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市場調査レポート
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1440228

ゲーム用GPU:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Gaming GPU - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゲーム用GPU:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゲーム用GPU市場規模は2024年に36億5,000万米ドルと推定され、2029年までに157億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に33.84%のCAGRで成長します。

ゲーミング GPU-市場

ミレニアル世代の間でゲーミフィケーションの傾向が高まっているため、ビデオゲーマーにとって仮想世界の採用が増加しています。ゲーム機も、レストラン、ゲームセンター、バーにある強力な位置情報ベースのデバイスから、ゲーム機、そしてPCの形の家庭用マシンへと進化してきました。ムーアの法則によりチップ価格が下がり、性能が向上したため、人々は家庭用ゲーム機をさらに購入するようになり、位置情報ベースのゲーム機を犠牲にしてプラスの価格弾力性効果をもたらしました。過去数年間でゲーム機の販売が増加するにつれて、ゲーム用GPUの需要も大幅に増加しました。

主なハイライト

  • ゲーム目的でのスマートフォン、タブレット、PC、コンソールの採用の増加に伴い、グラフィックスを多用するゲームアプリケーション向けのハイエンドコンピューティングシステムの需要が増加しています。ゲームに必要な2Dおよび3Dグラフィックスに関連する複雑な数学的計算を処理できる特殊なプロセッサに対する需要の高まりが、GPU市場の需要を押し上げています。
  • ハイパフォーマンスコンピューティングの技術進歩も、GPUベンダーにとってチャンスとなる可能性があります。たとえば、今年 4月にNvidiaは、研究者らがNVIDIA GPUを搭載したスーパーコンピューターを使用して4月25日にハッブルデータの動向を発見したと発表しました。また、高性能コンピューティングとNVIDIA GPUを併用して、すべての惑星についての理解を深め、その灼熱の大気を分析します。
  • 市場を牽引する他の要因としては、自動車、製造、不動産、ヘルスケアなどの業界が挙げられ、グラフィックスアプリケーションや3Dコンテンツをサポートするプロセッサの使用量が増加しています。たとえば、自動車分野の製造および設計アプリケーションでは、CADおよびシミュレーションソフトウェアがGPUを使用して、重要なアプリケーション向けにリアルな画像やアニメーションを作成します。
  • ゲーム用GPUは高度なテクノロジーと素材を使用しています。現在のGPUの価格が高くなっている主な要因の1つは、製造コストの上昇です。生産者が余裕のある材料のみを生産できます。メーカーは、GPUの販売価格の上昇を引き起こす製造コストの上昇により、製品の品質や量を犠牲にすることなく利益を最大化することを考えています。この巨額の初期投資により、消費者はデバイスで最新のゲーム用GPU以外のものを使用することを好みますが、これが市場の成長にとっての課題となっています。
  • 現代のビデオゲームコンソールとサーバーは、ゲームGPU回路を含む多くのコンポーネントを利用しています。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)は、サプライチェーンの問題により、これらのコンポーネントの多くの平均生産を脅かしました。しかし、半導体ファウンドリは生産を再開し始めており、これが市場のメーカーの動機となった。クラウドコンピューティング、ゲーム、データセンターサーバー、自動化、AIテクノロジーの需要は、GPUメーカーがパンデミック後半に成長を回復するのに役立つ可能性があります。

ゲーム用GPU市場動向

業界におけるゲームコンソール、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)の需要の高まりが市場を牽引

eスポーツやその他の種類のオンラインゲームの普及に伴い、コンソールでのビデオゲームも増加しており、今後数年間でさらなる成長機会が見られると考えられます。この傾向の結果、接続およびエンターテイメントのプロバイダーは、高速ブロードバンドやライブスポーツなどのコンソール関連のビデオサービスを提供し、OTTサービスを通じて視聴者から最適な収益を得ることによって、コンソールゲーマーをターゲットにする可能性があります。ビデオゲーム開発者は、eスポーツイベントやオリジナルコンテンツへのアクセスなど、ゲームのサブスクリプションサービスにプレミアム価格を提供することができます。

  • クラウドゲーミングの台頭により、GPU市場は近年上昇傾向にあります。 Shadowを開発したフランスのスタートアップであるBladeは、ゲーマー向けのクラウドコンピューティングサービスで、プレイヤーは月々のサブスクリプション料金を支払うことでデータセンターにあるゲーミング PCにアクセスできるようになります。同社は、他のクラウドゲームサービスと比較して、Windows 11の完全な機能を提供します。同社は現在、Intel Xeon 2620プロセッサ、Nvidia Quadro P5000 GPU、Nvidia GeForce GTX 1080上の8スレッド、12 GBのRAM、および256 GBのストレージを備えた単一構成を月額 35米ドルで提供しています。
  • さらに、大手ゲーム開発会社もグラフィック品質の高いコンソールベースのゲームの開発に注力しており、ゲーム分野の成長に貢献しています。ソニーとマイクロソフトは、コンソールを8K対応として売り出すのではなく、最大120 fpsのリフレッシュレートを優先し、シームレスなゲーム体験を実現しています。 Nvidiaは、PCに8Kゲームを提供するモンスターRTX 3090グラフィックスカードで4Kを超えようとしています。
  • コンソール開発者は、市場での競合の水準を高めるために新製品の開発にも注力しています。ソニーは、Xbox Series Xよりもほぼ15%低い10.28テラフロップスのパフォーマンスを目指しています。また、ソニーが可変のGPUおよびCPU速度を提供できるようにする冷却とアーキテクチャにもいくつかの根本的な違いがありますが、マイクロソフトはより伝統的な固定速度に固執しています。速度が速く、4Kパフォーマンスの点ではソニーに非常に近いです。
  • さまざまなアプリケーションへのARとVRの組み込みの増加により、GPUの採用が促進されると予想されます。グラフィックス技術の向上により、真のARまたはVRを実現し、魅力的なユーザーエクスペリエンスを作成できるようになりました。多くの企業は、主に人々がコンピューティングやゲームを体験する方法を再定義することを目的としてVRソリューションを開発しており、ARおよびVRアプリケーション用のGPUシステムも開発しています。

北米が大きなシェアを占めると予想される

北米地域のミレニアル世代の間でのゲームの増加は、ここ数年で劇的かつ急速に進んでいます。 Limelight Networksによると、米国ではビデオゲーマーの30%以上がゲームのサブスクリプションサービスに料金を支払い、35%以上が少なくとも週に1回はオンラインビデオゲームをプレイしています。

  • 大手テクノロジー開発者は北米ゲーム市場のオンラインゲームに投資しており、この地域の市場成長をさらに強化しています。今年 1月、アメリカの多国籍企業であるMicrosoftは、ゲーム開発およびインタラクティブエンターテイメントコンテンツ出版の著名なプレーヤーであるActivision Blizzard Inc.を買収する計画を発表しました。この買収により、モバイル、PC、コンソール、クラウドにわたるMicrosoftのゲームビジネスの成長が加速する可能性があり、同社のXbox製品に対する需要が促進されることが期待されます。
  • さらに、今年 3月、インテルはラップトップおよびデスクトップ PC用のグラフィックスプロセッシングユニット(GPU)のArcシリーズを発売しました。強化されたゲームとコンテンツ制作向けに設計されたArc 3 GPUを搭載したラップトップは予約注文可能ですが、高度で高性能なゲーム向けに設計されたArc 5およびArc 7 GPUを搭載したラップトップは今年後半に発売される予定です。
  • クラウドゲーム会社は、通信事業者と協力してより優れたエンドツーエンドネットワークを開発し、地域での5G導入を促進することで恩恵を受けています。 eスポーツプレーヤーの需要を満たすために通信会社が上流の容量を増やす必要性がさらなる原動力となっており、さまざまなベンダーがゲームのニーズを満たすために協力しています。

この地域のゲームGPUプレーヤーもGPU製品の開発に注力しており、この地域の成長をさらに推進しています。たとえば、昨年 7月、AMDはAMD Radeon RX 6600XTシリーズグラフィックス製品を発表しました。これは、AMD RDNAアーキテクチャのパワーを利用しながら、9.6テラフロップスのRDNA 2テクノロジーと8 GBのGDDR6 RAMでより優れたパフォーマンスを提供します。

ゲーミング GPU業界の概要

ゲーム用GPU市場は大幅に統合されており、世界および地域のプレーヤーが減少しています。これらの企業は大きな市場シェアを占めており、顧客ベースを世界的に拡大することに注力しています。これらのベンダーは、予測期間中に競争力を獲得するために、新しいソリューション、戦略的提携、その他の有機的および無機的な成長戦略の導入における研究開発投資に重点を置いています。

2022年 11月に、ASUSはTUF Gaming GeForce RTX 3060 TiおよびデュアルGeForce RTX 3060 Tiグラフィックスカードをアップデートして、パフォーマンスを向上させるためにGDDR6Xメモリを搭載しました。 3060 Tiの機能はGDDR6X RAMの追加によって向上しており、目の肥えたPC DIYビルダーが利用できるオプションが拡張されています。 ASUSは、カスタマイズと組み立てのためのGPUの容量を増やすために、8 GBのGDDR6 VRAMを搭載した新しいGeForce RTX 3060を生産しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19症が業界に与える影響の評価
  • 市場促進要因
    • 業界におけるゲームコンソール、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)の需要の高まり
    • より高いリフレッシュレートを備えた高度なディスプレイに対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 高額な初期投資

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 専用グラフィックカード
    • 統合グラフィックスソリューション
    • その他の市場タイプ
  • デバイス
    • モバイルデバイス
    • PCとワークステーション
    • ゲーム機
    • 自動車
    • その他のデバイス
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Intel Corporation
    • Advanced Micro Devices Inc.
    • Nvidia Corporation
    • ASUSTEK Computer Inc
    • GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
    • Arm Limited
    • Qualcomm Technologies Inc.
    • Imagination Technologies Group
    • EVGA Corporation
    • SAPPHIRE Technology Limited

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 71463

The Gaming GPU Market size is estimated at USD 3.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 33.84% during the forecast period (2024-2029).

Gaming GPU - Market

The rising gamification trend among millennials has led to the increasing adoption of a virtual world for video gamers. Gaming machines have also evolved from powerful location-based devices found in restaurants, arcades, and bars to in-home machines in the form of gaming consoles and then PCs. As Moore's Law drove down chip prices and increased performance, people bought more gaming machines for the home, which has a positive price elasticity effect at the expense of location-based gaming machines. As gaming machine sales have increased in the last few years, the demand for gaming GPUs has grown significantly.

Key Highlights

  • The demand for high-end computing systems for graphics-intensive gaming applications has increased with the rising adoption of smartphones, tablets, PCs, and consoles for gaming purposes. The growing demand for specialized processors that can handle complex mathematical calculations related to the 2D and 3D graphics required for gaming drives the GPU market demand.
  • Technological advancement in high-performing computing may also develop an opportunity for GPU vendors. For instance, in April this year, Nvidia stated that researchers discovered trends in Hubble data on April 25 using a supercomputer with NVIDIA GPUs. Also, high-performance computing is used with NVIDIA GPUs to increase the understanding of all planets and analyze their torrid atmospheres.
  • Other drivers for the market include industry verticals such as automotive, manufacturing, real estate, and healthcare, with the rising usage of processors to support graphics applications and 3D content. For instance, in manufacturing and design applications in the automotive sector, CAD and simulation software uses GPUs to create realistic images and animations for critical applications.
  • Gaming GPUs use advanced technologies and materials. One of the primary factors contributing to the high price of current GPUs is higher manufacturing expenses. Only the materials that producers can afford can be produced. Producers are thinking of maximizing their profits without sacrificing a product's quality or quantity due to rising manufacturing costs, which cause a rise in the selling price of the GPU. Due to this huge initial investment, consumers prefer to use something other than the latest gaming GPU in their devices, which is a challenge for market growth.
  • Modern-day video game consoles and servers utilize many components, including gaming GPU circuits. COVID-19 threatened the average production of many of these components due to supply chain problems. However, semiconductor foundries started resuming production, which motivated manufacturers in the market. Demand in cloud computing, gaming, data center servers, automation, and AI technologies could help GPU manufacturers revive growth in the later part of the pandemic.

Gaming GPU Market Trends

Rising Demand for Gaming Consoles, Augmented Reality (AR), and Virtual Reality (VR) in the industry are Driving the Market

With the increasing adoption of esports and other types of online gaming, video games on consoles are rising and will show more growth opportunities in the coming years. As a result of this trend, connectivity and entertainment providers could target console gamers by offering console-related video services offerings, like fast broadband and live sports, and optimally monetizing the audience through OTT services. Video game developers could provide premium pricing for gaming subscription services, including access to esports events and original content.

  • With the rising trend of cloud gaming, the GPU market has seen an upward trend in recent years. Blade, the French startup behind Shadow, is a cloud computing service for gamers that allows a player to access a gaming PC in a data centre for a monthly subscription fee. The company provides full Windows 11 features compared to other cloud gaming services. The company currently offers a single configuration for USD 35 per month with eight threads on an Intel Xeon 2620 processor, an Nvidia Quadro P5000 GPU, and an Nvidia GeForce GTX 1080, 12GB of RAM, and 256GB of storage.
  • Further, major game developers are also focusing on developing console-based games with high graphic quality, contributing to the gaming segment's growth. Sony and Microsoft prioritize refresh rates up to 120 fps instead of trying to market the consoles as 8K capable, making the gaming experience seamless. Nvidia is trying to move beyond 4K with its monster RTX 3090 graphics card, which delivers 8K gaming for PCs.
  • Console developers are also focusing on new product development to raise the bar for the competition in the market. Sony is aiming for 10.28 teraflops of performance, which is almost 15% less than the Xbox Series X. There are also some fundamental differences in cooling and architecture that allow Sony to offer variable GPU and CPU speeds, while Microsoft sticks to the more traditional fixed speeds and is very close to Sony in terms of 4K performance.
  • The increasing incorporation of AR and VR in various applications is expected to drive the adoption of GPUs. Due to improvements in graphics technology, it is now possible to achieve true AR or VR and create a compelling user experience. Many companies are developing VR solutions primarily to redefine the way people experience computing and gaming, and the companies are also developing GPU systems for AR and VR applications.

North America is Expected to Hold a Significant Share

The rise in gaming among millennials in the North American region has been dramatic and swift in the past few years. In the United States, over 30% of video gamers pay for gaming subscription services, and more than 35% play online video games at least once a week, according to Limelight Networks.

  • Major technology developers are investing in online gaming in the North American gaming market, further bolstering the region's market growth. In January of this year, Microsoft, an American MNC, announced plans to acquire Activision Blizzard Inc., a prominent player in game development and interactive entertainment content publishing. This acquisition may accelerate the growth of Microsoft's gaming business across mobile, PC, console, and cloud and is expected to drive demand for the company's Xbox offerings.
  • Additionally, in March of this year, Intel launched the Arc series of Graphics Processing Units (GPU) for laptops and desktop PCs. Laptops with the Arc 3 GPU, designed for enhanced gaming and content production, are available for pre-order, while laptops with the Arc 5 and Arc 7 GPUs, designed for advanced and high-performance gaming, will come later in the current year.
  • Cloud gaming companies benefit from collaborating with telecoms to develop better end-to-end networks and encourage 5G adoption in the region. The need for telecoms to increase their upstream capacity to meet the demands of esports players is a further driving force, and various vendors are collaborating to meet their gaming needs.

Gaming GPU players in the region also focus on developing GPU products, further driving the region's growth. For instance, in July last year, AMD introduced the AMD Radeon RX 6600XT series graphics products, harnessing the power of the AMD RDNA architecture while providing better performance with its 9.6 teraflops of RDNA 2 technology and 8 GB of GDDR6 RAM.

Gaming GPU Industry Overview

The gaming GPU market is significantly consolidated and consists of fewer global and regional players. These players account for a significant market share and focus on expanding their customer base globally. These vendors focus on research and development investment in introducing new solutions, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge over the forecast period.

In November 2022, ASUS updated its TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti and Dual GeForce RTX 3060 Ti graphics cards to include GDDR6X memory for better performance. The 3060 Ti's capabilities have been improved by the addition of GDDR6X RAM, which expands the options available to discerning PC DIY builders. ASUS has produced a new GeForce RTX 3060 with 8 GB of GDDR6 VRAM to increase the GPU's capacity for customization and assembly.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Rising Demand for Gaming Consoles, Augmented Reality (AR), and Virtual Reality (VR) in the industry
    • 4.5.2 Increasing Demand for Advanced Displays with Higher Refresh Rates
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 High Initial Investment

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Dedicated Graphic Cards
    • 5.1.2 Integrated Graphics Solutions
    • 5.1.3 Other Market Types
  • 5.2 Device
    • 5.2.1 Mobile Devices
    • 5.2.2 PCs and Workstations
    • 5.2.3 Gaming Consoles
    • 5.2.4 Automotive
    • 5.2.5 Other Devices
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Intel Corporation
    • 6.1.2 Advanced Micro Devices Inc.
    • 6.1.3 Nvidia Corporation
    • 6.1.4 ASUSTEK Computer Inc
    • 6.1.5 GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
    • 6.1.6 Arm Limited
    • 6.1.7 Qualcomm Technologies Inc.
    • 6.1.8 Imagination Technologies Group
    • 6.1.9 EVGA Corporation
    • 6.1.10 SAPPHIRE Technology Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET