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市場調査レポート
商品コード
1440188

ダンプトラックおよび鉱業用トラック:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Dump Trucks and Mining Trucks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ダンプトラックおよび鉱業用トラック:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ダンプトラックおよび鉱業用トラックの市場規模は、2024年に287億6,000万米ドルと推定され、2029年までに380億米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.73%のCAGRで成長します。

ダンプトラックと鉱山トラック-市場

さまざまな産業やインフラプロジェクトの開発に必要な鉱物や鉱石の継続的な需要による採掘活動の増加を背景に、マイニングトラックの需要は増加すると予想されています。世界の鉱山業界は、より熟練した人材を必要としています。さらに、COVID-19感染症の発生と産業閉鎖を受けて、この状況により鉱山会社は生産効率の向上を図ることが予想され、その結果、より多くの鉱山トラックの需要が高まることが予想されます。さらに、2021年は、鉱山活動が再び回復段階に入り、計り知れない成長の可能性を示す移行の年でした。

鉱業は現在、政府の厳しい排出規制と輸出入規制を目の当たりにしています。利益率を高めるには生産性を向上させる必要があります。このため、企業はセンサーを設置してデータを分析することにより、採掘トラックを自動化および電動化するようになりました。世界的に電動化が進む中、OEMは電動パワートレインを提供しています。さらに、テレマティクスなどの技術的側面も需要を積極的に高めています。

アジア太平洋地域は、ダンプや鉱山トラックなどのマテリアルハンドリング装置を含む鉱山機械の成長の可能性が最も高いと予想されています。この地域は鉱山生産量と鉱物鉱山において計り知れない潜在力を秘めており、ダンプトラックや鉱山トラックの需要が高まっています。露天掘りにおける生産量の増加、機器メンテナンスの予測可能な性質、露天掘りにおける交換サイクルにより、この地域では採掘機器の生産増加が観察されました。

鉱業用ダンプトラック市場動向

電気トラックは予測期間中に高い成長率を示すと予測される

過去数年にわたり、中国、インド、欧州などのダンプおよび鉱山トラックの重要な市場は、インドのバーラト 6、中国のチャイナ 6基準、欧州のユーロ6などの厳しい排出基準を採用してきました。特にディーゼルエンジン車には、選択触媒還元(SCR)および排気ガス再循環(EGR)技術を搭載する必要があるため、電動化とハイブリッド化が必要となっています。これにより、ディーゼルエンジンからの硫黄すすやその他の硫黄ベースの排出が削減されます。これらのシステムがディーゼルエンジンに搭載されたことで、ダンプトラックや鉱山トラックなどのディーゼル車の価格がさらに上昇しました。米国などの多くの国も、最近可決されたインフレ抑制法を通じて電気トラックの購入に対して直接税額控除を提供することで電気トラックの販売を促進しています。鉱山トラックは鉱山からの総排出量の60%以上を占めているため、これらの措置は鉱山分野での電気トラックの採用を促進すると予想されています。例えば、

2022年9月、スウェーデンのカウニス・アイアンはボルボ・トラックと協力して74トン電気トラックのテストを開始しました。トラックは、スウェーデン北部のカウニスヴァーラとピトカヤルビの間の160kmの道路で鉄鉱石を輸送するためにテストされました。 Kaunis Ironは、トラック車両を完全に電化するために5億スウェーデンクローナ(4,800万米ドル)を投資する予定です。さらに、鉱山会社とOEMの間で電気運搬トラックの試験と導入を行う重要な契約が結ばれており、世界中で電気ダンプトラックや鉱山トラックの採用がさらに進んでいます。例えば、

2022年9月、オーストラリアに本拠を置くニュークレスト・マイニングは、カナダのブリティッシュ・コロンビア州にあるブルースジャック金銀鉱山のディーゼル・トラック全車両をバッテリー電気に電動化する方向で徐々に舵を切っていると発表しました。この移行により、Newcrest Miningでは2030年までに65,000トンのCO2排出量が削減されると予想されます。 Newcrest Miningは、12台のディーゼル駆動トラックからなる全車両の電動化への進化が2022年末までに完了すると予想しています。Newcrest Miningの子会社であるPretium Resources Inc.は、2020年に自社の鉱山でSandvik Z50バッテリー電気運搬トラックの試験を完了しました。

インフラ分野における上記の事例と発展により、市場は予測期間中に楽観的な成長を遂げると予想されます。

アジア太平洋が予測期間中に市場をリードすると予測される

アジア太平洋のダンプトラックおよび鉱業用トラック市場の成長における重要な要因の1つは、中国、インド、日本、オーストラリアなどの国々での採掘活動の増加です。中国東部では、政府が家庭にガスパイプラインを設置しました。しかし、まだ定期的にガスを供給していませんでした。暖房目的で人々による石炭の消費が増加します。中国最大の石炭生産省である山西省は、政府の厳しい政策を緩和し、需要の増大に対応するために約1,100万トンのコークス生産能力を追加する計画を立てています。

中国は石炭の輸入依存度を最小限に抑えることを目指しています。 NDRC(国家発展改革委員会)(旧国家計画委員会および国家開発計画委員会)は、この国は2021年に40億トン以上の石炭を生産したと述べました。さらに、石炭生産量を3億トン増やすよう努めています。中国の年間輸入量に匹敵します。これにより、石炭輸入への依存度が大幅に削減されることが期待されています。ロシアのウクライナ侵攻を受けて世界価格が記録的な高値に見舞われた後、生産能力の増加により海外輸入への依存度が低下すると思われます。さらに、中国は最大の鉄鋼生産国であり、世界の鉄鋼の約半分が中国で生産されています。中国は世界のレアアース金属の約90%も生産しています。

さらに、インドはアジア太平洋地域の鉱業生産量の増加にも同様に貢献しました。インド鉱山省によると、2022年度時点で1,245の鉱山が報告対象として登録されており、現在のシナリオで積極的に安定した処理量を生産しています。鉱山業界の多大な活動により、業界で活動するさまざまな利害関係者は、鉱山現場からの鉱物輸送のための新世代技術を導入してきました。例えば、

2021年9月、コール・インディア・リミテッドは、国営ガス事業会社GAILおよびインドの鉱山設備OWM BEMLと、国内の既存の鉱山ダンプトラックの二元燃料運転の代替燃料としてLNGを使用するパイロットプロジェクトの覚書を締結しました。両社は、二酸化炭素排出量の削減を目的として、マハナディ炭田株式会社(MCL)の一部であるオリッサ州ジャルスグダ地区のラカンプルミンで、2台の100トンクラスのダンプトラックにLNG変換キットを取り付けるプロセスを開始したと発表しました。

地域の企業は建設会社や鉱山会社から新たな契約を獲得しています。上記のすべての発展は、予測期間中の市場の成長に役立つと予想されます。

鉱業用ダンプトラック業界の概要

世界のダンプトラックおよび鉱業用トラック市場は適度に統合されており、活発な国内および海外のプレーヤーの数は限られています。市場の主要企業としては、Caterpillar, Inc.、Doosan Infracore、Hitachi Construction Machinery, Liebherr Groupなどが挙げられます。企業は、既存のモデルに新しいテクノロジーを開発して追加し、新しいモデルを発売し、新しい未開発の市場を開発しています。

鉱山会社は事業の立ち上げに投資しており、これがいくつかの鉱山機械メーカーにとって好機となる可能性があります。例えば、2021年3月、リオ・ティント社は米国のケネコット鉱山でテルル生産を開始すると発表しました。同社は金属回収プロセスに290万米ドルを投資し、年間20トンの生産能力を持つと発表しました。この金属は太陽電池の製造に使用されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、金額)

  • トラックタイプ別
    • サイドダンプトラック
    • リアダンプトラック
  • 燃料タイプ別
    • ICエンジン
    • 電気
  • 容量タイプ別
    • 200トン未満
    • 200トン以上
  • アプリケーションの種類別
    • マイニング
    • 工事
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Caterpillar, Inc.
    • Hitachi Construction Machinery Co. Ltd.
    • Komatsu Ltd.
    • Liebherr Group
    • BAS Mining Trucks
    • Sany Heavy Industry Co., Ltd.
    • Volvo Group
    • Daimler Group
    • BelAZ
    • Ashok Leyland Ltd.
    • Doosan Infracore

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70830

The Dump Trucks and Mining Trucks Market size is estimated at USD 28.76 billion in 2024, and is expected to reach USD 38 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.73% during the forecast period (2024-2029).

Dump Trucks and Mining Trucks - Market

The demand for mining trucks is expected to rise on the backdrop of increased mining activity due to continuous demand for minerals and ores, which are necessary for various industries and infrastructural project development. The global mining industry needs more skilled human resources. Moreover, in the wake of the COVID-19 outbreak and industries shut down, the situation is expected to drive the mining companies to improve their production efficiency, which in turn is expected to drive the demand for more mining trucks. Moreover, 2021 was the year of transition where the mining activities again took their recovery phase exhibiting immense growth potential.

The mining industry is now witnessing the government's stringent emission and import-export regulations. Productivity must get improved to increase the profit margins. It is causing companies to automate and electrify mining trucks by installing sensors and analyzing their data. OEM is offering electric power trains amid rising electrification globally. In addition, technological aspects, including telematics, have also elevated the demand positively.

The Asia-pacific region is expected to hold the highest potential for the growth of mining equipment, including material handling equipment like Dump and mining trucks. The area offers immense potential in mining output and mineral mines, elevating the demand for dump trucks and mining trucks. With the increased production in surface mining, the predictable nature of equipment maintenance, and the replacement cycle in surface mining, the region observed an increase in the production of mining equipment.

Mining Dump Truck Market Trends

Electric Trucks are Projected to Witness a High Growth Rate During the Forecast Period

Over the past few years, significant markets for dump and mining trucks like China, India, and Europe have adopted stringent emissions norms, like Bharat 6 in India, China 6 standards in China, and Euro 6 in Europe. They have made electrification and hybridization necessary, especially for diesel engine vehicles, as they must be equipped with Selective Catalytic Reduction (SCR) and Exhaust Gas Recirculation (EGR) technologies. It will reduce the sulfur soot and other sulfur-based emissions from diesel engines. These systems' installation into diesel engines further pushed diesel vehicle prices, including dump trucks and mining trucks. Many countries like the United States are also promoting electric truck sales by providing direct tax credits for electric truck purchases through the recently passed Inflation Reduction Act. These measures are expected to boost electric truck adoption in the mining sector since mining trucks account for more than 60% of the total emissions from mines. For instance,

In September 2022, Kaunis Iron in Sweden began testing 74-ton electric trucks in association with Volvo Trucks. The trucks were tested to transport iron ore over a 160 km road between Kaunisvaara and Pitkajarvi in northern Sweden. Kaunis Iron plans to invest SEK 500 million (USD 48 million) to electrify its truck fleet completely. Additionally, significant contracts between mining companies and OEMs to test and deploy electric haul trucks at their mines are further boosting the adoption of electric dump and mining trucks worldwide. For instance,

In September 2022, Australia-based Newcrest Mining announced that it is slowly inclining its way towards electrifying its entire diesel truck fleet to battery-electric at its Brucejackgold-silver mine in British Columbia, Canada. This transition is expected to save 65000 tons CO2 emissions by 2030 for Newcrest Mining. Newcrest Mining expects the evolution of its entire fleet of 12 diesel-powered trucks to electrification to be completed by the end of 2022. Newcrest Mining's subsidiary Pretium Resources Inc. completed the Sandvik Z50 battery-electric haul truck trials at their mine in 2020.

Due to the abovementioned instances and developments in the infrastructure sector, the market is expected to witness optimistic growth over the forecast period.

Asia-Pacific is Projected to Lead the Market During the Forecast Period

One of the critical factors in the growth of the Asia-Pacific dump trucks and mining trucks market is the increase in mining activities in countries such as China, India, Japan, Australia, etc. In eastern China, the government fitted gas pipelines in households but had not yet supplied gas regularly. It increases the consumption of coal by people for heating purposes. China's largest coal-producing province, Shanxi, provided relaxation on stringent government policies and plans to add nearly 11 million tons of coke-producing capacities to meet growing demand.

China is aiming to minimize its coal import dependency. The NDRC (National Development and Reform Commission), formerly State Planning Commission and State Development Planning Commission, stated that the country produced more than 4 billion tons of coal in 2021. Further, they are striving to increase their coal output by 300 million tons, equal to China's annual import. It is expected to cut the reliance on coal imports dramatically. A rise in capacity would reduce the country's dependence on overseas imports after record-high world prices were hit in the wake of Russia's invasion of Ukraine. In addition, China is the largest steel producer, and about half of the world's steel is produced in the country. China also produces around 90% of the world's rare earth metals.

Moreover, India contributed equally to elevating the Asia-Pacific region's mining output. According to the Ministry of Mines in India, as of FY 2022, 1,245 mines were registered to report and produce steady throughput in the current scenario actively. Due to the immense activity from the mining industry, various stakeholders operating in the industry have been introducing new generation technologies for mineral hauling from the mine sites. For instance,

In September 2021, Coal India Limited signed an MoU with state gas utility GAIL and Indian mining equipment OWM BEML for a pilot project to use LNG as an alternative fuel for dual fuel operation of existing mining dump trucks in the country. Intending to reduce carbon emissions, the companies say they have initiated the process of fitting LNG conversion kits on two 100-ton class dump trucks at the Lakhanpurmine in Jharsuguda district, Odisha, part of Mahanadi Coalfields Ltd (MCL).

Regional players are getting new contracts from construction and mining companies. All the developments above are expected to help the market growth over the forecast period.

Mining Dump Truck Industry Overview

The global dump trucks and mining trucks market is moderately consolidated, with a limited number of active local and international players. Some major players in the market are Caterpillar, Inc., Doosan Infracore, and Hitachi Construction Machinery Co., Ltd., Liebherr Group, amongst others. The companies are developing and adding new technologies to their existing models, launching new models, and tapping into new and unexplored markets.

Mining companies are investing in setting up their operation, which might act as an opportunity pocket for several mining equipment manufacturers. For instance, in March 2021, Rio Tinto Company announced that it would start Tellurium production in Kennecott mine, US. The company announced an investment of USD 2.9 million for the metal recovery process and will have a production capacity of 20 tons per year. This metal is used in the production of photovoltaic cells.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Truck Type
    • 5.1.1 Side dump truck
    • 5.1.2 Rear Dump truck
  • 5.2 By Fuel Type
    • 5.2.1 IC Engine
    • 5.2.2 Electric
  • 5.3 By Capacity Type
    • 5.3.1 Less than 200 metric ton
    • 5.3.2 More than 200 metric ton
  • 5.4 By Application Type
    • 5.4.1 Mining
    • 5.4.2 Construction
    • 5.4.3 Others
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Russia
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Australia
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Mexico
      • 5.5.4.3 United Arab Emirates
      • 5.5.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Caterpillar, Inc.
    • 6.2.2 Hitachi Construction Machinery Co. Ltd.
    • 6.2.3 Komatsu Ltd.
    • 6.2.4 Liebherr Group
    • 6.2.5 BAS Mining Trucks
    • 6.2.6 Sany Heavy Industry Co., Ltd.
    • 6.2.7 Volvo Group
    • 6.2.8 Daimler Group
    • 6.2.9 BelAZ
    • 6.2.10 Ashok Leyland Ltd.
    • 6.2.11 Doosan Infracore

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS