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市場調査レポート
商品コード
1444200

プリンテッドサイネージ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Printed Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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プリンテッドサイネージ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プリンテッドサイネージ市場規模は、2024年に418億8,000万米ドルと推定され、2029年までに452億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に1.56%のCAGRで成長します。

プリンテッドサイネージ- 市場

COVID-19感染症のパンデミックは、世界中の中小企業、大規模産業に経済的混乱を引き起こしています。世界政府によるロックダウンはさらに、世界中の産業に打撃を与え、サプライチェーンと製造業務に混乱をもたらしました。このため、さまざまなエンドユーザー業界からの需要の変化により、プリンテッドサイネージ市場はさまざまな影響を受けています。ほとんどのエンドユーザー業界では、プリンテッドサイネージが大幅に減少しました。

主なハイライト

  • プリンテッドサイネージは、世界中で最も広く使用されている形式の看板ソリューションの1つです。これは主に、看板やバックライト付きディスプレイなどを通じて消費者を引き付け、入手可能性や機能に関する知識を広げるために製品のマーケティングと宣伝に使用されます。歴史的に、印刷された看板は顧客の関心を引くことに成功しており、それによってベンダーが店舗から立ち去るまでの数秒以内に認知度を高めるための鍵である注目を集めるというニーズを満たしてきました。
  • 費用対効果は、多くの業界に低コストで効率的なサイネージソリューションを提供するため、市場の成長を促進する主な要因です。この種の看板の導入に必要な投資が少なく、耐用年数が長いことが、プリンテッドサイネージ市場が新興のデジタルサイネージとの激しい競合の中で生き残る主な要因となっています。ほとんどの企業や企業がプリンテッドサイネージソリューションを選択した主な理由は、追加のメンテナンス費用を必要とせずに導入が簡単であることです。
  • 市場では複数の買収活動も行われています。たとえば、2021年 2月、印刷物、看板、ブランド製品、マーケティングのUDベースのシングルポイントプロバイダーであるStrategic Factoryは、ボルチモアの看板メーカーA|A Signsが、商業用不動産開発業者やいくつかの企業に看板を提供していると発表しました。この地域全体の企業がStrategic Factory組織に参加することになります。 A|A Signs製品には、建物看板、パイロン看板、記念碑看板、車両グラフィックス、フリートブランド、インパクトロゴ、ウェイファインディング、方向標識などが含まれます。
  • 大判印刷は、バナー、ポスター、看板、グラフ、お知らせ、図表、マーケティング表示など、インパクトのあるビジュアルを作成するために利用されます。プリンテッドサイネージは、小売店、ロビー、展示会、ショールーム、イベント会場、店頭などで、広告やマーケティングを主な目的として、日常業務で幅広い企業や組織によって使用されています。
  • デジタルサイネージは、印刷物よりも最初に多額の費用がかかる可能性があります。ただし、長期的な節約になります。この要因により、プリンテッドサイネージに大きな競合がもたらされる可能性があります。さらに、電子看板の寿命が長く、再販価値が高いことも、これらのシステムの採用に影響を与えます。
  • さらに、パンデミックの発生により、世界中で旅行が大幅に減少しました。これは運輸・物流業界に多大な悪影響を及ぼし、屋外のプリンテッドサイネージの使用が制限されました。また、プリンテッドサイネージ市場は、さまざまな最終用途産業からの需要の変化により、多くの影響を受けています。プリンテッドサイネージは、ほとんどのエンドユーザー業界で大幅に減少しました。しかし、ヘルスケアなどのエンドユーザーは、COVID-19予防策に関連した標識を作成する需要が高まっていることを目の当たりにしました。

プリンテッドサイネージ市場動向

小売部門は大幅な成長が見込まれる

  • 小売店の看板には、ポスター、バナー、背景からポップアップディスプレイやグラフィックまで、あらゆるものを含めることができます。サイネージは、視聴者にメッセージを即座に伝え、ブランドの約束を実現し、組織の重要なメッセージを伝える雰囲気や感情を作り出す上で常に重要です。
  • 小売業界が広告とマーケティングの拡大と多額の投資に注力しているため、プリンテッドサイネージ市場はさらに成長すると予想されています。小売部門は、eコマースの発展により飛躍的に成長しています。ただし、実店舗業界は依然として大きな市場シェアを占めていますが、eコマースの成長のペースは比較的速いです。
  • 小売店のプリンテッドサイネージは、場所や意図に応じて形状やサイズが異なります。それでも、大規模なバナーであろうと看板であろうと、すべての主な動機は、客足を促進し、潜在的な顧客とコミュニケーションをとることです。これらは店頭、のぼり旗、バリケードなど小売店のあらゆる場所に設置されており、小売業の重要な部分となっています。
  • 実店舗やeコマースのベンダーを含む小売ベンダーは、広告への支出を増やしています。これは、プリンテッドサイネージ支出のかなりの部分を占めると予想されます。小売看板には、屋外小売看板や屋内小売看板など、さまざまなタイプがあります。小売店のインテリア看板は、顧客に購入してもらうことに焦点を当てており、主に販売、大量の商品、更衣室、さらにはトイレなど、店内の特定の場所に顧客を誘導します。小売店の屋外看板は、魅力的で最新かつ新鮮な招待状を作成するために不可欠な種類の小売店看板と考えられています。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを握る

  • アジア太平洋地域では、企業向けの高度で洗練されたデザインを備えたサイネージプリンターの選択肢を広げるイノベーションが見られます。中国では都市化が進んでおり、プリンテッドサイネージはより多くの人々にとってより人気のある媒体になりつつあります。中国では人々が自宅や職場の外で過ごす時間がますます増えているため、この分野は企業が一貫して迅速に多くの視聴者にリーチできるチャネルとして浮上しています。
  • さらに、道路標識とスプレー塗装されたポストは、中国の看板広告の2つの主要な形式でした。ターゲティングテクノロジーが進歩するにつれて、ブランドは適切なメッセージングを使用して、より魅力的かつ状況に応じてターゲットの中国人層にリーチできるようになります。
  • 現在、インドのプリンテッドサイネージ広告のトップ広告主には、フィンテック、eコマース、OTT、不動産、ハイパーローカルサービス分野の企業が含まれています。自動車、携帯電話、耐久消費財、IPLチーム、テクノロジー企業などもこの分野に注目しています。この分野の成長を促進する他の要因としては、メディア所有者間の統合の増加と、印刷されたOOHの比較的プレミアムな特性の採用の増加が挙げられます。
  • さらに、パンデミックは業界のリセットボタンを押し、テクノロジー主導のサイネージメディア測定への投資を引き起こしました。体験型コミュニケーションの提供に多額の技術投資が行われ、OOHを大型屋外広告などの他のメディアと区別しています。
  • 政府の取り組みもさまざまな地域でプリンテッドサイネージ市場を促進し、企業と顧客のつながりを支援しています。たとえば、2022年 4月、ブリハンムンバイ市営公社(BMC)は、インドの看板業界へのビジネスチャンスの流入を生み出すために、店舗に地域の言語が記載された看板を使用することを義務付けました。 Media Expoが2年ぶりに再開されるため、この金融資本は、革新的で費用対効果の高いサイネージソリューションを特定するための理想的な会合の場となるでしょう。
  • さまざまな地域ベンダーが、広告に応じたソフトサイネージアプリケーションにますます注力しています。たとえば、幅3.2メートルのプリンタであるSoftjet Grandは、デジタルの利点を組み合わせ、PVCベースのメディアを置き換えるように効率的に最適化された産業用のスムーズなサイネージプリンタです。また、リサイクル可能なポリエステルベースの生地に素早く印刷でき、環境に優しい水性インクを採用しています。 Softjet Grandは、バナー、ディスプレイ、壁面装飾、看板、パラソル、旗、背景、屋外広告など、さまざまなソフトサイネージアプリケーションに最適です。

プリンテッドサイネージ業界の概要

プリンテッドサイネージ市場は競争が激しく、いくつかの主要企業で構成されています。市場シェアの観点から見ると、現在市場を独占している企業はほとんどありません。新興経済国全体での印刷需要の高まりと技術進歩に伴い、多くの企業が市場での存在感を高め、それによって新たな市場全体に事業展開を拡大しています。

  • 2022年4月-3A Compositesは、スウェーデンの天然繊維ボード生産施設とのディスプレイ事業における製品ポートフォリオを強化しながら、直接増資を通じてSwedish International ABの25%株主となる契約を締結しました。スウェーデンのカトリーネホルムに本社を置くSwedboard International ABは、グラフィックスディスプレイ業界向けに環境に優しいボードを製造および販売する革新的な企業です。
  • 2022年 3月- エイブリィデニソングラフィックスソリューションズは本日、新世代のデジタルプリントフィルムを導入し、オーストラリア、ニュージーランド、東南アジアの企業が壁や車両に長期にわたって持続するインスピレーションを迅速かつ簡単に生成できるようにしました。新しいAvery Dennison MPI 2904 Easy applyTMは、鮮明で高品質のデジタル印刷用に作られた、柔軟で滑らかな光沢のあるビニールフィルムです。これは、床グラフィックス、壁画、屋外看板、屋内および屋外広告、さらには単純な曲線や平面を備えた車両など、革新的で創造的だが中程度の耐久性要件があるアプリケーションに優れた価値を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • プリンテッドサイネージの費用対効果
    • 小売業界のプリンテッドサイネージ活用の傾向
  • 市場抑制要因
    • デジタルサイネージ分野との激しい競合
  • COVID-19がプリンテッドサイネージ市場に与える影響の評価

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • バナーと背景
    • 企業グラフィック、展示会、トレードショー
    • バックライト付きディスプレイ
    • ポップディスプレイ
    • ビルボード
    • その他の看板タイプ
  • 印刷技術による
    • 画面
    • インクジェット
    • 枚葉紙
    • その他の印刷技術
  • エンドユーザー別業種別
    • BFSI
    • 小売り
    • 輸送と物流
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー分野(スポーツやエンターテイメントなど)
  • 用途別
    • 屋内
    • アウトドア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Avery Dennison Corporation
    • Spandex Ltd
    • IGEPA group GmbH &Co. KG
    • Orafol Europe GmbH
    • Identity Group
    • Lintec Corporation
    • 3A Composites Holding AG
    • Signs Express
    • EhKo Sign Industries KFT
    • Mactac LLLC(Lintec)
    • Kelly Signs and Graphics
    • L&H Sign Company Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53762

The Printed Signage Market size is estimated at USD 41.88 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.26 billion by 2029, growing at a CAGR of 1.56% during the forecast period (2024-2029).

Printed Signage - Market

The COVID-19 pandemic has created economic turmoil for small, medium, and large-scale industries worldwide. The global government's lockdown has further resulted in industries taking a hit and disrupting the supply chain and manufacturing operations worldwide. Due to this, the printed signage market has had a mixed impact due to the change in demand from various end-user industries. In most of the end-user industries, printed signage witnessed a significant decline.

Key Highlights

  • Printed signage is one of the most widely used forms of signage solutions across the world. It is majorly employed to market and advertise products to attract consumers and expand their knowledge regarding the availability and features through billboards and backlit displays, among others. Historically, printed signage has been successful in engaging a customer, thereby fulfilling the need to grab attention which is the key to creating awareness within the few seconds that a vendor has before the customer moves on from their stores.
  • Cost-effectiveness is the primary factor that drives market growth, as it offers low-cost and efficient signage solutions for many industries. The low investments required for deploying these types of signs and a longer lifespan are the major factors that are helping the printed signage market to survive with intense competition from emerging digital signage. The prime reason behind most of the businesses and companies that opted for printed signage solutions is the ease of deployment without the need for additional maintenance costs.
  • The market is also witnessing multiple acquisition activities. For instance, in February 2021, Strategic Factory, a UD-based, single-point provider for print, signage, branded products, and marketing, announced that Baltimore sign manufacturer A|A Signs, which offers signage for commercial real estate developers and several businesses throughout the region would be joining the Strategic Factory organization. A|A Signs products include building signage, pylon signs, monument signs, vehicle graphics, fleet branding, impact logos, wayfinding, and directional signs.
  • Large-format printing is utilized to create high-impact visuals, such as banners, posters, signs, charts, announcements, diagrams, and marketing displays. Printed signage is being used by a wide range of companies and organizations for day-to-day operations, significantly for advertising and marketing purposes, commonly across retail locations, lobbies, tradeshows, showrooms, event venues, and points of purchase.
  • Digital signage may incur greater expense initially than printed materials; however, it will present long-term savings. This factor is poised to provide significant competition to printed signage. Further, the longer lifespan and high resale value of digital signboards also influence the adoption of these systems.
  • Moreover, the pandemic outbreak resulted in a drastic reduction in travel worldwide. This had a considerable negative impact on the transportation and logistics industry, thereby restricting the usage of outdoor printed signage. Also, the printed signage market has had a number of impacts due to changing demand from various end-use industries. Printed billboards have declined significantly in most end-user industries. However, end users, such as healthcare, witnessed increased demand to make signages related to COVID-19 precautions.

Printed Signage Market Trends

Retail Sector Expected to Grow at a Significant Rate

  • Retail signage can include anything from posters, banners, and backdrops to pop-up displays and graphics. Signage has always been critical in instantly communicating messages to viewers and creating an atmosphere and emotion that deliver on a brand promise and signpost key organizational messages.
  • With the retail industry focusing on expanding and investing considerably in advertising and marketing, the printed signage market is expected to grow further. The retail sector is growing exponentially, aided by the development of e-commerce; however, the brick-and-mortar industry still commands a significant market share, but the growth of e-commerce is comparatively fast-paced.
  • Printed signage for retail stores varies in form and size based on location and intention. Still, the primary motive for all, whether an expansive banner or a billboard, is to drive foot traffic and communicate with potential customers. These are placed on the storefront, banners, barricades, and every place of the retail store, and hence are a vital part of the retail business.
  • Retail vendors are increasingly spending on advertising, including brick-and-mortar and e-commerce vendors. This is expected to command a significant share of the printed signage spending.There are various types of retail signage, such as exterior retail signage and interior retail signage. Interior retail signage is focused on getting a customer to make a purchase, primarily to direct customers to specific locations in the store for sales, high-volume items, dressing rooms, or even restrooms. Exterior retail signage is considered an essential kind of retail signage to create an engaging, up-to-date, and fresh invitation.

Asia Pacific to Hold Significant Market Share

  • The Asia Pacific region is witnessing innovations for broadening the selection of signage printers with an advanced and sophisticated design for businesses. Printed signage is becoming a more popular medium for more people in China due to the country's increasing urbanization. The sector has emerged as the channel that enables companies to consistently and quickly reach a large audience in China as people spend more and more time outside their homes and workplaces.
  • Further road signs and spray-painted posts were China's two primary forms of signage advertising. As targeting technology advances, brands can reach their target Chinese demographic more engagingly and contextually with appropriate messaging.
  • The top advertisers in print signage advertising in India currently include companies in the fintech, e-commerce, OTT, real estate, and hyperlocal services sectors. Automobiles, mobile phones, consumer durables, IPL teams, and tech companies are other businesses keeping a close eye on this space. Other factors driving the sector's growth are increased consolidation among media owners and higher adoption of printed OOH's relatively premium properties.
  • Moreover, the pandemic pushed the industry's reset button and sparked investments in technology-driven signage media measurement. Significant technological investments have been made in delivering experiential communication, distinguishing OOH from other media, such as large-format outdoor advertisements.
  • Government initiatives are also driving the printed signage market in various regions helping businesses to connect with their customers. For instance, in April 2022, The Brihanmumbai Municipal Corporation (BMC)made it mandatory for shops to use signage boards with regional languages to create an inflow of business opportunities for the signage industry in India. With the Media Expo's return after two years, the financial capital will be the ideal meeting point to identify innovative and cost-effective signage solutions.
  • Various regional vendors are increasingly focusing on soft signage applications catering to advertisements. For instance, Softjet Grand, the 3.2 meters wide printer, is an industrial smooth signage printer that combines digital advantages and has been efficiently optimized to replace PVC-based media. It also quickly prints on recyclable polyester-based fabrics and employs environmentally friendly aqueous inks. Softjet Grand is ideal for various soft signage applications, including banners, displays, wall decorations, signage, parasols, flags, backdrops, and outdoor advertisements.

Printed Signage Industry Overview

The Printed Signage Market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few players currently dominate the market. With the rising demand for printing and technological advancement across emerging economies, many companies are increasing their market presence, thereby expanding their business footprint across new markets.

  • April 2022 - 3A Composites has signed a contract to become a 25% shareholder of Swedish International AB through a direct capital increase while strengthening its product portfolio in the display business with Sweden's natural fiber board production facility. Headquartered in Katrineholm, Sweden, Swedboard International AB is an innovative company that manufactures and sells eco-friendly boards for the graphics display industry.
  • March 2022 - Avery Dennison Graphics Solutions has introduced a new generation of digital print films today, enabling companies in Australia, New Zealand, and Southeast Asia to swiftly and easily generate long-lasting inspirations on walls and vehicles. The brand-new Avery Dennison MPI 2904 Easy ApplyTM is a flexible, smooth, and glossy vinyl film made for vivid, high-quality digital printing. It provides excellent value for applications that are innovative and creative but have intermediate durability requirements, such as floor graphics, wall murals, outdoor signage, indoor and outdoor advertising, and even fleet vehicles with simple curves or flat surfaces.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Cost Effectiveness of Printed Signage
    • 5.1.2 Inclination of the Retail Industry Toward the Application of Printed Signage
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Competition from the Digital Signage Segment
  • 5.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Printed Signage Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Banner and Backdrop
    • 6.1.2 Corporate Graphics, Exhibitions, and Trade Shows
    • 6.1.3 Backlit Displays
    • 6.1.4 Pop Display
    • 6.1.5 Billboards
    • 6.1.6 Other Signage Types
  • 6.2 By Print Technology
    • 6.2.1 Screen
    • 6.2.2 Inkjet
    • 6.2.3 Sheetfed
    • 6.2.4 Other Print Technologies
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Retail
    • 6.3.3 Transportation and Logistics
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Other End-user Verticals (Sports and Entertainment, etc.)
  • 6.4 By Application
    • 6.4.1 Indoor
    • 6.4.2 Outdoor
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 Germany
      • 6.5.2.2 United Kingdom
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 India
      • 6.5.3.3 Japan
      • 6.5.3.4 South Korea
      • 6.5.3.5 Thailand
      • 6.5.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Mexico
      • 6.5.4.3 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa
      • 6.5.5.1 United Arab Emirates
      • 6.5.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.5.3 South Africa
      • 6.5.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.2 Spandex Ltd
    • 7.1.3 IGEPA group GmbH & Co. KG
    • 7.1.4 Orafol Europe GmbH
    • 7.1.5 Identity Group
    • 7.1.6 Lintec Corporation
    • 7.1.7 3A Composites Holding AG
    • 7.1.8 Signs Express
    • 7.1.9 EhKo Sign Industries KFT
    • 7.1.10 Mactac LLLC (Lintec)
    • 7.1.11 Kelly Signs and Graphics
    • 7.1.12 L&H Sign Company Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET