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市場調査レポート
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1438554

ホワイトオイル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

White Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ホワイトオイル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホワイトオイル市場規模は2024年に150万トンと推定され、2029年までに159万トンに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に1.15%のCAGRで成長します。

ホワイトオイル- マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックはホワイトオイル市場に悪影響を及ぼしました。COVID-19感染症のパンデミックの拡大を防ぐために、多くの国が幅広い制限措置を講じたが、これは一般に需要に悪影響を及ぼし、ひいては多くの分野で工業生産に悪影響を及ぼしました。さらに、鉄鋼業界はこのパンデミックの主要な犠牲者の1つです。 2020年の鉄鋼生産は、COVID-19危機による生産停止とさまざまなエンドユーザー産業の需要減少により減少しました。同様に、食品・飲料業界もサプライチェーンの重大な混乱により悪影響を受けました。

主なハイライト

  • 中期的には、ホワイトオイル市場の成長を牽引する主な要因は、化粧品およびパーソナルケア業界と成長する製薬業界からの需要の増加です。
  • しかし、代替製品の入手可能性が調査対象市場の抑制要因となっています。
  • 食品および飲料業界におけるホワイトオイルの潜在的な使用は、ホワイトオイル市場に機会を提供すると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国の急速な成長により、世界のホワイトオイル市場を独占すると予想されています。

ホワイトオイル市場の動向

世界中で高まるパーソナルケアの需要

  • ホワイトオイルは多くの化粧品配合物に不可欠な部分です。これらは、エマルジョンからリップクリーム、ベビーオイル、スキンケア、ヘアケア製品、クリーム、ローション、皮膚軟化剤などの無水化粧品に至るまで、ほとんどすべての化粧品およびパーソナルケア製品に一般的に使用されています。
  • ホワイトオイルはおむつかぶれや湿疹の炎症を和らげるために使用できます。化粧品業界でも流動パラフィンが有効に活用されています。この物質は、洗剤クリーム、コールドクリーム、水和クリーム、ブロンズオイル、メイクアップ製品など、さまざまな美容製品に使用されています。
  • 米国では、2021年の美容およびパーソナルケア市場の収益は802億1,000万米ドルで、そのうちパーソナルケア製品が396億6,000万米ドルを占めました。これらの製品には、ローション、染毛剤、口紅、化粧品、クリーム、デオドラント、バスソープ、デンタルケア製品、シャンプー、歯磨き粉、香水、UVフィルター、洗剤、日焼け止め、フレグランス、家庭用品などが含まれます。
  • パーソナルケア協会であるコスメティック・欧州によると、欧州の5億人の消費者は、健康を守り、幸福感を高め、自尊心を高めるために化粧品やパーソナルケア製品を毎日使用しています。制汗剤、フレグランス、メイクアップ、シャンプーから石鹸、日焼け止め、歯磨き粉、化粧品まで多岐にわたります。
  • ロレアル、P&G、ユニリーバ、資生堂などの主要企業がパーソナルケア製品市場を独占しています。ロレアルのレポートによると、世界の美容およびパーソナルケア市場の収益は、2021年に5,110億米ドルでした。2025年には7,846億米ドルに増加すると予想されています。
  • したがって、上記のすべての要因が予測期間中にホワイトオイルの需要を促進すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占すると予想される

  • 2021年にはアジア太平洋がホワイトオイルの最大かつ急成長市場として市場を独占しました。
  • 中国は世界最大の繊維生産国および輸出国です。過去20年間の急速な成長により、中国の繊維産業は中国経済の主要な柱の1つになりました。中国の最大の輸出品は、衣料品付属品、繊維糸、繊維製品です。
  • 中国国家統計局によると、2022年最初の4か月の中国の繊維生産量は124億メートルで、前年同期は118億メートルだった。
  • 中国では、より多くの女性が労働力として参加しており、そのため、見た目を良くしたいという本能が高まっています。興味深いことに、化粧品業界でも、意識、身だしなみの重要性、職場での女性の増加などの要因により、男性の需要が急増しています。
  • 天然成分を含む製品、特に果物や植物をベースにした製品の需要が高いです。ロレアルグループは、中国における一連の製品の導入とカスタマイズされた社会的取り組みの展開を計画しています。このような動向、国内のホワイトオイルの需要が高まっています。
  • インドにおけるホワイトオイルの最も広範な用途はヘアオイルであり、化粧品およびパーソナルケア産業の一部です。化粧品および医薬品産業全体が国内のホワイトオイル消費量の約4分の3を占めています。
  • インドはまた、世界第2位の衣料品および繊維製品の生産国であり、第5位の繊維輸出国でもあり、2021年のインドのGDPの23%、輸出の12%に寄与しました。2021年のインドの繊維製品とアパレルの輸出は304億米ドルでした。
  • アジアのさまざまな産業におけるこのような動向により、ホワイトオイルの需要は予測期間中に増加する可能性があります。

ホワイトオイル業界の概要

世界のホワイトオイル市場は、市場での多くの健全な競争により部分的に統合されています。主要企業は、中国石化化学公司(Sinopec)、HF Sinclair Corporation、Calumet Specialty Products Partners、Savita Oil Technologies Limited、およびExxon Mobil Corporationです(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 化粧品およびパーソナルケア業界からの需要の拡大
    • 成長する製薬産業
  • 抑制要因
    • 代替製品の入手可能性
    • その他の拘束具
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度
  • 流通チャネル分析
  • 購入決定に影響を与える要因

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量))

  • 用途別
    • プラスチックとエラストマー
    • 接着剤
    • パーソナルケア
    • 農業
    • 繊維
    • 食品および飲料
    • 医薬品
    • 金属加工用途
    • その他の用途
  • グレード別
    • 技術/産業グレード
    • 医薬品グレード
  • ベースオイル別
    • グループI
    • グループ II
    • グループⅢ
    • ナフテン系
  • 粘度別
    • 低粘度
    • 中粘度
    • 高粘度
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • その他欧州
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 市場シェア(%)分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Bharat Petroleum Corporation Ltd.(BPCL)
    • Calumet Specialty Products Partners
    • China Petrochemical &Chemical Corporation(Sinopec)
    • Columbia Petro Chem Pvt. Ltd.
    • Exxon Mobil Corporation
    • H&R Group
    • HF Sinclair Corporation
    • Nynas AB
    • Oxiteno(Indorama Ventures)
    • Renkert Oil
    • Shell PLC
    • Sasol
    • Savita Oil Technologies Limited

第7章 市場機会と将来の動向

  • 食品および飲料業界での使用の可能性
目次
Product Code: 67437

The White Oil Market size is estimated at 1.5 Million tons in 2024, and is expected to reach 1.59 Million tons by 2029, growing at a CAGR of 1.15% during the forecast period (2024-2029).

White Oil - Market

The COVID-19 pandemic negatively impacted the white oil market. To prevent the spread of the COVID-19 pandemic, many countries took a wide variety of restrictive measures, which had, in general, a negative effect on demand, and, thus, on industrial production in many areas. Moreover, the steel industry has been one of the major victims of this pandemic. Steel production witnessed a decline in 2020 due to production halts and decreased demand from various end-user industries because of the COVID-19 crisis. Similarly, the food and beverage industry was negatively affected due to significant disruptions in the supply chain.

Key Highlights

  • Over the medium term, the major factors driving the growth of the white oil market are the growing demand from the cosmetics and personal care industry and the growing pharmaceutical industry.
  • However, the availability of substitute products is acting as a restraint to the market studied.
  • The potential usage of white oil in the food and beverage industry is expected to provide opportunities for the white oil market.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the global white oil market owing to the rapid growth of countries like China, India, and Japan.

White Oil Market Trends

Increasing Demand from Personal Care across the World

  • White oils are an essential part of many cosmetic formulations. They are commonly used in almost all cosmetic and personal care products, from emulsions to anhydrous cosmetics, such as lip balm, baby oil, skincare, haircare products, creams, lotions, and emollients.
  • White oil can be used to ease diaper rash and eczema irritation. The cosmetic industry also makes good use of liquid paraffin. The substance is used in various beauty products, including detergent creams, cold creams, hydrated creams, bronzed oils, and makeup products.
  • In the United States, the revenue in the beauty and personal care market stood at USD 80.21 billion in 2021, of which USD 39.66 billion accounted for personal care products. These products include lotions, hair dyes, lipsticks, cosmetics, creams, deodorants, bath soaps, dental care products, shampoos, toothpaste, perfumes, UV filters, detergents, sunscreens, fragrances, and household items.
  • According to Cosmetic Europe, the personal care association, Europe's 500 million consumers use cosmetic and personal care products daily to protect their health, enhance their well-being and boost their self-esteem. They range from antiperspirants, fragrances, makeup, and shampoos to soaps, sunscreens, toothpaste, and cosmetics.
  • Key players, such as L'Oreal, P&G, Unilever, and ShiseidO, dominate the market for personal care products. According to the report by L'Oreal, the global beauty and personal care market revenue stood at USD 511 billion in 2021. It is anticipated to ascend to USD 784.6 billion in 2025.
  • Thus, all the above factors are expected to drive the demand for white oil during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to Dominate the Market

  • Asia-Pacific dominated the market as the largest and fastest-growing market for white oil in 2021.
  • China is the largest textile-producing and exporting country in the world. With its rapid growth over the last two decades, the Chinese textile industry has become one of the main pillars of the country's economy. China's top export goods are clothing accessories, textile yarns, and textile articles.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the textile production volume in China accounted for 12.4 billion meters in the first four months of 2022, compared to 11.8 billion meters during the same period in the previous year.
  • In China, more women are joining the workforce, thus driving the instinct to look good. Interestingly, the cosmetics industry has also witnessed a surge in demand among men, owing to factors such as awareness, the importance of grooming, and a greater number of women in the workplace.
  • Products with natural ingredients, especially fruit- and plant-based products, are in high demand. L'Oreal group is coming up with a series of product introductions and a rollout of customized social initiatives in China. Such trends are driving the demand for white oil in the country.
  • The country's most extensive application of white oils in India is hair oil, a part of the cosmetics and personal care industry. The overall cosmetics and pharmaceutical industries account for around three-fourths of the white oil consumption in the country.
  • India is also the second-largest producer of garments and textiles globally and the fifth-largest textile exporter, with a 23% contribution to India's GDP and 12% to exports in 2021. In 2021, India's textile and apparel exports stood at USD 30.4 billion.
  • Owing to such trends in various industries in Asia, the demand for white oils is likely to increase during the forecast period.

White Oil Industry Overview

The global white oil market is partially consolidated with many healthy competitions in the market. The major companies are China Petrochemical & Chemical Corporation (Sinopec), HF Sinclair Corporation, Calumet Specialty Products Partners, Savita Oil Technologies Limited, and Exxon Mobil Corporation (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand from Cosmetics and Personal Care Industry
    • 4.1.2 Growing Pharmaceutical Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitute Products
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree Of Competition
  • 4.5 Distribution Channel Analysis
  • 4.6 Factors Affecting Purchase Decisions

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Plastics and Elastomers
    • 5.1.2 Adhesives
    • 5.1.3 Personal Care
    • 5.1.4 Agriculture
    • 5.1.5 Textile
    • 5.1.6 Food and Beverage
    • 5.1.7 Pharmaceutical
    • 5.1.8 Metalworking Applications
    • 5.1.9 Other Applications
  • 5.2 By Grade
    • 5.2.1 Technical/Industrial Grade
    • 5.2.2 Pharmaceutical Grade
  • 5.3 By Base Oil
    • 5.3.1 Group I
    • 5.3.2 Group II
    • 5.3.3 Group III
    • 5.3.4 Naphthenic
  • 5.4 By Viscosity
    • 5.4.1 Low
    • 5.4.2 Medium
    • 5.4.3 High
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 Asia-Pacific
      • 5.5.1.1 China
      • 5.5.1.2 India
      • 5.5.1.3 Japan
      • 5.5.1.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.2 North America
      • 5.5.2.1 United States
      • 5.5.2.2 Canada
      • 5.5.2.3 Rest of North America
    • 5.5.3 Europe
      • 5.5.3.1 Germany
      • 5.5.3.2 United Kingdom
      • 5.5.3.3 Italy
      • 5.5.3.4 Rest of Europe
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Bharat Petroleum Corporation Ltd. (BPCL)
    • 6.4.2 Calumet Specialty Products Partners
    • 6.4.3 China Petrochemical & Chemical Corporation (Sinopec)
    • 6.4.4 Columbia Petro Chem Pvt. Ltd.
    • 6.4.5 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.6 H&R Group
    • 6.4.7 HF Sinclair Corporation
    • 6.4.8 Nynas AB
    • 6.4.9 Oxiteno (Indorama Ventures)
    • 6.4.10 Renkert Oil
    • 6.4.11 Shell PLC
    • 6.4.12 Sasol
    • 6.4.13 Savita Oil Technologies Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Potential Usage in the Food and Beverage Industry