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市場調査レポート
商品コード
1437424

食器洗い製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Dishwashing Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 162 Pages | 納期: 2~3営業日

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食器洗い製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食器洗い製品の市場規模は、2024年に246億米ドルと推定され、2029年までに331億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.17%のCAGRで成長します。

食器洗い製品-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは世界の食器洗い製品市場に大きな影響を与え、消費者の行動に大きな課題を与え、変化させました。世界人口の健康と衛生に対する意識の高まりにより、食器洗い製品を含むホームケア製品への高い需要が市場成長の原動力となっています。

中期的には、従来の食器洗い製品に使用されている有害な化学物質に対する意識の高まりにより、世界市場では有機食器洗い洗剤および液体セグメントに対する高い需要を記録すると予想されます。さらに、主要ブランドは、環境意識の高い消費者をターゲットに、100%天然で化学物質を含まない処方や皮膚科学的テスト済みなどの魅力的なラベルを付けて製品を販売しています。たとえば、2021年12月にユニリーバは、3倍再生可能で99%生分解性の新しい植物ベースの手洗い食器洗い製品「Lux」を発売しました。

家庭用およびキッチン用の掃除用品は世界中のスーパーマーケットや大型スーパーマーケット、コンビニエンスストアで広く入手できるため、食器洗い製品の販売はオフラインチャネルが大半を占めています。組織化された小売により、プライベートブランドだけでなくブランドの食器洗い製品も、小都市や地方のより多くの顧客ベースに届くようになりました。さらに、スーパーマーケット/ハイパーマーケットチェーンは、さまざまなブランドの食器洗い製品のまとめ買い割引を促進し、さまざまなサイズやパッケージで入手可能なさまざまな製品を提供しています。さらに、電子食料品店の数の増加に伴い、オンラインでの食料品購入に対する嗜好の高まりが、世界の食器洗い製品市場の将来の成長を促進すると考えられます。

食器洗い製品の市場動向

食器用洗剤の需要の増加

特に都市人口の間で便利なホームケア製品に対する消費者の関心が高まっており、世界市場で食器用洗剤の需要が高まっています。液体なので使いやすく、水の量も少なくて済み、泡立ちも豊かで、従来の食器用洗剤に比べ成分がマイルドです。さらに、化学物質を含まないオーガニック製品に対する消費者の志向の高まりは、主要ブランドがリン酸塩や炭酸塩などの有害な化学物質を含まないハーブまたは天然の食器用洗剤を発売することに影響を与えています。メーカーは、他の代替品とは一線を画す、皮膚の炎症やアレルギーを防ぐために皮膚科学的にテストされた食器用洗剤の配合に重点を置いています。たとえば、ユニリーバはバイオテクノロジー企業エボニックと提携して、ラムノリピッドと呼ばれる100%再生可能かつ100%生分解性の成分を発売しました。これは自然界に存在し、表面の洗浄に作用する界面活性剤の一種です。その成果品である「Quix食器用洗剤」は、石油化学製品と同様の自然発生プロセスによる泡立ちと汚れ落ちを実現します。さらに、市場関係者による販売促進戦略、デジタル広告、および印刷媒体の使用により、多くの消費者が液体食器洗い製品に引きつけられる可能性があります。

アジア太平洋は最も急速に成長している地域です

アジア太平洋の食器洗い製品市場は、都市化に伴う世帯数の増加により急速に拡大しています。現在、消費者は家庭衛生に対する意識が高く、設備の整ったキッチンへの投資が増えています。さらに、可処分所得が高い都市部の世帯は、忙しいライフスタイルをやりくりするために食器洗い機などの先進的な家電製品を使用しています。都市部とは別に、国民の衛生習慣を促進する政府のさまざまな取り組みにより、農村部の人口に対する認識も家庭の清潔さと衛生に向けて進化しています。たとえば、インド首相が立ち上げたスワッハ・バーラット・ミッションは、家庭や個人の衛生の分野におけるインド農村部の人々の行動を大幅に改善しました。さらに、この地域の多くのブランドは、高品質の製品を手頃な価格で提供しており、多様な食器用洗剤、液体、洗剤を魅力的なパッケージ形式で、99%細菌保護、オーガニック、オーガニックなどのさまざまな宣伝文句で提供することに重点を置いています。敏感肌にも安心。たとえば、台湾の食器洗い機用洗剤ブランドであるフィニッシュは、2022年 5月に、新しく立ち上げた台湾のウェブサイトで、Quantumシリーズの新製品を50カウントのパッケージで発売しました。

食器洗い製品業界の概要

世界の食器洗い製品市場は、幅広い食器洗い製品を提供する複数の地域企業や多国籍企業が存在するため、非常に細分化されています。市場における著名なプレーヤーとしては、The Proctor and Gamble Company、Unilever Plc、Henkel AG &Co. KGaA、Reckitt Benckiser Groupなどが挙げられます。業界関係者は、より大きな顧客ベースにリーチするために、製品の革新、環境に優しいパッケージング、オンラインおよびオフラインのチャネルにわたる流通ネットワークの改善に焦点を当てています。たとえば、2022年にヘンケル社は、天然成分と持続可能なパッケージを特徴とする、プリルスターク &ナチュリッヒと呼ばれる新しい食器用洗剤シリーズを発売しました。プリルは詰め替え可能なポンプディスペンサーを提供しています。ボトル本体はリサイクルプラスチックのみから作られており、詰め替えポーチはポンプディスペンサーと比較してプラスチックを70%節約します。このフォーミュラには、93%の天然由来の成分と、食品認定の着色料および香料が含まれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 粉末
    • 錠剤
    • 液体
    • その他
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア・スーパーマーケット
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Procter &Gamble Company
    • Unilever Plc
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Johnson &Johnson Services, Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • Godrej Consumer Products Limited
    • The Procter &Gamble Company
    • Kao Corporation
    • The Clorox Company

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 91952

The Dishwashing Products Market size is estimated at USD 24.60 billion in 2024, and is expected to reach USD 33.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.17% during the forecast period (2024-2029).

Dishwashing Products - Market

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the global dishwashing products market and considerably challenged and changed consumer behavior. The increased consciousness of health and hygiene among the global population resulting in the high demand for home care products including dishwashing products act as a driving factor for the market growth.

In the medium term, the global market is anticipated to record high demand for organic dishwashing detergents and liquids segments owing to the increased awareness about the harmful chemicals used in conventional dishwashing products. Moreover, key brands are marketing their products with attractive labels such as 100% natural and chemical-free formulations and dermatologically tested to target eco-conscious consumers. For instance, in December 2021, Unilever launched a new plant-based hand dishwashing product named Lux that's three times more renewable and 99% biodegradable.

The dishwashing products sale is dominated by offline channels, as household and kitchen cleaning goods are widely available in supermarkets/hypermarkets and convenience stores around the globe. Organized retailing is allowing the reach of private label as well as branded dishwashing products to the larger customer base across small cities and rural areas. Further, supermarket/hypermarket chains facilitate bulk purchase discounts for different brands of dishwashing products and offer a variety of products available in different sizes and packaging. In addition, the rising preference for online grocery purchases along with the rising number of e-grocery stores is likely to drive future growth in the global dishwashing products market.

Dishwashing Products Market Trends

Increasing Demand for Dish wash Liquids

Rising consumer interest in convenient homecare products, especially among the urban population is driving the demand for dishwashing liquids in the worldwide market. Being liquid form, it is easy to use, requires less water, creates a rich lather, and contains mild ingredients than conventional dishwash detergents. Moreover, the rising consumer inclination toward chemical-free and organic products is influencing key brands to launch herbal or natural dishwashing liquids free from harmful chemicals like phosphates and carbonates. Manufacturers are focused on formulating dermatologically tested dishwashing liquids to protect against skin irritation & allergies which sets them apart from other alternatives. For instance, in partnership with biotechnology company Evonik, Unilever has launched a 100% renewable and 100% biodegradable ingredient called Rhamnolipid, a type of surfactant found in nature that works in cleaning surfaces. The outcome product 'Quix dishwashing liquid' gives the same foaming and dirt removal qualities by naturally occurring process as the petrochemical-based products. Additionally, promotional strategies, digital advertisements, and the use of prints media by market players are likely to attract a large number of consumers to liquid dishwashing products.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

The dishwashing products market in Asia-Pacific is experiencing rapid expansion with the increasing number of households accompanied by urbanization. Nowadays consumers are highly aware of home hygiene and increasingly investing in well-equipped kitchens. Furthermore, urban households with high disposable income are using advanced home appliances such as dishwashers to manage busy lifestyles. Apart from urban settings perception of the rural population is also evolving towards home cleanliness and sanitation with the various government initiatives that promote hygiene practices among citizens. For instance, the Swachh Bharat Mission launched by the Prime Minister of India has significantly improved rural Indian's behavior in the area of household and personal hygiene. Furthermore, the number of brands in this region is offering quality products at a reasonable price and focus on offering a diversified range of dishwashing soaps, liquids, and detergents in attractive packaging formats and with different claims such as 99% germ protection, organic, and safe to sensitive skin. For instance, in May 2022, Finish, Taiwan's dishwasher detergent brand launched a new product under the Quantum series on its newly launched Taiwan website in 50-count packages.

Dishwashing Products Industry Overview

The global dishwashing products market is highly fragmented owing to the presence of multiple regional and multinational companies offering a wide range of dishwashing products. Some of the prominent players in the market are The Proctor and Gamble Company, Unilever Plc, Henkel AG & Co. KGaA, and Reckitt Benckiser Group, among others. Industry participants are focused on product innovations, environment-friendly packaging, and improved distribution networks across online and offline channels to reach a larger customer base. For instance, in 2022, The Henkel company launched a new dishwashing liquid range called Pril Stark & Naturlich, featuring natural ingredients and sustainable packaging. Pril is offering a refillable pump dispenser, the bottle body is made exclusively from recycled plastic and the refill pouch saves 70 percent plastic compared to the pump dispenser. The formula contains 93 percent of ingredients of natural origin as well as food-certified colorants and fragrances.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Powder
    • 5.1.2 Tablets
    • 5.1.3 Liquid
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 Unilever Plc
    • 6.3.3 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.4 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.5 Johnson & Johnson Services, Inc.
    • 6.3.6 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.7 Godrej Consumer Products Limited
    • 6.3.8 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.9 Kao Corporation
    • 6.3.10 The Clorox Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER