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市場調査レポート
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1685840

世界の乳房画像診断:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Breast Imaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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2~3営業日
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世界の乳房画像診断:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の乳房画像市場規模は2025年に62億2,000万米ドルと推計され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは7.35%で、2030年には88億6,000万米ドルに達すると予測されています。

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現在進行中のCOVID-19の流行は、世界中の政府による社会的距離を置く措置により病院やヘルスケアサービスが大幅に縮小したため、乳房画像処理市場に影響を与えました。さらに、COVID-19の流行は世界経済に影響を与えただけでなく、世界中の病院におけるCOVID-19以外の患者に対する一般的な病院医療の機能にも大きな影響を与えました。2020年8月にJAMA Networkに掲載された"Changes in the US Patients With Newly Identified Cancer Before and During the Coronavirus Disease 2019(COVID-19)Pandemic "と題する論文によると、米国では2020年3月1日から4月18日にかけて乳がん診断が大幅に減少(51.8%も減少)しています。このため、乳房用画像機器メーカーの需要が大幅に減少し、打撃を受けていると予想されます。

乳房画像市場は、乳がんの有病率の増加、乳房画像分野の技術進歩、乳がん検診キャンペーンへの各種団体からの投資といった要因によって牽引されています。2021年3月に発表された乳がんに関する世界保健機関(WHO)の論文によると、2020年には世界で約230万人の女性が乳がんと診断され、約68万5000人が乳がんの重症化によって死亡しました。世界的に乳がん症例が多く、その主な診断手段は乳房画像診断です。この要因は、予測期間における乳房画像診断市場の成長に拍車をかける可能性が高いです。

意識の高まりとさまざまな乳房スクリーニングプログラムが市場の急成長に寄与しています。これらの検診プログラムは、検診を受けていない集団と比較して命を救うことが示されています。例えば、2022年4月に国立公衆衛生・環境研究所(RIVM)が調整した50~75歳の女性を対象としたオランダの乳がん検診プログラムでは、SARS-CoV-2ウイルスへの感染を恐れて躊躇していたため、2020年の参加率は70.4%であったことが明らかになりました。

同様に、オーストラリア政府の全国検診プログラムであるブレスト・スクリーン・オーストラリアでは、50~74歳の女性は2年に1度、無料でマンモグラフィを受ける必要があります。キャンサー・オーストラリアは2020年9月、「早期乳がん管理のためのガイダンス-推奨事項と実践ポイント」と題する一連の規定を発表し、乳がんの初期段階における早期診断のための乳房画像診断について議論しました。こうした取り組みが乳房画像診断市場の成長に拍車をかけています。

成長の原動力となっているのは、革新的な技術を搭載した先進的なマンモグラフィ装置の発売と採用の拡大です。例えば、2021年1月、セノメディカルインスツルメンツは、乳がん画像診断技術について、米国のThe Center for Devices and Radiological Healthから市販前承認を取得しました。この新技術は、乳房の悪性・良性病変の鑑別に特化しています。また、多くの企業が市場シェアを拡大するために提携やパートナーシップを結んでいます。したがって、前述の要因により、市場は高い成長率で推進すると予想されます。しかし、画像処理システムの高コストと放射線被曝の悪影響が、予測期間における同市場の成長を妨げると予想されます。

乳房画像診断市場の動向

予測期間中、マンモグラフィセグメントが乳房画像市場の主要シェアを占める見込み

マンモグラフィは乳房画像市場の主要セグメントを占めています。世界の乳房画像市場のマンモグラフィ部門は、乳がんの早期発見のための多くの取り組みによって成長しています。例えば、米国予防サービス作業部会はマンモグラフィ検診のガイドラインを策定しています。

さらに、高齢者人口の増加や世界の乳がん有病率の上昇も、マンモグラフィの需要を急増させると思われます。Globocan 2020報告書によると、2020年の世界の乳がん推定患者数は2,261,419人です。2040年には3,025,471人にまで増加すると予測されています。診断に乳房画像診断技術を必要とする乳がん症例数が世界的に増加していることが、予測期間における乳房画像診断市場の成長を後押しすると予想されます。

2020年7月にClinics誌に掲載された「Evaluation of the accuracy of mammography, ultrasound and magnetic resonance imaging in suspect breast lesions」と題する論文では、乳がん診断の最も正確な方法に関する横断的研究が行われました。この研究では、疑わしい乳房のしこりの評価においてマンモグラフィの方がより正確であることが示されました。その精度の高さから、マンモグラフィは乳がんの診断法として最も好まれています。このような利点が、乳房画像診断市場におけるマンモグラフィ分野の成長に拍車をかけています。

また、複数の主要市場企業が乳がん診断のためのマンモグラフィに注力しています。例えば、2021年8月に富士フイルムメディカルシステムズがマンモグラフィシステムを導入したASPIRE Cristalleは、2Dおよび3Dマンモグラフィ用にScreenPoint MedicalのTranspara powered by Fusion AIを提供します。乳がん検診に人工知能を取り入れることで、ヘルスケア専門家の負担軽減につながる可能性があります。このような乳房画像診断用マンモグラフィの技術革新は、予測期間における乳房画像診断市場の成長に拍車をかける可能性が高いです。さらに、この分野におけるいくつかの進歩により、過剰診断が防止され、より小さながんを検出する感度が向上しています。この分野におけるこれらの継続的な進歩は、世界の乳がんスクリーニング検査市場のマンモグラフィ部門を増強すると予想されます。

予測期間中、北米が乳房画像診断市場で大きなシェアを占めると予想される

乳房画像診断における高度に先進的な技術やシステムの採用が増加し、乳がん診断の技術的進歩が北米地域における市場の成長を後押しすると予想されます。乳房画像診断における革新的な診断技術が利用可能であることに対する人々の高い認識が、同地域の高い市場成長に寄与しています。

北米地域における乳がん患者数の増加が乳房画像市場の成長に拍車をかけています。米国臨床腫瘍学会(American Society of Clinical Oncology)の2022年乳がん統計記事によると、米国では2022年に推定287,850人の女性が浸潤性乳がんと診断され、51,400人の女性が非浸潤性(in situ)乳がんと診断されます。米国における乳がんの有病率の高さは、この地域における研究市場の成長を促進すると思われます。

米国疾病予防管理センターは2020年9月、さまざまながん研究機関が署名した、年齢層別の乳がん検診に関するガイドラインを発表しました。米国がん協会、米国産科婦人科学会、米国放射線学会を含むほとんどのがん研究機関は、40~49歳の女性は年に1回乳がん検診を受けるべきであると示しています。地域の人々の福祉に焦点を当てたこのようなガイドラインは、この地域で実施される診断スクリーニングの数の増加に拍車をかけ、予測期間における乳房画像市場の成長にプラスの影響を与えると思われます。

同地域の主要企業による乳房画像診断用の新しいツールの製造における研究開発の増加は、市場成長を促進しています。例えば、2022年5月、米国食品医薬品局は、オペレータの専門知識に依存せずに乳房全体を自動的にスキャンし、乳房組織の3次元可視化を提供するポータブルシステムであるiSono Health社のATUSAを承認しました。この地域におけるこのような革新的技術の認可の増加は、予測期間における乳房画像市場の成長に拍車をかけています。このように、医療部門への投資の増加と相まって、乳房画像技術の必要性が高まっていることが、この地域の市場成長を促進することが知られています。

乳房イメージング産業の概要

乳房画像市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアでは、現在少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小の企業が新製品を投入し、手技の副作用を軽減することで市場での存在感を高めています。同市場の主要企業には、富士フイルムホールディングス、GEヘルスケア、ホロジック・インク、ジェネラル・メディカル・メラテ・スパ、Koninklijke Philips NVなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 乳がんの有病率の増加
    • 乳房画像診断分野における技術の進歩
    • 乳がん検診キャンペーンにおける各機関の投資と取り組み
  • 市場抑制要因
    • 放射線被曝による副作用のリスク
    • 画像処理システムの高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 画像診断技術タイプ別
    • マンモグラフィ
    • 乳房超音波
    • 乳房MRI
    • 画像ガイド下乳房生検
    • その他の画像診断技術
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 診断センター
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • GE Healthcare
    • Hologic Inc.
    • General Medical Merate S.p.A.
    • Koninklijke Philips NV
    • Aurora Health Care
    • Canon Inc.
    • CMR Naviscan Corporation
    • SonoCine, Inc.
    • Siemens Healthineers
    • Planmed Oy

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48382

The Global Breast Imaging Market size is estimated at USD 6.22 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.86 billion by 2030, at a CAGR of 7.35% during the forecast period (2025-2030).

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The ongoing outbreak of COVID-19 showed an impact on the breast imaging market because hospital and healthcare services were significantly reduced due to social distancing measures taken by governments across the globe. Moreover, the COVID-19 pandemic not only affected the global economy but also greatly impacted the functioning of general hospital care for non-COVID-19 patients in hospitals across the globe. According to an article titled "Changes in the Number of US Patients With Newly Identified Cancer Before and During the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Pandemic," appearing in the JAMA Network in August 2020, there has been a significant decline in breast cancer diagnoses (by as much as 51.8 percent) in the United States from March 1, 2020, to April 18, 2020. This is expected to have hurt breast imaging manufacturers as their demand has reduced significantly.

The breast imaging market is driven by the factors such as the growing prevalence of breast cancer, technological advancements in the field of breast imaging, and investment from various organizations in breast cancer screening campaigns. According to the World Health Organization article on Breast cancer published in March 2021, around 2.3 million women worldwide were diagnosed with breast cancer, and around 685,000 died from the severity of the disease in 2020. A large number of breast cancer cases worldwide, for which the primary means of diagnosis is breast imaging. This factor is likely to add to the growth of the breast imaging market in the forecast period.

The rising awareness and various breast screening programs have contributed to the rapid market growth. These screening programs have been shown to save lives compared to unscreened populations. For example, the Dutch breast cancer screening program for women between 50 and 75 years of age coordinated by the National Institute for Public Health and the Environment (RIVM) in April 2022 revealed that in the year 2020, the participation rate was 70.4%, since there was a hesitation due to fear of infection with SARS-CoV-2 virus.

Similarly, as per the government's national screening program in Australia, Breast Screen Australia, women aged 50-74 need to undergo free mammograms every two years. Cancer Australia, in September 2020, released a set of regulations titled "Guidance for the management of early breast cancer - Recommendations and practice points," where breast imaging for early diagnosis in the initial stages of breast cancer was discussed. Such initiatives are adding to the growth of the breast imaging market.

The growth is fueled by the launch and growing adoption of advanced mammography devices with innovative technologies. For Instance, in January 2021, Seno Medical Instruments received premarket approval from The Center for Devices and Radiological Health in the United States for its diagnostic breast cancer imaging technology. The new technology specialized in differentiating malignant and benign breast lesions. Many companies are also engaging in collaborations and partnerships to increase their market share. Hence owing to the aforementioned factors, the market is anticipated to propel at high growth rates. However, the high cost of imaging systems and the adverse effects of radiation exposure are expected to hinder the growth of the studied market in the forecast period.

Breast Imaging Market Trends

Mammography Segment is Expected to Hold a Major Market Share in the Breast Imaging Market Over the Forecast Period

Mammography holds the major segment in the Breast Imaging market. The mammography segment of the global breast imaging market is growing due to the many initiatives taken for the early detection of breast cancer. For instance, the United States Preventive Services Task Force has developed guidelines for mammography screening.

Moreover, the growing geriatric population and rising prevalence of breast cancer worldwide will also surge the demand for mammography. According to the Globocan 2020 report, the estimated number of breast cancer cases worldwide is 2,261,419 in the year 2020. The number of breast cancer cases is projected to grow to 3,025,471 by 2040. The rising number of breast cancer cases worldwide requiring breast imaging techniques for diagnosis is expected to boost the growth of the breast imaging market in the forecast period.

An article titled 'Evaluation of the accuracy of mammography, ultrasound and magnetic resonance imaging in suspect breast lesions' published in the journal of Clinics in July 2020 performed a cross-sectional study on the most accurate methods for breast cancer diagnosis. The study indicated that mammography was more accurate in evaluating suspicious breast lumps. The accuracy of the technique makes it the most preferred diagnostic method for breast cancer. Such advantages add to the growth of the mammography segment in the breast imaging market.

Several key market players are also focusing on mammography to diagnose breast cancer. For instance, in August 2021, Fujifilm Medical Systems introduced the mammography system, ASPIRE Cristalle will provide ScreenPoint Medical's Transpara powered by Fusion AI for 2D and 3D mammography. The incorporation of artificial intelligence in breast cancer screening could help reduce the reduction of workload of healthcare professionals. Such innovations in mammography for breast imaging are likely to add to the growth of the breast imaging market in the forecast period. In addition, several advancements in the field have prevented over-diagnosis and provided better sensitivity to detect smaller carcinomas. These continuous advancements in this field are expected to augment the mammography segment of the global breast cancer screening tests market.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Breast Imaging Market Over the Forecast Period

The rise in the adoption of highly advanced techniques and systems in breast imaging and the technological advancements in breast cancer diagnostics is expected to boost the market's growth in the North American region. The high awareness among the population of the availability of innovative diagnostic techniques in breast imaging contributes to the region's high market growth.

The rising number of breast cancer cases in the North American region is adding to the growth of the Breast Imaging market. According to the American Society of Clinical Oncology in its 2022 article on Breast Cancer Statistics, an estimated 287,850 women in the United States will be diagnosed with invasive breast cancer, and 51,400 women will be diagnosed with non-invasive (in situ) breast cancer in the year 2022. The large prevalence of breast cancer in the United States will likely propel the growth of the studied market in the region.

The United States Center for Diseases Prevention and Control in September 2020 released guidelines signified by various cancer research institutes on breast cancer screening for different age groups. Most cancer institutes, including the American Cancer Society, American College of Obstetricians and Gynecologists, and American College of Radiology, indicate that women in the age group of 40 to 49 years old should take up a breast cancer screening once a year. Such guidelines focusing on the welfare of the people in the region add to the rise in the number of diagnostic screenings performed in the area, which will positively impact the growth of the breast imaging market in the forecast period.

The rise in the research and development in the manufacturing of new tools for breast imaging by key players in the region is promoting the market growth. For instance, in May 2022, the United States Food and Drug Administration approved iSono Health's ATUSA, a portable system that automatically scans the entire breast, independent of operator expertise, and offers a three-dimensional visualization of the breast tissue. The rise in the approval of such innovative technologies in the region is adding to the growth of the breast imaging market in the forecast period. Thus the increasing necessity for breast imaging technology coupled with increasing investment in the health care department is known to propel the market growth in this region.

Breast Imaging Industry Overview

Breast Imaging Market is competitive and consists of several major players. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by introducing new products and reducing the side effects of the procedures. Key players in the market include Fujifilm Holdings Corporation, GE Healthcare, Hologic Inc., General Medical Merate SpA, and Koninklijke Philips NV, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Prevalence of Breast Cancer
    • 4.2.2 Technological Advancements in the Field of Breast Imaging
    • 4.2.3 Investments and Initiatives from Various Organizations in Breast Cancer Screening Campaigns
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Risk of Adverse Effects from Radiation Exposure
    • 4.3.2 High Cost of Imaging Systems
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type of Imaging Technique
    • 5.1.1 Mammography
    • 5.1.2 Breast Ultrasound
    • 5.1.3 Breast MRI
    • 5.1.4 Image-guided Breast Biopsy
    • 5.1.5 Other Imaging Techniques
  • 5.2 By End Users
    • 5.2.1 Hospitals
    • 5.2.2 Diagnostic Centers
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Fujifilm Holdings Corporation
    • 6.1.2 GE Healthcare
    • 6.1.3 Hologic Inc.
    • 6.1.4 General Medical Merate S.p.A.
    • 6.1.5 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.6 Aurora Health Care
    • 6.1.7 Canon Inc.
    • 6.1.8 CMR Naviscan Corporation
    • 6.1.9 SonoCine, Inc.
    • 6.1.10 Siemens Healthineers
    • 6.1.11 Planmed Oy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS