline
  • 5.2 Material
    • 5.2.1 Polyacrylate
    • 5.2.2 Polyacrylamide
    • 5.2.3 Silicone
    • 5.2.4 Other Materials (Agar, Gelatin, PVP, and PEG)
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 Personal Care and Hygiene
    • 5.3.2 Pharmaceuticals and Healthcare
    • 5.3.3 Food
    • 5.3.4 Agriculture
    • 5.3.5 Other End-user Industries (Forensics and Research)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Ambu A/S
    • 6.4.3 Ashland
    • 6.4.4 Axelgaard Manufacturing Co., Ltd.
    • 6.4.5 Bausch Health Companies Inc.
    • 6.4.6 Cardinal Health
    • 6.4.7 Coloplast Corp.
    • 6.4.8 ConvaTec Inc.
    • 6.4.9 CooperVision
    • 6.4.10 DSM
    • 6.4.11 Essity Health & Medical
    • 6.4.12 HOYA Corporation
    • 6.4.13 Integra LifeSciences Corporation
    • 6.4.14 Johnson & Johnson Medical Limited
    • 6.4.15 Molnlycke Health Care AB
    • 6.4.16 Medtronic
    • 6.4.17 Novartis AG
    • 6.4.18 PAUL HARTMANN Pty Ltd.
    • 6.4.19 SEIKAGAKU CORPORATION
    • 6.4.20 Sekisui Kasei Co. Ltd.
    • 6.4.21 Smith & Nephew

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Emergence of New Application Areas
  • 7.2 Rising Awareness and Adoption of Hydrogel in Biomedical and Personal Care Sector
  • 7.3 Other Opportunities