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市場調査レポート
商品コード
1438245

ヘルスケア請求管理:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Healthcare Claim Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヘルスケア請求管理:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のヘルスケア請求管理市場規模は、2024年に238億4,000万米ドルと推定され、2029年までに507億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.29%のCAGRで成長します。

世界な医療請求管理- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは市場の成長に大きな影響を与えると予想されています。感染して入院する人が多数いることにより、パンデミックが始まって以来、保険金請求管理ソフトウェアの開発者やプロバイダーには多大なプレッシャーがかかっています。新型COVID-19のパンデミックにより、請求拒否も急増しています。たとえば、ハーモニーヘルスケアが2021年 4月下旬から5月中旬にかけて実施した調査によると、調査回答者の3分の1近くが、自分の病院の平均拒否率が10%の「拒否危険ゾーン」を超えていると述べています。世界中の企業、特にCOVID-19感染症の影響を最も受けている国々では、保険金請求が大幅に増加しています。たとえば、インド損害保険評議会は、2021年2月の時点で、一般および単独の健康保険会社が新型コロナウイルス関連の保険金請求を90万8,849件受けており、その額は13,752.41カロールインドルピーに達すると発表しました。企業によるこのような大量の請求の処理は、市場の成長を促進すると予想されます。

ヘルスケア請求管理市場の成長の主な要因には、健康保険市場を支援する政府の取り組み、否認管理の重要性の高まり、慢性疾患を抱える高齢化人口の増加などが含まれます。

保険会社による請求の拒否は非常に一般的であり、多くのヘルスケア提供者にとって収益損失の主な原因となっています。医療提供組織内のシステム、プロセス、ワークフローがバラバラであること、またITシステムに互換性がないことにより、時機を逸した否認申請が発生し、収集コストが増加することがよくあります。最も重要なことは、企業が拒否データを確認するための適切なレポートおよび診断ツールを持っていないことです。これらのツールは、拒否解決管理の最初のステップです。ヘルスケアシステムは拒否の根本原因の特定に取り組んでいますが、多くの組織が使用している従来の分析は障害の原因となっています。企業は、動向を確認して拒否を手動で分析し、事後に修正を試みるためだけに多くの時間、資金、リソースを費やしています。その結果、特定の種類の拒否が続き、医療機関の収益に悪影響を及ぼします。これが、これらの問題を解決するためのヘルスケア請求管理に対する需要が高まっている主な理由です。この分野では、データ分析、ロボットプロセスオートメーション(RPA)、および人工知能(AI)を使用して、拒否の課題を克服できます。 AIは、パターンの自動検出と分析を使用して、保険会社が開始時に問題に対処し、受け入れられる可能性の低い否認を提示し、代理店が承認される可能性の高い保険金請求をクローズするよう誘導するのに役立ちます。人工インターネットやその他の自動プロセスを使用することのこれらの利点は、市場の成長を促進すると予想されます。

ヘルスケア請求管理市場の動向

クラウドベースはヘルスケア請求管理市場でかなりの市場シェアを保持すると予想される

ヘルスケア請求サービス業界の新たなニーズと現在のニーズに対応するために、安全なクラウドインフラストラクチャの導入が増加し、更新されたソフトウェアとアプリケーションの使用が増加しているため、この分野に道が開かれています。クラウドベースの配信モードを検討する際の最初の焦点領域は通常、財務上の柔軟性、総所有コスト(TCO)の削減、ニーズに基づく利用、市場投入までのスピード、情報の可用性などの利点をターゲットにするため、ITインフラストラクチャでした。いつでもどこでも。さらに、エンドユーザーの需要の高まりに応えるための市場投入による革新的な製品投入により、このセグメントの成長が期待されます。たとえば、QIAGENは2021年 3月にQIAsphereクラウドベースプラットフォームを立ち上げました。これにより、研究室やQIAstat-Dxの顧客はリモートでテストと機器のステータスを24時間監視できるようになります。仮想化とマルチテナントのアーキテクチャを従量課金制のビジネスモデルと組み合わせることで、クラウドベースのコンピューティングは、ITインフラストラクチャ、プラットフォーム、アプリケーション、ビジネスプロセス機能の調達、提供、そしてサポートされました。このような利点は、市場に成長機会をもたらします。さらに、償還率の低下に伴い、ヘルスケア提供者はコストを大幅に削減し、保険会社が予定どおりに支払いを受けるのに役立つクラウドベースのサービスを選択しています。さらに、ほとんどの医療サービスと入院を必要とする高齢者人口の増加が、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。したがって、前述のすべての要因により、市場は予測期間中に高い成長を遂げると予想されます。

北米が市場を独占しており、予測期間中にも同様のことが予想される

北米地域は、ヘルスケア請求管理業界にとって最大の市場です。人口の高齢化、ヘルスケア保険者によるテクノロジー導入の拡大、大手企業の存在などの要因が成長を押し上げると予想されています。

米国はこの地域で最大の市場になると予想されています。健康保険への加入者数の増加、医療費負担適正化法(ACA)による個人への有利な義務、有利な償還枠組みの存在などが、地域市場のかなりのシェアを占める要因の一部です。米国は毎年、GDPのかなりの部分をヘルスケアに費やしています。経済協力開発機構(OECD)が発行した最近の報告書によると、2019年には国のGDPの約16.96%がヘルスケアに費やされました。米国のほとんどの病院は、メディケアまたは民間の医療保険の対象となる患者にサービスを提供しています。保険会社は保険金請求の処理と提出が困難に直面しています。病院は、患者に処置や手術の料金を正確に請求するという課題に直面しています。これにより、ヘルスケア請求管理を提供する企業にとって、ギャップを埋める大きな機会が生まれました。ヘルスケア保険支払者は、複雑な医療提供者ネットワークを管理するという課題に直面しています。米国では、プロバイダーと支払者のほとんどが、保険金請求管理サービスの効率的な先駆者であるサードパーティ企業に依存しています。さらに、政府はCOVID-19感染症のパンデミックと闘う医療提供者に支援を提供しています。医療提供者や無保険者の検査や治療を行う施設には、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)請求の払い戻し制度があります。例えば、コロナウイルス援助、救済、経済安全保障(CARES)法(PL 116-136)は、COVID-19対策の最前線にいる病院やその他の医療提供者を含め、1,000億米ドルの救済資金を提供します。給与保護プログラムおよび医療強化法(PPPHCEA)では、さらに750億米ドルの救済基金が割り当てられました。この国でも多くの戦略的取り組みが行われています。たとえば、2021年 9月にハネウェルは、医薬品製造およびバイオテクノロジー業界向けの製造実行システム(MES)ソフトウェアのプロバイダーであるPerformix Inc.を買収しました。この買収は、最高レベルの品質でコンプライアンスの迅速化、信頼性の向上、生産スループットの向上を目指すライフサイエンス業界の顧客向けの統合ソフトウェアプラットフォームの開発に焦点を当てています。上記のすべての要因が、予測期間中に米国のヘルスケア請求管理市場を推進する可能性があります。

ヘルスケア請求管理業界の概要

調査対象の市場は、大小の市場プレーヤーが多数存在するため、適度に統合された市場です。市場参加者の中には、Accenture plc、Allscriptsヘルスケア Solutions, Inc.、Athenahealth Inc.、Oracle(Cerner Corporation)、Genpact Limited、IBM Corporation、Mckesson Corporation、Optum, Inc.などが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 健康保険市場を支援する政府の取り組み
    • 拒否管理の重要性の高まり
    • 慢性疾患を抱える高齢化人口の増加
  • 市場抑制要因
    • 患者データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
    • 高額な導入コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • ソリューションの種類別
    • 統合ソリューション
    • スタンドアロンソリューション
  • 構成別
    • サービス
    • ソフトウェア
  • 配信モード別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
  • エンドユーザー別
    • ヘルスケア支払者
    • ヘルスケア提供者
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Accenture plc
    • Allscripts Healthcare Solutions, Inc.
    • Athenahealth Inc
    • Oracle Corporation(Cerner Corporation)
    • Genpact Limited
    • Conduent Inc.(Health Solutions Plus)
    • IBM Corporation
    • Mckesson Corporation
    • Optum, Inc
    • OSP Labs
    • RP Sanjiv Goenka Group(FirstSource)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64360

The Global Healthcare Claim Management Market size is estimated at USD 23.84 billion in 2024, and is expected to reach USD 50.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.29% during the forecast period (2024-2029).

Global Healthcare Claim Management - Market

The COVID-19 pandemic is expected to have a significant impact on market growth. Due to the large number of people getting infected and then admitted into hospitals, there has been tremendous pressure since the start of the pandemic on claim management software developers and providers. Claim denials have also sky-rocketed due to the COVID-19 pandemic. For instance, according to a survey conducted by Harmony Healthcare between late April and mid-May 2021, nearly one-third of the respondents in the poll stated that their hospital had an average denial rate exceeding the 'denials danger zone' of 10%. Companies across the world, and especially in countries most affected by COVID-19, have seen a massive increase in claims. For instance, as of February 2021, the General Insurance Council of India stated that general and standalone health insurers had received 908,849 Covid-related claims, amounting to INR 13,752.41 crore. The processing of such a large amount of claims by companies is expected to boost market growth.

The major factors for the growth of the healthcare claim management market include the government initiatives supporting the health insurance market, the rising importance of denials management, and the growing aging population with chronic diseases.

Claims denial by insurers is very common and is a major cause of revenue loss for many healthcare providers. Disjointed systems, processes and workflows within health provider organizations, as well as incompatible IT systems, often lead to untimely denial filings and increased cost to collect. Most importantly, companies don't have the right reporting and diagnostic tools to review denials data. These tools are the first step in denial resolution management. Even as healthcare systems are working towards identifying the root cause of denials, traditional analytics used by many organizations have been a cause of hindrance. Companies devote a lot of time, money and resources just to review trends and analyze denials manually, and to attempt fixes after the fact. As a result, certain types of denials continue, hurting healthcare's bottom line. This is a major reason why there is a greater demand for healthcare claim management to sort out these issues. The sector can use data analytics, robotic process automation (RPA) and Artificial Intelligence (AI) to overcome denial challenges. Using automated discovery and analysis of patterns, AI can help insurance companies address issues at the inception, bring up denials that have a low chance of being accepted and guide agents to close out claims that have a higher chance of being approved. These benefits of using Artificial Inetlligence and other automated processes is expected to boost the growth of the market.

Healthcare Claims Management Market Trends

Cloud-based is Expected to Hold Significant Market Share in Healthcare Claim Management Marke

The increasing incorporation of secure cloud infrastructure and the growing usage of updated software and applications to address emerging and current needs of the healthcare claims services industry have been opening avenues for the segment. The initial focus area for considering cloud-based delivery mode has usually been IT infrastructure, in order to target benefits, including financial flexibility, the lower total cost of ownership (TCO), needs-based utilization, speed to market, and availability of information anywhere and anytime. Additionally, the innovative launches by the market launches inorder to meet the growing demand by the end users are expected to growth of theis segment. For instance, in March 2021, QIAGEN launched its QIAsphere cloud-based platform, which will allow laboratories and QIAstat-Dx customers to remotely monitor test and instrument status round the clock. By combining virtualization and multi-tenant architectures with a pay-as-you-go business model, cloud-based computing represents a new model that may significantly impact the way IT infrastructure, platform, application, and business processes capabilities are procured, delivered, and supported. Such benefits provide growth opportunities for the market. Moreover, with the decline in reimbursement rates, healthcare providers are opting for cloud-based services that reduce costs significantly and help insurers get paid on time. Additionally, the increasing geriatric population who require most medical services and hospitalization is expected to drive the growth of the market during the forecast period. Thus, owing to all the aforementioned factors, the market is expected to witness high growth over the forecast period.

North America Dominates the Market and Expected to do the Same in the Forecast Period

The North American region is the largest market for the healthcare claim management industry. Factors such as an aging population, greater technology adoption by healthcare payers and the presence of major companies are expected to boost growth.

The United States is expected to be the largest market in the region. The increasing health insurance enrolment, the favorable individual mandate levied by the Affordable Care Act (ACA), presence of a favorable reimbursement framework are some of the factors that are accountable for the sizable regional market share. The United States spends a significant parentage of its GDP each year on healthcare. According to a recent report published by the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), about 16.96% of the country's GDP was spent on healthcare in 2019. Most hospitals in the United States serving patients who are covered under Medicare or any private insurance are facing difficulty in processing and submitting claims. Hospitals face challenges in accurately billing patients for a procedure or surgery. This has created a huge opportunity for companies that provide healthcare claim management to bridge the gap. Healthcare payers face the challenge of managing complex provider networks. In the United States, most of the providers and payers are dependent on third party companies who are efficient pioneers in claim management services. Moreover, the government is providing support to health care providers fighting the COVID-19 pandemic. There are COVID-19 claims reimbursement to health care providers and facilities for testing and treatment of the uninsured. For instance, Coronavirus Aid, Relief, and Economic Security (CARES) Act (P.L. 116-136), which provides USD 100 billion in relief funds, including to hospitals and other health care providers on the front lines of the COVID-19 response, and the Paycheck Protection Program and Health Care Enhancement Act (PPPHCEA), which appropriated an additional USD 75 billion in relief funds. There are many strategic initiatives being taken in the country too. For instance, In September 2021, Honeywell acquired Performix Inc., a provider of manufacturing execution system (MES) software for the pharmaceutical manufacturing and biotech industries. The acquisition is focused at developing integrated software platform for customers within the life sciences industry who are striving to achieve faster compliance, improved reliability, and better production throughput at the highest levels of quality. All the above factors may propel the healthcare claim management market in the United States over the forecast period.

Healthcare Claims Management Industry Overview

The market studied is a moderately consolidated market owing to the presence of many small and large market players. Some of the market players are Accenture plc, Allscripts Healthcare Solutions, Inc., Athenahealth Inc, Oracle (Cerner Corporation), Genpact limited, IBM Corporation, Mckesson Corporation, Optum, Inc. among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Government Initiatives Supporting Health Insurance Market
    • 4.2.2 Rising Importance of Denials Management
    • 4.2.3 Growing Aging population with chronic diseases
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Patient Data Privacy and Security Concerns
    • 4.3.2 High Deployment Costs
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Solution Type
    • 5.1.1 Integrated Solutions
    • 5.1.2 Standalone Solutions
  • 5.2 By Component
    • 5.2.1 Services
    • 5.2.2 Software
  • 5.3 By Delivery Mode
    • 5.3.1 On-Premise
    • 5.3.2 Cloud-Based
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 Healthcare Payers
    • 5.4.2 Healthcare Providers
    • 5.4.3 Other End Users
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Accenture plc
    • 6.1.2 Allscripts Healthcare Solutions, Inc.
    • 6.1.3 Athenahealth Inc
    • 6.1.4 Oracle Corporation (Cerner Corporation)
    • 6.1.5 Genpact Limited
    • 6.1.6 Conduent Inc. (Health Solutions Plus)
    • 6.1.7 IBM Corporation
    • 6.1.8 Mckesson Corporation
    • 6.1.9 Optum, Inc
    • 6.1.10 OSP Labs
    • 6.1.11 RP Sanjiv Goenka Group (FirstSource)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS