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市場調査レポート
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1437978

脱毛治療製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Hair Loss Treatment Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 146 Pages | 納期: 2~3営業日

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脱毛治療製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

脱毛治療製品の市場規模は、2024年に20億5,000万米ドルと推定され、2029年までに30億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.08%のCAGRで成長します。

脱毛治療製品-市場

脱毛は、ホルモンの不均衡、主要な病気、老化などのいくつかの内部要因により、今日、ほとんどの人が直面する重大な問題です。男性型脱毛症は、女性、男性、子供の間で発生する毛髪の問題であり、ハゲにつながり、投薬が必要となるため、脱毛症患者の治療に対する需要が増加しており、脱毛治療製品の市場が加速しています。メーカーはより大きな市場シェアを獲得するために、手頃な価格で新製品を導入することで製品ポートフォリオを活性化し、意識の高い消費者をターゲットにしています。

米国皮膚科学会の調査によると、世界の女性の40%以上が、ホルモンバランスの乱れやその他の理由により、40歳までに脱毛の問題に直面し始めています。絶え間なく変化するライフスタイルによるストレスレベルの増加は、脱毛の主な要因の1つであり、世界中で脱毛治療製品の需要が増加しています。自然な発毛を主張することを目的としたブランドの人気の高まりと、米国食品医薬品局の承認を得た原産地固有の成分や皮膚科学の承認を受けた製品に対する消費者の傾向の高まりにより、予測期間中に市場力学が強化されると予測されています。しかし、脱毛移植、レーザー治療、頭皮縮小などの代替毛髪治療の人気が高まっているため、市場の成長は抑制されると予想されています。

脱毛治療市場の動向

髪に関する問題の増加により市場の需要が高まる

市場では、ライフスタイルパターンの変化、ホルモンバランスの乱れ、労働者階級の女性のストレスレベルの増加により、脱毛を経験するミレニアル世代の数が増加していることが目の当たりにしました。 AMCP(マネージドケア薬局アカデミー)の2022年の報告書によると、円形脱毛症の有病率は男性(0.14%~0.17%)よりも女性(0.25%~0.27%)で増加しています。したがって、脱毛症の発生率の増加は、プレーヤーが新製品を革新することをさらに奨励しています。たとえば、2022年3月、脱毛症の革新的な治療法の開発を専門とするトリプル・ヘア・グループ社は、特許を取得し臨床的に証明された女性向けの天然育毛製品「プレンティ・ナチュラル」を発売しました。 Plenty Natural製品に含まれる天然成分は、薄毛や抜け毛を防ぎ、髪の成長を刺激します。さらに、オンライン流通チャネルの発展に支えられた、シャンプー、コンディショナー、オイル、フォームなどのヘアトリートメント製品の入手可能性と手頃な価格は、世界中でヘアケア製品への支出を増やす上で重要な役割を果たしています。

さらに、脱毛治療製品の市場を押し上げている主な要因は、全米円形脱毛症財団や米国脱毛協会など、発毛に関する認識と解決策を広める団体の数が増えていることです。さまざまな研究によると、インドと中国の人口の50%以上が、シャンプー、コンディショナー、美容液、その他のヘアケア製品全体の製品タイプを含む、抜け毛対策製品を探していることが示されています。これは、これらの国における脱毛治療製品に対する需要が他国と比べて強いことを示しています。

アジア太平洋が最大の市場シェアを保持

アジア太平洋は脱毛治療薬の最大の市場シェアを保持しており、予測期間中に市場を独占すると予想されています。脱毛は中国で最も一般的な健康問題の1つです。中国健康増進教育協会が2021年に実施した調査によると、2億5,000万人以上の中国人が脱毛を経験しており、6人に1人が薄毛に悩んでいるといいます。ミレニアル世代は薄毛に悩む顕著なグループで、2021年には39.3%を記録しました。

脱毛問題の発生率が高いため、アジア地域では脱毛治療製品の需要が増加しています。さらに、可処分所得の増加により、アジアの消費者はヘアケア製品への支出を増やすようになりました。したがって、消費の向上により、市場における脱毛治療製品の成長がもたらされました。 Unilever PLC、L'Oreal SA、Shiseido Company Limitedなどの大手メーカーは、先進国および新興諸国のすべてのスーパーマーケットやハイパーマーケットに、革新的で手頃な価格ですぐに入手できる機能を強化した脱毛治療製品を毎年導入しています。

脱毛治療業界の概要

脱毛治療製品の世界市場は、国内外のさまざまなプレーヤーが参加し、競争が激しいです。市場ベンダーは、市場シェアを拡大し、世界市場での牽引力を獲得するために、顧客の利便性に合わせて新製品を開発し、技術的に進んだ治療法に重点を置いています。プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー、ユニリーバ PLC、ロレアルSA、大正製薬、ピエール・ファーブルなどの有力企業が、脱毛治療製品の主な市場シェアを独占しています。高度な流通ネットワークと製造の専門知識により、メーカーは製品範囲を拡大することができます。脱毛治療製品業界の主要企業は、最新の製品革新のための研究開発と合併・買収に焦点を当てており、これは予測期間中も継続すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シャンプー&コンディショナー
    • オイル
    • セラム
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • 薬局
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Procter &Gamble Company
    • L'Oreal SA
    • Unilever PLC
    • Taisho Pharmaceutical Co. Ltd
    • Pierre Fabre Group
    • Himalaya Wellness Company
    • Shiseido Company Limited
    • Johnson &Johnson
    • Natura &Co.
    • The Estee Lauder Companies Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 64003

The Hair Loss Treatment Products Market size is estimated at USD 2.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.03 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.08% during the forecast period (2024-2029).

Hair Loss Treatment Products - Market

Hair loss is a crucial issue most people face nowadays due to several internal factors, such as hormonal imbalance, major diseases, aging, and many others. The increasing demand for treatment among people with androgenetic alopecia, a hair problem among women, men, and children that leads to baldness and requires medication, is accelerating the market for hair loss treatment products. Manufacturers are revitalizing their product portfolios and targeting conscious consumers by introducing new products at affordable prices to attain a larger market share.

According to research by the American Academy of Dermatology, more than 40% of women globally have started facing hair loss issues by age 40 due to hormonal imbalances and other reasons. The increasing stress level owing to the ever-changing lifestyle is one of the major factors responsible for hair loss, increasing the demand for hair loss treatment products across the globe. The growing popularity of brands that aim to assert natural hair growth and an increasing consumer inclination toward origin-specific ingredients with approval from the US Food and Drug Administration and dermatology-approved products are predicted to enhance the market dynamics over the forecast period. However, the market is anticipated to restrain growth owing to the growing popularity of alternate hair treatments such as hair loss transplants, laser therapy, and scalp reduction.

Hair Loss Treatment Market Trends

Increasing Hair-related Issues Boosting Market Demand

The market witnessed a rising number of millennials experiencing hair loss due to changing lifestyle patterns, hormonal disbalance, and increased stress levels among working-class women. According to the AMCP's (Academy of Managed Care Pharmacy) report in 2022, the prevalence of alopecia areata is increasing among females (0.25% - 0.27%) than males (0.14% - 0.17%). Thus, the increasing incidence of alopecia is further encouraging the players to innovate new products. For instance, in March 2022, Triple Hair Group Inc., a company specializing in the development of innovative treatments for alopecia, launched Plenty Natural, patented and clinically proven natural hair growth products for women. The natural ingredients in Plenty Natural products will prevent thinning and hair loss and stimulate hair growth. Moreover, the availability and affordability of hair treatment products, such as shampoo, conditioner, oil, foam, etc., supported by the development of online distribution channels, are playing critical roles in increasing spending on hair care products worldwide.

Additionally, the primary factor boosting the market for hair loss treatment products is the growing number of organizations that spread awareness and solutions for hair regrowth, like the National Alopecia Areata Foundation and the American Hair Loss Association. Various studies have depicted that more than 50% of the Indian and Chinese populations look for hair fall control products, including shampoos, conditioners, serums, and other product types in the overall hair care product range. It indicates strong demand for hair loss treatment products in these countries compared to others.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

Asia-Pacific holds the largest market share for hair loss medication and anticipates dominating the market over the forecast period. Hair loss is one of China's most common health problems. According to a survey conducted by the China Association of Health Promotion and Education in 2021, over 250 million Chinese experienced hair loss, wherein 1 out of 6 people suffer from thinning hair. Millennials are the prominent group suffering from hair thinning which recorded 39.3% in 2021.

Due to the high incidence of hair loss issues, the market for hair loss treatment products is witnessing increased demand in Asian regions. Moreover, the increasing disposable income induced Asian consumers to spend more on hair care products. Thus, the consumption upgrade resulted in the growth of hair loss treatment products in the market. Major manufacturers like Unilever PLC, L'Oreal SA, and Shiseido Company Limited have introduced innovative, affordable, readily available, and enhanced hair loss treatment products yearly in all supermarkets and hypermarkets in developed and developing countries.

Hair Loss Treatment Industry Overview

The global market for hair loss treatment products is competitive, with various international and domestic players. The market vendors are developing new products as per customer convenience and emphasizing technologically advanced therapies to increase their market share and gain traction in the global market. Significant players like Procter & Gamble Company, Unilever PLC, L'Oreal SA, Taisho Pharmaceutical Co. Ltd, and Pierre Fabre dominate the primary market share of hair loss treatment products. Advanced distribution networks and manufacturing expertise give manufacturers an edge to expand their product range. The key players in the hair loss treatment products industry are focusing on R&D for the latest product innovation and engaging in mergers and acquisitions, which is expected to continue during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Shampoo & Conditioner
    • 5.1.2 Oil
    • 5.1.3 Serum
    • 5.1.4 Other Product Type
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Retailers
    • 5.2.4 Pharmacies
    • 5.2.5 Online Retail
    • 5.2.6 Other Distribution Channel
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 L'Oreal SA
    • 6.3.3 Unilever PLC
    • 6.3.4 Taisho Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.3.5 Pierre Fabre Group
    • 6.3.6 Himalaya Wellness Company
    • 6.3.7 Shiseido Company Limited
    • 6.3.8 Johnson & Johnson
    • 6.3.9 Natura & Co.
    • 6.3.10 The Estee Lauder Companies Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER