デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1637855

中国のビッグデータ技術の投資機会-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Investment Opportunities of Big Data Technology in China - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
中国のビッグデータ技術の投資機会-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中国のビッグデータ技術の投資機会市場は予測期間中にCAGR 30%を記録する見込み

Investment Opportunities of Big Data Technology in China-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 中国のさまざまな企業がビッグデータの導入に多額の投資を行っています。インターネット検索企業のBaidu、eコマース企業のAlibabaとJD、ソーシャルメディア企業のTencentは、ビッグデータを中心にビジネスモデルと事業を展開しています。
  • さらに、中国におけるビッグデータ分析は、より新しいビジネスモデルの構築と効果的な製品・生産計画という2つの点で企業を支援しています。中国では、カード世代の技術をバイパスして、モバイル決済システムがビジネスモデルとして幅広く利用されています。このようなモバイル決済プラットフォームは、データの生成を容易にし、多くのオンラインとオフラインのサービスを簡単に統合することができます。
  • ビッグデータの採用を最大化するため、中国の企業はデータ管理のためのオールインワン・ビッグデータプラットフォームを立ち上げています。同様に、ユーザーもそうした技術を採用することで、収益統計の改善を目の当たりにしています。
  • 中国企業は米国企業に比べてクラウドコンピューティングの導入が遅れており、その理由としてワークロード移行の複雑さやコスト、セキュリティや規制の問題が挙げられています。
  • さらに、このようなインテリジェンスをほぼリアルタイムで抽出、可視化し、それによる行動をとるという要件は、特にCOVID-19が流行している中で、その蔓延を抑え、企業の存続を支援する取り組みも含め、徐々にミッションクリティカルな目標になりつつあります。多くの企業が在宅勤務やリモートワークの文化を採用し始め、膨大な量のデータを生み出し、データ分析の新たな機会を開いているため、ビッグデータとビジネス分析産業は成長すると予想されます。

中国のビッグデータ技術の投資機会市場動向

顧客分析のニーズが指数関数的に増加し、市場成長を牽引

  • ビッグデータの活用により、企業は自社の顧客基盤をより深く理解できるようになります。顧客に関する多角的なデータにより、企業は顧客がどのように考え、なぜ製品を必要とし、なぜ他のブランドよりも特定のブランドを選んだ(選ばなかった)のかを深く掘り下げることができます。
  • 消費者分析によって、マーケティング、販売、包装、あるいは製品そのものに、情報に基づいた変更を加えることができます。市場分析と組み合わせることで、企業は顧客のニーズを予測し、製品のライフサイクルを特定し、需要に見合った十分な供給を行いながら余剰分を削減することができます。
  • 中国の消費者市場の巨大な規模を考えると、生み出されるデータ量は膨大であり、今後も増え続けると考えられます。ビッグデータはこうした負荷を効果的に管理するための最良のアプローチであり、市場で競争する企業にとってますます重要になっています。
  • 中国全土の企業が、データ、自然言語処理、画像認識、機械学習を利用して、より良い消費者の欲求を予測し、最高レベルの技術効率を達成する未来のスマートサプライチェーンの構築に注力しています。
  • 顧客分析は、BFSI、自動車、医療など、B2Cの要素が依然として市場を独占し、拡大の余地が大きいセグメントで極めて重要になります。しかし、産業の重要性と市場競争の激化を考えると、小売部門とオンライン小売販売が最も顧客分析を必要とすると考えられます。政府機関である中国国家統計局によると、中国では今年、オンライン小売販売に約132兆5,227億元(4,714.39米ドル)が費やされ、1.2%増加しました。

市場成長を刺激する小売

  • 膨大なデータがAIを動かします。従って、小売や消費財のセグメントにも浸透していくのは当然です。中国の多くのビッグデータ企業は、マーケティング担当者、小売業者、eコマース企業がデータを管理し、在庫予測、顧客のセグメント化、顧客エンゲージメントのパーソナライズができるように支援すると主張しています。
  • さらに、全国の店舗はIoTデバイスやソリューションを利用して在庫レベルを追跡し、顧客データを分析し、顧客とのやり取りを改善しています。このような技術的進歩は、サプライチェーン全体の製品追跡を改善し、消費者行動をよりよく理解するのに役立ちます。
  • さらに、「効率性の向上」と全体的な顧客体験の向上を目標に、Alibabaと小売コングロマリットの百聯集団は戦略的提携と協力関係を結んでいます。両社は新たな小売の機会を検討し、ビッグデータを活用してオフラインの店舗、商品、物流、決済ツールを統合する予定です。
  • さらに、中国における高級品の顧客投資は、他のどこよりもはるかにデジタル化が進んでいます。McKinsey & Co.によると、顧客のeコマース体験をパーソナライズするためにデータ分析を活用しているファッション企業は、デジタル売上を30~50%伸ばしているといいます。昨年末以降、高級ブランドは、データ管理会社との中国ベースの協力関係の構築に、より積極的に関与するようになると考えられます。

中国のビッグデータ技術の投資機会産業概要

中国の十分なデータ空間は競争が激しく、IBM China Company Limited、SAP China、Huawei Technologies Co.、Microsoft(中国)、 Lenovo(Beijing)Limitedのような参入企業が存在します。ここ10年でいくつかの企業が台頭し、業界に大きな影響を与えてきました。欧米の競争相手が増えたことで、中国企業は中国国外に目を向けることを余儀なくされています。

  • 2022年10月-インテリジェントクラウドネットワークが革新的技術による3つのシナリオで能力をアップグレード、これらの能力はCloudFabric 3.0、CloudCampus 3.0、CloudWAN 3.0で、企業ビジネスの変化が企業ICTインフラの開発を推進しており、IPネットワークがITとCTの橋渡し役となり、企業のすべての生産・事務手続きをカバーし、デジタル産業変革の接続基盤を構成します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

第6章 市場促進要因

  • データの爆発的増加:非構造化、半構造化、複雑化
  • アルゴリズム開発の向上
  • 顧客分析の必要性

第7章 市場抑制要因市場抑制要因

  • 一般的な認識と専門知識の欠如
  • データセキュリティへの懸念

第8章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 企業規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • ソリューション別
    • 顧客分析
    • 不正検知・管理
    • オペレーションインテリジェンス
    • 予知保全
    • 資産管理
    • その他のソリューション
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 医療
    • 小売
    • 製造・自動車
    • 航空宇宙・防衛
    • IT・通信
    • 政府機関
    • その他

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM China Company Limited
    • SAP China
    • Huawei Technologies Co.
    • Microsoft (China) Co., Ltd.
    • Lenovo(Beijing)Limited
    • Alibaba Cloud Computing Company
    • Inspur Group Limited
    • Baidu, Inc.
    • Neusoft Corporation
    • JD.com, Inc.

第10章 投資分析

第11章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 47943

The Investment Opportunities of Big Data Technology in China Market is expected to register a CAGR of 30% during the forecast period.

Investment Opportunities of Big Data Technology in China - Market - IMG1

Key Highlights

  • Various organizations in the country are also investing significantly in adopting Big Data. The Internet search company Baidu, e-commerce companies Alibaba and JD, and social media company Tencent developed their business models and operations around Big Data.
  • Furthermore, Big Data Analytics in China assists businesses in two ways: creating newer business models and effective product/production planning. China is experiencing an extensive use of mobile payment systems as a business model, bypassing the card generation of technology. Such mobile payment platforms facilitate the generation of data and simple integration for many online to offline services.
  • To maximize the adoption of Big Data, companies in China are launching all-in-one Big Data platforms for data management. Similarly, users have witnessed an improvement in their revenue statistics by adopting such technologies.
  • The companies in China have been slower to adopt cloud computing compared to the US firms, citing the complexity and cost of workload migrations and added security and regulatory issues.
  • Moreover, The requirement to extract, visualize, and act on this intelligence in near-real-time is gradually becoming a mission-critical goal, particularly amid the COVID-19 epidemic, including efforts to restrict its spread and aid firms in staying afloat. Since many businesses have started to adopt work-from-home and remote working cultures, which produce enormous volumes of data and open up new opportunities for data analytics, the big data and business analytics industry is expected to grow.

China Big Data Technology Investment Opportunities Market Trends

Need for Customer Analytics to Increase Exponentially Driving the Market Growth

  • The usage of big data lets enterprises understands their customer base better. Multi-dimensional data on customers allows businesses to dig deeper into how they think, why they need a product, and why they chose (or didn't choose) a specific brand over another.
  • Consumer analysis can enable informed changes to marketing, sales, packaging, or the product itself. Blending it with market analytics lets businesses project customer needs, identify product life cycles, and provide enough supply to match demand while reducing the surplus.
  • Given the enormous scale of China's consumer markets, the amount of data produced is vast and will continue to increase. Big data is the best approach to manage these loads effectively, and it is becoming increasingly crucial for businesses competing in the market.
  • Companies all around China are concentrating on creating the smart supply chains of the future that will use data, natural language processing, image recognition, and machine learning to predict better consumer wants and reach the highest level of technological efficiency.
  • Customer analytics will be crucial in sectors like BFSI, Automotive, and Healthcare, where the B2C component still dominates the market and offers significant room for expansion. However, given the importance of the industry and growing market competitiveness, the retail sector and online retail sales will require customer analytics the most. Approximately 132,522.7 billion yuan (4714.39 USD) were spent on online retail sales in China this year, an increase of 1.2 percent, according to the National Bureau of Statistics of China, a government organization.

Retail to Stimulate the Market Growth

  • Considerable data power AI. Thus it stands to reason that it will keep permeating the retail and consumer products sectors. Many big data firms in China assert to help marketers, retailers, and eCommerce firms manage their data so they can forecast inventory, segment customers, and personalize customer engagement.
  • Additionally, national shops use IoT devices and solutions to track stock levels, analyze customer data, and improve customer interactions. These technological advancements improve product tracking across the supply chain and aid in better understanding consumer behavior.
  • Moreover, With the goal of "elevating efficiency" and improving the overall customer experience, Alibaba and the retail conglomerate Bailian Group has a strategic partnership and collaboration. The two companies have looked into new retail opportunities and will use Big Data to integrate offline stores, products, logistics, and payment tools.
  • Additionally, luxury customer investments in China are far more digital than anywhere else. According to McKinsey & Co., fashion companies that harness data analytics to personalize customer e-commerce experiences have grown their digital sales anywhere from 30 to 50 percent. By the end of the last year and beyond, luxury brands will be more actively involved in setting up China-based collaborations with data management companies.

China Big Data Technology Investment Opportunities Industry Overview

The Chinese ample data space is highly competitive, with players such as IBM China Company Limited, SAP China, Huawei Technologies Co., Microsoft (China) Co., Ltd., and Lenovo (Beijing) Limited. Several companies have emerged in the last ten years and left their impact on the industry. Due to the increased western competition, Chinese businesses have been pushed to turn outside China for prospects.

  • October 2022 - Intelligent Cloud-Network Upgrades Capabilities in Three Scenarios Based on Innovative Technologies, these capabilities are CloudFabric 3.0, CloudCampus 3.0, and CloudWAN 3.0, where changes in enterprise business are driving the development of enterprise ICT infrastructure, and IP networks serving as the bridge between IT and CT and covering all production and office procedures of enterprises, constitute the connectivity foundation for digital industrial transformation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

6 Market Drivers

  • 6.1 Data Explosion: Unstructured, Semi-structured and Complex
  • 6.2 Improvement in Algorithm Development
  • 6.3 Need for Customer Analytics

7 Market Restraints

  • 7.1 Lack of General Awareness And Expertise
  • 7.2 Data Security Concerns

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 By Deployment
    • 8.1.1 On-Premise
    • 8.1.2 Cloud
  • 8.2 By Enterprise Size
    • 8.2.1 Large Enterprise
    • 8.2.2 Small & Medium Enterprise
  • 8.3 By Solution
    • 8.3.1 Customer Analytics
    • 8.3.2 Fraud Detection and Management
    • 8.3.3 Operation Intelligence
    • 8.3.4 Predictive Maintenance
    • 8.3.5 Asset Management
    • 8.3.6 Other Solutions
  • 8.4 By End-user Industry
    • 8.4.1 BFSI
    • 8.4.2 Healthcare
    • 8.4.3 Retail
    • 8.4.4 Manufacturing and Automotive
    • 8.4.5 Aerospace & Defense
    • 8.4.6 IT & Telecommunication
    • 8.4.7 Government
    • 8.4.8 Other End-user Industries

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 IBM China Company Limited
    • 9.1.2 SAP China
    • 9.1.3 Huawei Technologies Co.
    • 9.1.4 Microsoft (China) Co., Ltd.
    • 9.1.5 Lenovo (Beijing) Limited
    • 9.1.6 Alibaba Cloud Computing Company
    • 9.1.7 Inspur Group Limited
    • 9.1.8 Baidu, Inc.
    • 9.1.9 Neusoft Corporation
    • 9.1.10 JD.com, Inc.

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS