市場調査レポート
商品コード
1438266

クローブ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Clove - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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2~3営業日
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クローブ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クローブ市場規模は、2024年に58億米ドルと推定され、2029年までに69億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.70%のCAGRで成長します。

クローブ-マーケット

主なハイライト

  • クローブは、食品やパーソナルケア製品における有用性が高まっているため、最も価値のある種の1つです。クローブに関連する多くの健康上の利点が市場の主な推進力です。ビタミンC、K、E、カルシウム、マグネシウムが含まれており、抗酸化物質が豊富です。クローブ油の使用は、咳や風邪、歯痛などの多くの健康関連の問題の治療に役立ちます。これに加えて、クローブ油はパーソナルケア、化粧品、ヘルスケア製品にも使用できます。
  • さらに、クローブの生産は主にインドネシアで行われており、FAOによると2020年の生産量は13万3,604トンで、世界の生産量の72.9%近くを占めています。クローブの他の大規模生産国には、マダガスカル、タンザニア、コモロ、スリランカなどがあります。インドネシアはクローブの最大の生産国であると同時に、世界最大の消費国でもあります。自社のクローブ生産量の約90%を消費しています。
  • クローブは通常、ノーブランドのパッケージまたはバルクで販売されます。しかし、消費者がスパイスの信頼性を証明し、使用される原材料に関する重要な情報を伝えるラベルを付けた、ブランド化およびパッケージ化された製品を求めるようになったことで、この傾向は変わりつつあります。世界中で需要が高まっているのは、その薬効による消費量の増加に支えられています。

クローブ市場の動向

さまざまな業界からの需要の増加が生産を支援しています

クローブの薬効により、特に新興経済諸国でハーブ製品や天然製品、医薬品の需要が高まり、クローブ市場が拡大しました。クローブは非常に珍重されているスパイスの1つであり、その薬効と料理効果が世界中で広く知られています。クローブは、カレー、肉、果物の風味付けに広く使用される多用途のスパイスであり、温かい飲み物の芳香剤としても使用されます。また、消化を助け、肝臓を保護し、免疫システムを高め、がんと闘います。

有効性が高く、副作用がないため、ハーブ製品や天然製品の使用に対する消費者の好みの変化により、クローブの需要が増加しています。さらに、クローブは、歯磨き粉、香水、スキンケア、ヘアケア、香料、その他の製品のハーブまたは天然成分として使用されているため、天然、ハーブ、オーガニック製品の製造業者の間で高い需要があります。健康上の利点と相まって用途の増加により需要が増加し、それにより生産量が増加します。たとえば、FAOによると、クローブの生産量は2018年の179,942トンから2021年には186,969トンに増加しました。

また、中年女性や高齢者の間でハーブサプリメントに対する新たな需要が市場の成長を促進する要因となっています。先進国の消費者の可処分所得の増加は、天然産物の消費の拡大と相まって、予測期間中にクローブ市場を牽引すると予想されます。

インドネシアは最大の生産国であり国内消費国でもある

インドネシアはクローブの最大の市場です。この国は世界のクローブの70%以上を生産しており、そのほとんどが小規模農家によって生産されています。インドネシアは最大の生産国であるにもかかわらず、生産するクローブのほんの一部しか輸出しておらず、これは国内のクローブ生産量の約10~15%に相当します。

インドネシアにおけるクローブの生産量はここ数年で増加しています。 FAOによれば、2019年のクローブ生産量は13万4,700トンで、栽培面積は56万9,400ヘクタールでした。 2020年の生産量はわずかに減少し、55万2,800ヘクタールの土地で栽培された13万3,600トンとなりました。悪天候はクローブの生産に大きな影響を与える要因です。

さらに、国内のクローブ生産は一般に、国内のニーズを満たすこと、つまりクレテック紙巻きタバコ産業の原料となることを目的としています。さらに、クローブ植物は、クローブ油、クローブ茎油、クローブ葉油を含む3種類のエッセンシャルオイルを生産できます。クローブ油はインドネシアにおいて大きな可能性を秘めた商品です。国内消費が急速に増加すると、他国からの輸入が増加します。

さらに、生産量の約90%は地元消費に利用され、残りは各国に輸出されています。 2021年には、インド、シンガポール、バングラデシュ、アラブ首長国米国、米国、パキスタンがインドネシア産クローブの主要輸出先となりました。インドはインドネシアからの主要な輸入国であり、2021年のインドネシア輸出の29.1%を占めています。インドへのクローブの輸出は5,738トンに達し、2021年のその額は2,805万1,000米ドルに達しました。世界の需要の高まりとインドネシアでのクローブの大量生産により、輸出は予測期間中に着実に増加すると予想されます。

クローブ業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア太平洋
      • インドネシア
      • 中国
      • インド
      • シンガポール
      • マレーシア
      • スリランカ
      • ベトナム
    • 中東とアフリカ
      • マダガスカル
      • サウジアラビア王国
      • アラブ首長国連邦
      • ケニア
      • コモロ
      • タンザニア

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64720

The Clove Market size is estimated at USD 5.80 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.95 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.70% during the forecast period (2024-2029).

Clove - Market

Key Highlights

  • Clove is one of the most valued species because of its increased usefulness in foods and personal care products. Many health benefits associated with cloves are the major driver for the market. It contains vitamins C, K, E, calcium, and magnesium and is rich in antioxidants. Their use helps to cure a lot of health-related problems such as cough and cold, toothache, etc. Along with this, clove oil can be used in personal care, cosmetics, and health care products.
  • Furthermore, the production of cloves is largely found in Indonesia with a production volume of 133,604 metric ton in 2020 as per FAO, which accounted for global output of nearly 72.9%. Other large producers of cloves include Madagascar, Tanzania, Comoros, and Sri Lanka. Being the largest producer of cloves, Indonesia is also the largest consumer in the world. It consumes around 90% of its own clove production.
  • Cloves are usually sold in unbranded packages or in bulk. However, this trend is shifting as consumers demand branded and packaged products that validate the authenticity of the spice with labels that communicate important information about the ingredients used. The growing demand across the world is aided by rising consumption due to its medicinal properties.

Clove Market Trends

Increased Demand from Various Industries is Aiding the Production

The rise in demand for herbal and natural products and medicines boosted the cloves market due to the medicinal benefits of cloves, especially in developing economies. Cloves are among the highly prized spices, widely recognized worldwide for their medicinal and culinary qualities. Clove is a versatile spice that is extensively used to flavor curries, meat, and fruits and is used as an aromatic agent in hot beverages. It also aids in digestion, protects the liver, boosts the immune system, and fights cancer.

The changing consumer preference toward the use of herbal and natural products, due to greater effectiveness and absence of side effects, has led to an increased demand for cloves. . Additionally, Cloves are in high demand among natural, herbal, and organic product manufacturers because they are employed as herbal or natural ingredients in toothpaste, perfumes, skincare, hair care, scents, and other products. The increased applications coupled with the health benefits increase the demand thereby raising production. For instance, according to FAO, the production of cloves increased from 179,942 metric ton in 2018 to 186,969 metric ton in 2021.

Also, the emerging demand for herbal supplements among middle-aged women and older adults is a factor driving the market growth. The increased disposable income of consumers in developed countries, coupled with the enhanced consumption of natural products, is expected to drive the market for cloves during the forecast period.

Indonesia is the Largest Producer and Domestic Consumer

Indonesia is the largest market for cloves. The country produces more than 70% of the world's cloves, largely by smallholder farmers. Despite being the largest producer, Indonesia exports only a small portion of the cloves they produce, which amounts to around 10-15% of the country's clove production.

Clove production in Indonesia has been increasing over the years. As per FAO, the clove production amounted to 134.7 thousand metric ton in 2019, with 569.4 thousand hectares of cultivated area. The production showed a slight decline to 133.6 thousand metric ton in 2020, which was cultivated in 552.8 thousand hectares of land. Bad weather is a factor that immensely affects clove production.

Moreover, domestic clove production is generally oriented towards meeting domestic needs, namely as raw material for the kretek cigarette industry. Additionally, Clove plants can produce three types of essential oils, including clove oil, clove stalk oil, and clove leaf oil. Clove oil is a commodity that has great potential in Indonesia. The increased domestic consumption at a rapid pace gives rise to imports from other countries.

Furthermore, about 90% of the production is used for local consumption and the remaining is exported to different countries. In 2021, India, Singapore, Bangladesh, the United Arab Emirates, United states, and Pakistan were some of the major export destinations for Indonesian cloves. India is the leading importer from Indonesia, accounting for 29.1% of Indonesia's exports in 2021. The export of clove to India amounted to 5,738 ton, which was valued at USD 28,051 thousand in 2021. With the rising global demand and significant clove production in Indonesia, the export is anticipated to increase steadily during the forecast period.

Clove Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis in Volume, Consumption Analysis by Volume and Value, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 United Kingdom
      • 5.1.2.2 Germany
      • 5.1.2.3 France
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 Indonesia
      • 5.1.3.2 China
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.4 Singapore
      • 5.1.3.5 Malaysia
      • 5.1.3.6 Sri Lanka
      • 5.1.3.7 Vietnam
    • 5.1.4 Middle East & Africa
      • 5.1.4.1 Madagascar
      • 5.1.4.2 Kingdom of Saudi Arabia
      • 5.1.4.3 United Arab Emirates
      • 5.1.4.4 Kenya
      • 5.1.4.5 Comoros
      • 5.1.4.6 Tanzania

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS