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市場調査レポート
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1439806

デジタル乳房トモシンセシス装置:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Digital Breast Tomosynthesis Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタル乳房トモシンセシス装置:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のデジタル乳房トモシンセシス装置市場規模は、2024年に33億4,000万米ドルと推定され、2029年までに63億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.83%のCAGRで成長します。

世界デジタル乳房トモシンセシス装置-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生は、パンデミック期間中にデジタル乳房トモシンセシス装置市場に大きな影響を与えました。パンデミックにより、世界中で乳がん検診、がん管理訪問、がん治療が大幅に減少しました。たとえば、2022年6月にJournal of the American College of Radiologyに掲載された研究では、がんの診断率はパンデミックのピーク時に50%近く減少し、新型コロナウイルス感染症以前の率に完全には回復していないと述べた。厳格なロックダウンとその政策により、ヘルスケア従事者や物資の移転が生じ、ヘルスケア従事者は主にこの突然のパンデミック緊急事態に集中することになり、デジタル乳房トモシンセシスなどの他の非緊急医療サービスが延期されました。ただし、パンデミック後のロックダウン制限の緩和とがん診断の再開は、市場の成長に寄与すると予想されます。

市場を牽引すると予想される成長要因は、世界の乳がんの有病率の増加、乳房画像処理分野の技術進歩、デジタル乳房トモシンセシス(DBT)の使用に対する意識の高まりです。乳がんの有病率の増加により、高度な診断の需要が高まり、研究市場が加速すると予想されます。たとえば、2022年 7月にMDPIに掲載された記事では、2021年にアジアで乳がん症例の45.4%が診断されたと述べられています。さらに、2022年 8月に公表された乳がん組織のデータでは、乳がんが世界で最も一般的ながんであると述べられており、年間のがん症例の12.5%。報告書はまた、2022年には女性で診断されたすべてのがんの約30%が乳がんである可能性があると推定されているとも述べた。乳がんの有病率の上昇は、診断の進歩によりデジタル乳房トモシンセシス装置の需要を促進すると予想され、それによって乳がんに貢献すると予想されています。市場の成長に貢献します。

一方、さまざまな主要市場プレーヤーによる製品発売の増加も、予測期間中の市場の成長に寄与すると予想されます。たとえば、富士フイルムメディカルシステムズは、2021年 8月にデジタル乳房トモシンセシス(DBT)を搭載したASPIRE Cristalleマンモグラフィーシステムを発売しました。このシステムは、米国で2Dおよび3Dマンモグラフィー用のFusion Artificial Intelligence(AI)を搭載した、ScreenPoint Medicalの米国FDA認可を受けた新しいTransparaを提供します。州。さらに、乳がんに関する意識の普及に努めるさまざまな組織による意識向上キャンペーンは、市場の成長に重要な役割を果たすと予想されます。たとえば、2021年 10月には、乳がんに関する質問に答えるために統合されたチャットモジュールを使用して、ピンクボット乳がん啓発キャンペーンが開始されました。これは、乳がんへの意識を高めるためのPグハン博士と彼のチームによる最新の取り組みです。同様に、マウントサイナイヘルスシステムは、2022年 5月にマンモグラムメイを開始し、年に一度のマンモグラフィーのスケジュールを設定することで女性が乳房の健康を管理できるようにしました。このキャンペーンの目的は、乳がんの早期発見と治療におけるマンモグラフィーの重要性に対する意識を高め、パンデミックによって悪化した乳がん検診の減少に対処することです。

したがって、前述の理由により、市場は予測期間中に大幅な成長を示すと予想されます。ただし、システムの高コストと放射線被ばくに伴う副作用により、予測期間中の成長が鈍化する可能性があります。

デジタル乳房トモシンセシス装置の市場動向

2D/3D複合マンモグラフィーシステム部門は、予測期間中に大幅な成長が見込まれる

2D/3D併用マンモグラフィーシステム部門は、3Dマンモグラフィーと2Dマンモグラフィーまたは合成2Dマンモグラフィーを組み合わせた方が、2Dマンモグラフィー単独と比較してより多くの乳がんを検出できるため、市場の成長を牽引すると予想されています。 2D/3Dマンモグラフィーシステムは、フォローアップイメージングの必要性が少なく、標準的なマンモグラフィー単独よりも多くのがんを検出し、密度の高い乳房組織での乳がんの検出を向上させます。高い検出率、2D/3D併用マンモグラフィーシステムに対する人々の意識の高まり、乳がんの有病率の増加が、この分野を推進する主な要因です。たとえば、2022年 4月にJournal of Oncology and Radiologyに掲載された記事では、2D-3Dマンモグラムは2Dマンモグラム単独よりも非触知悪性腫瘍に対する感度が高いと報告されました。

2022年1月にEgyptian Journal of Radiology and Nuclear Medicineに掲載された論文では、デジタル乳房トモシンセシス(DBT)とデジタルマンモグラフィー(DM)を組み合わせることで、より高い診断精度、感度、陽性的中率(PPV)が得られると報告しました。また、同じ情報源は、2Dマンモグラフィーだけで合計 313個の腫瘤が検出されたのに対し、2Dと3Dマンモグラフィーを組み合わせた場合は361個の病変が検出されたと報告しており、2D/3Dマンモグラフィーの組み合わせにより病変の視覚化が向上することが示されています。乳がんの診断における2D/3Dマンモグラフィーシステムのこのような高い効率は、研究分野の成長を促進すると予想されます。

さらに、技術的に先進的な製品の発売もこの部門の成長を促進すると予想されます。たとえば、富士フイルムは2021年4月に、不道徳マンモグラフィーシステム「AMULET」の「Harmony」バージョンを発売しました。これにより、3Dパワーと2D読み取り速度を組み合わせた合成2D画像が提供され、最終的には乳房マンモグラフィーの高度なトモシンセシスが実現します。

したがって、これらのシステムの高い有効性と革新的な製品の発売の増加により、予測期間における調査対象セグメントの成長が促進されると予想されます。

北米は、予測期間中に大幅な成長を遂げると予想されます。

北米は、高度な診断製品に対する高い需要と、早期かつ効果的な診断に対する需要の高まりにより、世界のデジタル乳房トモシンセシス(DBT)装置市場で大きな市場シェアを保持すると予想されています。乳がんの罹患率の増加、乳がん治療における重要な研究開発、乳房画像診断法の進歩が、この地域の市場の主な推進力となっています。たとえば、2022年 1月、米国がん協会は、乳がんが米国の女性で最も一般的ながんであり、約3人に1人の女性が乳がんと診断されていると報告しました。また、米国がん協会は、2022年に米国の女性で新たに約2,87,850人の浸潤性乳がん症例が報告されると推定しています。さらに、2022年 5月に発表されたカナダがん協会のデータでは、推定28,600人のカナダ人女性が浸潤性乳がんと診断されていると報告しています。乳がん。北米諸国における乳がんのこのような高い負担は、デジタル乳房トモシンセシス装置の需要を促進し、それによって市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、この地域における技術の進歩、研究開発、主要な市場プレーヤーによる新製品の発売により、この地域の市場が拡大すると予測されています。たとえば、2022年 5月に、iCAD, Inc.は、デジタル乳房トモシンセシス(DBT)向けのProFound AIをサポートする新しい調査を開始しました。同社は、ディープラーニング乳がん検出、密度評価、リスク評価ソリューションの完全なスイートを次のイベントで展示する予定です。乳房画像学会(SBI/ACR)乳房画像シンポジウム。

したがって、乳がん症例の増加や製品発売の増加などの前述の要因により、この地域の市場は予測期間中に大幅な成長を示すと予想されます。

デジタル乳房トモシンセシス装置業界の概要

デジタル乳房トモシンセシス装置市場は適度に統合されており、少数の主要企業で構成されています。デジタル乳房トモシンセシス(DBT)装置市場で活動している著名なプレーヤーには、Hologic, Inc、GEヘルスケア、Fujifilm Holdings Corporation、Siemens Healthineers、General Medical Merate SpA(IMS GIOTTO SPA)、Analogic Corporation、Trivitronヘルスケア、Metaltronica Spa、 Varex Imaging Corporation、PerkinElmer Inc.(Dexela Ltd.)、およびPlanmed OY。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 乳がんの罹患率は世界中で増加
    • 乳房画像診断分野における技術の進歩
    • デジタル乳房トモシンセシス(DBT)の使用に関する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • システムの高コスト
    • 放射線被曝に伴う副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 2D/3D複合マンモグラフィーシステム
    • スタンドアロン3Dマンモグラフィーシステム
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 診断センター
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Hologic, Inc
    • GE Healthcare
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • Siemens Healthineers
    • General Medical Merate SpA(IMS GIOTTO SPA)
    • Varex Imaging Corporation
    • Trivitron Healthcare
    • Metaltronica Spa
    • Analogic Corporation
    • PerkinElmer Inc.(Dexela Ltd.)
    • Planmed OY
    • Internazionale Medico Scientifica Srl

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68554

The Global Digital Breast Tomosynthesis Equipment Market size is estimated at USD 3.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.83% during the forecast period (2024-2029).

Global Digital Breast Tomosynthesis Equipment - Market

COVID-19 outbreak has significantly impacted the Digital Breast Tomosynthesis Equipment Market during the pandemic period. The pandemic resulted in substantial reductions in breast cancer screening, cancer management visits, and cancer procedures across the globe. For instance, a study published in the Journal of the American College of Radiology in June 2022 stated that cancer diagnoses dropped by nearly 50% in the peak-pandemic period and have not entirely rebounded to the pre-COVID rate. The strict lockdown and the policies led to the relocation of medical healthcare providers and material resources, which led the healthcare providers to focus primarily on this abrupt pandemic emergency, thereby postponing other non-emergency medical services such as digital breast tomosynthesis. However, the relaxation of the lockdown restrictions and the resumption of cancer diagnostics during the post-pandemic period are expected to contribute to the market's growth.

The growth factors expected to drive the market are the increasing prevalence of breast cancer worldwide, technological advancements in the field of breast imaging, and rising awareness about the use of digital breast tomosynthesis (DBT). The increasing prevalence of breast cancer cases is expected to drive the demand for advanced diagnosis, fueling the studied market. For instance, the article published in MDPI in July 2022 mentioned that 45.4% of breast cancer cases were diagnosed in Asia in 2021. Additionally, the Breast Cancer Organization data published in August 2022 mentioned that breast cancer is the most common cancer globally, accounting for 12.5% of cancer cases annually. The report also mentioned that it is estimated that about 30% of all diagnosed cancer in women might be breast cancer in 2022. The rising prevalence of breast cancer is expected to drive the demand for digital breast tomosynthesis equipment owing to the advanced diagnosis, thereby contributing to the market's growth.

On the other hand, the increasing product launches by various key market players is also expected to contribute to the market's growth over the forecast period. For instance, in August 2021, FUJIFILM Medical Systems launched its ASPIRE Cristalle mammography system with Digital Breast Tomosynthesis (DBT) that offers ScreenPoint Medical's new, US FDA-cleared Transpara powered by Fusion Artificial Intelligence (AI) for 2D and 3D mammography in the United States. Moreover, rising awareness campaigns by various organizations working towards spreading awareness about breast cancer are expected to play a vital role in the market's growth. For instance, in October 2021, the Pink Bot breast cancer awareness campaign was initiated with a chat module integrated to answer queries on breast cancer, the latest initiative from Dr. P Guhan and his team to raise awareness of it. Similarly, in May 2022, Mount Sinai Health System initiated Mammogram May to empower women to take charge of their breast health by scheduling an annual mammogram. The goals of the campaign are to raise awareness of the importance of mammography in early breast cancer detection and treatment and to address a decline in breast screenings worsened by the pandemic.

Thus, due to the aforesaid mentioned reasons, the market is expected to show significant growth over a forecast period. However, the high costs of the systems and side effects associated with radiation exposure may slow down its growth over the forecast period.

Digital Breast Tomosynthesis Equipment Market Trends

2D/3D Combination Mammography Systems Segment is Expected to Witness a Significant Growth Over the Forecast Period

2D/3D combination mammography systems segment is expected to drive market growth as 3D mammography combined with 2D mammography or synthetic 2D mammography can detect more cases of breast cancer as compared to 2D mammography alone. 2D/3D mammography systems require less follow-up imaging, detect more cancers than standard mammography alone, and improve breast cancer detection in dense breast tissues. The high detection rate, rising awareness among people about 2D/3D combination mammography systems, and increasing prevalence of breast cancer are the key factors driving this segment. For instance, in April 2022, an article published in the Journal of Oncology and Radiology reported that 2D-3D mammograms had better sensitivity for non-palpable malignancies than 2D mammograms alone.

An article published in the Egyptian Journal of Radiology and Nuclear Medicine in January 2022, reported that the combination of digital breast tomosynthesis (DBT) with digital mammography(DM) led to higher diagnostic accuracy, sensitivity, and positive predictive value (PPV). The same source also reported that a total of 313 masses were picked up on 2D mammography alone while 2D and 3D mammography combined picked up 361 lesions thus showing that the combination of 2D/3D mammography improves lesion visualization. Such higher efficiency of the 2D/3D mammography systems in the diagnosis of breast cancer is expected to drive the growth of the studied segment.

Additionally, the launch of technologically advanced products is also expected to drive the growth of the segment. For instance, in April 2021, Fujifilm launched the "Harmony" version of its AMULET immorality mammography system. This offers a synthetic 2D image that combines 3D power and 2D reading speed, ultimately offering advanced tomosynthesis of breast mammography.

Thus, the high efficacy of these systems and increasing innovative product launches are expected to drive the growth of the studied segment in the forecast period.

North America is Expected to Witness a Significant Growth Over the Forecast Period.

North America is expected to hold a major market share in the global digital breast tomosynthesis (DBT) equipment market due to the high demand for advanced diagnostic products, and increasing demand for early and effective diagnosis. The growing prevalence of breast cancer, significant R&D in breast cancer therapies, and advancements in breast imaging modalities are the primary drivers of the market in this region. For instance, in January 2022, the American Cancer Society reported that breast cancer is the most common cancer in women in the United States, with about 1 in every 3 women being diagnosed with breast cancer. American Cancer Society has also estimated about 2,87,850 new cases of invasive breast cancer to be reported in women in the United States in 2022. Additionally, the Canadian Cancer Society data published in May 2022, reported that an estimated 28,600 Canadian women are diagnosed with breast cancer. Such a high burden of breast cancer in North American Countries is also expected to drive the demand for digital breast tomosynthesis equipment, thereby boosting the growth of the market.

Furthermore, technological advancements, research and development, and new product launches by key market players, in the region are projected to boost the market region. For instance, in May 2022, iCAD, Inc. launched its new research supporting ProFound AI for Digital Breast Tomosynthesis (DBT), the company will be showcasing its complete suite of deep-learning breast cancer detection, density assessment, and risk evaluation solutions at the Society of Breast Imaging (SBI/ACR) Breast Imaging Symposium.

Thus, due to the aforesaid mentioned factors such as rising breast cancer cases, and rising product launches, the market is expected to show significant growth over the forecast period in the region.

Digital Breast Tomosynthesis Equipment Industry Overview

The digital breast tomosynthesis equipment market is moderately consolidated and consists of a few major players. Some of the prominent players operating in the digital breast tomosynthesis (DBT) Equipment market are Hologic, Inc, GE Healthcare, Fujifilm Holdings Corporation, Siemens Healthineers, General Medical Merate SpA (IMS GIOTTO SPA), Analogic Corporation, Trivitron Healthcare, Metaltronica Spa, Varex Imaging Corporation, PerkinElmer Inc. (Dexela Ltd.), and Planmed OY.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Prevalence of Breast Cancer Worldwide
    • 4.2.2 Technological Advancements in the Field of Breast Imaging
    • 4.2.3 Rising Awareness About the Use of Digital Breast Tomosynthesis (DBT)
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Costs of the Systems
    • 4.3.2 Side Effects Associated with Radiation Exposure
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 2D/3D Combination Mammography Systems
    • 5.1.2 Standalone 3D Mammography Systems
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Hospitals
    • 5.2.2 Diagnostic Centers
    • 5.2.3 Other End-Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Hologic, Inc
    • 6.1.2 GE Healthcare
    • 6.1.3 Fujifilm Holdings Corporation
    • 6.1.4 Siemens Healthineers
    • 6.1.5 General Medical Merate SpA (IMS GIOTTO SPA)
    • 6.1.6 Varex Imaging Corporation
    • 6.1.7 Trivitron Healthcare
    • 6.1.8 Metaltronica Spa
    • 6.1.9 Analogic Corporation
    • 6.1.10 PerkinElmer Inc. (Dexela Ltd.)
    • 6.1.11 Planmed OY
    • 6.1.12 Internazionale Medico Scientifica S.r.l

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS