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市場調査レポート
商品コード
1439811

プロバイオティクス原料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Probiotic Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 167 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロバイオティクス原料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プロバイオティクス原料の市場規模は、2024年に54億1,000万米ドルと推定され、2029年までに67億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.40%のCAGRで成長します。

プロバイオティクス原料- 市場

あらゆる年齢層の消費者がプロバイオティクスを摂取しており、これが活況を呈する消化器系健康補助食品カテゴリーの原動力となっています。マルチチャネルの宣伝を通じて健康とウェルネスに対する意識が高まっているため、ミレニアル世代の間で高い消費が観察されており、これが彼らの消費パターンに大きな影響を与えています。テクノロジーの進歩したミレニアル世代は、健康に関するヒントや情報で自分自身をアップデートしており、それに応じて日課や食習慣を変えようとしています。インターネット上で予防ヘルスケアに関する情報を簡単に入手できることは、プロバイオティクス製品に対する消費者の意識の高まりに有利に寄与しており、それが市場の成長を促進しています。

市場の主要企業は、プロバイオティクス株や培養物を簡単に組み込める形で発売することで、製品ポートフォリオを拡大しています。たとえば、2021年 8月には、Chr.ハンセンは、犬と猫の特定のライフステージに関連するニーズをカバーする3つの生プロバイオティクスの製品ラインを発売しました。これにはChが含まれます。ハンセンペット-プロスタート、Ch. Hansen Pet-Proessentials、およびChr.ハンセンペットプロバイタル製品。さらに、原料メーカーと消費者重視のプロバイオティクスメーカーとの提携により、新製品の市場投入が促進されました。ただし、乳児用調製粉乳、栄養補助食品、栄養補助食品などにおけるプロバイオティクスの使用に関する厳しい規制により、予測期間中の市場の成長可能性が抑制されると予想されます。

プロバイオティクス原料の市場動向

動物飼料およびペットフードへの応用の増加

農家は、短期間で動物の高いパフォーマンスと迅速な体重増加を得るために飼料に依存しています。国連食糧農業機関(FAO)は、2050年までに食料需要が60%増加すると推定しています。動物性たんぱく質の生産は、2010年から2050年の間に年間約1.7%増加すると予想されており、食肉の生産は70%近く、水産養殖は90%、乳製品は55%増加すると予測されています。過去40年間の成長率を2050年まで推定すると、理論上、ニーズは4倍になります。

生きたプロバイオティクス微生物は、適切な量を飼料に導入すると、豊富な健康上の利点を生み出すことができます。たとえば、反芻動物は、離乳期および授乳開始時に飼料にプロバイオティクスを含めると、多くの利点を実感します。同様に、科学的研究では、プロバイオティクス成分がAGP(アビラマイシン)やAGPの他の代替品(エッセンシャルオイルを含むファイトケミカルなど)よりもブロイラーの成長率を向上させることが示されました。プロバイオティクスの栄養上の利点に対する意識の高まりにより、予測期間中に動物飼料への応用が促進される可能性があります。

南米でプロバイオティクス原料の利用が増加

南米市場は、健康食品やウェルネス製品の需要の増加に加え、機能性食品や飲料に対する消費者の意識の高まりにより、大幅な成長を遂げています。ブラジル人は消化器系の健康を改善することに非常に重点を置いていることが観察されており、この要因が栄養補助食品の需要の増加につながっています。この要因により、市場の主要メーカーは、高まる需要に応え、市場での競争上の優位性を達成するために、国内での存在感を拡大することに注力してきました。

さらに、各企業は、エンドユーザー業界の需要に応えるために、規制当局の承認を得るために製品を革新し、発売してきました。たとえば、2021年 6月、ブラジル保健規制庁(ANVISA)は、バイオサーチライフによる同社のプロバイオティクス株のうち、ラクトバチルスファーメンタムCECT5716 LC40およびラクトバチルスコリニフォルミス CECT5711 K8の2株の商品化を承認しました。これらは、免疫系を刺激して人間の健康と健康を増進することを目的としています。

プロバイオティクス原料業界の概要

市場は競争が激しく、多数の国内外のプレーヤーが主要な市場シェアを争っています。ケリー社、Ch. Hansen Holding AS、Koninklijke DSM NV、Lallemand Inc.、DuPont de Nemours Inc.は、調査対象市場で支配的な地位を占める主要企業の一部です。市場で大きな存在感を示す他のプレーヤーには、Advanced Enzyme TechnologiesやLantmannenなどがあります。主要な市場プレーヤーは、多様な製品ラインと広大な地理的範囲を有しており、競合他社よりも優位に立っています。しかし、多くの中小規模の地元企業も市場で重要な地位を占めています。食品や飲料、栄養補助食品へのプロバイオティクス原料の組み込みの増加による需要レベルの上昇により、農業経済全体への浸透率がより高い小規模の国内プレーヤーの台頭が生じています。その結果、国内プレーヤーは、地域の生産能力に関するノウハウを備えた、かなりのレベルの供給と具体的な調達慣行を有しており、市場での存在感を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 細菌
    • 酵母
  • 用途別
    • 食品と飲料
    • 栄養補助食品
    • 動物飼料
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • Market Positioning Analysis
  • 企業プロファイル
    • Kerry Inc.
    • Chr. Hansen Holding AS
    • Koninklijke DSM NV
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Lallemand Inc.
    • Associated British Foods PLC
    • Nutris
    • Deerland Probiotics &Enzymes Inc.
    • Advanced Enzyme Technologies
    • Orffa
    • Royal FrieslandCampina NV
    • BioGaia

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68645

The Probiotic Ingredients Market size is estimated at USD 5.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.40% during the forecast period (2024-2029).

Probiotic Ingredients - Market

Consumers of all ages consume probiotics, which are a driving force within the booming digestive health supplements category. High consumption is observed among millennials due to the growing awareness regarding health and wellness through multi-channel publicity, which has influenced their consumption pattern to a large extent. Millennials, who are technologically advanced, update themselves with tips and information about health and, therefore, try to change their routines and eating habits accordingly. The easy availability of information about preventive healthcare on the internet has been contributing favorably to the rising consumer awareness about probiotic products, which, in turn, has been driving market growth.

The key players in the market have been expanding their product portfolios by launching probiotic strains and cultures in easily incorporable forms. For instance, in August 2021, Chr. Hansen launched a line of three live probiotics, each covering the needs related to a specific life stage of dogs and cats. It includes Chr. Hansen Pet-Prostart, Chr. Hansen Pet-Proessentials, and Chr. Hansen Pet-Provital products. Furthermore, partnerships between ingredient manufacturers and consumer-focused probiotic manufacturers have helped launch new products in the market. However, stringent regulations about the use of probiotics in infant formula, nutraceuticals, and dietary supplements, among others, are expected to restrain the growth potential of the market during the forecast period.

Probiotic Ingredients Market Trends

Increased Application in Animal Feed and Pet Food

Farmers are relying on feed to obtain high performance and quick weight gain in animals over a short period. The UN Food and Agriculture Organization (FAO) estimates that by 2050, the demand for food will grow by 60%. The production of animal proteins is expected to grow by around 1.7% per year between 2010 and 2050, with meat production projected to rise by nearly 70%, aquaculture by 90%, and dairy by 55%. If the growth rates of the last 40 years were extrapolated forward to 2050, this would, in theory, quadruple the needs.

When introduced to feed in an appropriate quantity, live probiotic microorganisms can produce bountiful health benefits. For instance, ruminants see numerous benefits when probiotics are included in feed during weaning and at the beginning of lactation. Similarly, scientific studies showed that probiotic ingredients enhanced the growth rate in broilers better than AGP (avilamycin) and other substitutes for AGP, such as phytochemicals, including essential oils. This increasing awareness about the nutritional benefits of probiotics is likely to drive its application in animal feed during the forecast period.

Increasing Application of Probiotic Ingredients in South America

The South American market has witnessed significant growth due to the increasing demand for health and wellness products, coupled with the rise in awareness among consumers for functional foods and beverages. Brazilians have been observed to place a high emphasis on improving digestive health, and this factor has led to an increase in demand for dietary supplements. Owing to this factor, the key manufacturers in the market have been focused on expanding their presence in the country to cater to the growing demand and achieve a competitive advantage in the market.

Moreover, the players have been innovating and launching products for approval from regulatory authorities to cater to the demand of end-user industries. For instance, in June 2021, the Brazilian Health Regulatory Agency (ANVISA) approved Biosearch Life's commercialization of two of the company's probiotic strains, Lactobacillus fermentum CECT5716 LC40 and Lactobacillus coryniformis CECT5711 K8, which are aimed at stimulating the immune system to enhance human health and wellbeing.

Probiotic Ingredients Industry Overview

The market is competitive, with the presence of numerous local and international players competing for a major market share. Kerry Inc., Chr. Hansen Holding AS, Koninklijke DSM NV, Lallemand Inc., and DuPont de Nemours Inc. are some of the major players holding dominant positions in the market studied. Other players that have a significant presence in the market include Advanced Enzyme Technologies and Lantmannen. The key market players have diverse product lines and a vast geographical reach that gives them an edge over their competitors. However, many small and medium-sized local players also hold a significant position in the market. The rising level of demand for probiotic ingredients due to their growing incorporation in foods and beverages and dietary supplements has led to the rise of small domestic players who have a higher penetration rate across agrarian economies. As a result, domestic players have a significant level of supplies and concrete sourcing practices, with know-how on regional production capabilities, and have been increasing their market presence.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Bacteria
    • 5.1.2 Yeast
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Foods and Beverages
    • 5.2.2 Dietary Supplements
    • 5.2.3 Animal Feed
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kerry Inc.
    • 6.3.2 Chr. Hansen Holding AS
    • 6.3.3 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.4 DuPont de Nemours Inc.
    • 6.3.5 Lallemand Inc.
    • 6.3.6 Associated British Foods PLC
    • 6.3.7 Nutris
    • 6.3.8 Deerland Probiotics & Enzymes Inc.
    • 6.3.9 Advanced Enzyme Technologies
    • 6.3.10 Orffa
    • 6.3.11 Royal FrieslandCampina N.V.
    • 6.3.12 BioGaia

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS