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市場調査レポート
商品コード
1437877

自動車用グリーンタイヤ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive Green Tires - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用グリーンタイヤ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用グリーンタイヤ市場規模は、2024年に1,204億6,000万米ドルと推定され、2029年までに2,031億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.02%のCAGRで成長します。

自動車用グリーンタイヤ- 市場

主なハイライト

  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、政府によるロックダウンや制限措置による車両生産の減少と製造部門の閉鎖により、自動車用グリーンタイヤの成長を妨げました。さらに、サプライチェーンの混乱と貿易制限により市場に混乱が生じ、タイヤの組み立てと大手OEMへの供給が予想以上に複雑化しました。しかし、製造業者がそのような将来のリスクを軽減するために必要な措置を講じ始め、規制が緩和されるにつれて、市場の需要はペースを上げ始め、予測期間中は続くと予想されます。
  • 中期的には、電気自動車の販売台数の増加がグリーンタイヤの需要を促進する重要な要素として挙げられています。これらのグリーンタイヤは、転がり抵抗を20%低減し、車両の全体的な効率を向上させます。これは、航続距離の制限やグリーンタイヤの問題に直面している電気自動車メーカーにとって主要な解決策として認識されています。彼らは、効率が向上した結果として、より長距離の電気自動車を目にするかもしれません。
  • シリカは、転がり抵抗やタイヤが路面に対して変形する際に失われるエネルギーの低減に役立ちます。省エネにより燃費が向上します。転がり抵抗は乗用車の燃料消費量の10~15%を占めますが、大型トラックの場合は燃料消費量の最大30%を占めることがあります。低転がり抵抗タイヤはこれを2~3%しか削減しない可能性がありますが、燃料の節約は依然として環境に貢献します。
  • アジア太平洋では、南アジア諸国、中国、日本などでの電気自動車の普及拡大により、グリーンタイヤの需要が高まると予想されています。さらに、消費者の嗜好の変化と、地域全体の乗用車セグメントの売上高の増加が需要を促進しています。グリーンタイヤ用。これらの要因を受けて、タイヤメーカーは、標準装備品(OE)として入手可能なグリーンタイヤに切り替え、転がり抵抗を低減して燃費を改善し、CO2排出量を削減する改造も行われていると見られています。

自動車用グリーンタイヤ市場動向

電気自動車の販売が市場の成長を牽引する可能性が高い

  • 昨年の自動車販売は全体的に低調だったにもかかわらず、電気自動車の世界販売は2021年と比較して2022年に約55.5%増加し、初めて1,000万台を超えました。その結果、国際エネルギー機関(IEA)によると、2022年に世界で購入された乗用車の7台に1台はEVとなった。自動車販売、特に電気自動車の販売の増加に伴い、OEM販売チャネルを通じたこれらの自動車用グリーンタイヤの需要は、予測期間中に大幅に増加すると予想されます。 OEMは、世界な流通ネットワークを通じて製品への迅速なアクセスを提供し、製品の品質を確保し、保証付きのサポートサービスを提供します。これは製品寿命の延長を意味します。
  • 電気自動車の台頭により、自動車産業の他の側面にも顕著な変化が起こりました。効率の向上が求められたため、電動パワートレイン以外の電気自動車用コンポーネントの作成に焦点が移っていました。効率と航続距離を重視して、著名な電気自動車メーカーはタイヤメーカーと協力しています。
  • 2022年 4月、メルセデス・ベンツは、未来の電気自動車、メルセデス・ベンツビジョンEQXX用のタイヤの製造を目的とした、ブリヂストン株式会社とのエキサイティングな開発パートナーシップを発表しました。この提携は、メルセデスEV用の高効率カスタムTuranza Ecoタイヤを設計することを目的としており、航続距離を1,000kmにまで延長することを目標としています。ブリヂストンは、このマイルストーンを達成するために、相手先ブランド製品製造業者(OEM)と緊密に協力していきます。
  • 効率の向上を達成するために、ブリヂストンは軽量ENLITENテクノロジーをタイヤ設計に組み込みました。この革新的な技術により転がり抵抗が低減され、エネルギー効率が向上し、タイヤ重量の20%の軽量化にも貢献します。
  • 2021年 12月、グッドイヤータイヤ&ラバーカンパニーは新しいElectricDrive GTを発表しました。このタイヤモデルは、グッドイヤーのSoundComfortテクノロジーを採用しており、統合された防音壁として機能し、ロードノイズを効果的に最小限に抑えます。電気自動車専用に最適化されており、テスラモデルなどの人気モデルと互換性があります。
  • さらに、長距離移動の快適性により、世界中でSUV文化が高まる傾向にあり、消費者の好みを惹きつけています。したがって、タイヤメーカーは、OEMバッテリーと信頼性の高いタイヤソリューションを提供するためにSUVセグメントをターゲットにすることも目指しています。
  • たとえば、2022年2月、ヨコハマはトヨタの最新SUVレクサスLXにOEM供給するジオランダーX-CVタイヤを供給すると発表しました。このタイヤは高性能SUV用のハイウェイテレーンタイヤとして設計されており、操縦性と高速性能を両立させています。さらに、このタイヤは、トヨタの次期レクサス LXの転がり抵抗の低減など、高性能基準を追加することになります。
  • 各国政府は自動車や自動車メーカーに対してさまざまな厳しい規制を設けています。その結果、タイヤメーカーは軽量タイヤに妥協することなく環境に優しい原材料を採用し、車両重量を大幅に削減し、燃費の向上と消費量の削減を実現しています。グリーンタイヤのあらゆる利点により、市場でのグリーンタイヤの需要が促進されます。
  • 二酸化炭素排出量を最小限に抑えることは、世界中の国々の最優先事項の1つです。これを受けて、主要国は炭素排出量を削減するための規制を設けています。たとえば、2022年 6月、インドのエネルギー効率局は、電化製品でよく見られる評価と同様に、タイヤのスターラベリングプログラムを開始しました。タイヤの評価は、転がり抵抗と可能な燃費に関する情報を提供します。
  • OEMとタイヤメーカー間の発展を考慮すると、OEMタイヤの需要は予測期間中も引き続きプラスになると予想されます。

アジア太平洋が自動車用グリーンタイヤ市場を独占している

  • 地域に基づくと、アジア太平洋は2021年の収益において大きな市場シェアを占めており、予測期間中に成長すると予測されています。この地域全体での自動車メーカーの主要な存在は、おそらく有利な市場機会を生み出す可能性があります。国別にみると、中国はアジア太平洋地域の自動車用グリーンタイヤ市場を独占しています。
  • 中国政府は自動車販売を促進するために多くの奨励策を導入しており、また県内の自動車産業の拡大を促進するために電気自動車の購入に対する補助金も提供しています。
  • たとえば、中国自動車工業協会(CAAM)によると、2021年には中国で約50万5,000台のバスと430万台のトラックが販売されました。これは、前年と比較してバスの売上が13%増加したことを意味します。さらに、2022年に国内で販売された新車のうち30%が電気自動車であり、そのうち22%がバッテリー式電気自動車でした。
  • 中国は2030年までに、国内で販売される新車の40%を電気自動車にすることを目指しており、これはより多くの自動車が充電インフラを必要とすることを意味します。 EVの販売増加を受けて、国は2,000万台以上のEV車のニーズを満たす充電インフラの構築を計画しています。
  • インドは、予見可能な将来に対象市場の成長を大幅に高めることが期待される革新的な製品の創出を目的とした広範な研究開発イニシアチブに積極的に取り組んでいます。この進歩の注目すべき例は、インドの大手自動車メーカーであるマルチ・スズキであり、同社は遅くとも2025年末までに初の電気自動車を発売する計画を正式に発表しました。この戦略的動きは、持続可能で環境に優しい輸送ソリューションを採用するというインドの取り組みを示しています。さらに、マルチ・スズキの親会社であるスズキモーターコーポレーションは、グジャラート州に10,400億ルピーの巨額を投資することで、この変革において重要な役割を果たす予定です。
  • 燃料排出と安全性に関する環境への懸念の高まりも、プレーヤーに潜在的な機会を提供し、規制を遵守し、環境に優しい製品を好む消費者を引き付けるためにいくつかの調査活動を実施することを奨励します。
  • たとえば、ミシュランは2022年 7月に、インド政府によって新たに導入されたスターラベリングプログラムの認定を受けたインドの乗用車セグメント初のタイヤブランドとなりました。ミシュラン・インドは、商用車と乗用車の両方のセグメントに登録した最初のブランドの1つであり、その後、ミシュランラティチュードスポーツ 3およびパイロットスポーツ 4 SUVタイヤでインド初の5つ星評価を獲得しました。
  • この地域で事業を展開している著名なタイヤメーカーは、予測期間中の成長戦略の一環として、市場での地位を再調整するために、拡大、合併、買収、コラボレーション、パートナーシップなどのさまざまな成長戦略を採用しています。
  • 例えば、ブリヂストン、住友ゴム、横浜ゴムは2022年5月、トヨタ自動車が発売する電気自動車(EV)「bZ4X」に新車装着用タイヤとして供給すると発表しました。ブリヂストンはAlenza 001とTuranza EL450タイヤを供給します。 Alenza 001は、日本、欧州、アジア市場向けに設計されたbZ4Xに搭載される予定です。
  • 2022年1月、カンボジア開発評議会(CDC)は今週、ラタナキリ州とプレア・シアヌーク州で総資本3億300万米ドルの2件の新規投資プロジェクトを承認しました。新たに承認されたプロジェクトの1つは、プレア・シアヌーク州シアヌークビル経済特別区のゼネラル・インテリジェンス(カンボジア)に属します。同社はあらゆる種類の車両用タイヤの生産に2億9,700万米ドルを投入する計画です。
  • さらに、この地域でのポリエステルの高生産、原材料供給の増加、確立された流通チャネルが市場の収益成長を促進すると予想されています。したがって、このような市場の発展と動向を考慮すると、アジア太平洋の自動車用グリーンタイヤ市場は、予測期間中に緩やかな成長を遂げると予想されます。

自動車用グリーンタイヤ業界の概要

自動車用グリーンタイヤ市場は、ミシュラン、ブリヂストン、コンチネンタル、グッドイヤータイヤアンドラバーカンパニー、ピレリ&C. SpAなどの企業によって独占されています。

このような少数の企業が市場で大きなシェアを占めており、持続可能なタイヤ材料を開発するために生産能力に投資しています。自動車用グリーンタイヤメーカーは、市場での競争力を獲得するために、製品イノベーション、研究開発、合併と買収、地理的拡大に継続的に投資しています。

たとえば、2022年 5月、ピレリは2年間で1,500万米ドルを投資し、メキシコのシラオにある自社工場の隣に先進技術およびデジタル化センターを建設しました。将来の、より電気的で持続可能でコネクテッドな車両用のタイヤを生産します。

2022年4月、ブリヂストンはメルセデス・ベンツAGがメルセデス・ベンツ VISION EQXX用タイヤの開発パートナーに選定したと発表しました。ブリヂストンのエンジニアはメルセデス・ベンツと協力して、車両の効率を高め、1回の充電で実際の走行距離を1,000kmにできるカスタム設計のタイヤを開発しました。

2022年4月、玲龍タイヤは太原クリーンタイヤ環境保護技術(クリーンタイヤ)と包括的戦略協力協定を締結したと発表しました。リンロンタイヤとクリーンタイヤは共同で廃タイヤリサイクル工場の建設に適した地域を選定し、統一的な流通・管理の実現を加速し、タイヤの研究開発、製造、リトレッド、ライフサイクル全体にわたるリサイクルの包括的な産業チェーンを構築します。タイヤの。

株式会社ブリヂストンとENEOS株式会社は、2022年2月に共同で研究開発プロジェクトを立ち上げました。両社は、ブリヂストンがタイヤ・ゴム事業で培ってきた高度なゴム・高分子材料設計技術と、ENEOSの原油精製技術や基礎化学製品製造技術を融合し、使用済みタイヤのケミカルリサイクル技術を共同開発する予定。

2022年1月、ミシュランと現代自動車は、高級電気自動車(EV)に最適化された次世代タイヤを開発する覚書(MoU)を締結しました。両社は環境に優しい素材の使用を増やした環境に優しいタイヤを共同開発します。

横浜ゴムは2022年1月、東南アジアにおけるヨコハマタイヤの正規代理店であるYHI International Limited(YHI)と合弁会社を設立し、ヨコハマタイヤセールスマレーシア社を設立しました。

ブリヂストンは2021年10月、メキシコのクエルナバカにあるタイヤ製造工場の拡張プロジェクトを開始し、これにより生産量は年間15%増加する予定です。ブリヂストンメキシコは、この拡張プロジェクトに1億米ドル以上を投資し、18,000平方メートル以上の建物、新しいサービス施設や従業員向け施設の建設、最新鋭の機械の導入が含まれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件 
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 電気自動車の販売の増加
  • 市場抑制要因
    • 高コストが市場の成長を制限する可能性がある
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • エンドユーザーのタイプ別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アラブ首長国連邦
      • その他

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Bridgestone Corporation
    • Continental AG
    • Michelin Group
    • Apollo Tyres Limited
    • Yokohama Tire Corporation
    • Goodyear Tire &Rubber Company
    • Pirelli &C. Spa
    • Toyo Tire Corporation
    • MRF Limited
    • CEAT Limited

第7章 市場機会と将来の動向

  • 持続可能で再生可能な素材への嗜好の変化
目次
Product Code: 61872

The Automotive Green Tires Market size is estimated at USD 120.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 203.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.02% during the forecast period (2024-2029).

Automotive Green Tires - Market

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic hindered the growth of automotive green tires owing to declined vehicle production and the shutdown of manufacturing units due to lockdowns and restrictions imposed by the government. Furthermore, supply chain disruptions and trade restrictions created chaos in the market, making tire assembly and its supply to major OEMs more complex than expected. However, as manufacturers started taking necessary measures to mitigate such future risks and as restrictions eased, the demand in the market started picking up pace and is expected to continue over the forecast period.
  • Over the medium term, rising electric car sales have been cited as a key element driving demand for green tires. These green tires provide 20% less low rolling resistance, increasing total vehicle efficiency. This has been recognized as a primary solution for electric car manufacturers who are experiencing issues with limited range and green tires; they may see longer-range electric vehicles as a result of the improved efficiency supplied by them.
  • Silica aids in the reduction of rolling resistance or the energy lost as the tire deforms against the road. Energy conservation improves fuel efficiency. Rolling resistance accounts for 10-15% of fuel consumption in passenger cars but can account for up to 30% of fuel consumption in heavy trucks. While low rolling resistance tires may only cut this by 2 to 3%, fuel savings still assist the environment.
  • Asia-Pacific is anticipated to drive the demand for green tires owing to the increased penetration of electric vehicles across South Asian countries, China, Japan, etc. Further, shifting consumer preferences and rising sales of the passenger car segment across the region fuel the demand for green tires. In the wake of these factors, tire manufacturers are seen switching towards green tire, which is available as original equipment (OE), and even gets retrofit to lower the rolling resistance to improve fuel economy and reduce CO2 emission.

Automotive Green Tires Market Trends

Electric Vehicle Sales is Likely to Drive the Market Growth

  • Global sales of electric cars increased by around 55.5% in 2022 when compared to the year 2021, surpassing 10 million for the first time, even though car sales broadly were soft last year. As a result, one in every seven passenger cars bought globally in 2022 was an EV, according to the International Energy Agency (IEA). With growing automobile sales, especially electric vehicles, the demand for these automotive green tires through the OEM sales channel is expected to grow significantly during the forecast period. OEMs deliver quick access to products through their global distribution network and ensure product quality and support services with a warranty, which signifies higher product life.
  • Remarkable changes have been made to other aspects of the auto industry due to the rise of electric automobiles. The focus on creating components for electric automobiles other than electric powertrains had shifted due to the requirement for greater efficiency. With an emphasis on efficiency and range, prominent electric car manufacturers are working with tire manufacturers.
  • In April 2022, Mercedes-Benz announced an exciting development partnership with Bridgestone Corporation for the manufacturing of tires intended for their futuristic electric vehicle, the Mercedes-Benz Vision EQXX. This collaboration aims to design highly efficient custom Turanza Eco tires for Mercedes EVs, with the goal of extending the driving range to an impressive 1,000 km. Bridgestone will work closely with the original equipment manufacturer (OEM) to achieve this milestone.
  • To achieve increased efficiency, Bridgestone has incorporated its lightweight ENLITEN technology into the tire design. This innovative technology reduces rolling resistance, resulting in improved energy efficiency, and also contributes to a 20% reduction in tire weight.
  • In December 2021, the Goodyear Tire & Rubber Company introduced the new ElectricDrive GT. This tire model features Goodyear's SoundComfort Technology, which acts as an integrated sound barrier to minimize road noise effectively. It has been optimized specifically for electric vehicles and is compatible with popular models like the Tesla Model.
  • Moreover, the increasing trend for SUV culture globally, owing to its comfort in longer journeys, has attracted consumer preferences. Thus, tire manufacturers also aim to target the SUV segment to offer OEM batter and reliable tire solutions.
  • For instance, in February 2022, Yokohama announced that it would supply its Geolandar X-CV tires to OEM Toyota's latest Lexus LX SUV. The tires are designed as highway terrain tires for high-performance SUVs to deliver maneuverability and high-speed performance characteristics. In addition, the tires would add high-performance standards, including lower rolling resistance in Toyota's upcoming Lexus LXs.
  • Governments of various countries are coming up with various stringent regulations for vehicles and vehicle manufacturers. As a result, tire manufacturers adopt environment-friendly raw materials without compromising on lighter tires, significantly reducing vehicle weight and providing higher fuel efficiency and less consumption. All advantages of green tires will propel the demand for green tires in the market.
  • Minimizing carbon emissions is one of the utmost priorities of countries across the globe. In the wake of this, prominent countries are framing regulations to reduce carbon emissions. For instance, in June 2022, The Bureau of Energy Efficiency, India, launched the Star Labeling Program for tires, similar to the rating we often see for electrical appliances. The tire rating gives information about rolling resistance and possible fuel economy.
  • Considering the developments between OEM and tire manufacturers, demand for OEM tires is expected to remain positive during the forecast period.

Asia-Pacific is dominating the Automotive Green Tire Market

  • Based on geography, Asia-Pacific holds a significant market share in revenue in 2021 and is projected to grow during the forecast period. The major presence of vehicle manufacturers across the region may likely create lucrative market opportunities. In terms of country, China is dominating the automotive green tire market in Asia-Pacific.
  • The China government of China has introduced many incentive plans to bolster auto sales and has also offered subsidies for the purchase of electric vehicles to encourage the expansion of the automotive industry in the county.
  • For instance, according to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), In 2021, approximately 505,000 busses and 4.3 million trucks were sold in China. This represented a 13% increase in bus sales .compared to the previous year. Further, a remarkable 30% of new automobiles sold in the nation in 2022 were electric vehicles, and 22% of those were battery-electric vehicles.
  • By 2030, China wants 40 percent of all new cars sold there to be electric vehicles, which means a lot more cars will need charging infrastructure. Owing to increased sales of EVs country has planned to establish charging infrastructure to meet the needs of more than 20 million EV cars.
  • India is actively engaging in extensive research and development initiatives aimed at creating innovative products that are expected to significantly boost the growth of the target market in the foreseeable future. A noteworthy example of this progress is India's leading automaker, Maruti Suzuki, which has officially announced its plans to launch its inaugural electric vehicle no later than the end of 2025. This strategic move demonstrates India's commitment to embracing sustainable and eco-friendly transportation solutions. Furthermore, Maruti Suzuki's parent company, Suzuki Motor Corporation, is set to play a crucial role in this transformation by investing a substantial amount of Rs 10,400 crore in the state of Gujarat.
  • Increasing environmental concerns about fuel emissions and safety will also provide potential opportunities for players and encourages them to stick to the regulations and conduct several research activities to attract consumers who prefer eco-friendly products.
  • For instance, in July 2022, Michelin became the first tire brand in the passenger vehicle segment in India to be accredited with the newly introduced star labeling program by the Government of India. Michelin India is one of the first brands to register for both commercial vehicle and passenger car segments and was subsequently awarded India's first five-star rating for Michelin Latitude Sport 3 and Pilot Sport 4 SUV tires.
  • The prominent tire manufacturers operating in the region are adopting various growth strategies, such as expansion, mergers, acquisitions, collaborations, partnerships, etc., to realign their position in the market as part of their growth strategies over the forecast period.
  • For instance, in May 2022, Bridgestone Corporation, Sumitomo Rubber, and Yokohama Rubber announced that they would supply their tires as original equipment for the bZ4X electric vehicle (EV) launched by Toyota Motor Corporation. Bridgestone will supply the Alenza 001 and Turanza EL450 tires. The Alenza 001 is expected to be fitted on the bZ4X designed for the Japanese, European, and Asian markets.
  • In January 2022, the Council for the Development of Cambodia (CDC) approved two new investment projects with a total capital of USD 303 million in the Rattanakiri and Preah Sihanouk provinces this week. One of the newly approved projects belongs to General Intelligence (Cambodia) Co. Ltd in Sihanoukville Special Economic Zone, Preah Sihanouk province. The firm plans to inject USD 297 million into producing all kinds of vehicle tires.
  • Further, the high production of polyester, an increasing supply of raw materials, and a well-established distribution channel in the region are expected to drive revenue growth in the market. Thus, considering such developments and trends in the market, Asia-Pacific automotive green tires market to have moderate growth during the forecast period.

Automotive Green Tires Industry Overview

The Automotive green tires market is dominated by players such as Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear Tire & Rubber Company, Pirelli & C. SpA, and many others.

Such few players hold a major share of the market and invest in their production capabilities to develop sustainable tire materials. Automotive green tire manufacturers are constantly investing in product innovation, research and development, mergers & acquisitions, and geographic expansion to attain a competitive edge in the market.

For instance, in May 2022, Pirelli invested USD 15 million over two years to build an advanced technology and digitalization center next to its plant in Silao, Mexico. It will produce tires for the future's more electric, sustainable, and connected vehicles.

In April 2022, Bridgestone announced that Mercedes-Benz AG had selected it as the development partner for tires for the Mercedes-Benz VISION EQXX. Bridgestone engineers collaborated with Mercedes-Benz to create custom-designed tires that have increased the vehicle's efficiency and a real-world driving range of 1,000km on a single charge.

In April 2022, Linglong Tire announced that it had signed a comprehensive strategic cooperation agreement with Taiyuan Clean Tire Environmental Protection Technology Co. Ltd (Clean Tire). Linglong Tire and Clean Tire will jointly select a suitable area to build a waste tire recycling plant, accelerate the realization of unified distribution and management, and build a comprehensive industrial chain of tire research and development, manufacturing, retreading, and recycling throughout the life cycle of tires.

In February 2022, Bridgestone Corporation and ENEOS Corporation jointly launched a research and development project. Both companies are expected to jointly develop chemical recycling technologies for used tires by merging the advanced rubber and polymer material design technologies Bridgestone has cultivated through its tire and rubber business with the crude oil refining technologies and foundational basic chemical product manufacturing technologies of ENEOS.

In January 2022, Michelin and Hyundai Motor signed a memorandum of understanding (MoU) to develop next-generation tires optimized for premium electric vehicles (EVs). Both companies will jointly develop eco-friendly tires with increased use of eco-friendly materials.

In January 2022, Yokohama Rubber Co. Ltd formed a joint venture with YHI International Limited (YHI), the official distributor of Yokohama tires in Southeast Asia, to form Yokohama Tire Sales Malaysia Sdn Bhd.

In October 2021, Bridgestone inaugurated the expansion project of its tire manufacturing plant, located in Cuernavaca, Mexico, with which it will increase its production by 15% annually. Bridgestone Mexico invested more than USD 100 million in this expansion project, which includes the construction of more than 18,000 square meters of buildings, new service facilities and facilities for its employees, and the installation of state-of-the-art machinery.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Electric Vehicle Sales
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Cost May Restrict the Market Growth
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Vehicles
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By End-User Type
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 United Arab Emirates
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Bridgestone Corporation
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Michelin Group
    • 6.2.4 Apollo Tyres Limited
    • 6.2.5 Yokohama Tire Corporation
    • 6.2.6 Goodyear Tire & Rubber Company
    • 6.2.7 Pirelli & C. Spa
    • 6.2.8 Toyo Tire Corporation
    • 6.2.9 MRF Limited
    • 6.2.10 CEAT Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Shifting Preferences Towards Sustainable and Renewable Materials