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市場調査レポート
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生鮮ドリアン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Fresh Durian - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 125 Pages
納期
2~3営業日
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生鮮ドリアン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

生鮮ドリアン市場規模は2024年に98億5,000万米ドルと推定され、2029年までに154億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.40%のCAGRで成長します。

新鮮なドリアン- マーケット

主なハイライト

  • 長期的には、ドリアン市場は、地域全体の消費者需要の増加により、大幅な成長を遂げると予想されています。中国がドリアンの主要な消費国であることは間違いないが、最近ではドリアンの健康上の利点に対する意識が高まっており、他の欧州、アラブ、アメリカ諸国でもドリアンに対する需要が生じています。さらに、この製品は食品業界で香料として人気を集めています。最近の消費者は、エキゾチックな風味の製品を含めて、さまざまな食品を積極的に試しています。これらすべての要因により、予測期間中にドリアンの需要が著しく増加すると予想されます。
  • 世界のドリアン市場は、ドリアン生産による高収入による農家のドリアン生産への関心や、世界中でドリアンの需要増加につながる人々の健康意識の高まりなどの要因によって支えられています。
  • 生鮮ドリアン市場ではアジア太平洋が最大のシェアを占めており、タイが市場シェアの大部分を占めています。アジア太平洋は、中国でのモントン種の人気の高まりと、マレーシアの専門店や露店市場でのムスタン種の取り扱いの拡大により、生鮮ドリアンが最も急速に成長している地域でもあります。

ドリアン市場動向

拡大するドリアンの取引市場

ドリアン果実の世界貿易は現在2か国が独占しており、輸入では中国が主導権を握っており、輸出ではタイが主導権を握っており、次にマレーシアが続いています。一方、中国は2021年に82万1,589トンで世界の輸入量を独占しました。中国のドリアン市場は急速に拡大しており、輸入ドリアンのほとんどはタイ産です。これに香港、台北、シンガポール、米国が続きます。

しかし、消費者の間で、血糖値のコントロール、がんのリスクの軽減、抗酸化作用、抗うつ作用、老化防止作用などのドリアン果実の健康上の利点に関する意識の高まりにより、各国で需要が高まっています。このように、果物の需要は中国を超えて拡大しています。

ドリアンとマンゴスチンは欧州のお客様に非常に人気があります。欧州市場からの良好な反応を受けて、Kodanmal Groupなどのタイの輸出業者は、必要な品質認証をすべて取得して、米国、欧州、中東などの他の地域への輸出範囲を拡大しています。新鮮な果物は代理店を通じて欧州に輸出されます。製品は大手チェーンのスーパーマーケットや卸売市場で販売されています。

さらに、2020年にマレーシアはドリアンをサウジアラビアに輸出し、その価格の手頃さからD24品種が輸出用に選ばれました。 2020年11月下旬、果物の最初の積荷が初めてサウジアラビアに到着しました。アラブ人は、果物には多くの健康上の利点があると強く信じています。ドリアンはアジア人コミュニティに人気がありますが、パンデミックにより需要の大幅な増加が観察されました。

アジア太平洋は最大かつ最も急速に成長している地域です

アジア太平洋は生産だけでなく、本質的に中国から生じる消費の面でもリードしています。 2010年から2020年にかけて、中国のドリアン消費は急速に増加し、CAGRは16%以上でした。中国では、モントンの需要の高まりとともに、マレーシア産マスタングキング品種のクリーミーな食感に対する新たな需要が見られます。 2021年の中国の生鮮ドリアン輸入量は、2017年の575,901.3トンに対し、年間821,589.3トンでした。

ドリアンはアジア全域で人気が高まっている果物であり、未開拓の日本市場を開拓する取り組みが進められています。日本ドリアン普及協会は、沖縄の気温がドリアンの栽培に十分なほど暖かいことから、日本の消費者の需要を高め、輸入を増やし、さらには日本での生産を発展させることを計画しています。

健康志向の消費者や中間所得世帯の裾野が拡大しており、ドリアンは鉄分、ビタミンC、カリウムなどの栄養素が豊富に含まれているため、国内のドリアン市場はさらに盛り上がると予想されています。外食産業におけるドリアンの果肉やペーストの使用量の増加に伴い、ピザや鍋のスープに欠かせないトッピングとして果物の需要が高まっていると伝えられています。したがって、生鮮ドリアン市場は、予測期間中にこの地域で急速な成長を記録すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(生産分析、金額・数量別消費分析、金額・数量別輸入分析、金額・数量別輸出分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • オランダ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • ドイツ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • タイ
      • マレーシア
      • フィリピン
      • 日本
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68080

The Fresh Durian Market size is estimated at USD 9.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.40% during the forecast period (2024-2029).

Fresh Durian - Market

Key Highlights

  • Over the long run, the durian market is anticipated to achieve enormous growth owing to increased consumer demand across the regions. Although China is undoubtedly a dominant consumer of durians, of late increased awareness regarding the health benefits of the fruit, the demand for the fruit is also arising from other European, Arab, and American countries. Further, the product has gained popularity in the food industry as a flavoring agent. Consumers lately are willing to experiment with different foods with the inclusion of products with exotic flavors. All these factors are anticipated to boost the demand for durians remarkably over the forecast period.
  • The global durian market is supported by factors like farmers' interest in durian production due to high-income returns through durian production and increasing health consciousness among people leading to increased demand for durians across the globe.
  • Asia-Pacific occupied the largest share in the market for fresh durian, with Thailand contributing the major chunk of the market share. Asia-Pacific is also the fastest-growing region for fresh durian owing to the growing popularity of the Mon Thong variety in China with an expansion in Malaysia's offering of the Mustang variety in specialized stores and street markets.

Durian Market Trends

Expanding Trade Market for Durians

The global trade of durian fruit is currently dominated by two countries, whereby China dominates the import activities, while Thailand dominates the export, followed by Malaysia. On the other hand, China dominated global imports with 821,589 metric ton in 2021. China's durian market is expanding rapidly, with most imported durians originating from Thailand. This is followed by Hong Kong, Taipei, Singapore, and the United States.

However, rising awareness related to the health benefits of durian fruit, such as blood sugar control, reducing the risk of cancer, antioxidant, antidepressant, anti-aging properties, etc., among consumers is prompting the demand across the countries. Thus, the demand for fruits is expanding beyond China.

Durian and mangosteen are very popular among European customers. With a good market response from Europe, Thai exporters such as Kodanmal Group CO., LTD are expanding their export range to other regions such as the United States, Europe, and the Middle East with all the necessary quality certifications. The fresh fruits are exported to Europe via distributors. The products are sold in big chain supermarkets and wholesale markets.

Furthermore, in 2020, Malaysia exported durians to Saudi Arabia, with the D24 variety being chosen for export because of its affordability. The first consignment of the fruits reached Saudi Arabia for the first time in late November 2020. Arabs strongly believe that fruits possess a lot of health benefits. While durian is popular with the Asian community, a huge lift in demand was observed due to the pandemic.

Asia-Pacific is the Largest and Fastest-Growing Region

Asia-Pacific is not only leading in production but also in terms of consumption which essentially arises from China. Between 2010 and 2020, durian consumption in China grew at a rapid pace, with an average annual growth rate of more than 16%. A new-found demand for the creamy texture of the Malaysian Mustang King variety along with the ever-growing demand for Mon Thong is observed in China. China 2021, imported 8,21,589.3 metric tons of fresh durians during the year, as compared to 5,75,901.3 metric tons in 2017.

Durian has become an increasingly popular fruit across Asia and efforts are underway to develop the untapped Japanese market. The Japan Durian Promotion Association plans to help increase demand among Japanese consumers, increase imports and even develop production in Japan as the temperatures in Okinawa are warm enough to grow durians.

With an expanding base of health-conscious consumers and middle-income households, the market for durians is further expected to get a boost in the country as the fruit is a rich source of nutrients such as Iron, Vitamin C, and Potassium. The demand for the fruit has reportedly emerged as an essential topping on pizzas and hotpot broths along with increased usage of durian pulps and pastes in the foodservice industry. Thus, the market for fresh durians is expected to register rapid growth in the region, during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Netherlands
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.3 United Kingdom
      • 5.1.2.4 Italy
      • 5.1.2.5 Germany
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Thailand
      • 5.1.3.3 Malaysia
      • 5.1.3.4 Philippines
      • 5.1.3.5 Japan
    • 5.1.4 Middle-East and Africa
      • 5.1.4.1 United Arab Emirates
      • 5.1.4.2 Saudi Arabia
      • 5.1.4.3 South Africa

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS