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市場調査レポート
商品コード
1439783

床用接着剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Floor Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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床用接着剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

床用接着剤市場規模は、2024年に20億2,000万米ドルと推定され、2029年までに25億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.85%のCAGRで成長します。

床用接着剤- 市場

主なハイライト

  • 急速に成長する世界の建設業界と、床用接着剤の多用途性、安全性、および塗布の容易さが、市場の成長を促進すると考えられます。
  • その一方で、VOC排出による健康への有害な影響が市場の成長を妨げる可能性があります。
  • バイオベースの床用接着剤の需要の増加がチャンスとなる可能性があります。
  • アジア太平洋が世界市場を独占しており、最大の消費国は中国、インド、日本です。

床用接着剤市場動向

住宅エンドユーザー産業セグメントからの需要の増加

  • タイルおよび石材用の接着剤は、住宅エンドユーザー分野で最も一般的に使用される接着剤の種類です。さらに、住宅セグメントは、調査対象市場の中で最大かつ最も急速に成長しているセグメントです。
  • 中流階級の人口の増加と可処分所得の増加により、中流階級の住宅セグメントの拡大が促進され、それによって床用接着剤の使用が増加しました。
  • 世界銀行によると、世界の建設産業の価値は2020年の22兆3,600億米ドルから2021年には27.18米ドルまで増加しました。
  • 中国とインドの住宅建設市場の拡大により、アジア太平洋地域で最も高い成長が見込まれます。これら2つの地域は、2030年までに世界の中産階級の43.3%以上を占めると予想されています。インド政府は住宅に対するGST税を12%から5%に引き下げました。この税金の償還により、中産階級の住宅建設市場が拡大する可能性があります。
  • さらに、2021年10月、サンパウロ州住宅組合(Secovi-SP)は、ブラジルのサンパウロで5,555戸の新規住宅販売戸数を記録しました。住宅に対する個人消費の増加により、この数字はさらに増加する可能性があります。さらに、ブラジルにおける一戸建て住宅の増加傾向が、今後の住宅建設業界を支援する可能性があります。
  • メキシコの住宅着工件数と在庫水準は、連邦住宅補助制度の大幅削減と深刻な不況を引き起こしたパンデミックの影響で、ここ10年で最低水準に達しました。 Programa de Vivienda Social(公営住宅プログラム)の予算は2021年に179%増の2億米ドルとなり、建設支出を支援しました。さらに、利用可能な融資制度と有利な住宅ローン制度は、国内の住宅建設に利益をもたらすことが期待されています。
  • 低コスト住宅セグメントは、主に都市部や地方の貧困層に手頃な価格の住宅を提供する政府の取り組みにより、着実に増加しています。
  • ローコスト住宅の建設における床用接着剤の使用量は、他の住宅に比べて比較的少ないです。世界中のさまざまな国が他国からの難民に避難所を提供しています。したがって、政府は難民に一時的または恒久的な低コストの住宅を提供します。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域は世界の床用接着剤市場シェアを独占しています。中国、インド、 ASEAN諸国などでの建設活動の増加に伴い、この地域での床用接着剤の消費量が増加しています。
  • 中国政府は、経済をよりサービス指向の形態に再バランスさせようとする努力にもかかわらず、今後10年間で2億5,000万人が新たな大都市に移動するための準備を含む大規模な建設計画を展開しています。
  • 中国国家統計局の報告によると、中国の建設工事市場は2020年の23兆2,700億元(3兆3,400億米ドル)から2021年には25兆9,200億元(3兆7,200億米ドル)に増加しました。
  • この国は世界最大の建設市場を有しており、世界の建設投資全体の20%を占めています。中国は、2030年までに建物に13兆米ドル近くを支出すると予想されています。中国は継続的な都市化を推進し、進行しており、2030年の目標率は70%です。
  • 政府がインフラプロジェクトへの関心を高めていることと、住宅と商業部門の両方で需要の急速な回復が予測されているため、建設部門は22年度に10.7%成長すると予想されています。したがって、国内での建設活動の増加により、床用接着剤の需要が増加すると予想されます。
  • スマートシティプロジェクトや2022年までの万人向け住宅など、インド政府が実施するさまざまな政策は、減速する建設業界に必要な刺激をもたらすと期待されています。さらに、不動産法、GST、REITなどの最近の政策改革により、今後数年間で承認の遅れが減少し、建設セクターが強化されることが予想されます。
  • 統計局のデータによると、2021年に韓国の建設業者が獲得した建設受注は、旺盛な国際需要により2桁増加しました。韓国統計庁によると、2021年に国内外の地元建設業者が集めた建設工事受注額は2,459億米ドルで、2020年より31兆ウォン増加しました。

床用接着剤業界の概要

世界の床用接着剤市場は部分的に統合されています。主要なプレーヤーには、Sika AG、MAPEI SpA、Arkema Group(Bostik SA)、HB Fuller Company、およびDowが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 急速に成長する世界の建設業界
    • 床用接着剤の多用途性、安全性、貼りやすさ
  • 抑制要因
    • VOC排出による健康への有害な影響
    • その他の拘束具
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 樹脂タイプ
    • エポキシ
    • ポリウレタン
    • アクリル
    • ビニール
    • その他の樹脂タイプ
  • 技術
    • 水性
    • 溶剤系
    • その他の技術
  • 用途
    • タイル&ストーン
    • カーペット
    • 木材
    • ラミネート
    • 弾性床材
    • その他の用途
  • エンドユーザー産業
    • 住宅
    • 商業
    • 産業
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 市場ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Arkema Group(Bostik SA)
    • Ashland
    • Dow
    • Forbo Holding AG
    • HB Fuller Company
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • Jowat SE
    • LATICRETE International Inc.
    • MAPEI SpA
    • Pidilite Industries Limited
    • Sika AG
    • Tesa SE

第7章 市場機会と将来の動向

  • バイオベースの床用接着剤の需要の増加
目次
Product Code: 68260

The Floor Adhesives Market size is estimated at USD 2.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.85% during the forecast period (2024-2029).

Floor Adhesives - Market

Key Highlights

  • The rapidly growing global construction industry and the versatility, safety, and ease of application of floor adhesives, are likely to drive market growth.
  • On the flip side, hazardous health effects due to VOC emissions may hinder the market's growth.
  • Increasing demand for bio-based floor adhesives will likely act as an opportunity.
  • Asia-Pacific dominates the global market, with the largest consumption coming from China, India, and Japan.

Floor Adhesives Market Trends

Increasing Demand from Residential End-user Industry Segment

  • Tile and stone adhesives are the most commonly used adhesive type in the residential end-user segment. Additionally, the residential segment is the largest and fastest-growing segment in the market studied.
  • The rising middle-class population, coupled with the increasing disposable incomes, has facilitated an expansion in the middle-class housing segment, thereby increasing the use of flooring adhesives.
  • According to the World Bank, the value of the global construction industry has increased from USD 22.36 trillion in 2020 to USD 27.18 in 2021.
  • The highest growth is expected to be registered in the Asia-Pacific region, owing to China and India's expanding housing construction markets. These two regions are expected to represent over 43.3% of the global middle class by 2030. The Government of India reduced the GST taxes for housing from 12% to 5%. This tax redemption may increase the construction market for middle-class housing.
  • Furthermore, in October 2021, Sao Paulo State Housing Union (Secovi-SP) recorded 5,555 new residential units sold in Sao Paulo, Brazil. The number is likely to rise, owing to the increase in consumer spending on residential housing units. Moreover, the growing trend for single-family housing in Brazil is likely support the residential construction industry in the upcoming period.
  • Mexico's housing starts and inventory levels reached a 10-year low due to a sharp cut in the federal housing subsidy program and the pandemic that triggered a severe recession. The Programa de Vivienda Social, or social housing program, had a budget increase of 179% to USD 200 million in 2021, thus, supporting construction spending. Moreover, accessible loan facilities and favorable mortgage schemes are expected to benefit residential construction in the country.
  • The low-cost housing segment is rising steadily, primarily due to government initiatives to provide affordable housing to the poor in urban and rural regions.
  • The consumption of flooring adhesives in constructing low-cost houses is comparatively less than other types of houses. Various countries across the world are providing shelter to refugees from other countries. Hence, governments offer temporary or permanent low-cost housing to refugees.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominates the global floor adhesives market share. With growing construction activities in countries such as China, India, and ASEAN Countries, the consumption of floor adhesives is increasing in the region.
  • The Chinese government has rolled out massive construction plans, including making provisions for the movement of 250 million people to its new megacities, over the next ten years, despite efforts to rebalance its economy to a more service-oriented form.
  • The National Bureau of Statistics of China reports that the market for construction works in China increased from CNY 23.27 trillion (USD 3.34 trillion) in 2020 to CNY 25.92 trillion (USD 3.72 trillion) in 2021.
  • The country has the largest construction market in the world, encompassing 20% of all construction investments globally. China is expected to spend nearly USD 13 trillion on buildings by 2030. China is promoting and undergoing a process of continuous urbanization, with a target rate of 70% for 2030.
  • Because of the government's increased attention to infrastructure projects and the predicted rapid rebound in demand for both residential and commercial segments, the construction sector was expected to grow by 10.7% in FY22. Hence, the growing construction activities in the country are expected to increase the demand for floor adhesives.
  • Various policies implemented by the Indian government, such as Smart City projects, Housing for All by 2022, etc., are expected to bring the needed impetus to the slowing construction industry. Moreover, recent policy reforms, such as the Real Estate Act, GST, and REITs, are expected to reduce approval delays and strengthen the construction sector over the next few years.
  • According to statistical office data, construction orders won by South Korean builders in 2021 increased by double digits due to robust international demand. According to Statistics Korea, construction orders collected by local builders both at home and overseas totaled USD 245.9 billion in 2021, up by 31 trillion won from 2020.

Floor Adhesives Industry Overview

The global floor adhesives market is partially consolidated. The major players include Sika AG, MAPEI S.p.A, Arkema Group (Bostik SA), HB Fuller Company, and Dow.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rapidly Growing Global Construction Industry
    • 4.1.2 Versatility, Safety, and Ease of Application of Floor Adhesives
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Hazardous Health Effects Due to VOC Emissions
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Resin Type
    • 5.1.1 Epoxy
    • 5.1.2 Polyurethane
    • 5.1.3 Acrylic
    • 5.1.4 Vinyl
    • 5.1.5 Other Resin Types
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Water-borne
    • 5.2.2 Solvent-borne
    • 5.2.3 Other Technologies
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Tile & Stone
    • 5.3.2 Carpet
    • 5.3.3 Wood
    • 5.3.4 Laminate
    • 5.3.5 Resilent Flooring
    • 5.3.6 Other Applications
  • 5.4 End-user Industry
    • 5.4.1 Residential
    • 5.4.2 Commercial
    • 5.4.3 Industrial
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 Asia-Pacific
      • 5.5.1.1 China
      • 5.5.1.2 India
      • 5.5.1.3 Japan
      • 5.5.1.4 South Korea
      • 5.5.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.2 North America
      • 5.5.2.1 United States
      • 5.5.2.2 Canada
      • 5.5.2.3 Mexico
    • 5.5.3 Europe
      • 5.5.3.1 Germany
      • 5.5.3.2 United Kingdom
      • 5.5.3.3 France
      • 5.5.3.4 Italy
      • 5.5.3.5 Rest of Europe
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa
      • 5.5.5.1 Saudi Arabia
      • 5.5.5.2 South Africa
      • 5.5.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema Group (Bostik SA)
    • 6.4.3 Ashland
    • 6.4.4 Dow
    • 6.4.5 Forbo Holding AG
    • 6.4.6 H.B. Fuller Company
    • 6.4.7 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.8 Jowat SE
    • 6.4.9 LATICRETE International Inc.
    • 6.4.10 MAPEI SpA
    • 6.4.11 Pidilite Industries Limited
    • 6.4.12 Sika AG
    • 6.4.13 Tesa SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Demand for Bio-based Floor Adhesives