デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1437903

フリーズドライの果物・野菜:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Freeze Dried Fruits and Vegetables - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
フリーズドライの果物・野菜:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フリーズドライの果物・野菜の市場規模は、2024年に385億1,000万米ドルと推定され、2029年までに530億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.60%のCAGRで成長します。

フリーズドライの果物と野菜- 市場

中期的には、多忙なワークライフスタイルと労働人口の増加により、食品加工セクターの拡大と消費者の間でのインスタント食品またはインスタント食品に対する膨大な需要が近年大幅に増加しています。これにより、スナック、スープ、ドレッシング、ベーカリーや菓子類製品に使用されるフリーズドライの果物や野菜の需要が増加しています。たとえば、日本と欧州諸国では、伝統的にベーカリー部門がフリーズドライフルーツの主な消費者でした。しかし、長年にわたり、フリーズドライフルーツの応用は、フルーティーなグラノーラシリアル、エネルギーバー、トレイルミックスなどの健康的なスナックなど、さまざまなエンドユーザー産業に道を切り開いてきました。

さらに、果物や野菜などの熱に弱い食品の加工が容易で、元の特性を損なうことなく長期保存できることが、世界のフリーズドライ果物や野菜市場の主な促進要因となっています。同様に、アウトドアスポーツに対する消費者の関心と参加の高まりが市場の売上を押し上げています。たとえば、2020年には、6歳以上のアメリカ人の53%が少なくとも1回は屋外レクリエーションに参加しました。さらに、健康やウェルネスに対する意識の高まり、遠征活動や冒険への関心の高まりにより、フリーズドライの果物や野菜の原料を含む食品の販売促進に重要な役割を果たしています。

フリーズドライの果物・野菜の市場動向

すぐに調理できる食事と健康的な間食の需要の高まり

市場では、消費者の日常生活やライフスタイルに簡単に組み込むことができる調理済みの食事やすぐに食べられる食品に対する需要が高まっています。特にCOVID-19感染症のパンデミック後は、賞味期限が延びた健康的な製品の需要が高まっており、加工(コンフォート)食品の消費増加につながっています。フリーズドライの果物や野菜は、健康的な体重を維持し、心血管疾患、肝臓、結腸がんなどのリスクを最小限に抑えるために、最近では広く採用されています。消費者は、心身の健康を改善するために健康的なスナックを強く求めています。新鮮なドライフルーツや野菜は、新鮮な風味と栄養素を提供し、健康的なスナックのオプションを提供するため、市場でのそのような製品の売上が増加すると予想されます。さらに、市場の著名なメーカーは、市場シェアを拡大するために、フリーズドライの果物・野菜の分野で革新的な製品を発売しています。たとえば、2021年10月、ブラザーズ・オール・ナチュラルは、共有可能なポーチに入ったフリーズドライのふじりんごとマンゴーのフルーツクリスプを発売しました。したがって、消費者の健康に対するフリーズドライの果物や野菜の健康上の利点に対する意識の高まりと、そのような製品の長期保存期間は、市場の成長にとって良い前兆であると予想されます。

アジア太平洋は支配的な市場です

アジア市場の消費者は、革新的な成分を含む健康的な製品配合を求める傾向があります。インド、中国、韓国などのアジア太平洋の新興市場における食品・飲料業界の成長の高まりと相まって、豊富な原材料が市場の成長を支えると予想されています。市場の著名なメーカーは、より大きな市場シェアを獲得するために地域での存在感を拡大しています。

食事に簡単に取り入れることができるため、最小限の準備で済む食品に対する需要の高まりが、アジア太平洋地域のフリーズドライ果物や野菜市場に影響を与えています。中国はアジア太平洋地域におけるフリーズドライの果物・野菜の最大の市場であり、大手企業が市場での足場を強化する際の重要な拠点となっています。さらに、過去数年間、西洋料理の影響により、アジア太平洋地域の消費者の間で、天然フルーツフレーバーを含む自然食品フレーバーに対する需要が増加しています。これは、香料製品の輸入の増加に見られます。消費の増加。したがって、上記のすべての要因が、アジア太平洋地域のフリーズドライの果物・野菜市場の市場成長を支えています。

フリーズドライの果物・野菜業界の概要

フリーズドライの果物と野菜の市場は、複数の地域的および国際的なプレーヤーが存在するため、非常に断片化された競争の激しい市場です。 European Freeze Dry、Dohler、Paradise Fruits、Chaucer Foods Ltd、Mecer Foods LLCなどの企業は、世界のフリーズドライの果物・野菜市場で大きなシェアを保持している企業の1つです。主要企業は、市場で卓越したシェアを獲得し、自社製品を最適化するための重要な戦略の1つとして、製品ポートフォリオの可視性を高めて拡大するための合併・買収や生産・流通ネットワークの拡大とは別に、製品イノベーションに着手しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 果物の種類
      • いちご
      • ブルーベリー
      • ラズベリー
      • ブラックベリー
      • マンゴー
      • りんご
      • 他の種類の果物
    • 野菜の種類
      • トウモロコシ
      • トマト
      • キノコ
      • 他の種類の野菜
  • 応用
    • 朝食用シリアル
    • スープとスナック
    • アイスクリームとデザート
    • ベーカリー・菓子類
    • ディップとドレッシング
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • Market Positioning of Players
  • 企業プロファイル
    • European Freeze Dry
    • Mercer Foods, LLC.
    • Chaucer Foods Ltd
    • Dohler Group SE
    • Paradise Fruits Solutions GmbH &Co. KG
    • Fujian Lixing Foods Co.,Ltd.
    • Berrifine AS
    • Saraf Foods Ltd
    • Naturz Organics
    • RJ Van Drunen &Sons, Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62014

The Freeze Dried Fruits and Vegetables Market size is estimated at USD 38.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 53.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.60% during the forecast period (2024-2029).

Freeze Dried Fruits and Vegetables - Market

Over the medium term, expanding food-processing sector and the huge demand for ready-to-eat or convenience food products, among consumers, have considerably increased in recent years, owing to the busy work lifestyle and increased number of the working population. This, in turn, has led to an increase in the demand for freeze-dried fruits and vegetables to be used in snacks, soups, dressings, and bakery and confectionery products. For instance, in Japan and European countries, traditionally, the bakery sector has been the main consumer of freeze-dried fruits. However, over the years, the application of freeze-dried fruits has paved its way in different end-user industries, such as fruity granola cereal, energy bars, and healthy snacks, including trail mix.

Moreover, the ease of processing heat-sensitive food products, like fruits and vegetables, and providing them with a prolonged shelf life without hampering the original properties are the major driving factors for the global freeze-dried fruits and vegetable market. Similarly, the rising interest and participation of consumers in outdoor sports are driving market sales. For instance, in 2020, 53% of Americans ages 6 and over participated in outdoor recreation at least once. Furthermore, owing to rising awareness about health and wellness and increasing interest in expedition activities and adventures is playing a significant role in driving the sales of food products containing freeze-dried fruit and vegetable ingredients.

Freeze Dried Fruit and Vegetables Market Trends

Rising Demand for Ready-to-Cook Meals and Healthy Snacking Options

The market is witnessing enhanced demand for ready-to-cook meals or ready-to-consume foods as these can be easily incorporated into the daily routines and lifestyles of consumers. Healthy products with enhanced shelf-life are being greatly demanded, especially after the COVID-19 pandemic, leading to increased consumption of processed (comfort) food. Freeze-dried fruits and vegetables are greatly adopted these days to maintain a healthy weight and minimize the risk of cardiovascular disorders, liver, colon cancer, etc. Consumers are greatly demanding healthy snacks to improve their mental and physical well-being. As fresh-dried fruits and vegetables offer a healthy snacking option, offering fresh flavor and nutrients, is thereby expected to increase the sales of such products in the market. Furthermore, prominent manufacturers in the market are launching innovative products in the freeze-dried fruits and vegetable segment to enhance their market shares. For instance, in October 2021, Brothers-All-Natural, launched freeze-dried fuji apple and mango fruit crisps in a sharable pouch. Therefore, the rising awareness of the health benefits of freeze-dried fruits and vegetables on consumer health coupled with the prolonged shelf-life of such products is expected to bode well for market growth.

Asia-Pacific is a Dominant Market

Consumers in the Asian market are inclined towards healthy product formulations with innovative ingredients. The abundance of raw materials coupled with rising food and beverage industry growth in the emerging market of Asia-Pacific such as India, China, and South Korea is expected to support market growth. Prominent manufacturers in the market are expanding their regional presence to gain a larger market share.

The rising demand for foods requiring minimum preparation is influencing the freeze-dried fruits and vegetable market in the Asia-Pacific region since they can be easily incorporated into the diet. China is the largest market for freeze-dried fruits and vegetables in the Asia-Pacific region, serving as a prominent hub for major players to strengthen their foothold in the market. Furthermore, during the past few years, the demand for natural food flavors, including natural fruit flavors has increased among Asia-Pacific consumers due to the influence of western-style cooking, which can be observed in the growing import of flavoring products, along with rising consumption. Therefore, all the above-mentioned factors are supporting the market growth of the freeze-dried fruits and vegetable market in the Asia-Pacific region.

Freeze Dried Fruit and Vegetables Industry Overview

The freeze-dried fruits and vegetable market is a highly fragmented and competitive market owing to the presence of multiple regional and international players. Companies, like European Freeze Dry, Dohler, Paradise Fruits, Chaucer Foods Ltd., and Mecer Foods LLC, are among the players holding a significant share in the global freeze-dried fruit and vegetable market. Key players are embarking on product innovation as one of their key strategies to achieve a prominent share in the market and optimize their offerings, apart from mergers & acquisitions, and expansion of their production and distribution networks for better visibility and enlargement of their portfolio of offerings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Fruit Type
      • 5.1.1.1 Strawberry
      • 5.1.1.2 Blueberry
      • 5.1.1.3 Raspberry
      • 5.1.1.4 Blackberry
      • 5.1.1.5 Mango
      • 5.1.1.6 Apple
      • 5.1.1.7 Other Fruit Types
    • 5.1.2 Vegetable Type
      • 5.1.2.1 Beans
      • 5.1.2.2 Corn
      • 5.1.2.3 Peas
      • 5.1.2.4 Tomato
      • 5.1.2.5 Mushroom
      • 5.1.2.6 Other Vegetable Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Breakfast Cereal
    • 5.2.2 Soups and Snacks
    • 5.2.3 Ice Cream and Desserts
    • 5.2.4 Bakery and Confectionery
    • 5.2.5 Dips and Dressings
    • 5.2.6 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning of Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 European Freeze Dry
    • 6.3.2 Mercer Foods, LLC.
    • 6.3.3 Chaucer Foods Ltd
    • 6.3.4 Dohler Group SE
    • 6.3.5 Paradise Fruits Solutions GmbH & Co. KG
    • 6.3.6 Fujian Lixing Foods Co.,Ltd.
    • 6.3.7 Berrifine AS
    • 6.3.8 Saraf Foods Ltd
    • 6.3.9 Naturz Organics
    • 6.3.10 R. J. Van Drunen & Sons, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS