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市場調査レポート
商品コード
1440297

有効性試験:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Efficacy Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

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有効性試験:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

有効性試験市場規模は、2024年に3億839万米ドルと推定され、2029年までに4億1,036万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.88%のCAGRで成長します。

有効性試験- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックの発生により、ワクチン、医薬品、その他の医療製品などの医薬品の有効性試験が行われるようになりました。大規模な顧客ベースにより、家庭内でのCOVID-19の蔓延を防ぐための消毒製品の販売が加速しています。そこで、いくつかの研究所や企業が製品の有効性試験を実施しました。 2022年 10月のARICの記事によると、アルコールベースの手指消毒剤(ABHS)が手指消毒のゴールドスタンダードと考えられていますが、ABHSに必要なpH、粘度、過酸化水素含有量は、製品の機能に関連するいくつかのパラメーターです。そしてユーザーからの受け入れやすさ。したがって、製品の有効性と安全性に対して注意を払い、管理する必要があります。これにより、パンデミック中の検査の有効性が高まりました。さらに、現在では、COVID-19感染症のワクチン研究開発(R&D)の増加に伴い、医薬品の生産も増加しています。これにより、医薬品の有効性試験の需要が生まれ、最終的に市場の成長を促進します。

調査された市場の成長は、製薬部門による研究開発のアウトソーシングの増加や、品質による設計(QbD)アプローチの採用の増加などの要因に主に起因している可能性があります。

アウトソーシングは、製薬部門の組織が運営コストと製造コストの両方を削減し、それによって財務リスクを最小限に抑えるのに役立ちます。このため、製薬企業は研究開発活動を実施する戦略として、研究開発活動を民間の受託調査機関(CRO)に委託するケースが増えています。たとえば、2022年 9月、臨床段階のバイオテクノロジー企業であるEmyria Limitedは、神経科学の前臨床創薬および受託調査組織(CRO)であるPsychoGenicsと提携しました。この提携のもと、EmyriaはPsychoGenicの創薬プラットフォーム、次世代の自動検査プラットフォームであるSmartCubeを使用しています。このような事例により、有効性試験製品の需要が増加すると予想され、したがって、予測期間中の市場の成長に貢献すると予想されます。

さらに、QbDアプローチが採用されるのは、分析とリスク管理を使用して品質を向上させることを目的とした医薬品開発への体系的なアプローチが可能になり、有効性試験の機能が向上するためです。したがって、有効性試験中にQbDアプローチを導入すると、開発能力、スピード、配合設計が強化されます。さらに、AAPSオープンアクセスジャーナルに2021年 12月に掲載された記事によると、QbD戦略は、製品とプロセスの専門知識の向上、信頼性の高い製造プロセス、医薬品に関する規制の柔軟性など、医薬品開発にさまざまな利点があることが知られています。安全性と有効性のテストに重点を置き、商業段階全体を通じて調整を行います。したがって、有効性試験の需要は増加しています。

さらに、IFPMAの2021年報告書によると、バイオ医薬品産業の年間研究開発支出は航空宇宙産業や防衛産業の7.3倍、化学産業の6.5倍、ソフトウェアやコンピューターサービス産業の1.5倍となっています。上記の同じ情報源は、バイオ医薬品産業が2021年に1,960億米ドルを費やし、研究開発活動により2024年までに2,130億米ドルに増加すると予想されているとも述べています。バイオ医薬品業界における医薬品開発の研究開発の増加に伴い、市場関係者の間でQbDアプローチの採用が増加しています。これにより市場の成長が期待されます。ただし、テスト手順に多額の時間を費やしていることが、成長の障害となる可能性があります。

有効性試験市場動向

化粧品およびパーソナルケア製品セグメントは、予測期間中に大幅な成長が見込まれる

アプリケーションセグメント別の化粧品およびパーソナルケア製品は、予測期間中に大幅な成長を遂げると予想されます。化粧品の臨床試験は、化粧品の性能と安全性を検証するだけでなく、そのパッケージングとマーケティングに大きな権威と信頼性を与えます。さらに、化粧品やパーソナルケア製品の使用量の増加に伴い、これらの製品の有効性試験の需要が増加しており、このセグメントの成長をさらに推進しています。

化粧品やパーソナルケア製品に対する消費者の購買行動はパンデミック中に大幅に増加し、予測期間中は継続すると予想されます。そのため、いくつかの企業が化粧品の有効性試験に注力しています。たとえば、Codex Beautyは2021年 2月に、消費者が自社の試験プロセスと製品の主張を理解できるように、消費者向けの有効性試験ラベルを立ち上げました。 Codex Beauty Labsは、将来の製品のラベルに読みやすい有効性試験パネルを表示して、製品試験の背後にある定量的データを説明する予定です。

さらに、有効性試験は化粧品製品の研究開発で使用される一連の方法であり、パッケージまたはマーケティングでの主張を検証し、製品の使用目的をテストするために実行されます。また、消費者の肌に直接使用しても安全な化粧品であることを確認するために、化粧品の防腐剤効力試験も実施しています。したがって、試験の規制は必須であり、これにより化粧品製品の有効性試験の多くの機会が生まれています。たとえば、2021年 5月に中国の化粧品効能主張評価基準が発効しました。これによると、効能効果を謳う化粧品は効能評価によって裏付けられることになっています。基準に従い、有効性評価結果の概要は全米医薬品協会(NMPA)が指定するオンラインプラットフォームを通じて公開されます。製品の有効性は、化粧品の安全性および技術基準における必須の試験基準の対象となります。

北米は予測期間中に大幅な成長を遂げると予想される

北米は、予測期間を通じて有効性試験市場全体を支配すると予想されます。研究開発の増加や、この地域の市場プレーヤーの間でのQbDアプローチの採用などの要因が市場の成長を促進すると予測されています。

北米の製薬業界は、医薬品開発のためにCROへのアウトソーシング活動にさらに重点を置いています。さらに、この地域の政府は、開発・製造受託組織(CDMO)、原薬、および医薬品の製造能力にも多額の投資を行っています。最近HHSは、潜在的なCOVID-19ウイルス感染症ワクチンや治療薬の製造能力と製造能力を向上させるために、エマージェント・バイオソリューションズに多額の投資を行った。さらに、エマージェント・バイオソリューションズは、アストラゼネカのCOVID-19感染症ワクチン候補の製造パートナーとなる契約をアストラゼネカと締結しました。これらのCRO活動は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、この地域における確立された製薬産業の存在、高額な研究開発費、大手サービスプロバイダーの強力な存在感、そしてこの地域における製薬会社や化粧品会社による分析試験のアウトソーシングの傾向の増加が、これに貢献するいくつかの主要な要因です。市場全体の成長につながります。たとえば、OECDによる2022年 10月の最新情報によると、米国、カナダ、メキシコの医薬品支出はそれぞれ2.08、1.72、1.34(国内総生産(GDP)比)です。これは、大手企業、メーカー、政府機関が製品開発に深く関与していることを示しています。これにより、地域各国で有効性試験サービスの需要が高まり、調査対象市場全体の成長が促進されます。

さらに、FDAによる2021年8月の最新情報によると、最も安全で最先端の医薬品システムへのアクセスはアメリカの消費者に利益をもたらすため、この地域での医薬品開発は増加しています。さらに、上記の情報筋によると、製薬会社が米国で薬を販売する前に、その薬は試験を受けなければなりません。医薬品が安全で、意図された目的に対して有効であることを証明するために、製造業者はその後、これらの試験の結果をCDERに提供します。 CDERは医薬品を直接試験することはありませんが、医薬品の品質、安全性、有効性の基準に関する調査を行っています。医薬品を検査するこのような規制機関の存在は、国内で調査されている市場の成長を促進すると予想されます。

有効性試験業界の概要

有効性試験市場の競争は中程度です。主要な市場プレーヤーは、自社開発や技術買収を通じて製品ポートフォリオを拡大することで互いに競争しています。現在、数社が市場を独占しています。これらの企業には、Eurofins Scientific、Charles River Laboratories、Lucideon Limited、WuXi Apptec、Almac Groupが含まれます。主要企業は、世界市場での地位を確保するために、買収、提携、高度なサービスの立ち上げなど、さまざまな戦略的提携に関与してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 製薬会社による研究開発委託
    • QbDアプローチの採用の増加
  • 市場抑制要因
    • 試験手順への多額の時間と資本の投資
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • 抗菌効果試験
    • 消毒剤の有効性試験
  • 用途別
    • 医薬品
    • 化粧品およびパーソナルケア製品
    • その他の用途(消費者製品および医療機器)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Eurofins Scientific
    • Charles River Laboratories
    • Lucideon Limited
    • WuXi AppTec
    • Almac Group
    • BluTest Laboratories, Ltd
    • BIOSCIENCE LABORATORIES, LLC
    • Abbott Analytical
    • Pacific BioLabs
    • Accugen Laboratories, Inc
    • Intertek Group plc
    • QIAGEN

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 72465

The Efficacy Testing Market size is estimated at USD 308.39 million in 2024, and is expected to reach USD 410.36 million by 2029, growing at a CAGR of 5.88% during the forecast period (2024-2029).

Efficacy Testing - Market

The onset of the COVID-19 pandemic garnered efficacy testing for pharmaceutical products such as vaccines, drugs, and other medical products. A large customer base has fueled the sales of disinfecting products to prevent the spread of COVID-19 in their households. Thus, several laboratories and companies conducted efficacy testing of products. According to an October 2022 ARIC article, alcohol-based hand sanitizers (ABHS) were considered the gold standard for hand disinfection, but the required pH, viscosity, and hydrogen peroxide content of ABHS are a few parameters that are related to the products' functionality and acceptability by the users. Therefore, paying attention to and exercising control over the product's efficacy and safety is necessary. This increased the efficacy of testing during the pandemic. Additionally, in current times, the production of pharmaceutical products has increased, with an increase in research and development (R&D) of COVID-19 vaccines and drugs. This creates demand for efficacy testing of pharmaceutical products, ultimately fueling the market growth.

The studied market growth can largely be attributed to the factors such as an increase in outsourcing of research and development by the pharmaceutical sector and increasing adoption of the quality by design (QbD) approach.

Outsourcing assists organizations in the pharmaceutical sector to reduce both their operational and manufacturing costs and thereby minimize financial risk. Thus, pharmaceutical companies are increasingly outsourcing R&D activities to private contract research organizations (CROs) as a strategy for conducting research and development activities. For instance, in September 2022, Emyria Limited, a clinical-stage biotechnology company collaborated with PsychoGenics, a neuroscience preclinical drug discovery and contract research organization (CRO). Under this collaboration, Emyria uses PsychoGenic's drug discovery platform, SmartCube, which is a next-generation automated testing platform. Such instances are expected to increase the demand for efficacy testing products, and hence, it is anticipated to contribute to market growth over the forecast period.

Additionally, the QbD approach is adopted because it improves the functionality of efficacy testing by allowing for a systematic approach to drug development intended to enhance the quality by using analytical and risk management. Thus, the implementation of the QbD approach during efficacy testing enhances the development capability, speed, and formulation design. In addition, according to an article published in December 2021 in the AAPS open-access journal, the QbD strategy is known to have various benefits for the development of pharmaceutical products, including improved product and process expertise, reliable manufacturing processes, and regulatory flexibility regarding adjustments throughout the commercial phase with a significant focus on safety and efficacy testing. Thus, the demand for efficacy testing is increasing.

Moreover, according to the IFPMA's 2021 report, the annual R&D spending by the biopharmaceutical industry is 7.3 times higher than that of the aerospace and defense industries, 6.5 times more than the chemicals industry, and 1.5 times more than the software and computer services industry. The same source above also mentioned that the biopharmaceutical industry spent USD 196,000 million in 2021 and it is expected to increase to USD 213,000 million by 2024 over research and development activities. With increasing R&D in the biopharmaceutical industry for pharmaceutical product development, the adoption of the QbD approach is increasing among market players. This is expected to garner market growth. However, the high investment of time in testing procedures is likely to be an obstacle to growth.

Efficacy Testing Market Trends

Cosmetics and Personal Care Products Segment is Expected to Witness Significant Growth Over the Forecast Period

The cosmetics and personal care products by application segment is anticipated to witness significant growth over the forecast period. The clinical testing of cosmetic products not only verifies the performance and safety of the cosmetic items but also gives its packaging and marketing greater authority and credibility. Moreover, with the increasing usage of cosmetics and personal care products, the demand for the efficacy testing of these products is increasing and further driving the segment growth.

Consumers' buying behavior for cosmetics and personal care products increased significantly during the pandemic and is anticipated to persist over the forecast period. Therefore, several companies are focusing on the efficacy testing of cosmetic products. For instance, in February 2021, Codex Beauty launched a consumer-facing efficacy testing label to help consumers understand its testing process and product claims. Codex Beauty Labs will display an easy-to-read efficacy testing panel on the labels of future products to explain the quantitative data behind product testing.

Moreover, efficacy testing is a series of methods used in cosmetics product research and development and is carried out to verify the claims made on packaging or in marketing and to test the product's intended use. Additionally, to make sure that the cosmetic items are safe for consumers to use directly on their skin, preservative efficacy tests are also carried out on cosmetic products. Thus, the regulation of the tests is mandatory, and this is creating numerous opportunities for cosmetics product efficacy testing. For instance, in May 2021, China's Standards for Cosmetic Efficacy Claim Evaluation came into effect. According to it, cosmetic products with efficacy claims shall be supported by an efficacy evaluation. As per the standards, a summary of efficacy evaluation results will be made available to the public through an online platform specified by the National Medical Products Association (NMPA). The efficacy of products will be subject to the mandatory test standard in the safety and technical standards for cosmetics.

North America is Expected to Witness a Significant Growth Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the overall efficacy testing market throughout the forecast period. Factors such as increasing R&D and adoption of the QbD approach among the market players in the region are predicted to drive market growth.

The pharmaceutical industry in North America is focusing more on outsourcing activities to CROs for drug development. In addition, governments across the region are also investing heavily in contract development and manufacturing organizations (CDMO), drug substance, and drug product manufacturing capacities. Recently HHS invested a hefty sum in Emergent BioSolutions to advance manufacturing capabilities and manufacturing capacity for a potential COVID-19 vaccine as well as therapeutics. In addition, Emergent BioSolutions signed an agreement with AstraZeneca to become the manufacturing partner for AstraZeneca's COVID-19 vaccine candidate. These CRO activities are anticipated to fuel market growth over the forecast period.

Furthermore, the presence of a well-established pharmaceutical industry in the region, the high R&D expenditure, the strong presence of major service providers, and the growing trend of outsourcing analytical testing by pharmaceutical and cosmetic companies in the region are several major factors that contribute to the overall market growth. For instance, according to the October 2022 update by OECD, pharmaceutical spending in the United States, Canada, and Mexico is 2.08, 1.72, and 1.34 (% of gross domestic product (GDP)), respectively. This shows the high involvement of major players, manufacturers, and government organizations in product development. This drives demand for efficacy testing services in countries across the region thereby driving the overall growth of the studied market.

Furthermore, according to the August 2021 update by FDA, access to the safest and cutting-edge pharmaceutical system benefits American consumers, thus pharmaceutical product development is increasing in the region. In addition, according to the source mentioned above, a drug must undergo testing before a pharmaceutical company may sell it in the United States. To demonstrate that the drug is safe and effective for its intended purpose, the manufacturer subsequently provides CDER with the results of these testing. Although CDER doesn't directly test pharmaceuticals, it undertakes some research on criteria for drug quality, safety, and effectiveness. The presence of such regulatory bodies to inspect pharmaceutical products is anticipated to fuel the studied market growth in the country.

Efficacy Testing Industry Overview

The efficacy testing market is moderately competitive. Major market players are competing against each other by expanding their product portfolios through in-house development or technological acquisitions. A few companies currently dominate the market. These companies include Eurofins Scientific, Charles River Laboratories, Lucideon Limited, WuXi Apptec, and Almac Group. The key players have been involved in various strategic alliances such as acquisitions, collaborations, and the launch of advanced services to secure their position in the global market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 R&D Outsourcing by Pharmaceutical Companies
    • 4.2.2 Increasing Adoption of QbD Approach
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Investment of Time and Capital in the Testing Procedures
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Service Type
    • 5.1.1 Antimicrobial Efficacy Testing
    • 5.1.2 Disinfectant Efficacy Testing
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Pharmaceutical Products
    • 5.2.2 Cosmetics and Personal Care Products
    • 5.2.3 Other Applications (Consumer Products &Medical Devices)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Eurofins Scientific
    • 6.1.2 Charles River Laboratories
    • 6.1.3 Lucideon Limited
    • 6.1.4 WuXi AppTec
    • 6.1.5 Almac Group
    • 6.1.6 BluTest Laboratories, Ltd
    • 6.1.7 BIOSCIENCE LABORATORIES, LLC
    • 6.1.8 Abbott Analytical
    • 6.1.9 Pacific BioLabs
    • 6.1.10 Accugen Laboratories, Inc
    • 6.1.11 Intertek Group plc
    • 6.1.12 QIAGEN

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS