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市場調査レポート
商品コード
1440295

動物用皮膚治療薬:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Veterinary Dermatology Drugs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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動物用皮膚治療薬:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の動物用皮膚治療薬市場規模は、2024年に63億8,000万米ドルと推定され、2029年までに90億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.11%のCAGRで成長します。

世界の動物用皮膚治療薬- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生は、世界中の政府が講じた社会的距離措置によりヘルスケアサービスが大幅に削減されたため、動物用皮膚治療薬市場に重大な影響を与えました。しかし、パンデミックの段階では、世界人口の間でペットの飼育率が高かったです。これは伴侶動物のケアに利用できるサービスや医薬品にプラスの影響を与えました。たとえば、2022年5月にCBC/ラジオカナダが発表した新しい記事によると、カナダのプリンスエドワード島では、COVID-19症による制限が後半に緩和され始めたため、犬サービスの需要が増加しました。パンデミックの段階。また記事は、この地域の一部のペットケア施設の犬のケアビジネスが2022年にほぼ2倍になったことを示しました。COVID-19感染症のパンデミック後のペットケアの増加により、市場で入手可能な動物用皮膚治療薬が入手可能になる機会が生まれました。これはパンデミック中の世界の動物用皮膚治療薬市場にプラスの影響を与え、予測期間中に成長が見込まれると予想されます。

ペット動物における皮膚科疾患の負担の増加、ペットの養子縁組と動物ケアの増加などの要因により、獣医学で使用できる皮膚科用医薬品の需要が高まることが予想されます。これらは、予測期間中に市場全体の成長を促進すると予想されます。

世界中のほとんどの動物は、寄生虫性皮膚疾患、脱毛症、フケ関連の皮膚疾患、内因性皮膚感染症、軽度から有害な皮膚がん、自己免疫性皮膚疾患、その他の内部皮膚異常などの主要な皮膚疾患に罹患しています。たとえば、2021年7月にVeterinary Sciences Journalに掲載された研究によると、アトピー性皮膚炎(AD)は最も一般的なペットアレルギーの1つです。犬では、室内環境やペットの加工食品への曝露が増加しているため、この病気の罹患率はますます一般的になっています。したがって、犬のアルツハイマー病の負担は増加しており、皮膚科用薬の入手に対する需要が高まっています。これにより、この国の市場の成長が促進されると予想されます。

さらに、新製品を革新するための調査ソースや企業の研究開発活動の利用可能性が高まっていることも、市場での競争力を高める要因となっています。たとえば、欧州の大手獣医療プロバイダーの1つであるIVC Evidensiaは、2021年 2月に、皮膚科医が推奨し、臨床的に証明された独占的な製品であるVetSootheを英国とオランダのすべてのクリニックに発売しました。皮膚科の健康状態の改善はペット、ペットの飼い主、家畜にとって極めて重要であるため、製品数の増加は動物用皮膚治療薬市場の成長に貢献すると予想されます。

ただし、医薬品の入手可能性の低さと認知度の欠如により、分析期間中の市場の成長が抑制される可能性があります。

動物用皮膚治療薬市場動向

コンパニオンアニマル部門は予測期間中に大幅な成長が見込まれる

コンパニオンアニマル部門は、予測期間中に大幅な成長を遂げる可能性があります。ペットの採用の増加、伴侶動物の病気の有病率の上昇、伴侶動物の健康に対する意識の高まりなどの要因により、伴侶動物用皮膚治療薬の需要は世界市場で大幅に増加しています。

2022年 7月のFEDIAFの年次報告書によると、猫と犬は欧州で最も人気のある伴侶動物であり、ペットを飼っている全世帯の26%が猫を飼っており、その数は1億1,000万匹に達し、25%が犬を飼っています。その数は9,000万匹に達します。上記の情報源によると、猫の飼育数が最も多いのはロシア(2,290万匹)、次いでドイツ(1,670万匹)、フランス(1,510万匹)です。また、犬の飼育頭数が最も多いのはロシアで1,750万頭、2021年には英国の1,200万頭、ドイツの1,030万頭がこれに続く。皮膚感染症や疾患は最も一般的な健康問題であるため、これによりペット動物の皮膚科学的ケアの増加につながる可能性が高いです。伴侶動物の中で。したがって、このセグメントの成長を促進すると予想されます。

さらに、人間のアレルギーと同様に、アトピー性皮膚炎(AD)などの犬のアレルギーも一般的になってきています。慢性アレルギーは、そう痒症と再発する炎症性病変を特徴とします。たとえば、2022年12月にMDPIが発表した調査論文によると、近年の犬の飼い主数の大幅な増加に伴い、犬の健康に対する懸念が高まっています。犬は通常、アレルギー、感染症、内分泌系の問題などの皮膚疾患のために動物病院を受診します。したがって、ペットの皮膚病の負担の増加により、治療のための皮膚科薬の需要が増加する可能性があり、この分野の成長を促進すると予想されます。

さらに、コンパニオンアニマルの市場関係者による新製品の発売は、市場の成長に大きな役割を果たしています。たとえば、2021年 5月に、Elancoは米国で猫用の経口ノミ・マダニ製品 Credelio CAT(lotilaner)を発売しました。これらの新製品の発売により、動物用皮膚治療薬の主要企業の製品ポートフォリオが増加し、予測期間中に市場を牽引するでしょう。

北米は予測期間中に市場でかなりのシェアを握ると予想される

北米では、動物のそう痒症、びらん、脱毛症、腫瘤、発疹、鱗屑、脂漏症、膿疱、および排出管の有病率が高いため、予測期間中に動物用皮膚治療薬市場の高い成長率が見込まれると予想されます。

米国やカナダなどの先進国における動物用皮膚治療薬市場の成長は、ペットの養子縁組、動物の健康に対する意識、動物の医療費の増加によって推進されています。 2021年 6月に米国ペット製品協会(APPA)が実施した調査によると、ペットの所有率は前年の米国世帯の推定67%から、COVID-19感染症のパンデミック中には推定70%に増加しました。ペットの飼い主全体の14%が、パンデミックの段階で新しいペットを飼いました。

さらに、2022年 5月に発表されたペットキーンの調査によると、2021年にはカナダの家庭の38%近くが猫を飼っており、35%が犬を飼っていました。また、上記の情報源によると、カナダのペットの飼い主はペットに費やした金額が飼い主の17%がペットのヘルスケアに年間500米ドル以上を費やす用意があり、同年はこれまでにないほどでした。したがって、ペットの採用の増加と、獣医皮膚科疾患の管理を含む動物のヘルスケアへの支出の増加が、この地域の市場を牽引すると予想されます。

大手企業は、市場に貢献するために、新製品の承認や発売とともに、積極的に戦略計画や新開発を行っています。たとえば、2021年 7月にVirbac Corporationは、犬のアトピー性皮膚炎を制御するための経口液剤であるCyclavance(シクロスポリン経口液剤)USP修正を発売しました。市場関係者による最近の開発と新製品発売の数の増加により、調査対象市場の北米地域はより急速に成長しており、動物用皮膚治療薬市場の予測期間中に顕著な成長率を示すでしょう。

動物用皮膚治療薬業界の概要

動物用皮膚治療薬市場の競争は中程度であり、主要なプレーヤーはほとんどいません。現在のシナリオでは、市場プレーヤー間の合併と買収の数が増加しており、それが動物用皮膚治療薬市場を刺激しています。市場の主要企業は、市場に対する世界の需要の高まりに戦略的に対応し、市場で確固たる地位を築くために、製品開発と戦略的提携に取り組んでいます。調査対象市場の主要企業には、Elanco、Bimeda, Inc.、Merck &Co., Inc.、Virbac、Ceva、Mars Incorporated(米国バージニア州)、Zoetis, Inc.、Nestle SAなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ペットの皮膚科疾患の負担が増大
    • ペットの養子縁組と動物の世話の増加
  • 市場抑制要因
    • 入手可能性の低さと医薬品に対する認識の欠如
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 動物別
    • コンパニオンアニマル
    • 家畜
  • 投与経路別
    • 話題
    • 注射可能
    • オーラル
  • 適応症別
    • 寄生虫感染症
    • アレルギー感染症
    • その他の適応症
  • 流通チャネル別
    • 小売り
    • 病院薬局
    • eコマース
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 企業プロファイルと競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Elanco
    • Bimeda, Inc.
    • Merk &Co. Inc.
    • Virbac
    • Ceva
    • Mars, Incorporated
    • Zoetis, Inc.
    • Leti Pharma
    • Vivaldis
    • Bioiberica SAU
    • Indian Immunologicals Ltd.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 72444

The Global Veterinary Dermatology Drugs Market size is estimated at USD 6.38 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.11% during the forecast period (2024-2029).

Global Veterinary Dermatology Drugs - Market

The outbreak of COVID-19 showed a significant impact on the veterinary dermatology drugs market because healthcare services were significantly reduced due to social distancing measures taken by governments across the globe. However, the adoption of pets was high among the global population during the pandemic phase. That positively impacted the services and medicines available for companion animal care. For instance, as per a new article published by the CBC/Radio-Canada in May 2022, there was an increase in the demand for dog services in the Prince Edward Island of Canada as the COVID-19 restrictions began to ease off during the later phases of the pandemic. Also, the article indicated that the dog care business in the region has almost doubled during 2022 for certain pet care facilities. This increase in pet care after the COVID-19 pandemic created opportunities for the availability of veterinary dermatology drugs available in the market. This positively impacted the global veterinary dermatology drugs market during the pandemic and is anticipated to witness growth over the forecast period.

Factors such as an increasing burden of dermatological diseases in pet animals and increasing pet adoption and animal care are expected to garner the demand for the availability of dermatology drugs available for veterinary use. They are anticipated to drive the overall market growth during the forecast period.

Most animals globally are affected by major skin diseases like parasitic skin diseases, alopecia, dander-related skin disorders, intrinsic skin infections, mild to harmful skin cancer, autoimmune skin diseases, and other internal skin abnormalities. For instance, according to a study published in the Veterinary Sciences Journal in July 2021, atopic dermatitis (AD) is one of the most common pet allergies. In dogs, the prevalence has become increasingly common due to rising exposure to indoor environments and processed foods for pets. Hence, the burden of AD among canines is rising and is creating demand for the availability of dermatology drugs. This is anticipated to fuel the growth of the market in the country.

Furthermore, the growing availability of research sources and company research and development activities to innovate new products are the factors fueling competitiveness in the market. For instance, in February 2021, IVC Evidensia, one of the major veterinary care providers in Europe, launched VetSoothe, an exclusive range of dermatologist-recommended and clinically proven products to all of its United Kingdom and Netherlands clinics. As better dermatological health is crucial for pets, pet owners, and livestock animals, the increasing number of products is expected to contribute to the growth of the veterinary dermatology drugs market.

However, the low availability and lack of awareness of the drugs might restrain the market growth over the analysis period.

Veterinary Dermatology Drugs Market Trends

Companion Animal Segment is Expected to have Significant Growth Over the Forecast period

The companion animal segment is likely to witness significant growth during the forecast period. The demand for companion animal dermatological drugs has been observing a significant rise in the global market, owing to factors such as increasing pet adoption, rising prevalence of companion animal diseases, and rising awareness about companion animal health.

According to the annual report of the FEDIAF in July 2022, cats and dogs are the most popular companion animals in Europe, with 26% of all pet-owning households owning a cat, amounting to 110 million household cats, and 25% owning dogs, amounting to 90 million dogs. As per the above source, Russia has the most cats (22.9 million), followed by Germany (16.7 million) and France (15.1 million). Russia also has the most dogs, with 17.5 million, followed by the United Kingdom with 12.0 million and Germany with 10.3 million in 2021. This is likely to lead to more dermatological care for pet animals since skin infections and diseases are the most common health problems in companion animals. Hence it is anticipated to fuel the segment's growth.

Furthermore, similar to human allergies, canine allergies, such as atopic dermatitis (AD), are becoming more common. Chronic allergies are characterized by pruritus and recurring inflammatory lesions. For instance, as per a research article published by MDPI in December 2022, concerns regarding canine health have grown along with the large growth in the number of dog owners in recent years. Dogs typically attend veterinary clinics for skin illnesses, including allergies, infections, and endocrine issues. Hence, the rising burden of skin diseases in pets likely increases the demand for dermatology drugs for treatment and is expected to drive the growth of the segment.

Moreover, new product launches by market players for companion animals play a major role in the growth of the market. For example, in May 2021, Elanco launched an oral flea and tick product, Credelio CAT (lotilaner), for cats in the United States. These new product launches increase the product portfolios of major players in veterinary dermatology drugs and will drive the market over the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market Over the Forecast Period

North America is anticipated to witness a high growth rate in the veterinary dermatology drugs market during the forecast period, owing to the high prevalence of pruritus, sores, alopecia, masses, eruptions, scales, seborrhea, pustules, and draining tracts in animals.

The growth of the veterinary dermatology drugs market in developed countries such as the United States and Canada is driven by increased pet adoption, awareness about animal health, and animal health expenses. According to a survey conducted by the American Pet Products Association (APPA) in June 2021, pet ownership has increased from an estimated 67% of United States households in previous years to an estimated 70% of households during the COVID-19 pandemic, and nearly 14% of total pet owners obtained a new pet during the pandemic phase.

In addition, according to Pet Keen research published in May 2022, nearly 38% of Canadian homes owned a cat, and 35% owned a dog in 2021. Also, as per the above source, pet owners in Canada spent more on their pets than ever before in the same year, with 17% of owners prepared to spend more than USD 500 per year on pet healthcare. Hence, increasing pet adoption along with rising expenditure on the healthcare of animals, which also includes veterinary dermatological disease management, is expected to drive the market in the region.

The major players are actively making strategic plans and new developments, along with new product approvals and launches, to contribute to the market. For instance, in July 2021, Virbac Corporation launched Cyclavance (cyclosporine oral solution) USP-modified, an oral solution for the control of atopic dermatitis in dogs. Owing to the increasing number of recent developments and new product launches by market players, the North American region for the studied market is growing faster and will witness a prominent growth rate during the forecast period for the veterinary dermatology drugs market.

Veterinary Dermatology Drugs Industry Overview

The veterinary dermatology drugs market is moderately competitive, with few key players. In the current scenario, the number of mergers and acquisitions among market players is increasing, which is fueling the veterinary dermatology drugs market. The major players in the market are engaged in product development and strategic alliances to strategically cater to the growing global demand for the market and to gain a robust place in it. Major companies in the studied market include Elanco, Bimeda, Inc., Merck & Co., Inc., Virbac, Ceva, Mars Incorporated (Virginia, USA), Zoetis, Inc., and Nestle S.A., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Burden of Dermatological Diseases in Pets
    • 4.2.2 Increasing Pet adoption and Animal Care
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Low availability and Lack of awareness of the drugs
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Animal
    • 5.1.1 Companion Animal
    • 5.1.2 Livestock Animal
  • 5.2 By Route Of Administration
    • 5.2.1 Topical
    • 5.2.2 Injectable
    • 5.2.3 Oral
  • 5.3 By Indication
    • 5.3.1 Parasitic Infections
    • 5.3.2 Allergic Infections
    • 5.3.3 Other Indications
  • 5.4 By Distribution Channel
    • 5.4.1 Retail
    • 5.4.2 Hospital Pharmacies
    • 5.4.3 E-commerce
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 France
      • 5.5.2.3 Germany
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPANY PROFILES AND COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Elanco
    • 6.1.2 Bimeda, Inc.
    • 6.1.3 Merk & Co. Inc.
    • 6.1.4 Virbac
    • 6.1.5 Ceva
    • 6.1.6 Mars, Incorporated
    • 6.1.7 Zoetis, Inc.
    • 6.1.8 Leti Pharma
    • 6.1.9 Vivaldis
    • 6.1.10 Bioiberica S.A.U
    • 6.1.11 Indian Immunologicals Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS